Nottingham Forest

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Garner starter, så klart. Ethan Laird på benken for Bournemouth.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Kanskje man skal se championship i kveld, ja. Alternativet er å rydde i boden. 😏

Edit: Andre omg altså.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Forest har vore ganske uheldige så langt. Burde nok hatt eit straffespark og dei har i tillegg hatt eit par gode sjansar. Johnson, Spence, Surridge, Yates og Garner ser ut til å vere gode talent, mens Bournemouth er meir trauste. Håpar Skogvaktarane rykker opp.
post liked by: Pink Final, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Garner ikke altfor involvert. Men liker hvordan han hele tiden ligger riktig. Liker å snike seg opp i mellomrommet også.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea

Deleted User 595

Uavhengig Garner, ser jeg gjerne Forest tilbake i Premier League! Bournemouth er dørgende kjedelig.
Last edited by Deleted User 595 on 03 May 2022, 21:45, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Takk for påminnelsen.

Bournemouth kan spille for uavgjort, så kan forklare noe av den begrensede viljien til å angripe.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Synes egentlig Afc Bournemouth er en ganske sjarmerende klubb.
Men vil også ha Nottingham Forest tilbake, selv om de vel strengt tatt ikke er blant de 20 beste klubbene rent historisk.
Lenge siden Forest var oppe nå, ser gjerne skogvokterne tilbake.

For de av dere som var på forrige Unitedforum vil huske at vi hadde en Afc Bournemouth fan registrert der.
Han bidro i kamptrådene når vi møtte dem.
Respektfull og saklig, Frazer kalte han seg.
Kanskje jeg skal opprette en Afc Bournemouth tråd her.
Hvis han ser den, kommer han kanskje hit også.
Veldig velkommen i såfall.
Så kan vi fortsette diskusjonen om Ian Bishop og FA cupmatchene mot Afc Bomo i 84 😔 i 85 🤩 og i 89 🤩
post liked by: red, Pancho P, RedTrafford, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Da blir det vel play-off for Forest. Den er seig å komme gjennom!
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Forest har lite å stille opp med her. Garner svært så anonym.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Så ikke verken Forest eller den andre storkampen i dag med Partick Thistle. Har akkurat koblet opp ny TV, så det ble Witcher-kveld. Tro det eller ei, men jeg har aldri hatt verken Netflix eller andre strømmetjenester før i dag :joy: Men skal ikke kimse av steinen heller, det var godt og varmt under den også.

Kjipt at Forest tapte. Til tross for tapet er det laget som er i best form i ligaen siste 10, 15 og 20 kampene. Dårlig start på sesongen, men best i ligaen i andre halvdel. Håper de klarer å rykke opp via playoff, men det blir tøft. Men klarer de 3. plass får de vertfall en på papiret lettere motstand. Nr 3 møter nr 7, og 4 mot 5, i første kamp/semifinale.

Surt ikke Laird fikk spille i dag heller. Håpte han var inne for godt, men den gang ei. To kamper uten minutter nå, var ikke engang på benken sist. Det er litt sånne ting jeg mener med dårlige utlån. Sikkert ikke så lett å gardere seg mot heller, men samtidig har jeg hørt litt her og der om at United ligger i fortiden på dette aspektet også. Selvsagt er det noen gode historier, med Garner, Henderson, Bishop og andre, men det har vært fryktelig mange lån som har vært nesten bortkastet der spillere "taper" både ett og to år av utviklingen. Diallo i Rangers også. Knapt vært på banen, og han er liksom et kjempetalent. Men det blir en debatt litt på siden av Nottingham Forest. Håper de rykker opp, de har en ganske fin historie tilbake i tid. Vi kjøpte jo en ganske habil midtbanespiller derfra også. Ikke meg imot omg Garner kommer tilbake og gjør det nesten like bra :D
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Wow! Nottingham Forest faller ned på 4. plass etter 0-0. Så får de straffespark på overtid, det blir mål og 1-0, og de klatrer opp igjen på 3. plass på bedre målforskjell. Så scorer Hull igjen, og det er 1-1. WTF. Action helt til siste slutt der :D

Men dermed blir det en litt vanskeligere playoff. Vi får se om de klarer det, blir ikke lett.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Tok med noen kjente sitater fra sitat maskinen Brian Clough i Sitat tråden til @Cola2.
Vil ha med denne også, men tar den her.

Først litt bakgrunn.
Clough overtok Forest i januar 1975.
De lå da som nå på nivå 2.
Han tok dem til 16 plass.
Sesongen etter til 8 plass.
Så ankom parhesten Peter Taylor sommeren 1976, og da løsnet det.
Forest gikk såvidt opp i 76/77 på bekostning av Bolton.

Så vant de ligaen, 2x Europacup og 2x ligacupen på 3 sesonger!

Men tilbake til 75/76.
Litt om hva slags mann Clough var.
En supporter forteller følgende på et ledende engelsk Forest forum.

