Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Leser på united.no at Ronaldo har trent godt og ekstra hele uka.

Ekstra lang ferie og tok hele oppkjøringa på en uke, starter mot Brighton på Søndag og alt er som før :/
post liked by: Pangaea, Pancho P, Can2, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Synes det var vanskelig å sette han utenfor laget som jeg satte opp her inne, for innerst inne tror jeg han starter. Men synes også det hadde gitt en god signaleffekt at han ikke bare kan gjøre som han vil og komme inn likevel, og faktisk trenger mer kamptrening og trening, slik som alle andre i troppen. Hjertet sier derfor at han ikke starter, men vi må nesten vente og se. Blir definitivt ikke overrasket hvis han er i startoppstillingen, for vi mangler tross alt alternativer nå når Martial er skadet, og kan være ut i flere uker.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Can2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18971

Ferdig på toppnivå (som eneste gode spiller), vil fungere med et bedre lag rundt seg. Derfor lett å forstå at han vil vekk fra sumpen. Ronaldo er et fenomen, et eget selskap. EtH er ærlig når han sier han vil beholde ham tror jeg.
LUHG!

FigoFernandes
Posts: 140
Joined: 13 Aug 2022, 19:08
Liker gitt: 91
Liker mottatt: 351

https://www.tv2.no/sport/15012935/

Glazers har vært en katastrofe for klubben, men jeg, som alltid har hatt Ronaldo over Messi, må innrømme at det var en katastrofe å hente han tilbake. Ingen klubber vil ha han lenger og når han egentlig vil bort, så har vi en spiller som skaper masse støy rundt klubben og som forsurer miljøet i garderoben. Skal man komme seg etter den forferdelige starten, så trenger man 11 spillere på banen som virkelig går i krigen og som er villig til å dø for 3 poeng. Det får man ikke med en umotivert Ronaldo. Ja, han scoret en del mål i fjor, men det er ganske tydelig at resten av laget har blitt dårligere med hans inntog. Ville ikke overraske meg om Bruno, Rashford og Sancho hadde blomstret om Ronaldo forsvant til Saudi Arabia eller noe sånt.
post liked by: Pangaea

Deleted User 595

Var strengt tatt én av 2-3 spillere som prøvde i gårdagens kamp, noe som og reflekteres på børsen til div. medier. Selv MEN som ikke har skrevet mye positivt om Ronaldo i det siste, gav han høyest score. Han spilte for øvrig ikke bra.

Vi har slitt sportslig i bølger i 10 år, og vi var heller ikke god før Ronaldo kom inn i forrige sesong. Under samtlige managere post-Fergie, har vi gått gjennom flertallige rekordrekker av dårlige resultater. Altså før vi hentet tilbake Ronaldo. Så har vi fått to andreplasser, under henholdsvis Mourinho og Solskjær. Perioder hvor vi var bedre, men langt fra fantastisk. To sesonger hvor våre fleste rivaler har kollapset fullstendig. De to sesongene har altså vært unntaket, ikke regelen. Samt at da satset vi på en spillestil som denne spillergruppa behersker; lengderetning og fart i bakrom. Vi er et kontringslag, da det spiller på spillernes styrker.

Når Solskjær prøvde å legge om spillestilen til mer proaktiv og pressende fotball, kollapset vi fullstendig. En kollaps som vedvarte under Rangnick, og nå ten Hag.
Det er ikke disse managerne sin feil. For mange av spillerne evner det bare ikke. Derfor er vi nå desperat etter forsterkninger, og sannsynligvis derfor henter EtH spillere han kjenner fra før, fordi da vet han i det minste at de kan spille den typen fotball. Problemet med den strategien, er at man må ha 11 spillere som kan spille slik, inkludert keeper. Det nytter ikke å putte 3-4 slike spillere inn i et lag som ikke behersker spillestilen. Da kommer ingen av de to gruppene til sin rett. Absolutt hele laget må bestå av taktisk intelligente og tekniske spillere. Har man to-tre svake ledd, vil motstander utnytte disse i hver kamp. I alle fall nå, så kynisk og taktisk utspekulert managerne i PL har blitt. Ligaen er langt mer kompetitiv nå, enn noen gang. Bevisene har vi sett mot Brighton og Brentford. Vi må ha et komplett lag, som er teknisk og mentalt tilpasset en ny filosofi. Dette kan ikke bare utelukkende coaches. Spillerne må og være av en bestemt type og naturlig talent. Disse mangler vi for mange av.

Hvis man skal koke alt ned til at det er én spiller sin feil at laget ikke fungerer, tror jeg man overser at problemet er langt større, og langt dypere.

Sett Ronaldo inn i et velfungerende lag, og jeg tror det hadde fungert utmerket. Det samme tror gjelder et knippe med andre spillere på laget vårt. Men i en garderobe fullstendig blottet for selvtillit, vinnerkultur, taktisk kompetanse, og total mangel på en kapteins ledelse, vil selv de beste av våre spillere underprestere.

Men det er kun mine tanker. Er uenig med Alsaker, og nener problemene er symptomatisk for en fraværende vinnerkultur i styre, eierskap og spillergruppa, over mange år.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Så må jeg forsvare Rashford.
Man kan gjerne tro at Rashford vil blomstre når Ronaldo drar. Men Rashfords form ble ikke dårlig når Ronaldo kom.
Den var allerede dårlig lenge før han kom inn. Det kan enhver være enige om.

Det er tydelig at Rashford sliter mentalt. Man ser det på hele han. Han har ikke tro på hva han gjør med ballen, og er lett å forsvare seg mot. Har vært slik i mer eller mindre 2 år.

For 2-3 år siden, spilte Rashford alt for mye. Han ble grovdriftet, fordi det var ikke alternativ til ham på benken.
Det endte med brukket rygg, og et påfølgende EM han aldeles ikke var klar for.

Det er heller ikke Rashfords skyld. Han gav alt i en periode han burde fått hvile. Det er tragisk.
Det er selvforklarende at Ronaldo ikke er skyld i dette.

I går synes jeg for øvrig Rashford prøvde, og man så glimt av hva han kan. Spilte heller ikke bra, men var blant de få som har minst å skjemme seg over etter i går..
post liked by: JørgenT
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Sirkus Manchester United og sirkus Ronaldo bjudar på 🫣


Det stemmer garantert at mye av det media skriver er løgn.
Men hvorfor vente 14 dager?


Må si meg enig med Gary Neville her.
Stå fram med sannheten nå.
Vær den lederen alle forventer.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mr H
Posts: 463
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1363

Hvorfor vente 14 dager? Det er nok for å tilpasse narrativet basert på om han blir eller ikke.

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hvem sin versjon av sannheten som er nærmest realiteten. Her er det nok mange parter som vil komme best mulig ut av det.

Denne ronaldo sagaen har dratt så ut at jo fortere plasteret rives av, jo bedre. Ronaldo vil vekk, mange i fotballavdelingen(inkludert EtH) er villige til å la han gå og United kommer uansett ikke til å være et topplag denne sesongen(med eller uten cr). Det er bare glazers og deres sponsoravtaler som tjener på at han blir.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Ryder, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Pink Final wrote: 17 Aug 2022, 12:53 Men hvorfor vente 14 dager?
Fordi da har han forlatt United (håper han), og kan slenge så mye piss, dritt og gørre om klubben som han bare vil.

Tror egentlig jeg også har havnet der nå at det er best for alle å få det overbetalte rasshølet ut av klubben. Send ham til Saudi-Arabia og betal i journalisthoder om det er det som skal til.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Sirkus Ronaldo

Da jeg var liten holdt Cirkus Arnardo sine forestillinger på Grønlands Torg.
Ikke det torget som ble bygget for 30 år siden, men den gamle åpne plassen.
Forventningen steg da vi ankom, og så de fargerike teltene, kjente lukten av varm popcorn samt eimen av dyr.
Vel inne på trebenkene presenterte sirkus direktøren de morsomme klovnene, artistene i trapesen og sjonglørene.
Tiden fløy, og sirkus var stor lykke.
Etter forestillingen kunne vi gå inn i et annet telt, blant sagmugg og høy kunne vi klappe selveste elefanten.

Sirkus Ronaldo har som Arnardo både klovn, artist og elefanten (i rommet).
Og rundt på ‘trebenkene’ sitter alle ABUs og spiser popcorn.
De koser seg med dette sirkuset.
Jeg avskyr det
post liked by: Pangaea, pixma, Pancho P, Belfastboy, Ryder, Cola2, RedTrafford, Can2, Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 631

Ronaldo sitter nok klar med to "sannheter". Den ene blir brukt hvis han blir i United, den andre hvis han forlater klubben.
Hadde han hatt noe fornuftig å komme med ville det nok kommet nå.
post liked by: Pink Final, Pangaea, pixma, Belfastboy, Pancho P, Mr H, RedTrafford, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13327
Liker mottatt: 8515

Du vekte nokre fine minner med den flotte anekdoten din, @Pink Final😊

Men no er tivoliet over, som Odd Nordstoga syng. Eg ser ikkje korleis den store sirkusartisten skal kunne vende tilbake til manesjen sin på Old Trafford. Det er kanskje ikkje hans feil at det dryp gjennom telttaket, at trapesartistane fell ned frå lina og at sjonglørane mistar ballane og kjeglene på bakken. Men eg er redd for at den aldrande sirkusstjerna kan vere éi orsak til at samhaldet i truppen er elendig og showet er ei skugge av tidlegare forestillingar. La oss håpe for Ronaldo sin del at han får avslutte karrieren på ei nokonlunde stor scene.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18971

Da blir det ny høring i saken om den mulige voldtekten au...Kvinnen har anket...
LUHG!

Deleted User 595



Ser ikke akkurat ut som noe giftig element her, heller tvert imot. Dette er før Liverpool-kampen der han ikke skal starte. Og veldig enig i at det er ikke tilfeldig at media ikke rapporterer slik. Derfor jeg er avventende med å bedømme Ronaldo og kalle ham en drittsekk.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Har sikkert glorie ja, ingen tvil om det. Alle andre tar feil.

Deleted User 595

Glorie? Det har man vel aldri heller hentydet. Ei heller at alle andre tar feil.

Men jeg påpeker gjerne at jeg synes det er feil å kalle ham en drittsekk 👍

Synes innlegget var både relevant og saklig. Det viser ikke den Ronaldo som beskrives som ren gift. Ergo, narrativet i media og blant fansen er noe ensporet her. Verre er det ikke.
post liked by: Blodfink
Post Reply