Chelsea

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100



Sanksjoner mot Abramovitch. Forhindrer i praksis at han kan selge klubben.

De får lov til å spille, men visstnok fått forbud mot å selge merchandise, billetter, gjennomføre overganger og signere nye kontrakter.

Ser veldig dramatisk ut. Men kynikeren i meg tenker vel at det finnes noen smutthull som oppdages etter hvert, slik at de kan operere mer eller mindre som normalt...
post liked by: Buchan, messilingard, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes ærlig talt dette er helt sinnsykt. Absolutt alt med et hint av russisk skal det gås til krig mot, enten det er barn som ikke får være med på sport, eller internett som blir kuttet, betalingsforbindelser, eller oligarker som tar papirtap på investeringer. Det har tatt av noe så borti granskaugen. Chelsea klarer seg sikkert meget bra uansett, og blir vel snart solgt, men på mer generell basis så er denne oppførselen fra USA og Europa helt hinsides. Galskap satt i system. Uansett hva man mener om Russland og Putin, så bringer det her oss ingensted godt, og da særlig på litt lengre sikt.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Uten å lage en stor diskusjon angående krigen i Ukraina, men jeg mener helt kategorisk at slike innlegg ikke bør stå uten noe tilsvar. At vesten har innført sanksjoner mot Russland er noe som absolutt er på sin plass. Alternativet er enten å la Putin få gjøre som han vil eller så er det å ta militære grep mot Putin og Russland. Etter min mening er begge de to alternativene for risikable å gå for.

Sanksjonene er ment å straffe de som legger til rette for Putin, oligarkene samt å svekke Russlands krigsevne gjennom en svakere økonomi. At det er uskyldige mennesker som lider i Russland er kanskje en uheldig konsekvens av dette, men når man ser på lidelsene i Ukraina er det etter min mening rett og rimelig at det kommer en reaksjon. Det er også mange mennesker i Europa som nå opplever en særdeles redusert kjøpekraft som følge av økte energipriser, matvarepriser i tillegg til at økonomien enda ikke helt har hentet seg inn siden pandemien.
post liked by: Ryder, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18046

Jeg kan heller ikke la innlegget over stå uimotsagt...

Her er det mye å ta tak i...

Men jeg gjentar at jeg ikke gidder å diskutere politikk her inne egentlig. Jeg vil bare fortelle at NATO og Russland inngikk avtale om at NATO ikke skulle ekspandere østover etter Sovjets - og Warsawa-paktens oppløsning. De som gidder kan jo sjekke NATO-kartet i 1991...Putin ville også innlemme Russland i NATO tidlig 2000-tall. Fikk blankt nei...Ukraina vil inn i EU/NATO, som jo er korrupt som alt annet. Og det kan diskuteres om NATO er en forsvars-pakt, de som kan mye om Kosovo/Serbia og Libya skjønner hva jeg mener.

Kognitiv dissonans og prediktiv programmering er i vinden.

Anbefaler denne, en god innføring fra en balansert/intelligent mediapersonlighet: Vladimir Pozner, født i Frankrike, mediakarriere i både USA og Russland. Om link ikke funker så heter videoen: Vladimir Pozner: How the US created Vladimir Putin


Beklager, men jeg kommer ikke til å svare eller gå inn noen debatt, dette er et fotballforum. Jeg er å finne andre steder for slike diskusjoner.
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Selv om at de historiske faktaene er korrekte så blir det for min del svært spesielt å ikke holde Putin ansvarlig for sine egne handlinger. Det er det jeg svarte på tidligere, og hvorvidt de økonomiske sanksjonene er passende slik situasjonen er per dags dato. Det begynner også å bli en stund siden Putin tok over Russland og mye har skjedd siden den gang, Putin har hatt en utvikling som er svært urovekkende. Det er uansett ikke alt her i verden kan man skylde på USA/NATO/EU selv om at de absolutt ikke er uskyldige i enhver konflikt som har skjedd de siste årene.

Men ja, tilbake til Chelsea. Jeg for min del håper (noe naivt) at hele denne Abramovitsj-sagaen kanskje fører til noe endringer hvor fans faktisk får mer innflytelse, man ser jo hva slags rot man sitter igjen med nå.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 480

Det er absolutt mulig å se at både @messilingard og @Blodfink har noen viktige poenger. Det har vært aggressivitet historisk fra flere, som ligger som et bakteppe her.

Jeg så deler av Pozner-videoen, han har helt klart noen veldig interessante innspill. Samtidig har Putin vist at han har noen veldig dårlige diplomatiske og lite forsonende evner, i den situasjonen man faktisk står i.

Hvis man først skulle hatt noen statsledere i supermaktene som satt lenge, ville jeg gått for Gorbatsjov og Obama. -Men. Meg om det hadde jeg nær sagt.

Jeg ønsker meg også en virkelighet der det kommer varige endringer i styretsett for klubbene.

Deleted User 430

Surprise surprise 😂

post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Han vil ikke gi bort 1.6 milliarder pund altså? Snippen type.

Vår klubb har "gitt bort" den typen summer til Glazers og idiotiet de har kostet oss, så jeg forstår frustrasjonen. Han kan evt øremerke det til Manchester United, med krav om at ikke ett.. err.. øre går til Glazers, så kan vi kalle det skuls.
post liked by: Pink Final

Deleted User 595

Kan ikke si at jeg klandrer Roman for å ikke ville gi bort de pengene 😅

Han blir jo rent praktisk fratvunget klubben han eier.

Man kan si mye rart om både han og eiere generelt. Men han brydde seg jo faktisk om Chelseas suksess på banen. Var jtilstede og så kamper med genuine nerver og glede, hver sesong.

Så, skjønner'n godt!
post liked by: Pink Final, Pangaea, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Vi var inne på det i CL tråden, men tenkte dette innlegget var mest Chelsea relatert: Jeg hadde jo en lettere tabloid tilnærming til Chelsea's problemer. Eventuelt Unitedbriller. Til forveksling ligner deres historie vår. Amerikanske eiere, manglende overordnet plan, folk i ledende posisjoner uten tilstrekkelig fotball-kunnskap. Det er jo en trist utvikling, generelt sett.
post liked by: Cola2, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18046

5,1 milliarder: Hva Chelsea har spandert på seg 22/23. Bør vinne på Anfield etterpå da vel :hah:
post liked by: RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

post liked by: RedTrafford, Buchan, red, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Hehe @Ryder :D
På god vei ja :D
post liked by: Buchan, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Fra Tv2 sport

Det engelske fotballforbundet (FA) etterforsker en TikTok-video som viser at Mykhailo Mudryk brukte N-ordet, ifølge The Athletic.
Den ferske Chelsea-stjernen la ut videoen juli 2022, ifølge medier. Den er nå slettet.
I videoen skal han ha sunget en freestyle-rap fra 2017 av den amerikanske artisten Lil Baby.
Mudryks representanter kommer med en unnskyldning etter at videoen fikk oppmerksomhet:
– Mykhailo er veldig lei seg for enhver krenkelse. Hans intensjon var utelukkende å gjengi sangen, men han angrer og innser at det ikke var passende, heter uttalelsen til The Athletic.

Spent på når han skal sone de tre kampene.
For det var jo det Cavani fikk.
Ser ingen forskjell på de to sakene her, bortsett fra han ene er Chelsea spiller.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

RedTrafford wrote: 03 Feb 2023, 18:17 Spent på når han skal sone de tre kampene.
For det var jo det Cavani fikk.
Ser ingen forskjell på de to sakene her, bortsett fra han ene er Chelsea spiller.
Og der har du forskjellen 😉
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Can2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply