Supporter oppførsel

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17705

Takk for det @Pancho P.
Og takk i like måte.

At det er noe muffens som foregår bak kulissene er det ingen tvil om.
Håper det går an å identifisere og å luke vekk.
Når Gary Neville (en av eks spillerne jeg respekterer mest) sier han vet hvem det er - må den/de spillerne fjernes.
Og forhåpentlig kan vi begynne på nytt.

Ja, 80 tallet var noe annet.
Men jeg vil faktisk forsvare dagens spillere også.
Vi lever i en SoMe verden, og i en fake news verden.
Jeg tror det er enormt krevende å være spiller i United.
Ingen får så mye presse, og journalister elsker å grafse i privatlivet deres.
Ikke lenge siden Dean Henderson fikk en falsk beskyldning mot seg om kjæreste mishandling.
Han måtte ut å forsvare seg, og det ser heldigvis ut til at han blir trodd.

Spillerne blir mobbet og hetset av våre egne.
Det opplevde nok ikke gutta i 1989.
Phil Jones fortalte nylig om hvordan både han og kjæresten gråt i fortvilelse.
Jeg blir helt kvalm av at han ble hetset sånn.
Kunne han noe for alle skadene sine?
Stakkars mann, og stakkars par!
Får lyst å invitere ham med på hyttetur og fiske med mark og dupp, lage bål 🔥 og spise cowboy frokost.
Nå plutselig så er han inne i varmen hos fansen igjen.
Nå er det i imidlertid nye syndebukker.
Kjenner jeg blir helt nummen.

Helt ok å kalle en spade en spade og feks si at Maguire har hatt en svak sesong.
Men mye av den omtalen våre spillere får på nett er fryktelig.
Tipper flere av dem leser det selv, feks på den etter hvert så elendige siden Red Cafe.

Siste nå er at vi har begynt å ærekrenke våre egne på match.
Paul Pogba er offeret.
Han har sikkert gjort mye feil, men dette er bare fullstendig lavmål.
Og noe som bidrar til at interessen min kjølner ganske kraftig.

Jeg la ut et klipp i den strålende Norwich tråden du laget.
Da Garry Birtles spilte sin 25 strake uten å score.
Kjøpt for den gang astronomiske £1,25m.
For en støtte han fikk.

Nei, det er neimen ikke lett å være verken supporter, spiller eller manager i United.
post liked by: Mr H, Pancho P, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 20 Apr 2022, 20:13
Phil Jones fortalte nylig om hvordan både han og kjæresten gråt i fortvilelse.
Jeg blir helt kvalm av at han ble hetset sånn.
Kunne han noe for alle skadene sine?
Stakkars mann, og stakkars par!
Får lyst å invitere ham med på hyttetur og fiske med bål 🔥 og cowboy frokost.
Jeg stiller gjerne på hyttetur med Phil Jones, bål & cowboy frokost
Så sentimental jeg er så fikk jeg noen gledes tårer i øyekroken når jeg så at han skulle starte
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Pangaea, Cola2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

@Pink Final. Eg er også skrudd slik saman at eg gjerne har ein soft spot for lokale unggutar eller hakkekyllingar. Ei stund kjendes det ut som eg var formann i "Fred supportarklubb" på United.no😅.

Elles held eg meg unna alle sosiale medier. Eg synest den evinnelege kritikken, harseleringa, latterleggjeringa og sjikanen ein ofte er vitne til der, er eit sjukdomsteikn i samfunnet. Nei, då blir eg mykje heller med på fisketur med deg og Phil Jones 😂😂😂

