James Garner

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@Lingard Jeg er faktisk ikke helt enig. Jo, jeg er enig i at han løper ganske mye. Og at innsatsen sammenlignet med andre selvsagt er på høyde eller bedre enn de andre. Men jeg mener jeg likevel ser et annet innsatsnivå enn han hadde i sin beste tid i United under Solskjær. Det var faktisk en periode der vi følte vi var et vesentlig svakere lag kun fordi McTominay var ute. At han var kanskje den viktigste og beste spilleren. Det føles ganske fjernt nå.
Jeg mener at grunnen for dette utvilsomt er at han hadde et annet innsatsnivå da, en litt mer fandenivolskhet og krigerskhet, det betyr selvsagt ikke at han ikke fortsatt løper ganske mye. Men det trenger man jo heller ikke når det blir dagligdags og man nærmest har fått klippekort.

Men jeg nekter å tro at han har blitt dårligere teknisk og fotballmessig siden da. Jeg er altså helt uenig i at de gir 100% i hver eneste match. Kanskje 85-90, men ikke 100. Men det tror jeg heller nesten ikke er mulig å gjøre når man har for vane å spille fast. (Med unntak av Dennis Irwin kanskje...!)
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det er fullt mulig at du har rett, @Schmeichel. Jeg synes intensiteten hans er bra, men dessverre skorter det på litt for mye annet. Det er rett og slett litt trist at vi går inn i hans 3. sesong som fast spiller på laget, men heldigvis er det fortsatt noen dager igjen av overgangsvinduet. Forhåpentligvis kommer det to spillere som erstatter både McTominay og Fred.. og ikke bare 1 av dem.

Tilbake til Garner. Jeg støtter det ten Hag velger å gjøre - om det blir salg eller utlån, selv om mye tyder på det sistnevnte. Om han skulle ende opp med å bli solgt så er det rart mtp at spillere som Chong, Tuanzebe og Williams fortsatt befinner seg i klubben.. men det handler kanskje mer om etterspørsel.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Ja, det kan jo også være at til forskjell fra den tiden så vet man nå hvordan man lettere skal avkle McTominay i forhold til da han var mer ny på laget. At han mangler det meste ellers også er det jo uansett liten tvil om, man kan vel ikke si at han har én eneste ekstremferdighet. På et lag som United burde man jo enten ha spillere som er veldig gode på det meste, eller verdens beste på enkelte ting. Som da vi hadde Beckham, kanskje verdens beste frisparksytter og innleggsfot, og Scholes og Giggs som var gode på det meste.

Jeg tror nok jeg som de fleste andre fans alltid har et litt overdrevent optimistisk og kanskje til tider naivt håp om at alle akademispillere vi hører om skal bli den neste Scholes, den neste Giggs osv. Men sannheten er vel at sannsynligheten for det er ganske liten, vi er dessuten for lengst blitt nådd igjen og kanskje tilogmed forbigått av de andre akademiene.

Når det er sagt har jeg hele tiden hatt litt tro på Garner som en eller annen ny Carrick-type. Og hvertfall en solid spiller å ha i troppen etterhvert. Time will show, men akkurat nå ser jo absolutt alt mørkt ut. Klubben vil jo bli hudflettet både om de selger han eller om de sier nei takk til £10M+. Men jeg kan virkelig ikke skjønne at det er penger vi virkelig sårt trenger, og at han ikke vil være verdt bortimot det samme om 2 år også om han ikke slår gjennom. Det vil isåfall være småpenger som skiller.
post liked by: Pangaea, Cola2, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Overgangssummen er foreløpig ikke bekreftet, men antas å i første omgang være på rundt ni millioner pund.
Dette er så patetisk dårlig at jeg har ikke ord. Hva vi gjør når det kommer til salg er jaggu ikke godt å bli klok på. Tror vi forhandler som Homer Simpsons. Everton byr 20 mill, og vi pruter til 15, før klubbene til slutt blir enige om 9.
post liked by: Schmeichel, Pink Final, RedTrafford
Post Reply