Premier League 2019-2020.

Diskusjon om engelsk fotball
Post Reply
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er småt ganske utrolig hvor mye bedre City og L.pool er en resten av lagene i PL, blir vel like tett i denne sesongen som det var i 2018-2019 sesongen. Veldig kjedelig for oss som ikke er fans av noen av de klubbene.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

De begge er meget solide og det blir nok et spennende race mellom klubbene denne sesongen også. Jeg vet ikke hvor alvorlig skaden til Laporte er, men han kommer til å bli savnet selv om de har gode erstattere

Liverpool er veldig avhengige av at Van Dijk, Salah, Mané og Firmino holder seg unna skader denne sesongen også.

3. og 4. plassen ser ut til å ende hos Chelsea og Tottenham - og kanskje Arsenal klarer å blande seg inn her. Tottenham har vært dårlige så langt (og egentlig hele 2019), men de har et bra nivå inne, derfor blir jeg overrasket om de ender utenfor topp 4.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Tror absolutt ikke Chelsea blir topp fire.

Spurs, Arsenal, Leicester og United blir nok å kjempe om 3/4-plassen. Tror United faller utenfor her, men kanskje tar Solskjær grep.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Tror Spurs bliver mere stabile i toppen om nogle runder, mens United får omkring det antal point, de har fået hidtil.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Om United tar samme antall poeng som hittil ender man på 47-48 poeng [mention]Kyndilfan1[/mention].
(1,25 x 38 = 47,5)
Aldri i verden om United havner på en så lav sum.
Tipper rundt 65 poeng.
Feks 18 seiere, 11 uavgjort og 9 tap.
Men, tror 4 plass blir vanskelig, da laget er urutinert og stallen tynn.

Jeg mener vi ser tydelig forbedring i den defensive delen av spillet.
Vågal påstand etter tabbemål i mot i de to siste :P
Jeg tenker på det kollektive presset.
Det ser ut til å fungere.
Det gjør også kontringsspillet.
I hvertfall i perioder.
Bekymringen er spill mot etablert.
Nå hadde Eide en taktisk analyse på United.no av Southampton matchen.
Der han redegjør for Solskjær’s taktiske plan for å bryte ned Soton.
Interessant å lese observasjonene han gjør seg.
Jeg så ikke det han skriver, men så er jeg bare en fotballufaglært fan :O .
Det stemmer sikkert det han skriver.

Det kan være at teorien er der hos Solskjær.
Og at spillerne har fått roller og en plan.
Men, tempo og utførselen er ikke bra nok.
Det går for tregt.

Som dere skriver.
De tre London klubbene har også begynt ujevnt.
Chelsea spilte bra mot United, til 2-0.
Derfra og ut var United klart best.
I Supercupfinalen mot Liverpool begynte de svakt de første 15, for deretter å ta over matchen.
De burde vunnet den.
Mer Chelsea har jeg ikke sett.
Har ikke sett Arsenal.
Så Spurs - Villa og City - Spurs.
Spurs imponerte ikke.
De ble trykket tilbake av Aston Villa helt til Eriksen kom innpå, og tok tak i matchen.
Mot City var de heldige som ikke tapte.

Vanskelig å se hvordan ting utvikler seg.
Tror ikke United havner under 1,5 poeng i snitt.
Da Mourinho fikk sparken var snittet 1,53.

Laget ser bedre ut nå enn på samme tid ifjor.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

United har også haft et kampprogram over middel i hårdhed. Den eneste "nemme" kamp er den eneste, der er tabt hidtil.

Chelsea hjemme er en svær kamp, men i denne sæson gav den et fremragende resultat. Uafgjort ude mod Wolves er helt ok, mens nederlag hjemme mod Palace er skuffende. Og selvfølgelig skal United vinde mod Southampton, også på udebane, men havde United fået 7 points i de første tre kampe så ville dette resultat ikke være så dårligt.

Det bliver bedre (altså pointgennemsnittet) når United har spillet mod Brighton, Sheffield United, Norwich, Aston Villa, Newcastle, Burnley og Bournemouth. Specielt i hjemmekampene.
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Blir nok stopp i PL nu snart, er spent på om dem satser på å fullføre senere eller om dem avlyse hele sesongen. Er mye som står på spill nu fremover, her er virkelig mye penger som kan gå tapt for masse klubber og div andre greier, så det er spenende tider vi går inn i nu som fotballfans og når MU ser ut som har fått flyt i spillet sitt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

pixma wrote: 13 Mar 2020, 06:31 Blir nok stopp i PL nu snart,
Alt blir nok avgjort tirsdag.

https://www.uefa.com/insideuefa/about-u ... 40887.html
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det ville vært episk om PL ble kansellert, og Liverpool frarøvet gullet. Episk.

I midlertid tror jeg mer på at sesongen blir forskjøvet, enn at den blir kansellert; at siste kampene spiller i august-september eller noe slikt. De fleste land kan vel også korte ned neste sesong ved å fjerne f. eks. cupene; Ligacupen, FA-cupen osv.

Deleted User 367

Helt enig, ligacup er ihvertfall uviktig. Og EM kan utsettes ett år, og spare mye tid med landslagpausene. Vinterpause 2021 inndras.
Bruke 20-21 sessongen generelt best mulig for å gå tilbake til normalen.
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Får virkelig håpe at dem klarer og avslutte PL i sommer en gang, er av dem som ikke blir super happy vist dem avlyser og ikke L-pool får sin første PL tittel, har ikke noe med at jeg unner L-pool å vinne PL for det gjør jeg ikke, unner ikke den klubben en dritt, men det er så mye annet som spiller inn vist alt av fotball blir avlyst nu.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

På grensen til sinnsykt om årets sesong blir kansellert. Det skal bli spennende å se hva de finner ut av, men jeg tenker at det må være mulig å flytte EM til neste år og heller bruke litt av sommeren til å fullføre ligaen? Ikke vet jeg, men tenker jo at det står mellom å spille EM eller fullføre ligaen. EM blir jo sikkert utsatt uansett..

Det negative for oss, om ligaen skulle bli kansellert, er jo at det betyr null Champions League-spill neste sesong. Og det kan fort være det som gjør at Sancho velger en annen klubb istedenfor oss.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Lingard wrote: 14 Mar 2020, 10:06 På grensen til sinnsykt om årets sesong blir kansellert. Det skal bli spennende å se hva de finner ut av, men jeg tenker at det må være mulig å flytte EM til neste år og heller bruke litt av sommeren til å fullføre ligaen? Ikke vet jeg, men tenker jo at det står mellom å spille EM eller fullføre ligaen. EM blir jo sikkert utsatt uansett..
Et problem noen nevner når det kommer til å utsette sesongen til etter juni er at mange spillerkontrakter utgår i juni. Synes vel det bare får være et tap man får godta. Bedre å få fullført sesongen synes jeg. Hadde vært ganske sprøtt om sesongen ble kansellert, da måtte vel alle ligaer i europa også blitt kansellert?
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Oh my god! Jeg er lei allerede. Dette er kjedeligere enn silly season.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Elkey wrote: 14 Mar 2020, 16:14 Oh my god! Jeg er lei allerede. Dette er kjedeligere enn silly season.
Ha ha helt enig med deg! Tror dette kan bli en fryktelig lang silly season. Ikke pokker om om PL starter før til høsten igjen. :O
Post Reply