Norsk klubbfotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Ikke så overrasket over at det går dårlig med RBK under Reka, men at det går SÅ dårlig er jo rart. Er kanskje mer overrasket over at Kristiansund ligger så langt etter. Ser ut som de blir dumpekandidat i år, hvis ikke de skjerper seg kraftig.

Det er jo dette som er kanskje både sjarmerende og klin kokos med norsk eliteserie. Du kan nesten snu tabellen på hodet fra en sesong til den neste.

Tja, det kan vertfall bli heftig i Oslo-gryta hvis det til slutt står mellom Lillestrøm og Enga :D
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19253

FFK ga en frustrert fyr (meg) litt glede sportslig ved å vinne 0-4 i Sandnes. Et lag som stod med 4 strake seiere. FFK har hatt marginer mot i noen kamper, her var de med. Blir en batalje om de opprykksplassene denne sesongen au trur jeg, Brann vant stort. Mjøndalen topper.
post liked by: Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Ser KFUM Oslo kollapset i dag mot Brann, etter at de fikk en mann utvist (1-1 til da, 1-5 til slutt). Men de har en god unnskyldning. Bakvendt kan det stå for Manchester United Fotball-klubb. Det må hvile en forbannelse over oss.
post liked by: Pink Final, Cola2, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19253

Fredrikstad med ny seier i dag. 2-0 mot Skeid, et lag som har tapt samtlige kamper så langt. Men tapet i dag er det største. De har ettmåls-tap i resten. 2-3 for Brann, Stabæk og Start, 1-2 for Mjøndalen og 0-1 for Kongsvinger. Lite flyt. Har trua på at Skeid klatrer vekk fra jumboplassen.
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 480

3-0 til Brann! Må si bataljonen er påskrudd. Synger og støtter laget, mange tilskuere. Ihvertfall til OBOS å være. Ser ut som de jobber for hverandre der ute i dag.

Ikke værst å synge "Gullet ska hem" når du ligger som nr. 2 i OBOS! 😄
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13399
Liker mottatt: 8599

Brann har eit spennande lag på gang. Trur ikkje det er tilfeldig at kombinasjonsspelet og aggressiviteten har vorte merkbart betre etter at Husiken kom inn. Det blir fort mange turar på Staddaen framover. Opprykket skal hem!
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Har ikkje mykje til overs for Brann, men det er jo på sin plass at ein slik historisk klubb skal vere med i den øverste ligaen. Er også litt synd at Noregs nest største by ikkje skal vere representert heller så trur nok det kan bli opprykk og vel så det.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Seier til Brann er bra, og tap for Mjøndalen er heller ikke å forakte. 😏 -Men selv på Gjemselund i OBOS er det et par, unnskyld uttrykket, nek - som driver banestorming. Nå må noen ta seg en bolle!
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2581
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13399
Liker mottatt: 8599

@Canto. Ville ikkje ha kasta bort ein bolle på dei neka. Vatn og brød på tukthuset hadde vore rett diett😐
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

Vel er Molde et av norges beste lag, men det ser ut som Glimt må bite skikkelig i kunstgresset på Molde stadion. Har en følelse av at ting gikk litt rett vest for Glimt sånn ca. fra Knudsens knuffing i spillertunnelen ifm Roma-kampen.

Hvor kan det ende for LSK? Tipset mitt før sesongen var ihvertfall ikke tabelltopp etter 10 runder!

Edit: Heter jo Aker stadion, ja. Moldenserne går ikke mann av huse, akkurat. Tipper det er omtrent like mange på Consto Arena i morgen, for denne langhelgas ubestridte topp-oppgjør mellom Mjøndalen og Brann.

Edit 2: Tromsø snapper visst poeng fra LSK.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Nøytral ang. Enga-RBK men tøffe tak og innsats. Perle fra Veccia skrått i krysset.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27242
Liker mottatt: 17761

Vålerenga har begynt svakt, både i kveld og i vår.
Men, ingen bombe at klubben ikke er i toppstriden.
Har ikke akkurat vært en gjenganger når medaljene deles ut 🥺
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Overraskende at Lillestrøm har fått en slik pangstart, og at både Bodø/Glimt og Rosenbort er helt på bærtur hittil. Men det som har overrasket meg mest hittil, er at Kristiansund er helt totalt ute av det. 1 poeng på 7 kamper er helt KRISE. Riktignok har de noen kamper til gode på resten, men det hjelper lite med mindre de får seg noen seire snart.

Lillestrøm har ikke vunnet serien siden 1989, så om de klarer det denne sesongen, så blir det nok ville tilstander.

Deleted User 595

@Pink Final: Er du VIF-tilhenger? I så fall; lurer på om Rekdal har en stor stjerne i Klanen, med tanke på seriegullet i 2005?

Har ikke noe særlig forhold til norsk fotball eller norsk fotballhistorie, utenom Eggens RBK. Så lurer genuint på det.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27242
Liker mottatt: 17761

@GBailey.
Ja, men ikke av det ivrige slaget lenger.
Bodde der i deler av barndommen.
Før så jeg alle kamper, men dabbet mer og mer av fra slutten av 90 tallet.
(Med små barn m.m)

Det var delte meninger om Rekdal da han trente Enga.
Klubben var veldig ineffektiv i angrep, og Rekdal ble tillagt skyld for det.
Jeg mener klubben handlet inn noen gode men veldig lite målfarlige angripere, Tobias Gran springs to mind.

2004 og 2005 sesongene er de to morsomste jeg har opplevd.
Da var det over 20,000 på Ullevål flere ganger, bl.a mot Lyn, Lillestrøm og Tromsø.
Rekdal var populær da.
Kom med noen kule uttalelser også.
Da vi slo ut Lillestrøm i cupen på straffer, og Rekdal sa til Erik Hagen De e bedre at i score enn at du bomme 😁.

Om han har en høy stjerne nå tviler jeg på.
Men jeg er nok ikke rette mann å spørre.
Flere år siden jeg var på Enga match i fotball (og hockey med unntak av nyåpning på Jordal).
Har mistet mye interesse for fotball faktisk.
Det er så mye juks, korrupsjon, negative journalister og supportere.
Mye av det som ga glede er borte.

Følger med på Manchester United.
Samt at jeg følger litt med på de lavere divisjoner i England.

Beklager at jeg ikke kan gi deg et godt svar på spørsmålet ditt.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Takk for svar @Pink Final 😄👌

Jeg ble klokere, så svaret fungerte bra. Husker og Rekdal som en halvcocky kar med glimt i øyet, fra den tia. Det sitatet hadde jeg glemt, men husker det nå 😂 Egentlig ganske greit konstatert. Rekdal hadde jo ikke nerver på banen.

Bernt Hulsker var kanskje og en av disse svært ineffektive angriperne?
post liked by: Pink Final
Post Reply