Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Alle fotballspelarar på Manchester United og andre topplag må vere førebudde på å få kritikk, profilerte som dei er. Det er klart at Rashford, Maguire og for så vidt resten av laget bør gå i seg sjølve etter den elendige fjorårssesongen. Sjølv meiner eg det berre er Ronaldo og Gea og kanskje Fred som seie seg nokonlunde tilfredse med prestasjonane sine forrige sesong.

Likevel meiner eg det er noko grunnleggande ulikt, som bl.a. @Ryder nemner, å bue på Maguire på stadion og å kritisere Ronaldo på united.no. Langerød var nok i overkant tabloid i måten han formulerte seg på, men å kalle det hets er i overkant.

Eg meiner også det er stor forskjell på det Rashford/Maguire "har blitt/blir/bør bli" kritiserte for og det Ronaldo "har blitt/blir/bør bli" kritisert for. Dei to førstnemnde har underprestert på bana, mens Ronaldo etter mitt syn har sett klubben i ein vanskeleg situasjon ved å ønske seg bort langt ute i pre-season. Alt "konge"fjaset ser eg på som uskuldig moro.

I mi bok er Ronaldo sitt "brotsverk" langt meir alvorleg enn Maguire og Rashford sine. Det kan godt hende at Rashford burde ha gått glipp av EM for å stille fullt restituert og skadefri til sesongstarten i fjor, men kor ofte får ein oppleve eit stort mesterskap på heimebane? Rooney og Beckham vart vel også lappa saman til mesterskap i si tid, sjølv om det ikkje var optimalt for United.

Det kan også argumenterast for at Rashford burde hatt mindre fokus på det utanomsportslege, men eg meiner samfunnet er på ville veier om vi kritiserer ein ung idrettsmann for å skaffe fattige born eit ekstra måltid om dagen. Særleg når dagens spelarar ofte vert skulda for å vere overfladiske, griske og egoistiske.
post liked by: messilingard, Pink Final, Belfastboy, Ryder, Pangaea, Cola2, Can2, RedTrafford, JørgenT
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Ikke alltid like greit med dette språket.. 😂

post liked by: Pancho P, Buchan, Can2

Deleted User 631

Nå sier vistnok Ten Hag at det var en uakseptabel adferd å reise fra matchen tidlig som Ronaldo gjorde.

United.no sin artikkel om saken.

MOD-EDIT: La inn en link til artikkelen om saken.
post liked by: Pancho P, Can2, Belfastboy, Pink Final

Deleted User 402

@mcilroy2.0
Hvis det stemmer er det veldig bra etter min mening.
Ten Hag er åpenbart ikke redd for å vise autoritet uansett hvem det gjelder.
post liked by: Pancho P, Can2, Belfastboy, Pink Final, Pangaea

Deleted User 631

Virker som om Ten Hag kritiserer alle som gikk tidlig, ikke bare Ronaldo. Men litt snedig at han som var i matchtroppen forsvant tidlig synes jeg.
post liked by: Can2, messilingard, Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Pangaea
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

I moderasjonens ånd, tenkte jeg at Ronaldos tidlig hjemreise var en storm i ett vannglass, men dette er jo rene ord for pengene fra Ten Hag! Det er slett holdning fra Ronaldo og andre involverte. Merkelig at de gjør slikt under Ten Hags regime. Synes uansett det er bra han setter ned foten.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Ten Hag sender i alle fall en tydelig beskjed til alle her. Erik ten Hag gjør mye riktig om dagen, det å kreve disiplin er absolutt en av de!

Så er det greit å nevne at media forsøker å skape en situasjon hvor Ten Hag kritiserer Ronaldo, men EtH jobbet seg fint rundt den og tok alle sammen i stedet for. God mediehåndtering.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Pangaea, Cola2, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Ryktene sier at Ronaldo ikke tok ordre fra Solskjær/Carrick/Rangnick ifht å utføre oppgaver på banen.
Nå gikk han tydeligvis uten å ha avklart det med manager.

Ronaldo var en stor spiller, en helt fantastisk spiller for oss under Fergie.
Men han kan ikke leve på det.
Han må gjøre som manager sier som alle andre.

Liker at Erik ten Hag tydeligvis er av hardere stål enn Tony O’Neill fikk meg til å tro i vår.
Får bare mer og mer respekt for vår nye manager for hver gang han er i fokus.
Håper han får ryddet opp i mytteriet fra flere av spillerne våre.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Ein må iallefall ta seg eit kommunikasjonskurs i klubben. Håpar og trur at Ronaldo, Dalot, Bruno, De Gea og dei andre ikkje bevisst braut reglane då dei reiste. Dessutan verkar det amatørmessig at klubben først ikkje kommenterer saka, før dei dagen etterpå går ut og seier at det heile er uproblematisk, når Ten Hag heilt klart meiner at det er problematisk.

For dei av oss som ønsker seg mindre sirkus i klubben er dei trist å sjå at det fortsatt er klovneri i manesjen.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Can2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Nå er vel strengt tatt dette ikke lenger en Ronaldo-sak, men en lagsak. Ten Hag skiller ikke i sine uttalelser mellom Ronaldo og resten som dro, uavhengig det som er vanlig kotyme mtp spillertropp.

Ellers helt enig i at Erik ten Hag bestemmer, naturligvis. Og da må samtlige spillere, inkludert Ronaldo, innebefatte seg med de reglene som gjelder.

Virker som det har vært utydelig kommunikasjon på dette. Tviler på at så mange ville dratt, om de visste at det absolutt ikke var greit. De Gea ville aldri brutt reglene bevisst på den måten, slik vi kjenner ham.

Men at United.no fortsetter å kjøre dette som en Ronaldo-sak, virker som agendabasert journalistikk. Begynner å bli nok nå.
Hvis Ronaldo skal bli, må han følge reglene og bidra positivt, og samtidig få muligheten til å gjøre opp for seg.
post liked by: Pangaea, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Can2 wrote: 03 Aug 2022, 12:14 I moderasjonens ånd, tenkte jeg at Ronaldos tidlig hjemreise var en storm i ett vannglass
Egentlig enig i det og sa det samme selv, men det er klart at det er ikke positivt å dra fra stadion før kampen er ferdigspilt. Hvis det handlet om restitusjon, kunne han lagt seg i fysiorommet eller i tatt et kaldt eller varmt bad (hva nå han foretrekker). Men dette var klar melding fra Ten Hag. Skal sies han ble presset med spørsmålene i det intervjuet, men han virker som en kar som tenker over hva han vil si, så har neppe gått på limpinnen.

Er vel fare for at vi ikke har lest siste Ronaldo-relaterte sak denne sommeren.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 03 Aug 2022, 12:39 Liker at Erik ten Hag tydeligvis er av hardere stål enn Tony O’Neill fikk meg til å tro i vår.
Godt å høre :) Og får å sette inn et lite stikk, så hadde neppe en tidligere hooligans stor innsikt i karakteren til Ten Hag =)
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Når Ten Hag har vore såpass ærleg om kva han meiner om saka, hadde det vore ryddig av dei aktuelle spelarane å gå ut og beklage. Både for å sette strek for episoden for sin eigen del, for å skape ro rundt klubben og for å bygge opp rundt autoriteten til Ten Hag.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Can2, Belfastboy, Cola2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Pangaea wrote: 03 Aug 2022, 13:05
Pink Final wrote: 03 Aug 2022, 12:39 Liker at Erik ten Hag tydeligvis er av hardere stål enn Tony O’Neill fikk meg til å tro i vår.
Godt å høre :) Og får å sette inn et lite stikk, så hadde neppe en tidligere hooligans stor innsikt i karakteren til Ten Hag =)
Hehe føler det ikke som noe stikk i det hele tatt.
Jeg kjente overhodet ikke til Ten Hag.
Uttrykte en viss skepsis her inne, både til at han virket for snill, og at han ikke var førstelagsmanager gjennom mye av 40 åra.
Fikk noen motargumenter, og ser ut til at de var riktige.
Jeg tok feil, null problem å erkjenne det.
Tilliten til vår nye sjef kom ganske fort, og vet jeg kommer til å ende opp som en stor ‘forsvarer’ av ham.

😁 Tony O’Neill ja.
Ikke mors beste barn, kanskje ikke så reflektert.
Men han er EKTE i sin kjærlighet til Manchester United.
Virker ikke å ha noen agenda.

Dette burde jeg vel tatt over til Ten Hag tråden.
post liked by: Pancho P, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Mente det strengt tatt som stikk mot O'Neill og ikke deg :blush:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2

Deleted User 595

Jeg liker O'Neill mer og mer. Ikke min favorittkanal, da jeg vil ha siste nytt i sanntid 😅

Han er ikke alltid like oppdatert. Men som @Pink Final sier, så er han ufiltrert ekte i sin lidenskap for United.

Har og sett tegn på at han oppdaterer seg taktisk/faglig. Klart han ikke er noen analytiker, men det er ikke halvgærent der heller!

Av fankanaler er Stretford Paddock milevis foran på analyser. United Stand har av og til gjester som analyserer glimrende, samt Mark Goldbridge som har stødig peiling på taktikk. Men de øvrige vertene er ikke mye å skrive hjem om.

(Nå snakker jeg ikke om tabloide titler på videoer, men selve det analytiske innholdet.)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Whoops, så ikke at dette er i Ronaldo-tråden.

Hender fort at jeg poster i feil tråd. Kan bli bedre på å sjekke hvilken tråd man diskuterer i. :-|
post liked by: Pink Final, Pancho P
Post Reply