I 1975 var jeg 14 år. Vår skole ble utvalgt til å stille 16 ballgutter til Forest - Bolton på lørdag, og til reservelagsmatch onsdag kveld.
Jeg var blant de heldige som fikk Bolton matchen, lærer’n visste jeg var en massiv Forest fan. Vi tapte 1-2 for Bolton. I løpet av første omgang ble ballen sparket ut for innkast. På rent instinkt hoppet jeg opp og fanget den (jeg var keeper), og kastet den raskt til Ian Bowyer. Etter match er vi i vår garderobe da en viss Brian Clough kommer inn. Du kunne høre en knappenål falle. Han takket oss alle for hjelpen, og sa våre foreldre og vår skole kunne være stolte av oss. Han snudde seg, som for å gå. Men, så vendte han rundt. «Hvem var den unge mannen på Trent End siden av East Stand ?». Jeg svelget og rakte forsiktig opp hånden. Jeg forventet en overhøvling tror jeg. «Du gjorde en god redning i første omgang gutt. Jeg vurderer deg som vår nye keeper. Han vi har nå er ubrukelig». Med de avskjedsordene gikk han ut. Alle klassekameratene mine måpte, og jeg følte meg som vinner av fotball VM.

For en vakker historie må jeg få si.
(Legge til at det var før Clough kjøpte Peter Shilton).

På tv for et par år siden fortalte Einar Jan Aas om intervjuet da Clough vurderte å kjøpe ham fra Bayern.
«Hva slags forhold har du til foreldrene dine ?
Har du kjæreste ?
Blir hun i tilfelle med til Nottingham ?
»
Den type spørsmål.
Clough var fornøyd med hva slags menneske Aas var, og etter en stund snudde han seg mot Peter Taylor:
«Peter, dette er vår type mann»

Det er en slik type manager jeg ønsker hos United.
Håper ten Hag er der.
Erik ten Hag rekker nok ikke Clough til anklene på karisma, men jeg snakker å se etter gode holdninger nå.
Slik våre egne store managerer gjorde like mye som å se etter ferdigheter.

Clough og den 7 år eldre assistenten Peter Taylor utfylte hverandre perfekt.
De hadde kjent hverandre fra de var spillere i nord øst England.
Clough var målfarlig spiss, Taylor var keeper.
Som manager og assistent var Clough den karismatiske motivatoren som tok modige avgjørelser.
Taylor fant spillere, billige spillere i småklubber.
Som de sammen satte sammen til et av de beste lagene i Europa.
Ikke bare i Forest, men også i Derby 10 år tidligere.
De ble dessverre uvenner, bitre fiender.
Taylor forlot Forest og gikk til Derby igjen.
Det ble litt av et styr da Derby skulle møte Forest i FA cupen 1983.
Og 2 divisjonsklubben Derby County vant 2-0.
Clough sa senere treffende:
«Jeg var utstillingsvinduet, Peter var varene i bakgrunnen.»
post liked by: Cola2, Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Clough slo visst til Roy Keane på en trening. Keane forguder Clough, selv den dag i dag. Sidestiller han med Fergie, som han riktignok ikke er bestevenn med.

Savner denne mentaliteten i dagens unge spillere.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Om de slo hverandre, eller la armen rundt skulderen - det som betyr noe er tillit og ærlighet.
I gamle dager var det managerer og spillere som kunne slå til hverandre.
Du kan ikke gjøre det nå, da mister du jobben.
Jeg tror det ble godtatt når personen som fikk en på tygga forsto at tanken bak var god.
Få vedkommende til å våkne.

Jeg tror managerer som Ferguson, Clough eller Dave Bassett for den saks skyld mye oftere var vennlige enn sånne brutuser.
Du kommer ingen vei med frykt alene.
Da vil folk gå mot deg så fort du snur ryggen til.

Brian Clough var elsket av sine spillere.
Alex Ferguson også.
Og Dave Bassett, manager for the crazy gang er viden kjent for sin arm rundt skulderen og et mint drops til en spiller som ble vraket.
Roy Keane var en tøffing, en glimrende kaptein så lenge han hadde Ferguson over seg.
Ferguson hadde flere sider, både myke og harde.
Keane er ikke så komplett, og derfor tror jeg ikke han har lykkes som manager.
Har dessverre falt mye i kurs hos meg Keane, med alle uttalelsene sine der han skal sverte andre mennesker.
Liker det ikke.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pink Final wrote:08 May 2022, 06:57 På tv for et par år siden fortalte Einar Jan Aas om intervjuet da Clough vurderte å kjøpe ham fra Bayern.
«Hva slags forhold har du til foreldrene dine ?
Har du kjæreste ?
Blir hun i tilfelle med til Nottingham ?»
Hadde kanskje vært litt betenkt om dette kom fra Ryan Giggs :/
post liked by: Pink Final
Post Reply