PS.
Det er umogleg å ikkje bli glad i spelarar som Gary Birtles (og til dels Peter Davenport). Eg var til stades på Old Trafford då Diego Forlán scora det første målet sitt for United. United leda 4-2 mot Maccabi Haifa og fekk straffe eit par minutt før slutt. Forlán meir eller mindre knabba ballen frå Beckham og scora til ekstatiske scener. Om ein kan klage på the Scousebuster for noko, måtte det kanskje vere at han prøvde for hardt. Ikkje rart han blei kulthelt😍
Last edited by Pancho P on 20 Apr 2022, 20:49, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pancho P wrote: 20 Apr 2022, 20:36 @Pink Final. Eg er også skrudd slik saman at eg gjerne har ein soft spot for lokale unggutar eller hakkekyllingar. Ei stund kjendes det ut som eg var formann i "Fred supportarklubb" på United.no😅.
Fred har hatt en høy stjerne hos meg
Pancho P wrote: 20 Apr 2022, 20:36 Elles held eg meg unna alle sosiale medier. Eg synest den evinnelege kritikken, harseleringa, latterleggjeringa og sjikanen ein ofte er vitne til der, er eit sjukdomsteikn i samfunnet. Nei, då blir eg mykje heller med på fisketur med deg og Phil Jones 😂😂😂
Kuttet Twitter for 3-4 år siden, har FB og en profil på LinkEdit + på Youtube
Men føler det som sjikane at du ikke vil ha med meg på denne fisketuren. :hah:
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

My bad, @Cola2 😬😬😬.
post liked by: Cola2, Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17705

Hehe, ble i godt humør av denne dagdrømminga jeg.
Forumet på tur med Jones 🎣.
Han hadde nok vært skeptisk til å besøke noen helt fremmede her.
Men tenk om…
Jones med fru kommer hit, de er litt nede pga all hets.
Ut i frisk luft, lage bål - la dem få steke sine egne vafler på bålet, drikke vann ute i naturen.
Kanskje hogge litt ved, padle en tur.
Utpå kveldinga setter vi på musikk vi vokste opp med.
Rattatata med Dizzie Tunes, dette hørte vi på tv i barndommen 😄🤣 - få Jones til å glemme at han er Phil Jones.
Bare få ham til å slappe av og le og kose seg.
Overnatte i hengekøyer og synge United sanger 😄
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pangaea, Pwint, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Deleted User 480

Jeg tør å våge påstanden at du @Pink Final er den her inne som er mest respektfull av oss alle sammen. Du er et forbilde både i form av kunnskap og engasjement, samt måten du omtaler spillere og medfans på. Støtter deg 100% i at for mange spillere og andre i Manchester United blir utsatt for utilbørlig hets og dårlig behandling. Synes det er en fryktelig uting, det du blant annet nevner med Phil Jones. Synes det er helt topp å vise følelser, og at vi har en slagside som er pro-United!

Jeg er også veldig enig med @Pancho P Det ser dessverre ut som det er en del spillere som legger igjen hjertet i garderoben. (Det var jo ikke det du sa. Tok en kunstnerisk frihet her. :-| ) Tror også at man må kvitte seg med de som ikke vil bli. Det er et kjempedårlig utgangspunkt for å bli værende i hvertfall.

Som dere også sier sier så bør de som skaper uro/lekker info i garderoben lukes ut!

Blir med på cowboytur Lars Monsen-style. :D
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Pwint, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@Pink Final din oppgave blir nå å kontakte Phil med familie, er ikke oppdatert om han har barn
@Pancho P, meg og @Canto vil følge opp på best mulig måte sånn at de får er herlig, morsom og bra avslutning av sesongen
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea, Pwint
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9408

Egentlig alt rundt klubben oppleves som ekstremt giftig om dagen. Glazers har alltid vært det, men slik ståa er nå så blir supporterene giftig, spillerne blir giftig og jeg er egentlig overrasket hvordan Rangnick har et såpass kaldt hodet som han hadde i går. Hadde jeg sittet i sjefstolen i går hadde nok samtlige spillere blitt utsatt for offentlig oppvask med svært grove beskrivelser, ikke noe særlig god ledelse med andre ord.

Jeg er nok også skyldig når det gjelder behandlingen av Pogba, han behandles kaldt og jævlig. Sliter rett og slett med å unne han noe bra. Litt som en bitter ex. Samtidig så mener jeg at dagens spillere ikke kan forvente å få uforbeholden støtte av supporterne når innsatsen på banen ikke er emblemet og drakta verdig. Oppførselen utenfor hjelper heller ikke. Lojalitet er en toveiskjørt gate og når spillere opptrer illojalt så sliter jeg med å gi noe særlig tilbake.

