Dean Henderson

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18064

Stats alle keepere i PL. Henderson er foran de Gea på det meste faktisk. Forest har jo blitt presset hardt, så noe stats kan legges på det. Men sweeper-klareringer, hurtige utkast mm, et par straffer reddet etc. Forest er jo på vei oppover nå. Henderson gjør det rimelig godt vil jeg si.

https://www.premierleague.com/stats/top ... GOALKEEPER
post liked by: Pink Final, JørgenT, Can2, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

Gode tall for Deano 👏.
Interessant med slike lister, de forteller mye men ikke alt.
Danny Ward i Leicester har nå 6 strake clean sheets!
Hvilket fører ham opp på delt 2 plass på den lista.
Litt tidligere i høst slapp han inn hhv 6, 5 og 4 mål i enkelt kamper.
Leicester har sluppet inn femte flest mål i PL, alle med Ward i buret (Iversen står i LC).

Anerkjent gode keepere som Allison og Ederson langt nede på et par av disse oversiktene.
Har selvsagt også med hvordan lagene deres spiller, og hvilke inngripener de ikke må gjøre så ofte.

Har prøvd å følge litt med på Dean Henderson denne sesongen.
Han har gjort noen fantastiske redninger på strek, som den mot Liverpool nylig.
(I samme match reddet en utespiller på strek også, hvilket hjalp Forest å holde nullen).
Samtidig er det mye som ikke kan leses av stats alene.
Deano har bl.a fått kritikk både av fansen og av Clapson for å ikke sette i gang spillet raskt nok.
Men det rimer ikke med utkast tallene her.
Det er veldig delte meninger om Deano blant oss United fans.
Til tross for at han pleier å ha gode tall.
Kunne nevnt flere ting, da jeg har sett en del Forest matcher og har lest alt Sarah Clapson har skrevet ifbm PL matchene, samt en del av komm feltet hos Nottingham Post.
Som en liten sammenligning hva stats angår.
Fred har tidvis vært helt i toppen på treffprosent på pasninger hos oss.
Allikevel har han gjerne noen helt horrible rett som det er.

Men liten tvil om at Dean Henderson passer en klubb som Forest bra.
(Allikevel ville fansen ha samme lag som slo Spurs i LC mot Palace i går.
Inklusive gamle Wayne Hennessey som sto LC matchen).
post liked by: Can2, Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577



Det er tydelig at United ser på flere muligheter i tillegg til å hente Dean hjem fra lån.
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18064

Jepp, vi er linket til mange keepere i høst @Torquemada
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kunne ha skrevet at stats kan brukes til så mye, og de stemmer ikke alltid med det man ser på banen. Men det har jeg skrevet om før.

"Øyet som ser" osv.

I tillegg er fans påvirket av sine egne - ikke alltid 100 % rasjonelle meninger - om div. spillere. Ingen mener eksakt det samme om samme hendelse på banen ofte, noen ggr. ja, andre ganger langt der i fra.

Når det kommer til keeper-debatten i United, så er jeg veldig der at Henderson og de Gea begge er under press. EtH er nok ikke 100% trygg på at noen av dem passer bra nok inn i hvordan han vil ha det mtp. keeper-spill. Jeg tror han er fornøyd med utviklingen til spanjolen, noe jeg tror han også hadde vært om Henderson hadde vært i klubben og da fått samme coaching som DDG...

Jeg ser litt forskjell på disse to, men de forskjellene er ikke store nok til at jeg egentlig bryr meg om hvem av de som står.

Det er ingen tvil om at EtH ønsker en ny keeper, og hva vet jeg, kanskje Dubravka tar steg og får spille mer. Men det mest sannsynlige er at det hentes inn en keeper som allerede har bevist at han behersker måten EtH ønsker å spille på.

Det blir linket keepere ukentlig omtrent, som tidligere nevnt.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Torquemada, Can2, Ryder
LUHG!

Deleted User 595

Godt innlegg, @Blodfink.

Har jo som kjent alltid vært av den mening at Henderson er en bedre allround-keeper enn de Gea. Grovt og kort forklart etter grunnferdigheter:

Rekkevidde og redninger på strek: de Gea, soleklart.
Ball i beina: Ganske jevnt, vanskelig å si per nå. Kanskje de Gea!
Sweeping: Henderson, men ganske jevnt.
Feltarbeid/Innlegg: Henderson, soleklart.
1v1: Henderson.

Summa summarum mener jeg da at Henderson er en bedre allround/moderne keeper.

Når det er sagt, synes jeg de Gea har tatt betydelige steg på fotarbeid og sweeping i år! Samtidig, har Hendersons sesong vært mer ujevn enn de Geas. Akkurat nå, er de Gea et tryggere valg. Men det som er vanskelig å observere, og føre statistikk på, er hvor mye ballinnehav og angrepsmuligheter vi mister med de Gea i mål. Det handler om at vi trenger i ten Hags possession-baserte stil en målvakt som fungerer som en femte utespiller i forsvaret. Tenk Allison/Ederson. Der er verken de Gea eller Henderson nå. Jamført stats, har Henderson dog alltid vært nærmere enn de Gea. Men det er kanskje heller ikke godt nok.

Per nå tror jeg og vi er best tjent med en helt ny målvakt, håndplukket av ten Hag for å passe hans system som hånd i hanske (pardon the obvious pun).

P.S. om det skulle være tvil: Jeg har alltid likt de Gea. Han er kjempegod på sine felt. Mener bare at han har noen viktige begrensninger som i løpet av årene har fått lite oppmerksomhet, før de seneste årene. Selv om jeg aldri har ment at han er i nærheten av å være verdens beste keeper, har jeg alltid ment at han og Courtois er de to soleklart beste skuddstopperne i verden.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Ryder
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

En stund siden jeg skrev i denne tråden.
Dean Henderson står en fantastisk match v Wolves i ligacupen sier avisene.
Jeg så ikke matchen.
Dette skriver Sarah Clapson;
Dean Henderson: Superb saves to deny Raul Jiminez and Hee-Chan Hwang in the first half. Two excellent stops in the shootout, too, with suitably stylish celebrations afterwards. Rating: 9/10
post liked by: Pancho P, Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Spennende å se hva som skjer på keeperplassen neste sesong.
De Gea må nok nesten halvere lønna for å få ny kontrakt. Hvis han ikke blir enig med klubben, håper jeg vi satser på Henderson som ny første keeper. Vi har andre og viktigere plasser å bruke penger på til sommeren enn helt bakerst på banen.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987



Spørs hvorvidt Henderson får mye spilletid fremover. Navas er absolutt en solid keeper, havnet bak Donnarumma i PSG riktignok, men det er ikke mange som ville hatt en sjanse mot sistnevnte.
post liked by: Pwint, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Smart overgang av Forest.

Dean Henderson er ute i en fire-fem uker med skade.

Og andrekeeperen deres Hennessey har jo vist seg å være nesten helt udugelig.

Så om Navas gjør en god jobb i de fire-fem PL-kampene Henderson er ute, så kan det være forskjellen på nedrykk og ikke.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

Ok så Deano er såpass lenge ute @red.
Syntes jeg leste at han var ventet tilbake 11 februar.
Da stemmer kanskje ikke det.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Manchester Evening News, 23 jan (link):
The 25-year-old was assessed after that game and scans revealed he had suffered a grade two tear in his thigh.

That means Henderson is facing a spell on the sidelines of between four to six weeks and Forest are now considering their options in the January window, with Steve Cooper admitting on Monday a replacement for Henderson could be signed.
Virker generelt som om de er usikre på hvor lang tid det vil ta basert på det Steve Cooper sier der.

Men der snakker manageren om fire til seks uker (for en uke siden, så tre til fem uker nå).

Og det at de nå har endt opp med å låne Navas, peker mot at de ser på det som nødvendig mtp skaden hans.

De aktuelle kampene for de i skadeperioden er: Leeds, Fullham, City, West Ham og Everton. Der tre-fire av de er mot motstandere de helt klart bør sørge for å ta poeng i om de skal klare seg.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

Deano er fremdeles skadet.
Forest har som kjent lånt inn Kaylor Navas.
Denne vil trolig returnere til PSG etter sesongen.
Steve Cooper skal være ivrig på å beholde Dean Henderson, men innser at fornyet PL kontrakt er et must i så henseende.
Denne Nott‘m Forest artikkelen skriver at Ten Hag holder øye med Deano.
https://www.nottinghamforest.news/2023/ ... henderson/

Dog som reserve for David de Gea.
Noe Dean Henderson ikke skal være interessert i.

Kan virke som Erik ten Hag vil ha Deano som back up, men at Deano selv ikke vil.
Så da har han nok spilt sin siste match for oss.
Om da ikke David de Gea mot formodning skulle forsvinne til sommeren.

Ten Hag skal ha kontaktet Henderson i januar.
Det ble Butland som kom i stedet.
https://www.nottinghamforest.news/2023/ ... henderson/
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Can2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18064

Stemmer nok bra det, det som blir interessant å se, er om Henderson får tilbud og blir førstekeeper i en annen klubb enn Forest (om de rykker ned).

At han har ambisjoner og mener han bør være førstevalg har jeg respekt for. Har jo også stått ganske bra før skaden.

Men en umotivert reservekeeper kan man ikke ha i United, Lønnsforhandlingene med DDG trekker ut...Stor avstand mellom tilbud og krav tipper jeg.

Det kommer vel inn en helt ny keeper muligens, jeg personlig synes Heaton har vært solid (de sekundene han har stått).
Last edited by Blodfink on 18 Mar 2023, 21:02, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2, Cola2, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

Enig, han bør ha ambisjoner om førstelagsfotball.
Skjønner at en 26 åring ikke kan slite benken, og derfor blir han trolig solgt til sommeren.
Vil tippe til en klubb alà Nottingham Forest, Sheffield United eller en klubb i den gata.
post liked by: RedTrafford, Can2, Cola2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Beta 2.0
Posts: 313
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Jeg regner med at han forsvinner ut i sommer. Forest eller Sheffield U er gode tips, eller for eksempel Brentford hvis Raya blir solgt, som er rimelig sannsynlig vil jeg tro.
post liked by: Can2, Pink Final, Pancho P
Post Reply