Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5150

Hjelper ikke akkurat for inntrykket når du setter opp en hel hær av stråmenn, Otac.

Edit: det var da svartens til "new page bollocks" det ble her :bigcry:

Deleted User 480

Otac wrote: 16 Feb 2022, 23:16 @Canto har eit poeng.
Det er jeg enig med deg i. 😁
post liked by: Otac

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vi kan jo lett legge til:

-Forferdelig bidrag til United so langt i 21-22
-Eit kroppsspråk som passer best i barnehagen
-Gigant lønn
-Er vanskeleg å sette på benken
-Framleis mistenkt for voldtekt

Ellers enig i at folk har roa seg litt ned angåande kor fantastisk han er, basert på korleis han har levert. Det er jo bra. Men det var Ronaldo feber i august!

Deleted User 480

Pangaea wrote: 16 Feb 2022, 23:29
Edit: det var da svartens til "new page bollocks" det ble her :bigcry:
Prøvde å google dette, men fant ikke betydningen. Er sikkert for gammal. 😜

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pangaea wrote: 16 Feb 2022, 23:29 Hjelper ikke akkurat for inntrykket når du setter opp en hel hær av stråmenn, Otac.
Det er for all del hyggeleg at ein del av desse meningsmotstandarane er som sunket i jorden. Men de har vært der.

Og om du ikkje har skjønt det før, inntrykket driter eg i 😂

Deleted User 480

Jo, men... i August var han ikke så værst. Hadde en ok+ høst, men en tilnærmet elendig vinter.

Gigantlønn er et kjempeproblem i mine øyne. Både i fotballen generelt, og kanskje i United spesielt. Har aldri skjønt at man skal legge seg høyere enn nesten alle andre som en grunnlønn. Slik ting er, må man selvsagt (men dessverre) ha en OK lønn som "lokkemiddel'. Deretter burde det være prestasjonsbasert. Sanzhes som et absolutt skrekk-eksempel. Tjener Ronaldo og Pogba altfor mye? Absolutt. Det er vel bare League One som har et fornuftig lønnsnivå i fotballen. Sånn ca. hva folk "flest" tjener. -Men nå drar jeg litt langt fra temaet her.

Er enig i at det ikke burde være vanskelig å plassere folk på benken. Være seg Ronaldo eller Maguire. Her var RR, OGS og flere andre for redde for å tråkke på tær.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 16 Feb 2022, 23:27 Ronaldo selger på godt og vondt.
Han er gammel? ✅
Bør laget bygges rundt ham i 22/23? ❌
Har han god treningskultur? ✅
Kan han ha tråkket noen på tærne? ✅
Kan han ha et poeng mtp dårlig mentalitet hos andre? ✅

Kan forresten ikke se en eneste her inne på dette lille forumet som ubetinget hyller Ronaldo.
Men vi er nok flere som ikke er med på å legge skylda på ham for at det gikk galt denne sesongen,
Hadde litt trøbbel med hvilket sitat jeg skulle sitere @Otac men kom frem til dette fra @Pink Final
  • Han selger godt mot sponsorer etc.
    Ja han er gammel i alder
    Vanskelig å svare Ja/Nei på. De som husker Odd Iversen, så var han nesten ikke utenfor midt sirkelen, men han var topp scorer (greit i Norge, men uansett)
    Tror det er veldig få som trener mere enn han uansett idrett (Sorry kan ikke komme med mere fakta enn å se spensten hans, og kroppen som lengter etter MacDonals)
    Tråkke noen på tærna ja, det tror jeg. Han har sin filosofi ang trening og sundt kosthold. Så godt mulig han har sagt noe. Hadde han fått med seg at jeg drikker 3 - 4,5 liter Coca-Cola i døgnet, tror jeg ikke han hadde likt det. :-)
    Ja absolutt. Mange tjener alt for mye, spesielt i vår klubb, men blør de for drakta?
Vil også ta med at å blø for drakta og jobbe seg tilbake så er Phil Jones en person å se opp til.
Jeg har alltid likt Mata, gjør det fortsatt, men ser at hurtigheten er borte. Men han har DNA fra klubben i seg, og klager ikke. Håper fortsatt å se han i klubben på Akademiet.
Han har mye å tilføre de ny, og bygge "bru" opp til A laget
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7624
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27366
Liker mottatt: 17869

Otac wrote: 16 Feb 2022, 23:37 Vi kan jo lett legge til:

-Forferdelig bidrag til United so langt i 21-22
-Eit kroppsspråk som passer best i barnehagen
-Gigant lønn
-Er vanskeleg å sette på benken
-Framleis mistenkt for voldtekt

Ellers enig i at folk har roa seg litt ned angåande kor fantastisk han er, basert på korleis han har levert. Det er jo bra. Men det var Ronaldo feber i august!
Noen tanker til punktene dine:

- Sendte oss i praksis videre i CL.
Scoret 15 mål, nesten dobbelt så mange som neste mann i United.
Så at bidraget er forferdelig er jeg forferdelig uenig i 😜.
Men formen har vært nedadgående.

- Kroppsspråket er ikke så tiltalende.
Men vi mennesker er ulike, ikke alle ser så happy ut som Dwight Yorke.
Martial har fått MYE kritikk for det samme.

- Lønn, ja de fleste av oss takker ja om vi blir tilbudt god betaling.

- Jeg likte heller ikke reaksjonen hans da han ble tatt av mot Brentford.

- Liker egentlig ikke å kommentere spillernes privatliv.
Vi VET svært lite om det.
Vær sikker på at mye som står i media ikke er sant.
(Henderson siste som måtte ut og avkrefte fake news).
Vær også sikker på at det foregår mye rart som vi ikke vet om.
Kanskje også av spillere som er godt likt blant fansen.
Ikke at det unnskylder denne handlingen til Ronaldo for 12ish år siden.

Må bare si jeg synes det blir så ensidig når det bare er Ronaldo du hakker på.
Virker som det meste av ditt fokus på Manchester United er rettet inn mot tre mann.
Ronaldo og de to brødrene Glazer.
post liked by: Cola2, Ryder, Pangaea, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2633
Liker mottatt: 10739

De kalde fakta er jo at Manchester United er blitt et dårligere fotballag etter at vi kjøpte tilbake Ronaldo. Så finnes det sikkert flere titalls årsaker til det, hvorav de fleste av dem har lite eller ingen ting med Ronaldo å gjøre.

Men mange av de egenskapene og ringvirkningene som ble hauset opp da han kom, lar vel i beste fall vente på seg. Alle skulle lære av "vinnerskallen" hans, i stedet er lagets mentalitet skjørere enn kjeks, verre enn jeg kan huske fra et United-lag noensinne. Holdningene og arbeidsmoralen på trening skulle opp, i stedet er avisene fulle av spillere som syter over å måtte spille 11 mot 11 etter det har blitt mørkt og som synes treneren er noen man kan latterliggjøre offentlig. Han skulle være lederskikkelsen vi manglet, bare synd at de gamle lederskikkelsene (samme hva vi måtte mene om dem) ble pottesure og mistet all selvtillit når det kom en ny sheriff til byen.

Alt dette sier helt sikkert minst like mye om de andre spillerne som om Ronaldo. Men likevel er det problemer som burde gå an å forutse. Ingen fotballspillere i verden (heller ikke Messi) tar like mye plass og oppmerksomhet, også på bekostning av andre. Bare tilstedeværelsen binder manageren på hender og føtter.

Sportslig har han levert helt greit og omtrent som forventet i mitt hode - han har det fortsatt i geniale glimt, men selv ikke Ronaldo kan lure naturen. Mannen er 37 år gammel. Neste år er han 38. Er det ham vi skal stole på?
post liked by: Pink Final, Otac
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

For min del så var kjøpet av Ronaldo en sjanse det var verdt og ta. Hadde man tatt den nå i ettertid? Mest sannsynlig ikke. Samtidig så er det ikke slik at det kun er Ronaldo som er problemet i dagens tropp, eller for å snu det på hodet - vi fikser ikke dagens utfordringer med å kvitte oss med Ronaldo. Han er en del av problemet, men situasjonen er likevel mer kompleks enn som så. I alle fall etter min mening. Vi har fortsatt mange utfordringer knyttet til organisering av klubben, til ledelse av klubben og til slutt så er det store deler av spillerstallen som ikke lenger bør være i klubben.

For min del så er det helt greit dersom Ronaldo forsvinner til sommeren. Vi må uansett ut å hente minimum to spisser til sommeren dersom Ronaldo, Cavani og Martial forsvinner.
post liked by: Ryder, Pink Final, Cola2, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2633
Liker mottatt: 10739

messilingard wrote: 17 Feb 2022, 10:01 For min del så var kjøpet av Ronaldo en sjanse det var verdt og ta. Hadde man tatt den nå i ettertid? Mest sannsynlig ikke. Samtidig så er det ikke slik at det kun er Ronaldo som er problemet i dagens tropp, eller for å snu det på hodet - vi fikser ikke dagens utfordringer med å kvitte oss med Ronaldo. Han er en del av problemet, men situasjonen er likevel mer kompleks enn som så. I alle fall etter min mening. Vi har fortsatt mange utfordringer knyttet til organisering av klubben, til ledelse av klubben og til slutt så er det store deler av spillerstallen som ikke lenger bør være i klubben.
Enig i dette, og problemene illustrerer vel at det blir naivt å drive og lete etter og tro på en messias-figur som skal løse alt - om det nå er en ny defensiv midtbanespiller (det er jo tonen nå, så lenge vi får inn en god DM er vi der oppe igjen), en ny superspiss, en ny manager, en ny sportsdirektør eller en ny eier. Klubber er jo et sett med tannhjul som griper inn i hverandre og der alt får konsekvenser for alt. Å nøste opp i dette vil ta tid.
post liked by: messilingard, Pink Final, Cola2, Pancho P, Otac
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5150

Canto wrote:16 Feb 2022, 23:40 Prøvde å google dette, men fant ikke betydningen. Er sikkert for gammal. 😜
Er kanskje mer en intern greie på et annet forum jeg er medlem av :D Når konteksten forsvinner av at 'svaret' kommer på en ny side, og dermed ser det helt rart og løsrevet ut for de som bare sjekker siste siden.

Ang. Ronaldo, så er det ikke vits å argumentere med Otac om det. Må være litt trist å virkelig hate en av våre egne spillere, men slik er vel verden. Noen liker vi bedre enn andre. Men det er klart det virker lite seriøst når leppa går om det overalt, og uansett hva han gjør. På dette stadiet så virker det bare som trolling.

Rent objektivt, så har Ronaldo scoret mange mål for oss, og sånn senn gjort en relativt god jobb hittil i sesongen. Som Pink Final påpekte, så er han vår suverene toppscorer. Og gitt hva som skjedde med Greenwood og at Cavani stort sett er skadet eller på tur, så har vi veldig få valg der oppe. Okay, uten Ronaldo inn så hadde vi vel "måttet" bruke Martial mer -- uten at jeg tenker det hadde vært en oppgradering. Han løper sikkert enda mindre enn Ronaldo, og er ikke like farlig med avslutninger. Også best når han kommer inn fra kanten. Samme med Rashford, men han kunne kanskje vært et alternativ helt på topp. Ellers er det skrint. Og seriøst, ville folk heller likt å se han i City?? Kanskje vinne CL med City?

Alle vet at han ikke er framtida i klubben, men jeg er ærlig talt glad for at vi har han denne sesongen. Så får vi se hva som skjer neste sesong, og hvordan han avslutter denne sesongen. Målet mot Brighton var av topp-topp klasse vertfall, ikke mange som hadde gjort det etter ham. Ingen andre i vår stall vertfall. Greenwood har de superkjappe skuddene i repertoaret, men er ikke en del av laget nå, og hadde kanskje tatt noen finter i stedet for å bare "gunne på" og skyte raskt.

Med Martial sannsynligvis på vei ut, så trenger vi en ny spiss uansett til sommeren -- det var vertfall det Rangnick sa her om dagen. Videre tenker jeg egentlig at det fortsatt vil være en styrke for oss om Ronaldo blir her én sesong til, men det kommer også litt an på om han kommer tilbake til sitt beste/bedre side resten av sesongen, og f.eks. scorer 10-12 mål til. Helt sprøtt at han fortsatt er så god som nå 37-åring, men så har han tatt helt ekstremt godt vare på kroppen sin. Sikkert sammenlignbart med en mer gjennomsnittlig 32-åring (proff). Men klart, han er på hell, selv ikke han kan stoppe aldringens besluttsomme tann.

Jaja... jeg jublet vertfall som besatt når han satte inn 1-0, og ellers spilte en god kamp (skulle jo hatt 2 assists også). Håper det blir mange slike stunder de neste månedene :love: Så får vi heller gjøre opp status i juni og alle parter vurdere om han blir med videre eller ikke. Tviler på United sender ham på dør, men blir det ikke CL på oss, så drar Ronaldo uansett videre tror jeg. Sier han ønsker å spille til ca 40 år, og ser ikke helt for meg at han drar til Kina, USA eller Midtøsten. Kanskje PSG kan være et alternativ, hvis Mbappe drar videre, og kanskje Messi går tilbake til Barcelona eller noe slikt (ikke fulgt med om økonomien deres fortsatt er helt skakkjørt).
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7624
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27366
Liker mottatt: 17869

Mange supportere der ute hadde altfor høye forventninger da Ronaldo returnerte.
Det er vel slik den polariserte fotball verdenen har blitt.
Nesegrus beundring den ene dagen, fullstendig forkastet neste dag.

Jeg tror Ronaldo kom med et ønske om å bidra.
Tipper han trodde United ville være med i gullkampen.
Han sies å ha blitt sjokkert over standard fallet siden sist han var i United.
Den gang regjerte jo fremdeles Fergie og Gill.

Ikke vanskelig å forestille seg at det har oppstått konfrontasjoner.
Kanskje med Ronaldo, Fernandes, Dalot?, og noen spanske (de Gea?) på den ene siden.
Og de britiske på den andre.

Nå skriver jeg fri fantasi.
Ronaldo ble benket mot Everton på Old Trafford.
Ser for meg at han ikke likte det, spesielt ettersom United ikke vant.
Det kom til konfrontasjon.
Kanskje mellom ham og Maguire?
Maguire hadde vært ute med skade, men startet mot Leicester.
Det var matchen etter Everton.
Fra start av i Leicester matchen lyste det lang vei at Maguire hadde hodet et helt annet sted.
Jeg skrev etter 40 min i matchen:
Dette sitter inni hodet, her er det noe som ikke stemmer.
Ett eller annet han tenker på, er jo ikke tilstede i det hele tatt.
Maguire virket rystet.
Tipper han hadde blitt satt ordentlig til veggs av Ronaldo før match.
Jeg bare spekulerer vilt.

Det er mye mulig at begynnelsen til slutten på samholdet i gruppa kom med Ronaldo.
Men som de over her påpeker.
Vi kan jo ikke legge alt som er feil på Ronaldo.
post liked by: Pangaea, Cola2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5150

Pink Final wrote:17 Feb 2022, 10:46 Jeg bare spekulerer vilt.
Har du vurdert å bli journalist? ;)
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2633
Liker mottatt: 10739

Ronaldo har bidratt i år, spesielt i CL, på lik linje med mange andre. Synes ikke han har spilt spesielt mye bedre eller verre enn resten. Også usikker på hvor mye vi faktisk må endre taktisk for å gjøre plass til ham - han er ikke den eneste som har jukset i presset, for å si det sånn. At vi ikke klarer å presse handler om hele laget, ikke bare Ronaldo.

Mitt største problem med ham kretser rundt dette med lagguttak, at det blir et galehus hver gang han ikke starter eller byttes ut. Han kan ikke styre mediedekningen, men han kan velge å bidra til å dempe det - noe han definitivt ikke gjør. Det gjør situasjonen unødvendig vanskelig både for manager og medspillere.
post liked by: Pancho P, Otac
Post Reply