Sånn som gårsdagens kamp gikk så er det i mine øyne naturlig at følelsene tar overhånd, de gjorde i alle fall det her. Ikke alt som blir skrevet blir tenkt på to ganger og man opptrer nok ikke på en fornuftig måte som man gjerne vil gjort i andre situasjoner. Det positive får være at man fortsatt bryr seg.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Ryder, Pancho P, Pangaea, Pwint, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Deleted User 480

Høres ut som en god plan @Cola2 ! :hah:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2

Topic author
Deleted User 402

Takk det samme, @Pink Final :-)
Forstår godt hva du mener med ryggmargsrefleksene når klubben kritiseres. Har vel noe med at vi begge vokste opp i en tid med storkjefta Liverpool-fans i øst og vest som gned trofeer i trynet på oss.

Better times will come! En eller annen gang:-)
post liked by: Pancho P, Cola2, Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Som @Pink Final er jeg også skrudd sammen slik at jeg gjerne går i forsvar av spillere som blir voldsomt kritisert. Aner ikke hvor mange innlegg jeg har skrevet på diverse forum opp gjennom årene med forsvar av Pogba, Lingard, Veron, Jones, Fred, Anderson osv osv. Jeg elsker også å se ungdommer ta steget i United. For meg er det en helt essensiell del av historien vår. En sentral del av identiteten vår. Derfor er jeg nok ekstra glad når spillere som Mejbri eller Greenwood tar steget opp, og Lingard og Pogba i sin tid. Når jeg nå har gått fra å forsvare Pogba + Lingard til egentlig å aktivt mislike dem og ønske dem ut av klubben, så har det skjedd mye galt. Og jeg mener det ligger hos spillerne, og ikke hos fansen.

Noe veldig viktig for meg når det går såpass dårlig med laget, er at spillerne gjør alt de kan. Og det kan jeg ikke med hånden på hjertet si at veldig mange i dette laget gjør. Derfor tror jeg "klimaet" har snudd en del denne sesongen, og fans har blitt mye mer vokale med kritikk, såpass mye at det faktisk skjer de får kritikk på Old Trafford også. Skulle ønske det ikke skjedde, men må også si jeg har forståelse for det. Så må vi huske på at det er fryktelig mange folk der inne, og dette er et veldig lite mindretall. Akkurat som viss synging på Anfield i går (blant begge supporterskarer).

Merker jeg er litt bipolar om laget og spillerne nå. Jeg ønsker å være positiv og se framover, og skriver om det både titt og ofte egentlig. Men samtidig så blir jeg frustrert over det jeg ser av spillerne ute på den grønne matta, og da kommer det kritikk. Sikkert "over the top" til tider, når blodet koker og de tusler rundt der med hvilepuls (ser vertfall slik ut). Jeg klarer rett og slett ikke å fatte at det går an, når jeg tenker tilbake på hvordan vi spilte selv som totale amatører for ørten år siden. Sprang så jeg hadde blodsmak i kjeften og var pissgåen etter 90 minutter, eller hvor lenge vi nå spilte enda tidligere enn det. At profesjonelle fotballspillere da går rundt der og helt åpenbart ikke legger sjela i det, da blir det lett å ønske dem til pokkers langt bort fra klubben som VI elsker.

Jeg var for ung til å kunne ha fulgt med på Gary Birtles og slike spillere, men jeg tipper han la ned full innsats på banen, selv om målene uteble. Det klarer jeg rett og slett ikke å se med mange av dagens spillere. Men på den andre siden, nettopp fordi de alltid legger ned en enorm innsats, så er det mye enklere for meg å like spillere som Fred, Phil Jones og Scott McTominay. De har ikke talentet til Paul Scholes eller Bryan Robson, men de står på, og det går vertfall an å respektere.
post liked by: Cola2, Pink Final, Ryder, Pwint, messilingard, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1904
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13332
Liker mottatt: 5115

Når det gjelder oppførsel på supportersider så er det myyye rart. Jeg er lite eller aldri inne på de engelske sidene, holder meg mest innaskjærs.

Til slutt orket jeg ikke United.no sitt kommentarfelt lengre, det var og er fortsatt mye kritikk av enkelte spillere UTEN å begrunne det. Blir det etterspurt hvorfor de mener det og det så kan du banne på at de ikke svarer eller kommer med noe som ikke henger på greip.

Her inne så er helt motsatt - heldigvis.
Her kan vi være uenige så det holder, men i bunn ligger det en begrunnelse på hvorfor den og den mener det og det. Og det er noe jeg setter pris på.

Men jeg har også sett at det før kamper når lagoppstillingen kommer at det er en som må, uten begrunnelse selvfølgelig, komme med f.eks: "Huff, ikke Elanga. Burde bruke Rashford" eller "Håper Fred blir byttet ut til pause" når det har gått 10 minutter av kampen. Sånne kommentarer gir meg ingen ting, og jeg vet ikke om det er for å skape en reaksjon hos de andre? I hvertfall så synes jeg vi er flinke til å heller overse sånt i det store og hele.
post liked by: Cola2, Pangaea, Pink Final, Pancho P

Topic author
Deleted User 595

Enig @Belfastboy. Når det bare blir til at man sitter og ynker seg over at den og den spiller, bidrar ikke det så veldig mye til en interessant debatt. Synes jo på generelt grunnlag at det skal være helt greit å være uenig med et laguttak, men man trenger ikke dele den frustrasjonen gang på gang, før hver kamp. I alle fall ikke om man ikke har tenkt å argumentere saklig, og bare spytte eder og galle.

Jeg forstår godt at @Pink Final og mange andre er lei all negativiteten. Også forstår jeg hvorfor negativiteten oppstår. Mange har allerede påpekt at dette er et spesielt tilfelle, hvor spillerne må ta mye av skylden for hvorfor folk begynner å bli lei. Det er én ting at flere kanskje ikke er de beste spillerne i verden, rent teknisk. Men, når det skorter på innsats, da er jeg helt enig i kritikken, og det både Scholes, Keane, Neville, Rio, og ja, selv Souness, påpeker. Det holder ikke mål. Når spillerne ikke gir maks innsats, skuffer de klubben, supporterne, og alt hva vi ønsker og skal stå for.

Håper de fleste går inn i den nye æraen nå med positivitet og tålmodighet, som en ny manager fortjener. Hvis spillerne igjen ikke gir maks under nytt regime, får vi ta det da. Men håper (og tror) at det blir bedre.
post liked by: Cola2, Pangaea, Pink Final, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17705

Tar denne hit fra kamptråden v Chelsea
Sitat @Ryder
Synes godt vi kan slutte å stille stadige diagnoser på forumet, alltid i sammenligning med United.no (den voldsomme demoniseringen av den sida er også slitsom, men det er en annen sak).
Vi er vel ikke flere enn 10-15 stk som skriver jevnlig her inne, vi har nesten ikke utskifting av bidragsytere. At nivået skal være lavere enn for et halvt år siden, må da bety at en håndfull av oss har begynt å holde et lavere nivå.
Enig, vi skal ikke stille diagnoser på hverandre.
Og mangfold med saklige begrunnelser skal det være på et forum.
Men vi supportere tenker ulikt.
Kjenner meg veldig ofte igjen i tankene til @Mcilroy.
Jeg tipper han som meg ikke har noe i mot konstruktiv kritikk.
Men å nærmest lete opp negative ting å skrive om vekker irritasjon.

På snakk om United.no
Selve artiklene holder ofte høyt nivå.
Skriver litt med noen av journalistene der, mest de med historisk interesse.
Flinke folk.
Men komm feltet der er noe for seg selv.
Folk som har bestemt seg på forhånd om hvem av spillerne som skal godtas og ikke.
Feks det leserbrevet de tok inn nylig.
Om at David de Gea er vårt største problem.
Slikt bare provoserer, og det var nok også meningen er jeg redd.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply