Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Kanskje er et nøkkelord @GBailey.
Ingen av oss VET om han hadde tillatelse til å dra.
Så da blir det spekulasjoner begge veier.
De øvrige spillerne som dro hadde fri i dag, de var IKKE i kamptroppen.

Men akkurat det med at han dro tidlig har jeg ingen formening om nå, fordi vi IKKE VET.

Synes ellers @Ryder har et poeng.
Det er nok en dråpe i et glass som begynner å bli fullt.
post liked by: Blodfink, Can2, Mr H, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Pink Final wrote: 31 Jul 2022, 23:07 Kanskje er et nøkkelord @GBailey.
Ingen av oss VET om han hadde tillatelse til å dra.
Så da blir det spekulasjoner begge veier.
De øvrige spillerne som dro hadde fri i dag, de var IKKE i kamptroppen.

Men akkurat det med at han dro tidlig har jeg ingen formening om nå, fordi vi IKKE VET.

Synes ellers @Ryder har et poeng.
Det er nok en dråpe i et glass som begynner å bli fullt.
Nettopp. Det er poenget.

Vi vet ikke. Da lar vi tvilen komme til gode.
Og da spesielt på en dag der en spiller viser det vi vil se på banen, og er positiv. Da straffer man ikke det.

Da hiver vi oss ikke på hylekoret.
Eller hetser og splitter fansen slik Dag Langerød gjør med sine tabloide overskrifter og artikler.
Da tar man avstand fra slikt, slik du tar avstand fra buingen av Maguire.

Hvorvidt man er i troppen eller ikke er ubetydelig, all den tid han fikk lov å dra.

Eller, vi kan anta det verste, hver gang.

Deleted User 631

Hvorfor MÅ vi hetse spillere i det hele tatt??
Vi må slutte å ha meninger om alt da @GBailey Hvis alt vi ikke vet ikke skal diskuteres. Alt vi "vet" om United "vet" vi gjennom media. Tror ingen på dette forumet har mer inside information enn som så. Men det finnes uansett sterke meninger. Både du og oss andre. Da må reglene gjelde alle sammen.
Jeg har ingen sterke meninger om dagens sak. Ronaldo vil sannsynligvis bort, men jeg har ikke snakket med han, så jeg VET ikke. Men om Ronaldo vil bort så synes jeg ikke United skal nekte han. Det tror jeg ikke er bra for hverken spiller eller klubb.
Men enig at jeg synes united.no begynner å kjøre en agenda når det gjelder Ronaldo.
Men så lenge han spiller med Manchester United sin logo på drakten, er det min plikt å støtte spilleren. Som det er når Fred, Pogba, Lingard og Chong gjør det samme.
Noen tror Ronaldo vil bort og noen tror Rashford ødelegger med viten og vilje. Men ingen VET.
Håper alle gir sin støtte til LAGET ihvertfall, uansett hvilke elleve som spiller.
post liked by: Cola2, Pink Final, Can2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Vi VET ikke om han fikk lov å dra.
Det at han dro sammen med spillere som hadde fri vil jeg ikke henge meg opp i nå.

Jeg finner det som sagt veldig påfallende hvor bastant du fordømmer Rashford @GBailey.
Du lar ikke tvilen komme ham til gode, slik du formaner til når det gjelder Ronaldo.
Rashford har uttalt seg både kvalmt og sabotert laget har du skrevet,
Ting du ikke har noe som helst dekning for å påstå.
Du spekulerer.
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke kommentere det du skrev om Rashford.
Fordi det fort kan skape uggen atmosfære her.
Klarer dog ikke la vær, når du nå skriver at vi ikke VET ang Ronaldo, og skal tro det beste.
Du har jo spekulert i at Rashford er en sviker, da bør du godta at noen av oss ikke likte det konge stuntet så godt.
Det er i det minste håndfast.
Dårlig dømmekraft fra Ronaldo.
Han vet jo at det vil bli slått opp.

😊
No hard feelings, bare rene ord for penga 😊
post liked by: Can2, Mr H, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

GBailey wrote: 31 Jul 2022, 23:00 Sorry. Men det blir veldig skinnhellig når vi skal fordømme buingen av Maguire, men støtte dette. Da er vi fundamentalt uenig på etisk plan.
Totalt forskjellige ting og overhodet ikke sammenlignbart. Å bue en spiller under kamp, er noe som direkte påvirker en spiller på vårt lag til å spille enda dårligere og dermed også gjør laget dårligere. Å kritisere (eller "hetse og latterliggjøre" for den saks skyld) en spiller, på et internettforum vedkommende aldri kommer til å besøke, er sannelig noe helt annet.

Det har til alle tider eksistert United-spillere som har vært hardt kritisert og upopulære blant fansen. Men først de siste årene har dette krøpet inn på tribunen (Fellaini var den første jeg kan huske), og det er en uting fordi det direkte rammer laget negativt. Sånn sett er jeg ikke så glad i "buing inn til pause" heller. Jeg vil aldri forsvare buing av Ronaldo eller noen andre så lenge de spiller, men kritikk på et norsk internettforum gjør neppe noe med selvtilliten hans.

Å kritisere Maguire, eller til og med synes han er altfor dårlig til å spille for oss - er ikke det samme som å synes det er ok å bue på ham.
post liked by: red, Cola2, Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Pangaea, Can2

Deleted User 595

Kan gjerne ta en diskusjon på Rashford, blir ikke dårlig stemning av det @Pink Final . 😉

Tror ikke Rashford trenger noen til å forsvare ham, da han er blant favorittene til de fleste norske United-fans, uansett hva som skrives om ham, og uavhengig hvordan han presterer.

Det er mye rundt ham som kun er spekulasjon.
Men at han har havarert sportslig i 1,5 år, det trenger man ikke spekulere i, det er rene ord for penga som du sier.

Skal ikke dra frem resten nå, for det blir spekulasjoner.

Men det vi ser av ordelag mot Ronaldo nå, det er i en annen liga.

No hard feelings 😉👏

@Ryder: Dette er ikke lenger kritikk. Dette er hetsing. Nå er man ute etter å ta og henge ut en mann. Og man overser de positive tingene, som f.eks kampen i går. Hvis du mener at Dag Langerød leder fint an med slike artikler, så må du få lov å mene det. Men å kalle det kritikk er å stivpynte på liket. Det gikk forbi kritikkstadiet for lenge siden. Nå er det "🤣" og "jøss for en "konge". Kommentarene ligner mer 14-åringer som baksnakker noen på sosiale medier, enn voksne folks betraktninger.

Synes absolutt dette er sammenlignbart med buing.

Det som skjer nå er at det piskes opp hatsk stemning mot Ronaldo, og spesielt i Skandinavia. At ikke én eneste person turte å forsvare Ronaldo fremfor Langerød i Oslo... Ja, jeg vet at dere vil synes at det reflekterer dårlig på Ronaldo selv. Personlig mener jeg det reflekterer langt verre på den norske supportergruppa.
Last edited by Deleted User 595 on 01 Aug 2022, 08:38, edited 2 times in total.

Deleted User 631

Ser at Dag Langerød svarer på kritikken han får på kommentarfeltet.
Et problem blir selvfølgelig hvis alle spillerne kan gjøre hva man vil etter kamp. Blir du byttet ut i pausen så kan du bare dra hjem. Blir dårlig team spirit av det i løpet av sesongen.
Som Dag skriver, ville vært den enkleste sak i verden for United og avfeid dette som en sak, men det har de vistnok ikke gjort.
Men uansett lite gjennomtenkt av Ronaldo. Tror han ville fått mer godvilje hos fansen om han hadde blitt igjen, støttet unggutta, og vært i garderoben sammen med dem.
Nok bråk. Nå er det straks sesongstart.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Det er bra @GBailey.
Fint vi kan diskutere sak uten å være ‘redd’ for å såre hverandre, bra 👍.

Slik jeg ser det vil Ronaldo bort.
Agenten hans har prøvd å finne ny klubb.
Jeg ser det også slik at det trolig ikke lykkes, og at Ronaldo blir.
Jeg spekulerer videre i at han nå forsøker å posisjonere seg igjen ifht fansen.
Tror mange tenker som meg.

Om fansen ikke ‘tør’ å si i mot Langerød synes jeg ikke er holdbart.
Hva skulle man tape på å si i mot ham ifht Ronaldo?

Hva Rashford angår virker det for meg som mange vil ha ham ut av laget.
Men det jeg reagerer på er din ‘slakt’ av ham, samtidig som du tar Ronaldo i forsvar uansett virker det som 😊
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pangaea, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Jeg slakter ikke Rashford, og i alle fall ikke nå.

Har skrevet mye positivt om ham. Synes han har gjort en relativt god tour der han har vist forbedring, og vi trenger ham mer enn noen gang.

Er fortsatt skeptisk og bekymret, da han virkelig ikke har prestert stabilt på snart 2 år. Samme gjelder Martial, som har vært strålende på tour. Men at jeg har slaktet ham nylig, det kan jeg ikke erkjenne.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Det som kan irritere meg med Rashford er hans unike evne til unnslippe kritikk, samt det overbærende fokuset på det utenomsportslige. Når en av våre dårligste formspillere omtales som "Doktoren" og "Professoren", og samtidig går fri for kritikk fra samme fans, da ser man mer agenda enn ellers i fanbasen.

Deleted User 631

Det er nok rimelig alene om å kritisere Rashford om sine utenomsportslige aktiviteter @GBailey.
Jeg applauderer i hvertfall Rashford for å gi skolebarn mat. Jeg har applaudert Rashford om han har funnet ut at fotball er en ubetydelig ting i vetdensbildet, sluttet, og viet livet sitt til å hjelpe sultne, fattige barn.
Så er det det som er problemet ditt med Rashford, da tror jeg heller du må tenke litt grundig.....
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og at Rashford ikke får kritikk i dine øyne, er det Rashford sin skyld. Hvorfor skal det gi fortjent mishagsytringer?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Pangaea, Can2

Deleted User 595

Martial er en av mine favoritter, digger fotballspilleren. Han er så talentfull og dyktig når han er i form.

Men la oss se på hans 7 (!) år i United:
Mye skadet. Aldri prestert jevnt over tid, utenom ett par unntak. Han har tidvis vært svært negativ og surmulende.

Nå får han utelukkende skryt. Jeg skryter av ham selv.

Vi gir langt større albuerom for mange spillere fremfor Ronaldo, selv der det rent historisk og sportslig ikke er fortjent. Vi glemmer at Ronaldo, i likhet med resten av spillerne, og er en helt vanlig fyr, tross sin status og historie. Ingen flåsete kommentar på instagram endrer det faktum.

Så skulle ønske at flere klarte å vise det hjertet, som de gang på gang har vist til spillere som har underprestert for vår kjære klubb i lang, lang tid.

Det gjelder spillere som de Gea, Rashford, Maguire, Martial, m. fl. Spillere vi elsker, men som alle har hatt svært turbulente perioder. De Gea har virkelig slått tilbake, og er i langt bedre form! Med støtte fra fansen. Vi håner de som buer Maguire. Hadde håpet å se en brøkdel av dette hjertet, mot Ronaldo. En spiller, som tross sine feil og karakterbrister, jevnt over har blødd for drakta, i tykt og tynt.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

GBailey wrote: 01 Aug 2022, 08:48 Det som kan irritere meg med Rashford er hans unike evne til unnslippe kritikk, samt det overbærende fokuset på det utenomsportslige. Når en av våre dårligste formspillere omtales som "Doktoren" og "Professoren", og samtidig går fri for kritikk fra samme fans, da ser man mer agenda enn ellers i fanbasen.
Det er vel ikke Rashfords ‘skyld’ om feks jeg skriver ‘Doktoren’.
Like lite som jeg kan klandre eller opphøye Ronaldo eller andre pga hva fans skriver.
Jeg skrev ‘doktoren’ ifbm artikkelen om at Rashford for første gang siden 2019 fikk en full sommer med trening/sesongoppkjøring.
———
Det ser ut som Ronaldo blir i United.
Han er kanskje vår mest målfarlige spiller, så han vil gjøre nytte, som i 21/22.
Litt mer usikker på hvor LYST han har til å være i United.
Jeg har flere United fans i omgangskretsen min som også er bekymret for om Ronaldo skaper dårlig stemning i spillergruppa.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

mcilroy2.0 wrote: 01 Aug 2022, 09:28 Det er nok rimelig alene om å kritisere Rashford om sine utenomsportslige aktiviteter @GBailey.
Jeg applauderer i hvertfall Rashford for å gi skolebarn mat. Jeg har applaudert Rashford om han har funnet ut at fotball er en ubetydelig ting i vetdensbildet, sluttet, og viet livet sitt til å hjelpe sultne, fattige barn.
Så er det det som er problemet ditt med Rashford, da tror jeg heller du må tenke litt grundig.....
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og at Rashford ikke får kritikk i dine øyne, er det Rashford sin skyld. Hvorfor skal det gi fortjent mishagsytringer?
Hyggelig at du svarer meg uten å komme med noen sleivspark. 👍

Jeg kritiserer da vitterlig ikke Rashford for at han bidrar til at skolebarn gis mat, da har du grundig misforstått.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 01 Aug 2022, 09:34
GBailey wrote: 01 Aug 2022, 08:48 Det som kan irritere meg med Rashford er hans unike evne til unnslippe kritikk, samt det overbærende fokuset på det utenomsportslige. Når en av våre dårligste formspillere omtales som "Doktoren" og "Professoren", og samtidig går fri for kritikk fra samme fans, da ser man mer agenda enn ellers i fanbasen.
Det er vel ikke Rashfords ‘skyld’ om feks jeg skriver ‘Doktoren’.
Like lite som jeg kan klandre eller opphøye Ronaldo eller andre pga hva fans skriver.
Jeg skrev ‘doktoren’ ifbm artikkelen om at Rashford for første gang siden 2019 fikk en full sommer med trening/sesongoppkjøring.
———
Det ser ut som Ronaldo blir i United.
Han er kanskje vår mest målfarlige spiller, så han vil gjøre nytte, som i 21/22.
Litt mer usikker på hvor LYST han har til å være i United.
Jeg har flere United fans i omgangskretsen min som også er bekymret for om Ronaldo skaper dårlig stemning i spillergruppa.
Har ikke sagt at det er Rashfords skyld.

Tviler ikke ett sekund på at du har venner som ikke liker Ronaldo. Det har jeg også.

Ronaldo har alltid vært en delvis upopulær spiller, og spesielt her i jantelandet.

Deleted User 631

Skjønner fortsatt ikke at Ronaldo får mer kritikk enn andre. At Dag Langerød kritiserer på norsk. At folk som oss med hemmelige navn sender stikk på twitter tror jeg Ronaldo, som elsker å stikke seg fram, tåler godt.
Ronaldo ble møtt med jubel og applaus fra sine egne i går.
Tror ikke Ronaldo føler seg krenket i det hele tatt. Vår jobb som supportere er veldig enkel. Det er å støtte alle. Om du heter Fred, Ronaldo, Rashford eller Maguire.
Ingen er tjent med en ny Luke Chadwick.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Alle trenger ikke å få jubel for hver eneste pasning, som Eriksen fikk på Ullevål, da. Det ble litt for mye av det gode synes jeg😂
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Can2

Deleted User 595

mcilroy2.0 wrote: 01 Aug 2022, 09:41 Vår jobb som supportere er veldig enkel. Det er å støtte alle. Om du heter Fred, Ronaldo, Rashford eller Maguire.
Ingen er tjent med en ny Luke Chadwick.
Enig, well put 👏
Og den Eriksen-kommentaren. Det blir litt mye, ja 🤣
Ikke misforstå, digger Eriksen.

(Litt på siden:
Jeg tror for øvrig Ronaldo lar seg påvirke av hets, og han er nok smertelig klar over hvor mye pepper han får. Enkelte fans presterte å latterliggjøre ham når han mistet ett barn. Fatter ikke at det går an, men slik er det i dag. Overrasker meg ikke om han er langt mer sårbar og sart enn han liker å fremstille seg som.)
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2
Post Reply