Zlatan Ibrahimović

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 480

Jeg kjenner godt til hva "å reise til sykehuset å rense hodet" innebærer. Dessverre. Det handler om noe langt mer alvorlig enn noen dårlige fotballkamper en mørk høst.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Ryder, Cola2

Deleted User 430

Tviler sterkt på at Zlatan mente noe i nærheten av det der, @Canto , for samme hvor mye rart den fyren har sagt opp gjennom årene så har jeg aldri hørt han henge ut folk med reelle personlige utfordringer. Viktig å ikke tolke alt bokstavelig når ting sies på et annet språk enn det man snakker til daglig.
post liked by: messilingard, Pink Final, Belfastboy, Cola2

Deleted User 480

@Steinar Stenseth Godtar den. 👍
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Deleted User 480

Jeg er nok en pariakaste med min slagside mot Zlatan. Jeg har jo tidligere godtatt å la tvil og usikkerhet om kontekst, komme mannen til gode.

Jeg skulle ønske at følgende sak var en uverifisert sak fra The Sun, men nei. Det er Zlatans egen skrift fra Zlatans egen bok: "– Jeg ringte oppmannen: «Unnskyld meg, hvorfor har dere trukket meg ett pund i lønn?». Han så på meg og fortalte meg: «Det var fruktjuicen fra minibaren». Jeg svarte: «Kødder du, seriøst?». Så sa han: «Nei, det gjør jeg ikke. Her må du betale for det du tar».

Ibrahimovic resonnerer videre at han ikke burde trenge å betale for å sørge for egen væskebalanse mens han var på jobbreise med United og at han tross alt ikke ville ha dratt til det aktuelle hotellet av eget ønske.

Svensken mener at slike ting kan avgjøre hvor ønsket spillerne føler seg i klubben.

– Kan du tro det? Ett pund? Noe slikt ville aldri ha skjedd i Italia. Dette er detaljene som utgjør en forskjell og skaffer deg respekten til spillerne.


Det kan hende at klubben burde betalt. Det kan godt hende det er smålig av klubben. Det kan godt hende de gjør det annerledes i Italia.
MEN når du tjener 4,3 millioner i uken pluss enorme bonuser da holder du kjeft. Da er du allerede hinsides priviligert, og frakoblet verden.

Beklager, dere får hive meg ut av forumet om nødvendig, men maken til "entitled asshole" skal man lete lenge etter.
post liked by: Otac, Belfastboy, Pwint, Pink Final, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Enig med deg @Canto!

Zlatan kjem dårlig ut av den lille historia der. Klubben har vel ein policy som går fra vaskepersonalet til stjernene. Heilt greit.
post liked by: Pwint, Pink Final

Vidar Dale Fjeld

Zlatan er en bortskjemt drittunge...ferdig snakka!!
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Dette er Zlatan det. Det er jo ingen tvil om at Zlatan er en lei nøtt, jeg liker ham fordi han skiller seg ut og for spillet hans. Jeg bør ikke nødvendigvis like alt han sier og gjør, har det litt på samme måte med Ronaldo. Begge har nok omtrent likt fordelt hatere og fans muligens. Hører jo en del piping når de spiller på ulike arenaer rundt om.

Begge disse kom vel fra små kår, og begge har vel bidratt i hjemtraktene sine.

Zatan er vel faktisk også hatet i Rosengård/Malmø etter at han gikk inn i en Stockholms-klubb. Husker ikke hvilken. Jeg vet ikke, jeg er svak for folk som går sine egne veier. Samtidig som de er veldig gode i det de gjør
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tror også begge disse blir enda mer innbitt og kontroversielle av haterne. Det gir dem næring og kraft.
LUHG!

Deleted User 480

Jeg er også svak for folk som går sine egne veier, men da bør de også vise en viss grad av raushet og respekt for folk de møter på sin vei.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2, Pwint
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jepp, det tror jeg nok Zlatan også absolutt gjør. Men kanskje ikke snakker så høyt om? Jeg tenker han nok krever en del for å gidde å gi noe. Han har jobbet hardt for å bli den spilleren han er, og han har blitt søkkrik etter starten fra ei blokk i Rosengård. Sånt gjør noe med en person på godt og vondt muligens. Å påstå at han er gnien og respektløs blir snodig. Det er jo ikke slik at den juiceboksen gir MUFC trøbbel, men siden Zlatan betalte (uvillig), fikk Glazer 1 pund til i lomma...
LUHG!

Deleted User 480

Jeg har problemer med at folk må få noe for å "gidde å gi noe". Hovedproblemet mener jeg ikke er at han er gnien, men at han ikke har anelse om hvor priviligert han er. At han ikke aner hva det vil si å måtte jobbe to jobber, og ikke ha råd til å sende ungene sine på bursdag eller ta de med på ferie. Han selv ser ut til å ha glemt hvor han kommer fra, hadde han husket det hadde han ikke vært så til grader egosentrisk. Så kan man spørre om man gå i "Zlatan-fella" fordi man kommer fra små kår, har jobbet hardt og blitt søkkrik. Nei, man må ikke det. Hans rake motsetning er Marcus Rashford. Jeg er ikke i tvil om hvilken fanleir jeg havner i.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Belfastboy, Cola2, Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg ser det litt fra begge vinkler. Lett å si at Zlatan er pompøs og egoistisk (det stemmer jo), og også at United er smålige som krever penger for en juicepakke (det stemmer egentlig også med dagens ledelse). Men ser også hva Zlatan sier om at spillere føler seg ønsket og satt pris på ved at alt slikt blir lagt til rette, at de slipper å betale for eller bekymre seg for å selv måtte ta seg av egen kropp. Det ble sikkert dårlig formulert, men jeg ser hvor han kommer fra. Samtidig hører jeg fra andre spillere at United er sterke på dette, å ta seg av alt slikt rundt kamper, trening, utstyr osv. Så da kommer man lett tilbake til at det er Zlatan som er litt ute å kjøre her. Jaja, saken har jo to sider, og det er uansett en storm i et juiceglass.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Canto wrote:04 Dec 2021, 21:33 Jeg har problemer med at folk må få noe for å "gidde å gi noe".
Ikke ment at Zlatan må få noe for å gi noe, det jeg nok mener er at han selv kommer fra små kår. Og derfor muligens mener at alle kan klare noe, selv om man har et dårlig utgangspunkt. Og jeg mener nå at også Zlatan har bidratt til prosjekter for barn og unge i sine hjemtrakter. Vi kan jo helt sikkert diskutere en god del spillere som muligens aldri har gjort noe for noen. Men det er helt greit å være uenige om hvor stort rasshøl Zlatan er.
LUHG!

Deleted User 108

Er dette noe som plutselig ble en greie med dagens ledelse @Pangaea?
Forundrer ikke meg om dette er noe som alltid har vært. Betal for dere selv. Hadde ihvertfall vært typisk Alex Ferguson for å holde spillerne på bakken. De er faktisk ikke overmemennesker selv om de er gode til å spille fotball. For meg gir dette en enda større respekt for familieklubben Manchester United som jeg har lært meg å elske.
Men skjønner de som hsr funnet enda en grunn til å kritisere klubben, det er jo så in nå for tiden.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Mcilroy
Nå er forøvrig familieklubben Manchester United eid av en av verdens verste familier i mine øyne. Om det ene pundet går til spilleren eller til Glazers så vil jeg velge spilleren 100/100 ganger uten å blunke. Når det er sagt så er det ikke synd på spillerne om de må ut med et stakkars pund for en juiceboks, selv om at jeg i utgangspunktet skulle tro at dette var tilgjengelig for spillerne 24/7. Kostholdet til spillerne blir jo i stor grad overvåket av klubben samt tilrettelagt av klubben. Så er ikke unaturlig at klubben tar utgiften i tilknytning til dette. Spillerne, rent finansielt, ses på som investeringer som skal gi avkastning både i form av sportslig suksess og i form av økt omsetning. Man kan på en måte se på det som en vedlikeholdskostnad.

Akkurat det å kritisere klubben må vel være innafor så lenge det er konstruktivt og har rot i virkeligheten. Det kan ikke være veldig mange fans som er fornøyde med at vi nærmer oss tiårs jubileum uten ligatittelen for eksempel. Det er i alle fall kritikkverdig spør du meg. Blind lojalitet har aldri tjent noe godt formål i mine øyne.
post liked by: Cola2, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@Canto Skrev: Jeg ringte oppmannen: «Unnskyld meg, hvorfor har dere trukket meg ett pund i lønn?». Han så på meg og fortalte meg: «Det var fruktjuicen fra minibaren».

Noe som ikke stemmer her, ringte han eller brukte han "face Time"
Eller enig med @Canto , 1 Pund, tror ingen av oss hadde reagert over det
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 04 Dec 2021, 21:59 Jeg ser det litt fra begge vinkler. Lett å si at Zlatan er pompøs og egoistisk (det stemmer jo), og også at United er smålige som krever penger for en juicepakke (det stemmer egentlig også med dagens ledelse). Men ser også hva Zlatan sier om at spillere føler seg ønsket og satt pris på ved at alt slikt blir lagt til rette, at de slipper å betale for eller bekymre seg for å selv måtte ta seg av egen kropp. Det ble sikkert dårlig formulert, men jeg ser hvor han kommer fra. Samtidig hører jeg fra andre spillere at United er sterke på dette, å ta seg av alt slikt rundt kamper, trening, utstyr osv. Så da kommer man lett tilbake til at det er Zlatan som er litt ute å kjøre her. Jaja, saken har jo to sider, og det er uansett en storm i et juiceglass.
Mange Norske & utalandske bedrifter sørger for at mini baren er tom når de som står for betalingen av rom/min-bar/kjøpte Canaler på TV er stengt før de som skal ha rommene sjekker inn.
post liked by: Pink Final, Pwint
Post Reply