Zlatan Ibrahimović

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Langt i fra noe sleivspark i min bok. Under Solskjær så har vi ikke hengt med den taktiske utviklingen. Og klubben som organisasjon sliter fortsatt med manglende innovasjon siden Ferguson ga seg.

Spør du meg så treffer Zlatan spikeren rett på hodet. Også er det ikke slik at han sier at historien ikke betyr noe, han bare sier at nå- og fremtiden er perspektivet man bør ha.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Viktig problemstilling Zlatan snakker om. Det er godt med noen som snakker, og ikke bryr seg om hva folk mener. Er jo absolutt inne på noe.
LUHG!

Deleted User 480

Bra han ikke snakker med meg da, hadde ikke giddet å snakke med en kar som mer og mindre kaller folk hjernedøde
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Har ikke lest original artikkelen.
Er veldig glad i historien og elsker the United way.
Ville vært synd og skam å legge bort feks tradisjonen med akademispillere.

Samtidig må man leve i nuet, og henge med på utviklingen.
Tipper de fleste av oss her inne egentlig er ganske enige.

Det jeg ikke liker er det med å skulle «sjekke hodet sitt».
Typisk breial Zlatan kommentar der han drar en del gode folk i klubben og supportere ned i gjørma.
post liked by: Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

@Pink Final Helt enig med deg. 👍
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Han kaller ikke noen hjernedøde, han sier kun at fokus på nåtiden er det viktigste. Rens hodet, clean your head for de gamle bragder. Akkurat som Fergie og spillerne under ham fokuserte på. Samtlige av de spillerne har jo uttalt i praksis det samme som Zlatan.
At det skal være å krenke noe/noen som helst?
post liked by: Pink Final, messilingard
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Ok, har ikke lest original artikkelen @Blodfink,
Leste kun det som sto på United.no.
Stor forskjell på å rense hodet/klarne tankene og å få sjekket hodet sitt på sykehus.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det er kanskje greit å undersøke hva som faktisk har blitt sagt før man ilegger folk meninger de ikke nødvendigvis har. Er ikke sånn at det kreves veldig mye innsats med å google intervjuet eller trykke på linken til kilden.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 480

Hvis han ikke sa det med å få sjekket hodet sitt på sykehus, har jeg stolt litt for blindt på en tabloid fremstilling. Hvis han har sagt det innestår jeg for kritikken av han.
post liked by: Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Limer inn avsnittene fra intervjuet gjengitt i The Guardian.
His two seasons at Manchester United were partially successful and Ibrahimovic says: “I had a great experience in England. Manchester United are an amazing club and we won a couple of trophies [the League Cup when he scored two goals in the final and the Europa League].”

Considering the ongoing travails of United, who remain in thrall to the Ferguson years, Ibrahimovic says: “They talk too much about the past. When I went there I said: ‘I’m here to focus on the present and to make my own story.’ But when you have too much it becomes like a loop. You have to think about the present or you should go to a hospital and clean your head.”
Han sier «rense hodet sitt».
Ikke noe galt i det.
Den biten med sykehus kan jo oppfattes provoserende synes jeg for min del.
Han snakket altså her om tidligere kollegaer i Mufc.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

@messilingard Mitt sitat var fra en sak på United.no. Har vel trodd at de var relativt etterrettelige.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Det er altså hele problemet, det er enorm forskjell på å "rense hodet" eller "dra til sykehuset å rense hodet" som han jo faktisk sier. Det er jo åpenbart fornærmende.
Last edited by Deleted User 480 on 23 Nov 2021, 22:09, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg ser i alle fall ikke problemet med det Zlatan sier. United som klubb er jo nødt til å se fremover. For spillernes del så må jo de også nullstille seg etter hver eneste kamp, og legge historien bak seg.

Angående det med sykehus, det er vel en relativt uskyldig setning. Den er nok ikke ment 100% bokstavelig. Jeg mener i alle fall at man må tåle såpass. Zlatan er Zlatan tenker jeg. Også har ikke jeg en sånn tankegang hvor man skal tolke alt i den verste betydningen.

Men akkurat når det kommer til det å rense hodet og jobbe med profesjonelt mentalt helsepersonell så er vel Glimt et prakteksempel på at en investering på det området kan gi skyhøy avkastning.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Kan være greit å huske på at engelsk vel ikke akkurat er Zlatans første, andre eller tredje språk. Som @Blodfink skriver, så er det snakk om "dra på sykehus for å rense hodet" (clean your head) når det blir for mye oppheng i og fokus på fortid og ikke nåtid.
Kan være at "dra på sykehus og rens hodet" er et vanlig uttrykk i Italia eller Sverige, for alt jeg vet, men tror uansett ikke vi skal koble det til full psykiatrisk innleggelse fordi noen prater om historien til United..

https://www.theguardian.com/football/20 ... eta-sweden
post liked by: messilingard, Blodfink

Deleted User 480

Funker vel helt fint i en actionfilm å si sånne ting, som Zlatan gjør. Hadde han nå enda bare hatt et ironisk glimt bak det hele. Dette er jo mannen som ble/blir i harnisk hvis en spøk eller skeiv kommentar rettes mot han.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

😊
Jeg antar vi er ganske enige som skrevet.
Angrer litt på at jeg kastet meg inn i denne diskusjonen uten å ha lest artikkelen fra the Guardian først.

Viktig å tro det beste.
Zlatan har selvsagt et poeng i det med å konsentrere på nåtid og framtid.
Så må jeg si at selv ville jeg nok ikke bedt tidligere kollegaer dra på sykehuset å rense hodet sitt.
Uoppdragent i min bok.
post liked by: Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply