Engelske fotballdommere

Diskusjon om engelsk fotball

Cola

Elkey wrote: 09 Nov 2019, 22:52 VAR bare driter seg ut gang på gang. Nå var det Sheffield United som fikk kjenne det. Scoring mot Tottenham annullert fordi en spiller, som ikke var direkte involvert i scoringen, og som mottok ballen flere trekk tilbake, stod 1mm i offside.
Har ikke sett situasjonen, men stoler på dine observasjoner [mention]Elkey[/mention]
Jeg er for VAR, uansett idrett, MEN også at de/dem som bruker det det, bruker det til idrettens best.
Ikke som de sa i Russland når jeg var der med kjelkehockey landslaget: Rules ARE Rules. You have to follow the Rules!
(Senere ble de utestengt for doping...)
Og som du skriver flere trekk før scoring
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Enig, synd for Sheffield...Var redd VAR skulle ta fra de målet de fikk godkjent au...
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Sitter og følger med med et halvt øye på Bournemouth og Burnley og kan bare konstatere at den engelske dommerstanden er kraftig på vei nedover. Flere stygge taklinger/overfall uten at dommeren griper inn med passende straff.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Vidar Dale Fjeld wrote: 21 Dec 2019, 16:45 Flere stygge taklinger/overfall uten at dommeren griper inn med passende straff.
Er dette VAR sin skyld mon tro? Dommerne tenker sikkert at VAR går inn og sjekker rødt-kort-situasjoner.

Cola

Elkey wrote: 21 Dec 2019, 16:48 Er dette VAR sin skyld mon tro? Dommerne tenker sikkert at VAR går inn og sjekker rødt-kort-situasjoner.
Dette kan virke som det du skriver er riktig.
Men min mening er at dommere skal dømme på det han mener er feil, og der tror jeg de fleste er enig med meg, også dommere.
Man kan ikke satse på at er jeg ikke i riktig posisjon som dommer, så fikser VAR dette for meg
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

VAR må forbedres kraftig, det har vært totalt kaos denne sesongen, er mektig lei...vil ha det vekk...
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 21 Dec 2019, 19:08 VAR må forbedres kraftig, det har vært totalt kaos denne sesongen, er mektig lei...vil ha det vekk...
Tror nok ikke vi blir kvitt dette, men det bør inn flere kamera vinkler.
Og de bør lære av feil fra andre ligaer, og idretter som bruker video.
Bør kun brukes på veldig tvilsomme mål, og de må kunne klare å komme med en avgjørelse mye, mye raskere. Derfor jeg mener at de trenger flere kamera vinkler.
Og at han dommeren på banen har god kondisjon, bra plasserings evne, og har "baller" nok til å være sikker på det han ser/dømmer
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Dømmingen har ikke bedret seg, hvilken dommer fremstår bedre denne sesongen enn sesongen før?? Svaret er vel ingen ?

Det burde jo vært et kriterie - at dommerne skulle bli styrket og forbedret gjennom VAR... Vel, det har ikke vært til mye hjelp slik jeg har sett det, og så er det rimelig bingo hva de bestemmer seg for disse VAR-dommerne...

Det eneste som har blitt dokumentert gjennom VAR, er den totale dommerstandens manglende kvalitet...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Cola wrote: 21 Dec 2019, 19:13 Tror nok ikke vi blir kvitt dette, men det bør inn flere kamera vinkler.
Og de bør lære av feil fra andre ligaer, og idretter som bruker video.
Bør kun brukes på veldig tvilsomme mål, og de må kunne klare å komme med en avgjørelse mye, mye raskere. Derfor jeg mener at de trenger flere kamera vinkler.
Og at han dommeren på banen har god kondisjon, bra plasserings evne, og har "baller" nok til å være sikker på det han ser/dømmer
Ja, dette må på plass. Vi får se da. Enig med VAR-kritikerne mer og mer, det ødelegger mer enn det hjelper så langt...
LUHG!

Cola

Men jeg mener at i VAR rommet i VM så var det 4-5 video dommere + 1 "Hoveddommer"
Hvor mange er det i PL?
Mener av ett bilde jeg har sett, rett meg hvis jeg tar feil, men der har jeg bare sett 3 video dommere.
Og jeg tror også at disse skal ta alle avgjørelser hvis det pågår flere matcher Samtidlig.
Hvis dette er tilfelle, så er dette unner enhver kritikk.

Men vi skulle kanskje hatt dette i VAR tråden :D
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
En ting jeg også har tenkt på er at mange idretter mener at de IKKE har noe å lære av andre idretter.
Dette mener jeg er helt feil, alle kan "plukke" opp noe de kan bruke i sin idrett fra andre idretter
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Jon Moss er den aller dårligste dommeren etter min mening. Lee Mason også en god nummer to. Disse to liker også å overprøve VAR da så arrogante som de er. Savner noen skikkelig gode dommere som før. Clattenburg som nevnt over her. Howard Webb.


Så har vi de utenlandske dommere som jeg faktisk skulle ønske kunne dømt i England. Ihvertfall i store kamper. Noen av disse under her har gått av med pensjon.
Men husker spesielt to av disse. Collina og Fandel. Synes Herbert Fandel burde fått mer skryt som den toppdommeren han var. Gjorde sjeldent feil.

Pierluigi Collina,Herbert Fandel,Markus Merk,Ľuboš Micheľ,Roberto Rosetti,Nicola Rizzoli,Felix Brych,Massimo Busacca,Viktor Kassai,Björn Kuipers for å nevne noen.

Cola

Captain Marvel wrote: 21 Dec 2019, 21:06 Pierluigi Collina
Kongen over alle dommere etter min mening. Ikke mange som diskuterte med han
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Cola wrote: 21 Dec 2019, 21:10
Captain Marvel wrote: 21 Dec 2019, 21:06 Pierluigi Collina
Kongen over alle dommere etter min mening. Ikke mange som diskuterte med han

Han kunne bare stirre deg i senk så holdt man fred :hah:

Cola

Captain Marvel wrote: 21 Dec 2019, 21:13 Han kunne bare stirre deg i senk så holdt man fred
I følge mine kontakter skjer dette fortsatt i UEFA hvor han er dommersjef :D
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Cola wrote: 21 Dec 2019, 21:34
Captain Marvel wrote: 21 Dec 2019, 21:13 Han kunne bare stirre deg i senk så holdt man fred
I følge mine kontakter skjer dette fortsatt i UEFA hvor han er dommersjef :D
Oi, har du kontakter i UEFA ? :)

Her er en link om Collina og står noe om hvorfor han la opp,var vist en konflikt med det italienske fotballforbundet. :

https://www.sportbible.com/football/rea ... y-20191016
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Forstår meg ikke på hva som skjedde med Howard Webb. Han var jo fantastisk... Men så dømte han en... var det VM-finalen i 2014?... og plutselig var har "elendig".
Post Reply