Dean Henderson

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Personleg er eg nok meir einig med @GBailey enn @Pink Final når det gjeld vurderinga av Henderson sine kvalitetar. Eg synest han var grisegod i Sheffield United og eg meiner også han var betre enn De Gea då han endeleg fekk sjansen mellom stengene. Om eg for 2-3 år sidan skulle ha tippa kven som ville stå fast i mål på eit topplag av Henderson og Ramsdale, hadde eg sett alle sparepengane mine på førstnemnde.

Men fotball handlar mykje om (u)flaks og timing. Det er langt frå usannsynleg at Henderson hadde starta forrige sesong om han ikkje hadde fått korona. Samtidig hadde det vore "kriminelt" å sette Spanske Dave ut av laget når han presterte som han gjorde.

Problemet for Henderson er, i tillegg til at han gjekk ut i media med frustrasjonen sin, at han forlet klubben utan å konsultere med Ten Hag. Han sa i intervjuet at den nye manageren truleg ville ha prøvd å halde han i klubben, men han hadde allereie bestemt seg for å gå. Som tidlegare nemnt, er det lett å forstå at han er frustrert på grunn av manglande speletid, men eg tvilar på om Ten Hag er imponert over at Henderson reiste utan å få ein sjanse til å vurdere han opp mot De Gea eller i det minste ta ein samtale med han. Om Henderson er så trygg på eigne kvalitetar, burde han ha stolt på at Ten Hag ville ha satsa på han, særleg sidan Henderson i utgangspunktet er ein keeper som passar betre til Ten Hag sin spelestil enn det De Gea er. Eller insinuerer Henderson at det ikkje er manageren som tar ut laget?

Uansett kan det verke som om Henderson blir styrt av følelsane her. Og då må ein spørre seg korleis han ville ha reagert om han hadde vore førstekeeper i United og om det hadde vorte henta inn ein reell utfordrar.

Eg er spent på korleis Henderson greier seg i Forest. I Sheffield United sto han i mål bak eit kompakt og strengt organisert forsvar. Forest spelar ein opnare og meir offensiv fotball og dermed vert nok Henderson stilt på andre prøver enn det han blei i Sheffield. Eg ser ikkje bort frå at han klarer det med bravur.
post liked by: Mr H, Pink Final, Buchan, Belfastboy, Can2, Pangaea, Cola2, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7594
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27201
Liker mottatt: 17720

Flere gode innlegg her nå 👏.

Som skrevet til det kjedsommelige før.
Jeg mener den ene store styrken Dean Henderson har vis a vis David de Gea er feltarbeidet.
Han er mye mer offensiv og søker å gripe inn tidligere enn hva vår spanjol gjør.
Med ball i beina vurderer jeg dem til å være jevne.
Flere mener Deano er god her, men jeg kan ikke si å ha sett det, dessverre.
På strek er også Dean Henderson en god og habil keeper.
Men, det er spesielt her han kommer til kort ifht de Gea.
Kortere rekkevidde, klart svakere på å gi returer er blant to ting jeg synes å ha lagt merke til.

Ellers spennende hva du skriver om hvordan Forest spiller @Pancho P.
Da får vi se Dean i den rollen mange mener han er god i.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan, Can2, Pangaea, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Pink Final wrote: 03 Aug 2022, 09:18 I sommer var det lite interesse for Dean Henderson.
Hadde han vært en keeper av helt ypperste klasse ville det vært interesse.
Feks fra Newcastle, en nyrik klubb som satser stort.
Ikke ute etter å ta deg nå, er enig i mye du skriver i posten.

Men dette kan du ikke vite.
Det er fullt mulig at Newcastle m.fl var interessert i Henderson, men da som kjøp. Hvis United ikke vil selge, men kun låne ut, kan det absolutt påvirke grad av interesse samt antall interesserte.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Cola2, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7594
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27201
Liker mottatt: 17720

Godt poeng @GBailey
post liked by: Buchan, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Mye spillerdrama de siste ukene 😅

Håper det er så siste året på lenge vi må ha så mye fokus på utenomsportslige ting.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, RedTrafford, Buchan
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Pink Final wrote: 03 Aug 2022, 09:44
Ellers spennende hva du skriver om hvordan Forest spiller @Pancho P.
Da får vi se Dean i den rollen mange mener han er god i.
Eit anna viktig poeng er at Forest har kjøpt inn eit heilt "nytt" lag, blant anna eit forsvar som på ingen måte er samspelte. Skal bli spennande å sjå korleis Hendo meistrar dette.
post liked by: Can2, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Buchan
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 631

Vi må alle håpe at Henderson utvikler seg denne sesongen. Tar han nivået har vi keeper i 8 år til sånn ca.
Jeg driter i hva keeperen vår heter eller ser ut. Men fryder meg over tanken å ha en keeper fra eget akademi.
post liked by: Pancho P, Can2, Belfastboy, Pink Final, Cola2, Buchan
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 886
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 2599

Henderson sier i The Times intervjuet at han har "uttalt seg uheldig i noen intervjuer", og det er kjent at han var frustrert. Det vil vel da være rimelig grunn til å tro at han ikke fungerte som et muntrasjonsråd i garderoben, og kan ha vært en av kildene til lekkasjer. Det trekker en del ned synes jeg, ift. tilbakekomst. Nå kan det jo selvsagt komme en forsoning, og "tiden leger alle sår".(?) Henderson og De Gea har vel hver sin styrker og svakheter, men det har dere andre sagt mye mer fornuftig om enn jeg er i stand til. 😉
Last edited by Can2 on 03 Aug 2022, 13:31, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Cola2, RedTrafford, Buchan
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Pink Final wrote: 03 Aug 2022, 09:18 Jeg har vondt for å tro at en manager, uansett hvem - lover noen fast plass på laget.
Da setter man seg selv i en knipe.
Helt enig. Jeg klarer ikke å tro på at Henderson har fått klare lovnader om å bli førstekeeper, og dett er dett. Ikke slik det fungerer. Tror han over-kommuniserer hva som har blitt sagt privat mellom ham og klubben. Han har sikkert blitt fortalt noe slikt som at han gis en reell mulighet til å ta over for De Gea, kanskje at han skal starte de første kampene. Så var han uheldig og fikk Covid, De Gea spilte strålende, gjorde det hele sesongen til tross for at laget ikke hang sammen, og ingen av trenerne mente Henderson ville gjøre en bedre jobb en De Gea. Så har sikkert Henderson gjort og sagt ting på trening som ikke er en proff verdig, vi har hørt ulike ting, som at han stormet ut fra trening. Slike ting spiller kanskje inn også, og verken Solskjær eller Rangnick ville gi "belønning" for slik oppførsel ved å droppe en spille, de Gea, som gjorde det godt.

Henderson er åpenbart en god keeper, og jeg håper han gjør det strålende nå for Nottingham Forest. Men fra mitt synspunkt, har han vel høye tanker om seg selv, og er i overkant "entitled" som man sier på engelsk.

Litt på siden kanskje, men det hadde vært fantastisk med et akademiprodukt i mål for Manchester United. Likevel, som vi gjentar ganske ofte, talent er ikke nok i en klubb som Manchester United. Du må også være proff og ha riktig personlighet / mentalitet. Med årene har jeg blitt mer og mer usikker på om Henderson har det. Men som sagt, jeg håper han gjør det strålende for Nottingham Forest denne sesongen, og så får vi se om han har lyst til å prøve seg i United igjen, eller setter seg på bakbeina og vil bort, eller evt venter til kontrakten går ut (2025 tror jeg?).
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2, Cola2, RedTrafford, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Can2 wrote: 03 Aug 2022, 12:03 Henderson sier i The Times intervjuet at han har "uttalt seg uheldig i noen intervjuer",
Må innrømme jeg humret for meg selv når den setningen kom opp, helt sist i artikkelen. Og dette intervjuet er heeeeelt annerledes..? :hah:

Så trenger vi ikke lage en veldig stor sak av det, om noen uker er det meste glemt sikkert, og det er lenge til neste sommer, og hvem vet hva som skjer da. Tenker det er altfor forhastet å konkludere at Henderson har brent broer og slike ting. Klart slike uttalelser ikke teller positivt for en klubb og trener som tenker mye på det kollektive, og jeg så nylig Ten Hag kritisere Ronaldo (og de andre) for å dra før kampen mot Vallecano var slutt. Laget og det kollektive er viktig. Men mye kan skje i løpet av et år og denne sesongen (også!) blir meget rar og uvanlig. Kanskje sitter vi her om et år og Henderson er førstevalget for England, og har spilt bra i VM.
Last edited by Pangaea on 03 Aug 2022, 12:46, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Can2, Cola2, RedTrafford, Buchan

Deleted User 631

Henderson har kontrakt ut juni 2025. De Gea har kontrakt som går ut neste sommer, med mulighet å forlenge ett år. De Gea blir 31 i år vel? Vi må snart se oss om etter ny keeper. De Gea er ikke så god at vi MÅ fornye hans kontrakt synes jeg. Derfor håper jeg at Henderson lykkes og at overgangen fra De Gea til Henderson går smertefritt og at vi ikke skal bruke ett helt sommervindu på å finne ny keeper.
post liked by: Pancho P, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

mcilroy2.0 wrote: 03 Aug 2022, 12:46 Vi må snart se oss om etter ny keeper.
Tja, det kommer veldig an på. De Gea kan spille på meget høyt nivå til han er både 35 og mer tenker jeg. Det jeg er mer usikker på med akkurat De Gea, pga hans styrker, er hvordan han vil utvikle seg nå over 30 år, og om reaksjonene vil forbli like utenomjordiske. Hvis han mister det, kan han plutselig bli en mye dårligere keeper. Han har tross alt ikke styrker i feltet som kan kompensere en del for manglende levende-vegg-gener på streken. Men vi får se. Keepere varer gjerne lenger enn de fleste utespillere, og sporten har blitt mye mer profesjonell de siste tiårene, så spillerne og klubben tar bedre vare på helsa. Synes vi ser at flere spillere holder lenger enn før, og det gjelder sikkert for keepere også. Men som skrevet over, veldig mye kan endre seg på 12 måneder. Med mindre Henderson har bestemt seg allerede for å prøve å presse seg bort neste sommer, så KAN det skje et permanent skifte da. Vi får se... Først og fremst må han gjøre det strålende denne sesongen. Det blir viktig for ham.
post liked by: Pancho P, Can2, Cola2, RedTrafford, Buchan

Deleted User 595

Har liten til ingen tro på at Henderson blir førstekeeper på England til VM. Vil si det er nesten umulig. Den posisjonen har vært låst i lang tid, uavhengig hvor svak Jordan Pickford har vært. Gareth Southgate er veldig bestemt på enkelte spillere, blant annet Pickford og Maguire. (Maguire har riktignok alltid vært god på landslaget). Selv om Henderson skulle storspille for Nottingham Forest, vil ikke det utgjøre noen stor forskjell. Om han hadde storspilt for United, ville det kanskje vært en god mulighet. Målet må derfor være å etablere seg som nummer to, foran flere veldig gode keepere som også konkurrerer om den plassen.

Ellers tror jeg vi må vente til neste år og se an keepersituasjonen. @mcilroy2.0 nevner noen kritiske ting mtp kontraktslengder, alder og slikt.
Det beste er hvis begge to har gode sesonger, og ten Hag kan velge og vrake mellom de Gea, Henderson, eller eventuelt en annen målvakt han skulle ønske seg.
Alle parter er tjent med at begge to spiller godt. Henderson taper og verdi om han har en svak sesong.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
God kommentar av @Pangaea. Det stemmer for øvrig godt at keepere har lang levetid. En god keeper kan spille til de er nærmere 40. Enkelte lenger.

Men, samtlige keepere blir svakere rent teknisk og mindre eksplosiv etter 30. Det har vi sett med målvakter som Buffon, Neuer, Navas, Lloris osv. Alle sammen er keepere av ytterste klasse, men de har alle blitt markant svakere etter de fylte 30.

Noen keepere blir tilsynelatende bedre etter 30. Det er de keeperne som er såpass smart at de kan bruke rutine og posisjonering for å kompensere.
Her var van der Sar ekstrem. Han ble nesten bare bedre og bedre, jo eldre han ble. Til tross for at han ble teknisk svakere. Han kompenserte så godt, at man la knapt merke til at han ikke kunne slenge seg like langt og fort lenger.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea, Can2, Cola2, RedTrafford, Buchan
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Tipper han er ferdig i klubben ? Sorry mac! Må nok skuffe deg der!

Hadde han vært ferdig i klubben hadde vi bare solgt han. Eller i det minste lagt med en kjøpsklausul med på lånet.

Dette ble ikke gjort fordi vi fremdeles har troa på han og ønsker han med videre.

Jeg tipper Deano er tilbake og vår nye førstekeeper neste sesong!

Å da skal jeg love deg at du skal få høre det ;)
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7594
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27201
Liker mottatt: 17720

Er det meg du skriver til @Sir Alfie Rey ?
Om han kommer tilbake å gjør en kjempeinnsats for Manchester United blir jeg fornøyd.
Så om målet ditt er å sjikanere meg, må du forsøke andre metoder 😅

Hvorfor denne hissige tonen, og personlige småstikk?
Hva er målet ditt?
Jeg bryr meg katta, og du svekker din egen kredibilitet ifht til øvrige lesere/brukere.
post liked by: Pancho P, messilingard, Can2, Belfastboy, RedTrafford, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply