Dean Henderson

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pink Final wrote: 03 Aug 2022, 14:30 Er det meg du skriver til @Sir Alfie Rey ?
Om han kommer tilbake å gjør en kjempeinnsats for Manchester United blir jeg fornøyd.
Så om målet ditt er å sjikanere meg, må du forsøke andre metoder 😅

Hvorfor denne hissige tonen, og personlige småstikk?
Hva er målet ditt?
Jeg bryr meg katta, og du svekker din egen kredibilitet ifht til øvrige lesere/brukere.
Jeg sjikanerer ikke deg. Er mere deg som pleier å komme med stikk osv.

Hehe det er bare du som lager slike ting.

Å jeg bryr meg fint lite om hva du og andre mener om meg.

Du må nok finne deg noen andre du kan "sette på plass" eller hva du måtte ønske.

Ha en fin kveld! :D
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17701

Takk det samme, ha en fin kveld.
Topp at du ikke bryr deg så mye om meg.
Passer meg utmerket å slippe å høre fra deg om Deano returnerer 😀.

For å forlate påstandenes verden og pense inn på det mer faglige.
Det blir ekstra interessant å se Forest denne sesongen.
Og kanskje spesielt mot de svakere lagene, der Forest kan forventes å styre spillet.
Har egentlig alltid hatt lyst til å se Deano spille for et possesion lag som bruker keeper i det oppbyggende spillet.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Can2, Buchan, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

@Pink Final: Har fulgt Forest i pre-season, og det har vært litt tynn suppe så langt. De har ikke vært dårlige, men har heller ikke imponert. De var imidlertid ganske ålreit mot Valencia, og fikk et godt resultat med 1-1. Henderson har heller ikke hatt mye å gjøre.

Så er det jo pre-season. Det trenger ikke bety noe hvordan man presterer der. Husker at vi hadde flere dårlige pre-seasons under Fergie, før vi gikk hen og hadde fantastiske sesonger. Og det motsatte; gode pre-seasons, etterfulgt av litt skuffende sesonger 😅 Det er ikke lett å spå basert treningskamper.

Jeg har ikke god kontroll på stallen til Forest, og hva som egentlig er førstelaget, men har fått inntrykk av at det er litt blandet drops. De har visstnok kjøpt noen brukbare spillere, men vet svært lite om de.

Håper og å få se de spille litt possession-basert. I alle fall mer enn Sheffield United. Så kan man få et bedre innblikk i hvordan Henderson håndterer det. Uavhengig av Deano (og Lingard) håper man jo at Forest overlever med god margin. Det hadde vært gøy for PL og engelsk fotball i sin helhet.

Hvis Henderson og de Gea begge har gode sesonger, får ten Hag forhåpentligvis mer frihet til å ta de valgene han ønsker, uten at det koster noe. Ser helst at vi unngår å måtte blåse 40-50 millioner på en målvakt de neste sesongene. Det er fort penger vi er bedre tjent med å bruke andre plasser.
post liked by: Pink Final, Can2, Belfastboy, Cola2, Pancho P, Buchan
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

MODEDIT: For sikkert 10.000 gang, du trenger ikke sitere innlegget rett ovenfor i helhet. Du kan eventuelt plukke ut de delene av innlegget du vil kommentere eller trykke liker dersom du er enig.

Jepp. Å kan godt tenkes at De Gea får en rævva sesong. Han har jo hatt noen av dem å.

Uansett tror jeg enden på visa blir at Deano kommer tilbake neste sesong som vår nye nr 1 ! :D
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4312

Som nevnt tidligere så var han maks uheldig at han fikk corona, men å springe til media å snakke om løfter er lite smart etter min mening. Løfter er umulig å gi i fotball. I tillegg stikke av uten å snakke med den nye Manageren er heller ikke så smart.
Jeg tviler på om at han kommer tilbake til MU.

Danny Mills oppsummerer det ganske greit:
post liked by: Pink Final, Cola2, Belfastboy, Can2, Pangaea
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Jeg har også hatt troa på Deano, siden han går ut i feltet, og prøver å gjøre jobben sin derifra.
DDG har ett annet arbeidsmønster, sier ikke at det er galt, men han er en "skudd" stopper.
Hva som er best er det vanskelig å si.

Men en motstander møter en målvakt som kommer ut og gjør målet mindre for han,
dvs at målvakten tar vekk vinkler som motstanderen kan se, derfor vil motstanderen se lite av målet.
(Dean)

En målvakt med gode reflekser jobber, og føler seg tryggere, nærmere målet, så lenge han har gode utespillere som kan ta vekk vinkler for motstanderen.
(DDG)

Men hvorfor er ikke MU, kanskje de var det, for å kjøpe Kasper Schmeichel som ble solgt til Nice.
Han hadde ikke godtatt å være benksliterer, men MU kunne ha leid han ut direkte.
Min mening, som ikke betyr en dritt uansett, så er han en like god skuddstopper som DDG, og faktisk bedre i feltet enn Dean.
Og han er bedre med ballen i begge beina enn de to andre.

Hvordan blir man sir?
Sir er en hederstittel i England som brukes om menn, især de som har arvet adelstittelen baronet eller blitt slått til ridder (knight) av monarken. Sir settes da foran enten mannens fulle navn eller fornavnet alene. Et eksempel er sir Winston Churchill eller sir Winston.

Kan man bli sir i Norge?
Disse titlene har vært forbeholdt britiske statsborgere, men også utlendinger har kunnet bli OBE eller MBE. Titlene har vært rene hedersbevisninger, og har ikke noe med adelskap å gjøre, selv om norske og andre utenlandske mediefolk hardnakket holder på overtroen om at en mann som blir «Sir», dermed blir adlet.
post liked by: Can2

Deleted User 595

Synes uttalelsene til Henderson er fair. Mange har lenge tenkt at dette var tilfelle, og han har ingenting å vinne på å si noe sånt, utenom at det må "føles" greit å være ærlig og få det av skuldrene.

Har lite til overs for den tabloide overreaksjonen til TalkSport. Tydelig at han er bitter på Solskjær/United. Og det er lov å være bitter. Men nå forventer jeg at han holder mest mulig kjeft fremover og spiller så godt han kan.

Tror ikke han har brent noen bruer per nå. Da ville det vært en kjøpsopsjon i den låneavtalen, som Forest ble rapportert om å pushe ganske tungt på. Ganske klart signal fra klubben at han ikke er til salgs.

Nå vil jeg ikke høre mer støy fra spillere. Det er ikke mer å si. Rangnick har sagt det mange tenkte, Ronaldo har ønsket seg bort, Lingard og Pogba er dratt, og Henderson har ett år i Nottingham. Det negative er luftet, og vi må gå videre. Håper fokuset fremover blir ten Hags fotball, og at de spillerne han ønsker kommer. Uniteds labre transfervindu sålangt er mer enn nok negativitet ene og alene.
post liked by: Cola2

Deleted User 631

Det med kjøpsoppsjon tror jeg kommer av at Nottingham Forest ikke har råd til å ta med seg Henderson ned til Championship. Det er nok også grunnen til at Lingard også fikk bare en ett års kontrakt. Henderson vil nok heller ikke ned en divisjon.
Nok snakk, nå må det leveres både her og der.
post liked by: Can2

Deleted User 595

Godt poeng, @mcilroy2.0.
Har stusset på Lingards 1-årskontrakt, men det gir absolutt mening, i begge tilfeller.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Synest ikkje kommentarane til Henderson er fair på nokon som helst måte. Frustrasjonen og irritasjonen er forståeleg, men å gå ut i media på den måten er, om de unnskylder fransken min, faux pas.

Grunnen til at han vil gå på lån er sjølvsagt fast speletid, men det ser ut til å ligge eit element av hevn over brotne lovnader her. Nokon i hierarkiet har lova Henderson fast plass i United-buret, men dei har ikkje heldt det dei lova. For det første høyest dette ut som ein vel sjenerøs lovnad som eg har vanskar for å tru at Henderson har fått. For det andre må ein tru at den eller dei som eventuelt har gitt denne lovnaden er borte. Alternativet er faktisk endå verre - at det er Murtough eller andre i den sportslege leiinga som styrer laguttaket.

Det siste scenariet er så absurd at eg ikkje eingong vil vurdere det. Dermed ser det ut for meg som at Henderson vil bort frå United fordi klubben ikkje har heldt ord og fordi han rett og slett er steik forbanna. Så steik forbanna at han ikkje lar den nye trenaren eingong vurdere han i kamp eller på trening for at denne skal kunne ta sitt eige val. Han presterer i tillegg å seie at Ten Hag sannsynlegvis ville ha føretrekt å ha han i klubben, men Henderson vel altså å tilsidesette den nye manageren, som han ikkje eingong har snakka med, fordi han er så oppgitt over klubben.

For meg vitnar dette om slett karakter. Som nemnt kan eg forstå sinnet og frustrasjonen til Henderson, men du kan ikkje straffe ein ny manager som ikkje eingong har komme inn dørene, berre på spit. Eg vart overraska då Henderson gjekk på lån, fordi eg trudde det var Ten Hag som hadde gitt løyve til det og fordi eg trudde engelskmannen var ein keepertype som passa nederlendaren sin fotballfilosofi. Då det vart kjent at Ten Hag ikkje hadde noko med lånet å gjere, vart eg berre litt oppgitt.

Som fleire her nemner, må det verte mindre prat og uro. Dessverre trur eg uromomenta må bort for godt før det vert ro i rekkene.
post liked by: Cola2, Buchan, Can2, Pink Final, Belfastboy, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17701

Pancho P wrote: 04 Aug 2022, 13:18 Synest ikkje kommentarane til Henderson er fair på nokon som helst måte. Frustrasjonen og irritasjonen er forståeleg, men å gå ut i media på den måten er, om de unnskylder fransken min, faux pas.
Fransken er utmerket.
Synes Deanos kommentarer minner om tegningen i Absurdgalleriet av Trampe i klaveret 😏
En tegning som ikke lar seg lime inn her, dessverre.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Can2, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Anbefaler å høre på Mitten & Co sine uttalelser om Henderson i siste episode av Talk of the Devils.

Ikke spesielt fordømmende, for å si det sånn.
Langt mer forståelse for Hendersons situasjon 👏
Last edited by Deleted User 595 on 04 Aug 2022, 22:07, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard

Deleted User 631

Men så er det voksne, fornuftige, selvtenkende mennesker her inne som må få mene hva dem vil @GBailey, selv om andre er uenige. Tror de vet selv hva de mener uansett hva Gary Neville mener. Tror ikke han er spesielt mye klokere enn @Pancho P og @Pink Final.
post liked by: Pink Final, Can2, Pangaea

Deleted User 595

Det er vel selvsagt. Og jeg sier det jeg mener, akkurat som @Pancho P og @Pink Final sier hva de mener.

Har aldri tenkt eller antydet at noen ikke er klokere enn Gary Neville (hvor kom han fra?), eller noen andre.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9406

mcilroy2.0 wrote: 04 Aug 2022, 22:06 Men så er det voksne, fornuftige, selvtenkende mennesker her inne som må få mene hva dem vil @GBailey, selv om andre er uenige. Tror de vet selv hva de mener uansett hva Gary Neville mener. Tror ikke han er spesielt mye klokere enn @Pancho P og @Pink Final.
Men de gjør vel det uavhengig av om de hører på Andy Mitten eller ei. Jeg ser i alle fall ikke noe problem med å vise til en United-podcast her inne.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply