Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Jepp, tragisk at OGS ikke finner rom for Cavani, det var jo åpenbart når Ronaldo ble klar for United. Det er jeg irritert på...
LUHG!

Deleted User 480

Torquemada wrote: 30 Oct 2021, 15:40 Jeg savner at Ronaldo jobber litt mer når laget er under press. Cavani viste en totalt annen karakter når han kom inn mot Liverpool.

Det er ikke nok at Ronaldo er forbilde i garderobe, på trimrommet og på kjøkkenet. Han må vise moral på banen også.
Hvor mye bedre er f.eks. Greenwood i press-spillet enn Ronaldo? Synes altfor mange i laget er for passive i press-spillet. Det er en tendens til at Ronaldo får hele ansvaret alene.
.
Personlig synes jeg Ronaldo stort sett har god moral på banen også.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2751
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3937
Liker mottatt: 5080

Mål + assist. Takk Ronaldo. Nydelig teknisk utført volleyskudd. Ikke lett å sette den der.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4334

Tror Ronaldo må ha skrevet i kontrakten sin at han ikke skal spille i Europa Liague 😊
post liked by: Pink Final, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg er klar over at det kun er meg, men la meg no få ut frustrasjonen da. Eg synest United har utvikla seg i feil retning etter at Ronaldo blei kjøpt. Både som klubb, og som spillende lag.

Visst er han ein god spiller. Men har United blitt eit betre lag? Vanskeleg å vite. Men vi spiller dårligere enn i fjor.

Og so fokuset. Nesten alt handler om Ronaldo. Våres 36 år gamle stjerne. 10 av de siste 16 artiklene hos supporterklubben handler direkte eller indirekte om Ronaldo. Vår 36 år gamle stjerne.

Eg som gleda meg over at vi inntil i sommar, sånn bortsett fra Pogba, var eit lag, har no blitt ei topptung stjerneutstilling for gamle spillere. Eg var imot Cavani også.

For min del utvikler det seg i feil retning.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Jeg tenker at Ronaldo og Cavani utfyller hverandre, og er et utmerket spisspar i verdensklasse. De er ikke ungdommer lenger, det er riktig nok. Jeg opplever dog likevel ikke at de svekker laget, snarere tvert imot. De bør også fungere som forbilder for våre yngre.
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Buchan, Pancho P, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11024

Enig @Canto
Sammen blir de fort mye mer giftig foran der enn kun en av dem.
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8652

Otac wrote: 03 Nov 2021, 16:59 Eg er klar over at det kun er meg, men la meg no få ut frustrasjonen da. Eg synest United har utvikla seg i feil retning etter at Ronaldo blei kjøpt. Både som klubb, og som spillende lag.

Visst er han ein god spiller. Men har United blitt eit betre lag? Vanskeleg å vite. Men vi spiller dårligere enn i fjor.

Og so fokuset. Nesten alt handler om Ronaldo.
Eg tenkte også heilt likt - då Ronaldo gjekk til Real Madrid i 2009. Eg tenkte at laget Manchester United hadde godt av at den store stjerna forsvann for å gi plass til spelarar som i større grad ville gjere kollektivet betre. United var då, som no, heilt avhengig av at Ronaldo leverte geniale og avgjerande mål, til tross for at det fanst mange andre gode spelarar i troppen.

I tillegg var eg møkk lei av maset om Ronaldo i media. Dyrkinga av superstjerner som Messi og Ronaldo har eg aldri forstått og eg syntest eigentleg det er ein uting. Det same med LeBron James, Kobe Bryant og Michael Jordan i basketball og etterkvart Erling Braut Håland her heime. Eg deler bekymringa di om at det igjen har blitt nærmast Ronaldo United og ikkje Manchester United, særleg blant dei unge.

Likevel synest eg det er ein viktig forskjell no. Eg trur ikkje at laget hadde blitt betre om Ronaldo hadde reist, heller tvert om. Det kan hende han kunne ha vore meir aktiv i presspelet, men eg synest han er får ufortent mykje kritikk for dette. Lukaku er ikkje mykje betre i denne delen av spelet, men for han er det tydelegvis greit.

Dei største utfordringane til Manchester United heiter samhandling, organisering og balanse. Før vi får dette i orden, er det etter mitt syn urimeleg å peike på Ronaldo som eit hovudproblem.
post liked by: Pink Final, Otac, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Takk for godt svar @Pancho P!

Eg er heilt enig med deg at United har både større og mange andre problem enn Ronaldo.

United hadde staka ut ein retning, som eg likte. Der var vel også ein policy på at spillere over 30 år kun skulle få kontrakter, i hvertfall kontraktsforlengelser, på kun eit år i slengen. So kjem Cavani inn, og so Ronaldo, og so mister vi all framdrift i prosjektet. Slik føles det i hvertfall.

Det var vel ein grunn for at vi solgte Lukaku. Kanskje nettopp fordi United ikkje skulle ha gratispassasjer der framme. Alle måtte jobbe.

Da tenker eg at om Ronaldo blei kjøpt inn som ein slags Van Persie, som skulle skyte oss til eit PL mesterskap, so ja, tja. Det var smart den gangen. Men heile United skuta ser sønderskutt ut. Og det begynte på det tidspunkt Ronaldo kom inn. Uten at det ikkje NØDVENDIGVIS er pga han.

Og so vil eg også sei at eg ikkje har noko i mot Ronaldo, som er ein legende, men det at han er i United no.

Og som Sopass hårsår som eg er so kan eg heller ikkje heilt like spillere som forlater United på måten Ronaldo forlot oss sist.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10728

Alderssammensetningen er et godt poeng, og ikke bare pga Ronaldo.
Vi har gått rundt og tenkt at vi har et ungt og lovende lag som har framtida foran seg. Når en sjekker, og tar bort Cavani og Ronaldo, viser det seg imidlertid at store deler av kjernen i laget er mellom 27 og 30 år. Altså helt på toppen aldersmessig. De fleste daler etter 30, spissene våre er unntaket. Det er NÅ 27-30-spillere som Fernandes, Maguire, Varane, Fred, DeGea, Lindelöf, Pogba og Lingard skal prestere, de kommer neppe til å utvikle seg veldig de neste årene. Rashford, McTominay, Shaw og WAN-Bissaka nærmer seg optimal alder. Egentlig er det vel bare Greenwood (og Amad) som har et uant utviklingspotensial.

Så jeg tror ikke det er sånn at dette laget nødvendigvis blir bedre og bedre bare de får tid.
post liked by: Otac, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8652

Om Lukaku blei sendt på dør eller valde å gå sjølv, skal eg ikkje uttale meg bastant om, men eg trur det er mogleg å inkorporere ein målsnik utan at det går på bekostning av resten av strukturen i eit lag. Eg trur også Solskjær innsåg at han måtte ha fleire erfarne ringrevar i stallen og ikkje berre unge, lovande spelarar.

Eg likar ikkje å henge ut enkeltspelarar i United, men eg ser verkeleg på Pogba som eit problem i den forma og posisjonen han er i no. Svært like involvert i det offensive spelet og også svært lite defensivt disiplinert. Den sentrale midtbana i dagens fotball er uhyre viktig og då er det viktigare med arbeidskapasitet, tacklingsstyrke og effektive pasningar enn Hollywood-pasningar og fire-fem målgivande i éin enkeltkamp.
post liked by: Ryder, Otac, Cola2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4334

Slik ståa er nå så har United etter min mening to spillere i ypperste klasse enten man liker det eller ikke. Det er Ronaldo og Cavani.
Hvis de yngre spillerne kan lære litt av trenings metoder, og vinnermentalitet, hvordan man skal lukte scoringer av de to så må det jo være en bonus.
Nå er ikke disse to fremtiden i klubben, selv om jeg tror Ronaldo kan holde på til han er 40. Men det er ikke sikker han blir så lenge i United.
Akkurat nå er jeg glad for at de to er her nå, for ellers kunne det lett sett mye verre ut, spesielt med tanke på at det fortsatt er en grei mulighet å gå videre i CL.
post liked by: Blodfink, RedTrafford

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Håper CR7 sender avgårde mange assists idag!!

Nei vent litt?!?
1 assist denne sesongen
4 assist i fjor sesong
Alle turneringer..

Er ikkje det hinsides lite til å spille spiss/playmaker/fri rolle på topp???
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8652

Otac wrote: 06 Nov 2021, 09:00
Nei vent litt?!?
1 assist denne sesongen
4 assist i fjor sesong
Alle turneringer..

Er ikkje det hinsides lite til å spille spiss/playmaker/fri rolle på topp???
No er han vel ikkje ein typisk playmaker, men heller ein klart definert avsluttar. Om vi ikkje hadde hatt han på laget kunne ein kanskje argumentere med at dei andre på laget ville hatt færre assists?
post liked by: Otac
It's Squeaky Bum Time!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pancho P, det trur eg er ein tynn påstand. Det impliserer sånn omlag at vi ville ha hatt færre mål. Vi har vel færre mål i år enn fjor.

Uansett, du svarer ikkje på spørsmålet mitt?
Er en assist i år og fire i fjor bra?
Post Reply