Norsk klubbfotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

@Steinar Stenseth

Ikke noe å skryte av det her, men jeg har noen barndomsminner hvor min far dyppet brødbiter i sprit og kastet på sjøen fra båten. Deretter stuper måkene ned for å få seg en fest, resultatet var drita fugler!
post liked by: Pink Final, Pangaea, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Noen tar med unga på Tusenfryd eller fisketur, mens du fikk dra på måke-sjenk, @messilingard.. Tror ditt barndomsminne skaper best stemning 😂
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Steinar Stenseth wrote: 18 Jul 2022, 15:32 Ser av trekningen i Conference League at Lillestrøm kan møte FC Drita i neste runde om de vinner sine respektive kamper i kommende runde.

Aldri sett drita fugler før, så her krysses armer og bein 🤞
Herlig! :joy: Da kan det ligge an til skikkelig fylleslag borte mot FC Drita.

Kan alltids ta en svipptur innom Kuka også.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Mangler bare at Fitattun og/eller Fittja tar steget også, da, @Pangaea, så blir det ordentlig fest...
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

😅 ...and now in other news. Brann fosser på! 5-0 mot Raufoss. (Som har en tendens til å ta "store" skalper. Blant annet slo de vel ut Godset av cupen i år.) Nå håper jeg bare ikke noen snapper Bård Finne før sesongslutt.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vi er innom morsomme navn (med norske øyne), og ser Frankrike har en To(a)letti på midtbanen i dag. Torrent på høyreback, kanskje ansatt i piratebay? Bilbault på midtbanen også, usikkert om hun er i slekt med Bilbo Baggins :joy:
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink

Deleted User 430

Can2 wrote: 18 Jul 2022, 21:02 "store" skalper. Blant annet slo de vel ut Godset
Nok et eksempel på at vi skulle hatt egen sarkasme -font her inne. Hjelper ikke med ""-tegn når setningen inneholder Godset 😳
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Can2 wrote: 18 Jul 2022, 21:02 😅 ...and now in other news. Brann fosser på! 5-0 mot Raufoss. (Som har en tendens til å ta "store" skalper. Blant annet slo de vel ut Godset av cupen i år.) Nå håper jeg bare ikke noen snapper Bård Finne før sesongslutt.
Virker som Brann har en triumfferd uten sidestykke. Hva er poengrekorden i 1. divisjon? Ligger godt an til å slå den vil jeg tro. Har bare tapt 6 poeng på 15 kamper.
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink

Deleted User 595

Jeg husker fortvilelsen da Brann rykket ned i fjor.
Det var mye styr og kaos rundt klubben, ikke minst pga en heftig fest på klubbhuset.

Men det må vel være morsomt å oppleve en slik sesong, selv i 1. divisjon? Nå rykker man jo rett opp, og får en sesong med festfotball på kjøpet. Tar jeg feil, eller er det bedre stemning i Bergen nå, enn i en middels sesong i Tippeligaen?

For å gjøre det United-relatert:
Vi opplevde jo nedrykk på 70-tallet. Har sett intervjuer med United-fans som snakker om den tiden som veldig gøy. Spesielt på bortekamper på mindre stadion, der man tok over byene man besøkte.
post liked by: Pink Final, Can2, Pangaea, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Steinar Stenseth wrote: 18 Jul 2022, 21:50 Nok et eksempel på at vi skulle hatt egen sarkasme -font her inne. Hjelper ikke med ""-tegn når setningen inneholder Godset 😳
😂 Ja! Får av og til Godset i FB-feed, pga. FB-venner som er Godset-fans. Da står det gjerne noe sånt som "Strømsgodset Toppfotball". To underlige ord å bruke i en og samme setning. 😁
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 18 Jul 2022, 21:52
Can2 wrote: 18 Jul 2022, 21:02 Virker som Brann har en triumfferd uten sidestykke. Hva er poengrekorden i 1. divisjon? Ligger godt an til å slå den vil jeg tro. Har bare tapt 6 poeng på 15 kamper.
Poengrekorden er det Aalesund som har. De tok 79 poeng i 2019. Har hatt en veldig bra sesong, Brann, og ligger godt an til å "vinne serien i år". Trenger ikke rope så høyt om at det er OBOS! 😅
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
GBailey wrote: 18 Jul 2022, 22:09
Men det må vel være morsomt å oppleve en slik sesong, selv i 1. divisjon? Nå rykker man jo rett opp, og får en sesong med festfotball på kjøpet. Tar jeg feil, eller er det bedre stemning i Bergen nå, enn i en middels sesong i Tippeligaen?
Ser det litt fra utsiden, er ikke så ofte i Bergen, nå til dags. Det var mye styr og utenomsportslige kriser i fjor. Virker som en helt annen glød og optimisme. Det er veldig bra å ha 10 000 +/- på hjemmekampene. Av og til er de enten i flertall eller nesten like mange supportere på bortebane, som hjemmesupportere. De skaper ofte mye liv og stemning. De satte publikumsrekord på Raufoss i dag med drøyt 2500. Mener de gjorde det tidligere i sesongen også, muligens mot KFUM.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Can2 wrote: 18 Jul 2022, 22:36 Poengrekorden er det Aalesund som har. De tok 79 poeng i 2019.
Takk. 79 poeng på 30 kamper er ganske heftig faktisk. Skikkelig imponerende. Blir ikke lett for Brann å slå den nei. 25-4-1 på Ålesund den sesongen. Rått.
post liked by: Can2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

@Pangaea Enig. Den er knallsterk.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Imponerende start av Brann, og glimrende av Aalesund.
Laget fra jugendbyen tok altså 87,77% av oppnåelige poeng.

Husket svakt at det også var noen dominante opprykkere på 70 tallet.
Riktignok kun 18 matcher, og ikke 30.
Lillestrøm (1974), Bryne (1975) og Vålerenga (1976) hadde alle 15-2-1.
Hvilket gir 87,03% av maks poeng.
(Om jeg regner om til dagens 3 poeng for seier).

Tenker vi kun % slår vel ingen Bodø/Glimt?
I den nordnorske 2 divisjon i 1976 hadde de 13-1-0.
Rykket opp med 92,9% av oppnåelige poeng.
Kun 14 matcher dog.
(Den nord norske avd vinner måtte ut i kval mot nummer 2 i de to andre avd, som dekket resten av Norge fra Steinkjær og sydover).
post liked by: Blodfink, Can2, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

https://www.nrk.no/sport/dette-haaland- ... 1.16054185
Synes egentlig den er helt fin jeg, det er jo sannheten at det er blodpenger og skitne penger. Tror ikke han gikk dit pga pengene, men den biten blir uansett bare spekulasjoner.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Brann-fansen har trakka feil nokre gonger (bl.a. med Iversen og TA Flo), men denne synest eg er på sin plass.
post liked by: Pangaea, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply