Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 429

Så en artikkel om hvordan Ronaldo hjalp med å bedre kommunikasjonen mellom en medspiller og Solskjær, samt hvordan han og to sett med trenerteam har vært enige om noen av problemene i troppen er i dine øyne bevis på at Ronaldo ødelegger klubben?
post liked by: Buchan, Pink Final

Deleted User 108

Og det å bruke ordet kreftsvulst om et menneske sier jo det meste om denne personen @beta.
Trist at "voksne" mennesker ikke vil bli tatt på alvor og oppføre seg som voksne mennesker, selv i et kommentarfelt hvor man kan være hemmelig.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

Nå må du snart bli enig med selv @Otac :D
Først mener du at Ronaldo var den som ødela for OGS. Og nå når han forsvarer samme mann, så er jaggu det også feil.
Om du klarer å lese artikkelen litt nøye så står det at Ronaldo skal imidlertid ikke være den eneste som mener at det er United-spillere som er nødt til å ta seg sammen. Flere i Solskjærs trenerteam skal ha delt portugiserens synspunkter.
En profilert lagkamerat, som ikke navngis i artikkelen, skal ifølge The Athletic nærmest ha gitt opp å hjelpe de unge spillerne i klubben og konkludert med at Ronaldos tøffe tilnærming var nødvendig.
Så alt er nok ikke så svart hvitt som du vill ha det til.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Buchan, jada, er enig med meg sjølv.
Om eg virker tvetydig om kva eg meinerom signeringa av Ronaldo, so beklager eg, at du oppfatter det slik.

En del av problemet er, at det berre blir kaos rundt denne mannen.
I nokre samanhenger skal han snakke folk vekk i fra å ta eit personleg oppgjer med Solskjær, i eit anna øyblikk so danner han klikker mot Solskjær.

Kven er sjefen på teningsfeltet og gardroben egentlig? Manager, Maguire, Ronaldo?
Kaos!

Og det er veldig rart at Ronaldo er den som skal stille krav til den eine og den andre. Kan ikkje manager og eventuell kaptein få gjere dette? Og om desse ikkje gjer det, skal Ronaldo gjere det? Kaos!

Ingen er større enn klubben og manager?
Som ein skreiv..
post liked by: Buchan

Deleted User 429

Buchan wrote: 21 Jan 2022, 10:43 Nå må du snart bli enig med selv @Otac :D
Enigheten går ut på at så lenge Ronaldo er nevnt, uansett sammenheng, så er det Feil.
post liked by: Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

Veldig mye (ikke alt, så klart) av det som er kommet fram de siste ukene om interne forhold, er jo bare helt normale ting som oppstår når 30-40 mennesker jobber sammen hver eneste dag. Be om og få råd av en kollega før et møte med sjefen? Kunne jeg også gjort. Mener sjefene at noen av de ansatte kunne jobbet bedre? Selvfølgelig. Har ikke alle ansatte like god kjemi? Helt normalt.
Forskjellen er at dette er Manchester United, verdens største "klikkmaskin". Det lages egne artikler om at en spiller måtte google Rangnick (tror folk alle i Wolves visste hvem Bruno Lage var, liksom?).

Men mye av greia, og her mener jeg @Otac har et godt poeng, er at Ronaldo i kraft av sin popstjernestatus og posisjon som en av sportens største merkevarer, er en magnet for slik uønsket oppmerksomhet og sirkus. Plutselig skal ethvert laguttak, hvert bytte, hvert intervju, hvert ord som ytres på Carrington - bety noe MER. Dette handler ikke først og fremst om hvordan Ronaldo oppfører seg, men om statusen hans. Så kan vi sitte og skylde på britisk presse til vi blir blå i trynet, men sånn er mekanismene der, og det må man bare forholde seg til.
post liked by: Buchan, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Ryder, so kan man jo då spekulere på om kven som ville ha dette sirkuset som vi kunne forutsjå at det ville bli.

Ville OGS ha dette?
Ville med spillere ha sirkus?
Eller var det Glazers og Ed som er tjent med sirkus?

Hverken laget, troppen eller OGS eller nokon manager eller lag ønsker dette sirkuset.

Vidar Dale Fjeld

Plutselig er "alle" for å bortforklare og unnskylde sirkus United..."oppvisningen" mot Brentford var det endelige svaret på at nå er United på sporet. Gigantklubben Brentford fikk svi, selv om vi var heldige som ikke lå under med 3 mål til pause...Borte er garderobegnissningene, og til og med reservene synes sikkert at dette var forløsende. Og klart at "gutten" Ronaldo må få ut frustrasjonen sin foran millioner ev seere...at han blir dårligere og dårlige kamp for kamp må også unnskyldes. PL passer ikke CR lenger, det er for intenst, uke ut og uke inn.
post liked by: Otac
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7547
Liker mottatt: 4313

@ Otac. Jeg synes jo at det er positivt at noen prøver å stille krav. Og hadde noen andre tatt tak, noe som hadde vært ønskelig, så hadde det sikkert blitt mindre støy.
I et par år nå så har det vært bekymrings meldinger angående Greenwood. Veldig synd om han kaster bort talentet sitt med eventuelt dårlige holdninger. Nå vet ikke jeg om Ronaldo har en positiv, eller negativ påvirking her.
Det vi etter min mening har manglet i de siste årene er ledertyper. Som nevnt av flere tidligere, så hadde tidligere United lag ofte flere ledere. Det er den ballen som jeg tror Ronaldo har tatt opp, også basert på hva han selv har opplevd som tidligere United spiller. Hvor involvert Manager og kaptein er vet ikke jeg.
Hvem er kaptein? Ronaldo har vært kaptei, mot Brentford var det Bruno, og når Maguire kom innpå så fikk ikke han kaptein bindet. Kanskje er det et signal om et kaptein skifte.
Ja, det er mye støy rundt Ronaldo, og ja han er selvopptatt. Og det hadde helt sikkert blitt mindre hadde noen andre tatt tak.
Men jeg tror også at han bryr seg om klubben Manchester United.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Buchan, eg er enig i at United mangler ledertyper.
Og det er i utgangspunktet flott at Ronaldo ser dette og prøver å gjere noko med det.
Men eg trur kombinasjonen, stort ego, behov for oppmerksomheit, markeringsbehov, subjektivitet, på hell, og generelt Ronaldos personligheit gjør at det blir feil.

Ikkje hans feil direkte.

Sjølv om desse medspillerane hans er yngre enn oss, so ville aldri ein type som Ronaldo ha fått min respekt med slik oppførsel, og eg er heiiiiilt gjennomsnitteleg. Eg har heilt andre kriterier for ein god leder enn det Ronaldo kan vise til.
Da er Keane, Rio, Cantona, Irwin, Rooney heilt andre typer enn Ronaldo. De kunne ha fått min respekt og eg ville ha lytta til de.
post liked by: JørgenT
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27242
Liker mottatt: 17761

Synes han kunne spart faktene til de kom inn i garderoben.
Men, men.
For min del anser jeg onsdagens episode som historie.
Rangnick sier at for ham er det ikke et problem.
Da velger jeg å ta Ralf på ordet.

For øvrig tror jeg Ronaldo’s ankomst har tvunget mentaliteten hos en del spillere til overflaten.
Han snakker rett fra levra og håper nok på diffusjon i spillergruppa.
Om den harde framgangsmåten hans lykkes er en annen skål.

Likte btw at han skal ha bedt en lagkamerat vise hensyn til Solskjær i høst.
post liked by: Pancho P, red, Buchan, Belfastboy, Otac
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Nu som det går direkte dårlig med MU så vil både fansen aviser og fan vet ikke hvem leite etter feil noen plasser, og da hiver vi oss på hyle koret med 1 gang, så er nok ikke første gang og sikkert ikke siste gang vi blir å fordømme både Ronaldo og andre på MU. God helg.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Del to av fredagens intervju med RR viser at Ronaldos oppførsel har vært tema og har vært/var til bryderi for manager.

Vil RR tenke seg om to ganger ekstra neste gang han vil bytte ut CR7? Sjølvsagt.
Vil han heller velge å bytte ut nokon annen? Kanskje.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27242
Liker mottatt: 17761

Blitt mange innlegg her ut av denne episoden 😆.

Ja del to av pressekonferansen gir flere opplysninger.
Ralf Rangnick likte ikke Ronaldo’s oppførsel.
Er på linje med managaren vår der jeg.

Som sagt, jeg tror Ronaldo reagerer på refleks/innstinkt.
Han er 100% IKKE ute etter å sabotere.
Han VIL bidra.
Usikker på om formidlingen hans er optimal, jeg mener det er ødeleggende.
Managaren tok det ikke personlig sier han.
Og han viser Ronaldo forståelse.
Men Ralf likte ikke måten Ronaldo viste misnøye på.
Høres fornuftig ut det Ralf Rangnick sier.

I dag er det ny match, og United må videre.
Skjedd er skjedd, delte meninger blant fansen.
post liked by: njha, Pancho P, Otac
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Har vi en manager som ikke tør å bytte ut visse spillere @Otac er den manageren for svak og da er det heller han som må bort enn spilleren. Håper vi får inn en sterkere mann og manager enn Rangnick til sommeren hvis han er så svak som du mener han er.
post liked by: Pancho P, Pink Final
Post Reply