Man United taktikk og formasjon

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Deleted User 430

Pink Final wrote:19 Apr 2022, 23:15 Hvordan i all verden har klubben klart bruke så mye penger og få så lite igjen?
Ganske enkelt. De har ansatt 4 forskjellige managere med 4 forskjellige filosofer. Selve oppskriften på kaos og lite homogen spillergruppe😏
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Det Steinar skriver er selvsagt helt korrekt, og videre synes jeg Rangnick er inne på det i det nylige intervjuet med Sky sports. United har ikke hatt en fornuftig sportslig organisering etter at Sir Alex ga seg, og både Mourinho og Solskjær ville ikke ha en sportsdirektør-type stilling slik som jeg har forstått det. Og heller ikke Woodward, som alltid ønsket en finger med i spillet. En slik struktur er mye mer vanlig i Italia og Tyskland, og da blir det enklere med langtidsplanlegging, også for spillerkjøp og "identitet" i spillergruppa og hva slags type fotball klubben ønsker å spille. Riktignok har noen klubber i England noenlunde tilsvarende struktur, men det er ulikt hvor mye reell makt disse folkene har. Frykter det siste er tilfellet hos oss også, men virker likevel som Murtough har mer makt nå enn tidligere vertfall, så slik sett har vi som klubb tatt et steg i riktig retning.

Så lett som managere får sparken i den moderne fotballen, så gir det rett og slett ikke mening at de skal ha komplett kontroll over overganger osv. Sikkert fornuftig at de har vetorett, eller vertfall innflytelse, men ikke at de kan nærmest peke på hvilke spillere klubben skal kjøpe, og det er helt avgjørende. Moderne klubber har store speideravdelinger, og store analyseavdelinger, inkl. for alt mulig av statistikk. En manager har verken nok kompetanse eller innsikt eller tid til å gjøre en like god jobb der, og "øyetesten" er ikke alltid god nok.

Selv om jeg er skeptisk til eierne for å si det pent, så håper jeg at en del av makten på disse områdene har blitt flyttet fra eierne og CEO til Murtough og evt den rollen Rangnick skal ha fra sommeren av. Samt at ten Hag er enig i at det er ganske fornuftig, så lenge han kan spille inn hvilke typer spillere han vil ha, og evt kan gi tommel opp eller ned til kjøp som andre avdelinger har identifisert. På den måten kan vi som klubb planlegge og bygge stallen på lengre sikt -- selv om ten Hag skulle få fyken om f.eks. to år. Så gjelder det selvsagt også å få inn manager som passer til den stilen vi ønsker å føre, og ikke veksle mellom himmel og helvete annethvert år. Mourinho vs Solskjær vs van Gaal vs Moyes er ikke noe system i det hele tatt egentlig. Det må endres.
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Rangnick sier mye riktig etter kamp i dag, og også i sine tidligere intervjuer, bl. a det med Sky som blir nevnt. Håper han blir hørt på innad i klubben, men han er vel for ærlig...Blir fryst ut da sikkert.
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Vår nye manager Erik ten Hag sier han vil spille Manchester United fotball.
I hvert fall på litt sikt.
Og han nevner angrepsfotball som klubbens identitet.

Men, hvordan vil han spille?
Og hva er egentlig United fotball?
For å ta det siste først.
Så har vel aldri United hatt noen helt definert spillestil alà Ajax eller Barca.

Men såvidt jeg klarer å bedømme har vi nesten alltid hatt tre fellesnevnere.
Vingspillet, ball raskt framover i banen og angripere som bytter posisjoner.
Vi spilte aldri som disse sakte tålmodige oppbygde angrepene slik Liverpool holdt på for 35-40 år siden.
Kjedelig fotball!
Alec Shorrocks kan fortelle at da Matt Busby overtok som manager etter krigen skapte han revolusjon.
Revolusjonen var å instruere fire av de fem angriperne (Mitten, Pearson, Rowley og Morris) til hele tiden å rullere posisjoner.
Ytre høyre Delaney kunne bare bekle den rollen, så han lå fast.
Det konstante bytte av posisjoner skapte masse rom, og ga mange mål.
Det var helt nytt i 1946/47.

Jeg vil påstå at akkurat den biten har fulgt United i mange år også etter Busby.
Vi hadde feks Ronaldo, Rooney og Tevez som også hele tiden rullerte posisjoner innbyrdes,

Noe annet er vingene.
I sin bok Soccer at the top skriver Busby i 1957:
Fart og kraft på vingene til enhver tid.
Husk at den gang var det ikke innbyttere.
Så ved skade var det vanlig å ofre den ene vingen,
Det gjorde Busby sjeldent.
Da spilte han heller uten Center forward, og lot de andre hele tiden rullere plass i angrepet.

Ser man på Uniteds historie post ww2 har vi en drøss av store vinger.
Mitten, Delaney, Berry, Pegg, Scanlon, Best, Connelly, Storey-Moore, Coppell, Hill, Thomas, Olsen, Sharpe, Giggs, Kanchelskis, Beckham, Ronaldo, Nani og i senere år Rashford.
For å nevne noen.

Jeg synes det er helt fantastisk å se you tube klipp med United scoringer etter raske løp ned vingen.
Det er vintage Manchester United.
Og før kunne man høre brølet fra Stretford End når ballen gikk ut på vingen.
Hver gang, forventning.
Fart og action, høy risiko i spillet.

Hvordan vi har brukt vingene har variert.
På 80 og tidlig 90 tall hadde vi råsterke Hughes som nummer 10.
Det var nesten umulig å ta fra ham ball når han sto feilvendt.
Ball opp på Hughes, han tar den på brystet og demper den, for så å slå ut til Wallace, Beardsmore, Sharpe, Giggs.
Deretter løper han inn i feltet, og rett som det var mottar han pasningen og tar den på hel volley.

Ellers hadde vi Schmeichel/Giggs.
Med en gang Schmeichel plukket ball i feltet begynte Giggs å løpe.
Også kom 60 meters utkastet fra Peter den store.

Beckham, ute på høyre.
Med sine skumle innlegg mot 5 meter der Yorke og Cole befant seg.

Jeg mener Uniteds største identitet er vingspillet, raske angrep og den innbyrdes rulleringa blant de fremste spillerne våre.
Og flate innlegg, ikke det erkebritiske inn på den høye senteren.
Unntaket var kanskje med Sexton da vi hadde Joe Jordan.
(En forklaring som blir brukt på hvorfor Birtles ikke lykkes.
Clough hadde advart mot det på forhånd, men ‘lille’ Forest kunne ikke hindre mektige United i 1980).
Et annet unntak var under van Gaal, da vi ofte slo langt på bakre stolpe av en eller annen uforklarlig grunn.

Vi har sjeldent hatt en lite bevegelig Center der framme som alt skulle innom.
Vi hadde van Nistelrooy som var fantastisk, men han måtte vike for Ronaldo.
Så hadde vi Zlatan.
Han var god, men akk så stasjonær.

Hva er vårt dna?
Hva får vi med ten Hag?

Jeg vil i det minste ha bevegelse og fart.
Fart fikk vi med Solskjær.
Men lite koordinerte bevegelser.
post liked by: Cola2, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Pangaea, messilingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Var litt tvilende til ten Hag for noen uker siden.
Men gleder meg bare mer og mer, og ender nok opp som ‘forsvarer’ av ham 😇😅.

Mens vi venter på hvor han tar oss rent spillemessig.
Blir du med til boka til Alec Shorrocks?
Superglad for at jeg la ut £8,95 på den boka i 1985.
Han forteller i detalj om der det moderne Manchester United begynte.
Med Matt Busby.
Og før det også.
Utrolig hva han gir av info, feks i 1943/44 mot slutten av krigen gikk United med £940 i pluss.
Ni hundre og førti pund 😅

Men dette skulle være om spillestil, og angriperne som byttet posisjoner.
Etter at United massakrerte Liverpool 5-0 høsten 1946 forteller Shorrocks:

United were already beginning to build up a reputation for the speed of their attack, their open fast play, and the rapidity with which their attackers changed positions. Oppositing defenders, looking for a face or the number they were supposed to be marking, often saw their man forty yards away on the other side of the field and in trying to follow him were thereby drawn well out of position.

United’s angrep trakk motsandere i fillebiter etter krigen.
Håper ten Hag tar oss dit igjen.
Tilpasset moderne fotball.
Skape rom og bruke fart - er ikke det Manchester United? ❤️
post liked by: Pancho P, Ryder, messilingard, Belfastboy, Pangaea, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

Om ten Hag får implementert spelestilen han har hatt så mykje suksess med i Ajax, har vi mykje å sjå fram til. Høgt press, aggressivitet, glimrande kombinasjonsspel og offensive backar/stopparar. Spørsmålet mitt er om stallen vår er moden for/ villige til å ta til seg nederlendaren sine idear. I tillegg må ten Hag få full støtte frå den sportslege leiinga og ikkje slik halvvegs kvasitillit som Rangnick blei avspist med.

Personleg ser eg på 1993/94-utgåva av Manchester United som den mest underhaldande i mi tid som supportar. Peter den Store i mål, Pally og Bruce i midtforsvaret og 'Buzzbee' Parker og den staute og stødige Denis Irwin på backane. Rottweilarane Keane og Ince som glefsa og beit alt som rørte på seg og Captain Marvel i sin siste sesong for klubben. KanKan som hadde éi finte, men som likevel alltid kom seg forbi backen på utsida og fekk knalla eit innlegg inn i boksen. Magikaren Giggs på motsett side og Sharpe som på sitt beste kunne plage livet av einkvar motstandar. Den spektakulære Sparky og Kongen over alle kongar på topp. Tenk kor mykje denne gjengen kunne ha vunne om det ikkje var for UEFA sin Homegrown Rule...
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Ryder, Belfastboy, Pangaea, Cola2
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Råsterke innlegg fra deg, @Pink Final, her. Det snakkes mye om "The United Way", uten at det blir godt definert. Her føler jeg du definerer det til punkt og prikke.

Enig med @Pancho P, ang. 93-94-laget! Det var så og si ingen svake ledd. Alle var gode, og lederfigurer på ulikt vis. Det mest "likanes" laget vi kanskje har sett i nyere tid?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, RedTrafford, Belfastboy, Cola2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

Heilt einig, @GBailey. Kanskje ikkje det taktisk beste laget eller laget med dei mest briljante individualistane. Likevel viste dei enorm innsats og guts. Kanskje det laget som best illustrerer det @Pink Final så glimrande skriv om "the United way".

Synest United blei langt meir forsiktige, kontrollerte og kontinentale med Queiroz som assistent. Dvs kjedelege.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

En ting er i alle fall sikkert, det har ikke vært særlig mye angrepsfotball den siste sesongen. Eller første kampen mot Leeds var bra, men da spilte vi også mot Bielsa som med sitt mann-mann forsvar ga oss mye rom gratis. Når motstanderen har vært lave har vi slitt i mange år, og utover i denne sesongen så har vi vært så dårlig at selv lag midt på tabellen har gått rett i strupen på oss uten noe frykt. Vi fikk for eksempel Brighton og Crystal Palace til å se ut som topplag.

Kantene har vært viktige for ten Hag i Ajax. I hans første sesong så var det Hakim Ziyech, David Neres og Kluviert som hovedsakelig spilte på kantene. Donny befant seg riktignok mye ut på kant på grunn av hans frie rolle. I ten Hags første sommervindu så ble Kluivert solgt til Roma og inn kom Dušan Tadić, dette var i sesongen 18/19 hvor Ajax kom til semifinalen i CL. De spilte fantastisk fotball med et lag bestående av de Ligt, Daley Blind, de Jong, van de Beek, Ziyech, Tadić og Neres. Spør du meg så var det Ajax laget noe av det bedre vi har sett utenfor topp fem ligaene så langt i dette årtusenet. Spilte rett og slett fantastisk fotball. Det Ajax laget rullerte også mye på posisjonene sine og var i konstant bevegelse og utnyttet rom nærmest automatisk. En av grunnene til at jeg har forsvart Donny så mye er på grunn av denne sesongen, en fryd på å se på rett og slett! For en spiller han var i det CL sluttspillet. Forhåpentligvis så finner han tilbake til seg selv. Det vil i så fall være som en ny signering!

