Ipswich Town

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Pancho P wrote: 25 Aug 2022, 16:44 Vil anbefale artikkelen i The Athletic om korleis Kieran McKenna har transformert Ipswich. Han har innført ein possession-basert spelestil kombinert med intensivt press og raske overgangar. Treningane til McKenna, som av enkelte United-spelarar blei karakteriserte som "kjedelege" og "uinspirerande", vert i Ipswich omtala som "nyskapande" og "varierte". Spørs om ikkje McKenna fortener eit langt betre rykte enn det han reiste frå Old Trafford med...
Spørsmålet er vel om treningene var identiske i United som i Ipswich. Men jeg kan absolutt se for meg at det ble syting om de måtte jobbe litt. OGS sa de skulle være best trent, det så ikke slik ut alltid.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Can2 wrote: 25 Aug 2022, 22:13
Pangaea wrote: 25 Aug 2022, 21:29 Like før jeg stikker av selv for å være ærlig, men prøver å holde igjen litt til. Har jo vært her en stund.
Vet ikke om det har skjedd noe spesielt. Er ikke helt oppdatert. Synes du bør bli. Du skriver fornuftig, og er et bra medlem å ha her. Selv om jeg dro selv en gang, synes jeg det er bedre å være her, enn å ikke være her. 🙂
Takk for det, skal se om jeg holder ut eller tenker det er bedre å ikke være her.
post liked by: Pink Final, Can2, RedTrafford
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Håper du blir @Pangaea
post liked by: Pangaea, Can2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har ingen intensjon om å ta side i eventuelle boblende personkonflikter (og håper så mange som mulig blir) - så dette er helt generelt og ikke rettet mot noen spesielle:

Hva er vitsen med å drive og slette brukeren sin? Om man er lei av forumet, ikke har tid, er forbanna på noen eller whatever - er det ikke bare å ta en pause, bare å la være å lese og skrive? Nå er kanskje jeg vanskeligere å hisse opp enn snittet, men må alt være så dramatisk?
post liked by: Blodfink, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Folk er forskjellig, og reagerer forskjellig. Sannsynligvis av mange ulike årsaker, både situasjonsbestemte og hva som ev. ligger i den enkeltes bakgrunn. Det er for mange av oss et naturlig instinkt å reagere på ting vi er engasjert i, eller mener er feil eller urettferdig. Det er selvsagt mest rasjonelt å la verden seile sin egen sjø, og bare flyte av gårde i sin egen farkost. Skulle mange ganger ønske jeg var flinkere til det, selv. Så kan det være at det ligger genetiske og miljømessige påvirkningskilder - og sikkert enda flere aspekter til grunn for at folk gjør som de gjør.

For min egen del var min "utmeldelse" i vår/sommer noe som skjedde i en slags affekt. Det handler mest sannsynlig like mye om mine nedarvede og tillærte trekk, som et rasjonelt fornuftig trekk i en gitt situasjon.

(Unnskyld Ipswich for å kuppe tråden din, du er et kult lag! Og unnskyld Kieran McKenna for at jeg mistrodde deg og dine evner ved forrige korsvei, Du er i ferd med å bevise at du har noe i "gamet" å gjøre!)
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Ryder
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Veldig bra post @Can2.
Både om Ipswich og ikke minst det mellom menneskelige.
Støtter deg i det du skriver.
post liked by: Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Takk for godt perspektiv, @Can2.

Skjønner at folk er ulike, og har ulike toleranseterskler og reaksjonsmønster. Skjønner også godt både at man kan bli sint, oppgitt og frustrert og at man kan trenge en pause eller å kutte helt ut.

Stilte vel mest spørsmål om det er nødvendig å slette bruker, og om det utgjør noen forskjell fra å bare «walk away», om du skjønner. For meg blir det litt som å brenne bruer, men det er kanskje noe av intensjonen også.

Selv er jeg egentlig langt fra hardhudet, og ganske konfliktsky. Man snakker jo gjerne om at mennesker reagerer enten med «fight or flight» når man støter på problemer, og jeg velger definitivt som oftest flight. Men det gjelder mest i nære relasjoner og på jobb. For meg er slikt som dette forumet, der ingen av dere har noen reell innvirkning på livet mitt, et fristed der det koster meg lite om noen skulle bli sure på meg. Men det er meg, at andre reagerer annerledes er helt fair.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Pink Final, Can2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Da er McKenna og Ipswich klare for Championship.
Etter 40 minutter i dagens kamp mot Exeter er stillingen 5-0.
Og Sheffield Wednesday på 3. plass har ikke mulighet til å ta de igjen.
Mest sannsynlig følger Plymouth med opp.
post liked by: Ryder, Pink Final, Blodfink, Pancho P, Buchan, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Min første klubb i England egentlig, hehe. Kanskje bli medgangs-supporter av Traktor-gutta gitt. Blir artig å se om McKenna kan ta de rett gjennom og opp i PL :celebrate:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Buchan, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Artig med Ipswich, og moro for McKenna @Belfastboy og @Blodfink.
Vi som fulgte med rundt 1980 kjente Ipswich som et av de beste lagene i ligaen.

Som en digresjon, her er litt om East Anglia’s Saturday Special newspaper.
Green Un.
https://www.eadt.co.uk/sport/23208065.g ... r-printed/
post liked by: Belfastboy, Buchan, Blodfink, RedTrafford, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Jeg kjenner en som er svoren Ipswich-supporter.
Han har sikkert vært på godt over 100 kamper både hjemme og borte.
Bor på pensjonat når han er over.
Blir kjent med masse folk som gjør at det blir som en stor familie som møtes.
Han hadde en blogg for en del år siden, men han har trappet ned både den og sannsynligvis reisevirksomheten nå.
Blir litt mye å reise dit når han er på både hjemme- og bortekamper med både Hamkam og Storhamar hockey gjennom hele året.
Erik Kristiansen (Mester Erik) for den som er kjent med den tidligere hockeyspilleren, holder også med Ipswich.

Her er fra supporterforumet deres, hvor han jeg nevner er den som har skrevet saken (og bloggen er ikke aktiv lenger)
https://www.ipswich.no/11098-2/
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Artig å lese, takk for at du delte @Belfastboy

Dette er eksempel på supporterkultur jeg liker,
En patriotisk tilnærming til eget lag, men ikke blind fanatisme.
Og det beste av alt, ingen nedrakking på eget lag, egen manager og egne spillere.
Jeg fatter og begriper ikke den endringen som har skjedd blant supportere av Manchester United og engelsk fotball.
Må man finne noen spillere å ta?
post liked by: Belfastboy, Buchan, RedTrafford, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Det ser ut til at det er veldig godt samhold og jeg liker veldig godt hvordan de beskriver kamper og spillere på en mer moden måte enn vi ser i egne rekker noen ganger.
Bloggen som Geir Ingvald hadde var et stadig høydepunkt å lese etter turene han var på. Synd det ble slutt på den.
Pink Final wrote: 29 Apr 2023, 21:22 Jeg fatter og begriper ikke den endringen som har skjedd blant supportere av Manchester United og engelsk fotball.
Jeg misliker den stadige nedrakkingen av egne spillere.
Det virker som de som driver med det til stadighet har litt trøbbel i eget liv. De skal ta igjen for noe med å slenge stygge bemerkninger i øst og vest om de de ikke liker.
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Belfastboy wrote: 29 Apr 2023, 21:57 Det ser ut til at det er veldig godt samhold og jeg liker veldig godt hvordan de beskriver kamper og spillere på en mer moden måte enn vi ser i egne rekker noen ganger.
Har veldig sansen for den type supporterkultur.
Jeg har likt å lese på de ulike supporterklubbers forum av den grunn.
Mange har/har hatt gode forum.
Nå er de fleste enten bak Log in, eller lagt ned.
Supportere med genuin interesse, som har noe å gi - elsker å lese hva de skriver.
Den gang VG hadde forumet Øvrig britisk fotball - den var ei gullgruve av kunnskap, humor, innblikk i britisk supporterkultur.
Der skrev gjerne supportere av de litt mindre klubbene, som Ipswich Town.
Forumet Premier League var det motsatte.
Korte bastante påstander, trolling og krangling.
Null verdi i å lese slikt.

Selv om jeg er Manchester United synes jeg det er stas at noen har valgt andre lag enn oss, Arsenal eller Liverpool.
Det var vel mer vanlig før, da vi hadde tippekampen og fikk se mange ulike klubber ila sesongen.
post liked by: Buchan, Pancho P, Blodfink, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Henger meg på her.

Ipswich er en klubb jeg er vokst opp med.
Liker klubben.
Flere fedre av kompiser av meg har Ipswich som favoritt klubb.
Så har jo blitt matet med mye info fra denne klubben i barndommen.
Kan huske at det var også litt rivalisering mellom Ipswich og Leeds her også blant de voksne😀
post liked by: Buchan, Pancho P, Blodfink, Belfastboy, Pink Final
Post Reply