Styret i klubben - Sportsdirektør

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2



Alle burde bli med å skrive under
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18068

Signert
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Signert
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Lista over de 10 dyreste kjøpene våre er rimelig trist lesning, eneste på den lista som kan kalles vellykket er Lindeløf på nr. 10. Denne lista demonstrerer behovet for kompetent sportslig ledelse rimelig godt. Blårussen Woodward burde forstå at det er gjort mange dårlige investeringer her...

https://www.united.no/nyhetsarkiv/inn-p ... siv-liste/

1. Pogba. Ustabil og umotivert. Ikke levd opp til forventningene.
2. Lukaku. Ikke flopp, men ikke levd opp til forventningene
3. Di Maria. Flopp.
4. Fred. Katastrofe så langt, men forhåpentligvis for tidlig å avskrive ham helt.
5. Wan-Bissaka. Ser ut som det mest fornuftige kjøpet på lenge.
6. Matic. Bra første sesong, men ikke levd opp til forventningene etter det.
7. Mata. Aldri nådd samme nivå som i Chelski
8. Martial. (Er vel høyere nå som div klausuler er oppfylt). Ujevn og null fremgang. Fantastisk talent, men ikke levert stabilt eller utviklet seg på de fire sesongene han har vært i klubben.
9. Bailly. Stort talent, men ujevn og ustabil. Ser ikke ut som verken Solskjær eller Mourinho har hatt tro på ham.
10. Lindeløf. Vellykket. Vår beste stopper etter en grusom start.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18068

Det er trist med alle mislykka signeringer ja.

Kvitte oss med Pogba, Lukaku og Matic av disse mener jeg.

Har ikke gitt opp Fred, ser noe der, men det har vært tynt til tider selvfølgelig.

Samme med Bailly, det må da være mulig å få en topp stopper ut av fyren. Håper det.

Martial er en gåte. Aner ikke hvordan det går med ham...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

aregran wrote: 27 Jun 2019, 08:10 Lista over de 10 dyreste kjøpene våre er rimelig trist lesning, eneste på den lista som kan kalles vellykket er Lindeløf på nr. 10. Denne lista demonstrerer behovet for kompetent sportslig ledelse rimelig godt. Blårussen Woodward burde forstå at det er gjort mange dårlige investeringer her...

https://www.united.no/nyhetsarkiv/inn-p ... siv-liste/

1. Pogba. Ustabil og umotivert. Ikke levd opp til forventningene.
2. Lukaku. Ikke flopp, men ikke levd opp til forventningene
3. Di Maria. Flopp.
4. Fred. Katastrofe så langt, men forhåpentligvis for tidlig å avskrive ham helt.
5. Wan-Bissaka. Ser ut som det mest fornuftige kjøpet på lenge.
6. Matic. Bra første sesong, men ikke levd opp til forventningene etter det.
7. Mata. Aldri nådd samme nivå som i Chelski
8. Martial. (Er vel høyere nå som div klausuler er oppfylt). Ujevn og null fremgang. Fantastisk talent, men ikke levert stabilt eller utviklet seg på de fire sesongene han har vært i klubben.
9. Bailly. Stort talent, men ujevn og ustabil. Ser ikke ut som verken Solskjær eller Mourinho har hatt tro på ham.
10. Lindeløf. Vellykket. Vår beste stopper etter en grusom start.
Wait, whaaat??? Lindeløf vellykket?

Han var pissehamrende elendig i den første halvdel af forrige sæson. Sidste halvdel var dårlig. I denne sæson har han været ok, måske god hvis man er meget positiv, men så heller ikke mere.

Nu er jeg godt nok Smallings største fan. Men jeg forstår ikke hvorfor så mange United-fans vurderer Lindeløf så utrolig højt og samtidig mener, at Smalling er hovedårsagen til de dårlige resultater. Jeg gad godt vide hvad det er, der gør, at I overvurderer Lindeløf så meget og samtidig undervurderer Smalling så voldsomt? Jeg er ret sikker på, at det udelukkende er deres evner på bolden, men rent defensivt er Smalling langt bedre.

Der er få om nogen (udover VVD og måske Laporte) midterforsvarere i PL, der er bedre end Smalling i duelspillet. Smalling er også blandt de fem bedste midterforsvarere i PL når det kommer til luftspillet. Og så er han enormt hurtig (i 17/18 havde han vist nok den højeste topfart i hele PL) hvilket gør, at han godt kan tillade sig at lave en fejl højt oppe på banen fordi han altid kan løbe angriberen op igen.

Og når vi nu kigger på disse køb så kan du ikke sige, at Lindeløf er vellykket og samtidig være kritisabel om Mata og Martial. Martials debutsæson var på et så langt højere niveau end Lindeløfs sidste og samtidig har Martial aldrig været så dårlig som Lindeløf var Lindeløfs første sæson. Samtidig er Matas første halvandet år hurtigt glemt. Der var han Uniteds bedste. Faktiskt var han tæt på verdensklasse i sin første halvsæson hvilket mange glemmer...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18068

Jeg er enig i dine betraktninger rundt Smalling. Det stemmer bra med det jeg ser også. Men han har en tendens til å glemme seg bort litt, det skaper farligheter i mot...men det er han ikke alene om selvfølgelig.

Bra det du nevner om Mata/Martial.

Lindelöf tok steg sist sesong. Håpet er at han stiger ytterligere.
De fleste fans lurte jo på hvorfor vi hentet ham, når vi så ham spille til og begynne med.
Det var hårreisende mye klønerier.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja var litt klønete med lindelof første seasong. Men syntes han hadde et gått år nå. Den store forskjellen mellom han og smalling er at lindelof er ganske mye bedre med ball i bein som har blitt ganske viktig. Vil jo også si at smalling har noen blemmer i ny å ne han å.
Det som også er viktig å huske er at lindelof er bare 24 og smalling er 28 og har ikke blitt noe bedre på 4-5 år.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Ja, Lindeløf er klart bedre på bolden. Men på den anden side er Smalling langt bedre til det defensive.

Mats kan du nævne dem? Der har været nogle situationer i den færdige sæson hvor han kunne have gjort det bedre, men direkte fejl var der måske en eller to af. Samtidig spillede han flere fremragende kampe. Lindeløf derimod kostede faktiskt 3-4 mål.

Smalling er ikke perfekt og jeg har ham ikke som verdensklasse, men jeg mener helt klart, at han er i gruppen lige under. Høj international klasse. Mangler lederskab og boldkontrol. Lindeløf har lav international klasse. God med bolden og forholdsvis god til at placere sig. Men er lidt for dårlig til markeringer og til det fysiske spil. Desuden har LIndeløf heller ikke Smallings hurtighed.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Lindeløf har en bedre pasningsrate og taklingsrate (og han lager færre frispark), Smalling er bedre i lufta og er sterkere. (stats fra 2018/2019)

Med andre ord er ikke Smalling et substitutt for Lindeløf, men heller en eventuell partner. Men ved siden av VL ville jeg foretrukket en hurtigere spiller fremfor en som trives best i egen boks, og da er IMO Bailly et bedre alternativ. Med Bailly-Lindeløf har man i større grad muligheten til å stå høyere med laget, og på den måten tvinge motstanderne til å utfordre United mer langs bakken, fremfor i lufta.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Nei kan jo selvfølgelig ikke nevne noen nå, men vil jo si at når jeg ser en kamp så ser jeg jo at lindelof har klart bedre kontroll. Det er ikke det at han gjør noen klare feil men han sliter med posisjonering og han blir alt for lett driblet en mot en.
At smalling er bedre på hode og er sterkere er ingenting å si på. Men det trenger ikke å bety at han er bedre defensivt. Er du smart nok så trenger du ikke å være så rask og sterk. Det mener jeg lindelof er.
Mener heller ikke lindelof er verdensklasse men tror han kanskje kan bli det denne sesongen.
Har ikke noe å si at bailly er rask når han ikke klarer å posisjonere seg. Han ruser alt for lett ut av rekka si og sliter også med å komme seg inn i rekka å sette spisser i offside. Han er rett å slett ikke smart nok.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18068

Hei folkens, nå var jeg med på å diskutere spillere i feil tråd selv. Vi må skjerpe oss, ellers blir det et stort kaos :yikes:
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Harry Greaves wrote: 28 Jun 2019, 10:33 Men ved siden av VL ville jeg foretrukket en hurtigere spiller fremfor en som trives best i egen boks,
Der findes ingen bedre end Smalling til det. Han er den hurtigste spiller i truppen...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18068

Kyndilfan1 wrote: 28 Jun 2019, 23:30 Der findes ingen bedre end Smalling til det. Han er den hurtigste spiller i truppen...
Minner om å holde seg til riktig tråd [mention]Kyndilfan1[/mention] , jeg glemmer meg bort selv. Vi må skjerpe oss litt ;)
LUHG!
Post Reply