I ten Hags andre sesong så mistet Ajax to av sine viktigste spillere i både de Ligt og de Jong. Inn kom blant annet Quincy Promes som delte toppscorer tittelen med Dušan Tadić det året med 16 mål. Den sesongen kansellert som følge av pandemien. Det ble ikke kåret noen seriemester den sesongen, men Ajax ledet tabellen på målforskjell foran PSV. Sesongen etter forsvant Ziyech til Chelsea og Donny til oss. Inn kom en som også har blitt linket til United nemlig Anthony og Sebastian Haller ble hentet inn på topp. Det var riktignok fortsatt Dušan Tadić som var toppscorer den sesongen med 22 mål. Ajax vant ligaen overlegent den sesongen. Forrige sesong for Ajax var den første sesongen hvor Ajax ikke mistet en nøkkelspiller til noen andre klubber, Berghuis kom riktignok inn fra rivalen Feyenoord. Ajax avsluttet sesongen øverst på tabellen for fjerde sesongen på rad og ten Hag nå begynt på sin største utfordring med å gjenreise den sovende giganten Manchester United.

Men i Ajax under ten Hag så har det kommet mye produksjon fra kantene. Spesielt Dušan Tadić har vært svært god i Ajax selv om at han har spilt både spiss og offensiv midtbane under ten Hag. Tadić har riktignok spilt soleklart mest ute på venstrekanten. På høyrekanten så var David Neres (ble solgt til Shaktar Donetsk i januar, snakk om kjedelig timing) god i et par sesonger, Ziyech var veldig god i sesongen 18/19 og Antony har tatt steg den siste sesongen. For å vri dette tilbake til United og våre spillere så har vi tross alt mye interessant på kantene. Kan Sancho ta de nødvendige stegene? Kan Rashford finne tilbake til gammel form? Kan Elanga håndtere en mer sentral plass i stallen med mer ansvar? Og hva skjer med Pellestri og Amad? I tillegg så befinner det seg en Garnacho i bakhånd. Det er mye potensiale på kantene i United, det tror jeg mange vil være enig i. Spørsmålet blir gjerne om ten Hag vil klare å utnytte dette potensiale eller om han føler at han må hente inn noe nytt der også. Kantene har underprestert den siste sesongen, men det har forsåvidt hele laget også. Likevel så vil i alle fall jeg påstå at vi har større problemer enn akkurat kantene. Det blir uansett spennende å se hva ten Hag får til, jeg har litt forhåpninger til at Jadon Sancho virkelig får ut potensialet sitt og da kan det bli kjedelig å spille back mot United.

Jeg er ikke i nærheten av å ha den historiske kunnskapen til @Pink Final om United og The United Way. Så dette innlegget ble mer skrevet som et tilsvar avslutningen på Pinks fantastiske innlegg.
post liked by: Belfastboy, Ryder, Pink Final, Pancho P, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Takk @messilingard, og selv takk.
Må si jeg blir glad av å lese hva du skriver om hvordan Ajax har spilt under Erik ten Hag.
Ser ut til å være slik jeg ønsker å se Manchester United.
Der vi skal bruke spilleflaten fullt ut.
Strekke motstander både i lengde og bredde for så å utnytte rommene som oppstår.
Da trenger vi samtidige bevegelser, smarte spillere som bruker andre og tredje bevegelse, og spiller like mye i rom som på fot.

Jeg synes historie er gøy.
Men det går jo ikke å direkte overføre den fotballen Man United spilte under Busby til nåtid.
Busby Babes hadde tapt 25-0 mot et godt lag i dag.
Grunnet den enorme taktiske utviklingen.

Selv ‘dream team’ fra 93/94 som @Pancho P fint beskriver ville slitt.
De manglet nok noe på det taktiske som du også mener.

Det jeg synes er interessant, er å trekke historiske paralleller.
Vi leser stadig om Cruyff fotballen i hhv Ajax og i Barca.
En definert spillestil de klubbene har hatt lenge.
I 50 år og vel så det for Ajax’ del.
Ajax begynte vel så smått med Vic Buckingham rundt 1960.
Rinus Michels utviklet dette ytterligere, til Tootalvoetbal.
Total fotball var et motsvar til catenaccio i Italia.
Finpusset av Helenio Herrera i Inter og landslaget til Italia, de azurblå.
Basert på Østerrikes Karl Rappan som begynte å lefle med ‘sikringsbolten’ i forsvaret alt før ww2.

For å koble til United historien igjen.
Jimmy Murphy, Matt Busby’s lojale assistent og sersjant i et kvart århundre.
Han var mer frittalende enn Busby, og kanskje på grensen mot fanatisk til tider?
Han sa for ca 50 år siden.
«Det var ikke nederlenderne som utviklet total fotball.
Det begynte vi i United med alt i 1946.
Vi ga det bare ikke noe navn.
Vi hadde to backer som gikk i angrep, Aston (snr) og Carey.
Da falt den ene halfen, Cockburn ned som sikring.
Vi hadde angripere som hele tiden skiftet posisjon»
Ikke helt ordrett gjengitt.
Skal se om jeg finner igjen sitatet i en av United bøkene, og gjengi det ordrett.

Noe som har frustrert i flere år, også under Solskjær (jeg er/var pro Solskjær) var stasjonære spillere.
Vi må ha bevegelse.

Det kjennetegnet 93/94 laget @Pancho P skriver om.
Masse bevegelse.
Da vi hadde det forrige forumet skrev vi om dette.
Den gang lå Coventry - United 2-3 fra 1994/95 på you tube.
En helt gjennomsnittelig ligakamp for Uniteds del den gang.
Bortsett fra at vi manglet den største stjerna, Cantona.
(Som sonet sin 8 måneders karantene).
Jeg så hele den, før jeg skrev mitt innlegg for 5-6 år siden.
Det jeg la merke til var hvordan angriperne våre beveget seg.
De løp inn i ulike rom, hvilket ga flere pasningsalternativer og gjorde det vanskelig for Coventry forsvaret.

Samme leksa med 2006/07 laget vårt.
Som jeg synes spilte vakker klassisk United fotball.
Vi hadde solgt Ruud van Nistelrooy.
Og misforstå meg rett, han er vel en av de beste angriperne United har hatt noengang.
Men med Louis Saha fikk vi mer bevegelse.
Det virket som Giggs, Rooney, Saha og Ronaldo bare fløt rundt.
Det var så smooth United fotball, for å prøve å være litt nymotens i ordvalget 😅
Husker daværende Aston Villa manager Martin O’Neill omtalte angrepet vårt som kniv gjennom smeltet smør.
Fulham sjef Chris Coleman sa vi var det beste angrepslaget i engelsk fotball på mange år.

Fotball har utviklet seg mye, bare siden 06/07.
Dagens motstandere er utrolig godt forberedt.
Det krever mye å skulle rive motstanderne i fillebiter.
Selv City og Liverpool har matcher hvor de bare står og stanger.

Jeg er innstilt på at ten Hag nok blir pragmatisk første sesongen i hvertfall.
Men jeg håper vi får se tendenser til et eget grunnspill 🙏
Der det er vi som styrer matchene i stor grad, gjennom bevegelse med og uten ball.
Raske pasninger på one touch og skape og bruke rommene på kantene slik vi har vært så flinke til i et historisk perspektiv.
post liked by: Pancho P, messilingard, Ryder, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Det virker som Lisandro Martinez blir klar.
Venstrefot, pasningsfot, aggressiv m.m er beskrivelsen.

Erik ten Hag sa vel at han er stopper, ikke def midtbane.
Spiller vi 3-5-2 da?
Eller varianter av dette?
Med tre stoppere og vingbacker?
3-3-3-1?
Med tre stoppere.
Fred foran stopperne og mellom backene.
Sancho-Fernandes-Rashford bak Martial.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Spenstig @Pink Final! Kan jo hende, selv om det virker litt spesielt.

Tror kanskje vi ender på 4-2-3-1 / 4-3-3 - med klassis firerlinje bak, med to stoppere. Det er det han har operert mest med tidligere, samt i Liverpool-kampen.

Men sliter og litt med logikken rundt Martinez som stopper, samt Maguire som kaptein.

Varane blir ikke droppet.
Maguire er kaptein, og blir lite sannsynlig droppet.
Martinez skal inn i førsteelleveren, utvilsomt til den prisen.

Da lukter det jo fort 3 stoppere, som du sier!
Evt. er Martinez tiltenkt ankerplassen. Men det er en long shot?

Vanskelig å gjette, blir spennende å se 😃

Håper ellers at vi har tenkt å erstatte Fred. Han har noen gode kvaliteter, men pasningsspillet og posisjoneringen er tidvis såpass svak at det smerter. Det så man og mot Liverpool.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Haha, ja sikkert litt sært det 3-3-3-1 oppsettet 😆
Ikke ment som noe ønske fra meg, men et spørsmål.
Hvordan spiller vi med Martinez?
Han er åpenbart kjøpt inn pga pasningsfoten.
Og er tiltenkt å spille.
Vi har Bailly, Jones, Lindelöf, Maguire, Martinez, Tuanzebe og Varane.
7 stoppere.
Ser for meg Varane - Maguire - Martinez med Lindelöf som nærmeste backup for alle tre.

Vi vet at Ten Hag liker høye backer.
(Høye som høyt i banen).
Vi vet at han liker igangsetting bakfra.
Vi mangler et anker.
For meg virker tre stoppere og to høye backer logisk nå.
Ser ut som han foretrekker Dalot over Wan-B.
Noe som indikerer en høyreback som skal stå høyere?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Tipper det vil bli 433/4231 som er utgangspunktet, men kjenner at jeg blir litt våryr av mulighetene en "hybridspiller" som Martinez kan gi.
Er kanskje litt overkill å innføre nå, den første uken, men en spiller som tydeligvis er komfortabel med å spille både som stopper, back og dm gir uante muligheter for både taktiske- og formasjonsendringer i løpet av en kamp. En flytende 433/4231/343/352 på sikt, kanskje, med Martinez som dropper med i en trio ved behov/endring og ellers er den stabiliserende på midten. Litt sånn som Fabinho tidvis opererer ved overganger. Ikke det at de ofte trenger at han dropper helt ned til stopperne, men sikkerheten er der.
Frigjør backene enormt offensivt ihvertfall, samtidig som det ikke blir undertall på midten.

Det sagt så har jeg på følelsen av at han vil bli brukt som stopper. Både Varane, Lindelöf og Maguire kan spille både til høyre og til venstre, så det kan fort bli en del rotasjon i år. Er jo, tross alt, et helvetes program i år (igjen), så kanskje tanken er at 4 uthvilte stoppere er bedre enn 2-3 slitne når vi kommer til mars.. 🙄
post liked by: Pink Final, Cola2, Pangaea
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Hybridspiller, flytende formasjoner underveis - totalfotball altså!
Høres veldig bra ut.
Martinez med utgangspunkt som stopper, men flytter seg rundt i takt med spillets gang som en flytende formasjonsjustering.

Så glad som jeg er i å trekke sammenligninger med Uniteds historie.
Var det ikke slik David Sadler ble brukt i enkelte matcher?
Vekslet på å spille stopper og angriper alt ettersom matchbilde.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply