Supporter oppførsel

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Topic author
Cola

En ordentlig supporter støtter laget sitt 110% hele tiden
Vi klapper, heier og synger for spillerne våre og for laget
Støtter dem enda mere når det er tunge dager for klubben i vårt :heart:
Vi skriver IKKE nedverdigende kommentater om VÅRE spillere eller trenere.
Taper vi en kamp, så IKKE skriv noe negativt om VÅRT lag direkte etterpå.

Vent til dagen etter hvis du er er så og la kampen deg ta tid til å gå igjennom ALT på nytt igjen.

Man SKAL aldri stå opp en ny dag og være negativ, men se muligheter om at DETTE KAN vi snu til noe bedre.
Alle lærer av sine feil, også spillere, ledere, trenere og dommere
Føler man at man skrive noe negativt om laget VÅRT, skriv det først på ett eget Notat/Word/etc og les igjennom det når du har hatt en natts søvn, som mulig ikke har vært så god pga av at VÅRT lag tapte,
føler du fortsatt det samme da kan du poste det,
MEN er du fortsatt en ordentlig supporter når du snakker/skriver negativt om VÅRT lag?
Alle er enige om at eierne av klubben VÅR kun eier VÅR klubb for å tjene penger.

Men VI SKAL UANSETT støtte vårt Manchester United, i medgang og motgang, uansett eiere.

Alle kan ha en dårlig dag på jobben, det gjelder DEG som supporter, og spillere/ledere/trenere/dommere

La oss stå sammen som 110% supportere for VÅR klubb, Manchester United :heart: :heart: :heart:
Last edited by Cola on 25 Aug 2019, 18:48, edited 1 time in total.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

For noe provoserende vås! Nei det er ikke en ironisk begynnelse. Det å komme med kritikk er vel rettighet vi alle har uten at man skal kunne få slengt etter seg at man ikke støtter klubben. En ting er hva som kan komme ut under kampens hete, og skal med glede innrømme at jeg slenger ut noen gloser, ber gutta vise at de bryr seg, ber Solskjær om å bruke hodet til tider og ber dommeren legge opp. Det å vise følelser om klubben man legger ned så mye energi, tid og penger for følge må være lov. Skal absolutt alle være glade til en hver tid? Skal være helt enig i at man bør kunne ha en konstruktiv diskusjon, men det å vise både positive og negative følelser bør vel kunne betegnes som noe som bidrar til å skape diskusjoner og reaksjoner hos andre. Personlig kan jeg stå inne for alt av negativ kritikk som kommer i retning våre spillere, de spiller for United og takler man ikke det presset som kommer med at supportere bryr seg så hører man ikke hjemme på det nivået vi streber etter.
post liked by: 10Hag
LoveUnitedHateGlazers

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Det er forskjell på å bry seg og bare slenge dritt til spillere og trenere. Det er unødvendig. Hvis ikke du kan støtte trenerne, spillerne eller ledelsen hva er da igjen ? Hvorfor gidde da å være supporter?
Du kan selvfølgelig få lov til å vise at du ikke syntes situasjonen er helt bra. Du kan si og mene at du vil bytte trenere, helst få en ny ledelse og selge bort spillere. Det er lov, men å bare kommentere den negative delen blir bare teit. Ordet supporter betyr at du står bak laget og klubben, men hvis man bare er negativ eller for det meste er negativ så er man vel nesten ikke en supporter lenger ?
Sånn som situasjonen er nå så representere de Manchester United da fortjener de vår respekt. Hvis ikke du liker de, greit men unødvendig å hate på folk som er fra klubben du skal elske.

Også greit å vente med å kommentere til neste dag hvis du er irritert etter en kamp for da blir det bare tull. Da tar bare følelsene over og dette forumet blir da useriøst.

Topic author
Cola

[mention]messilingard[/mention]

Det jeg postet er ett skriv som har gått ut fra en del fan klubber i diverse supporter klubber.
Kun byttet ut navnet på klubb til det laget jeg har i mitt :heart: , og antageligvis i ditt :heart: også

Og så la jeg inn dette om eiere i MUFC

Men føler du deg støtet av det jeg skrev, så kan jeg ikke hjelpe deg.

Jeg har dømt på høyte nivå i hockey i Norge, vært trener på det høyeste nivå i kjelekehockey
og på det høyeste nivå i hundetrening i Lydighet.
Alle kamper jeg dømte i hockey gikk jeg igjennom når jeg kom hjem, både +/- og hva kunne jeg gjøre bedre neste gang
Som trener var det faktisk værre, da fikk man stort sett ikke sove etter ett tap.
Man lurte på hva gjorde jeg feil, laguttak, spillemønster etc
Men også pluss/minus om hva har vi som lag har lært.

Hadde man vunnet ble det også litt dårlig søvn, da kom tankene inn på hva kan vi bli bedre på/gjøre bedre

Når jeg konkurrerte med hund i Lydighet, så brukte jeg video hele tiden.
Hadde jeg fått topp score av en dommer i en øvelse, kunne jeg være misfornøyd,
pga at jeg var selvkritisk og mente at dette var ikke en 10´er.
Når jeg kom hjem så var det å se igjennom videoen 4 gg.
2nd gangen så så jeg på hva hunden gjorde feil
3de gangen hva jeg gjorde feil
4de gangen hva jeg og hunden gjorde feil tilsammen
Så var det å trene på dette

Og dette tror jeg spillerne/trenere i MUFC også gjør!

Tap og Vinn med samme sinn.

Tror alle kan ha en "dårlig" på jobben, men se positivt på fremtiden
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Var nok litt krass, og føler meg så definitivt ikke støtet eller krenket eller noe som helst sånn sett. Men for å være helt ærlig så er jeg så uenig i den mentaliteten der med "Tap og Vinn med samme sinn." Det her er toppidrett på aller høyeste nivå. Kravene som skal stilles til utøverne er skyhøye, og sånn som man ser United nå om dagen så er det så mange ting som ikke er på stell. Mener det burde være ganske så høy takhøyde, og tar heller et litt impulsivt forum ovenfor et dødt forum som jeg tror ville vært resultatet av at man skal 12 timer på å tenke over det man poster.

Mener ikke at det er greit hvis man skal bue på spillerne, snakke direkte negativt om de som person eller komme med diskriminerende eller rasistiske utsagn rettet mot noen. Men det å kritisere teknikken til Lingard, taktikken Solskjær, griskheten til Glazers er for min del helt fair play å fyre løs mot, så lenge man kan stå inn for det man publiserer selvsagt.

Når det er sagt så er jeg helt enig i at et godt skrevet innlegg gir mye mer igjen å lese, men føler nok at de 90 minuttene under en kamp at det burde være litt ekstra takhøyde på ting.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Cola

messilingard wrote: 25 Aug 2019, 02:01 Var nok litt krass, og føler meg så definitivt ikke støtet eller krenket eller noe som helst sånn sett.
Mitt innlegg var ikke på en måte direkte kritikk mot deg.

Jeg har en uvane å si hva jeg mener der og da, og det er til tider ikke bra for meg selv.
Så det jeg jobber med meg selv er å tenke meg om, eller ikke svare på det spørsmålet akkurat der, derfor mener jeg å sove pådet.

Skal IKKE fortelle om hva min nabo, MUFC supporter, sa direkte fra leveren etter kampen når vi snakket over gjerder :D

Men tap og sinn med samme sinn er VIKTIG

Takhøyde er også viktig, men hvor høy skal takhøyden være?

Ang eierne er jeg 110% ening, ikke noe med denne diskusjonen,
men jeg har 27 B-aksjer i MUFC, og det viser seg at uansett hvor godt de går,
utbetaler de ikke noe utbytte til B-aksjer. Og idag står de i 17,01 US$.
Håper at de kommer over 18,08% @US$ da selger jeg dem omgående

Tomorrow will be a better day
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Nå har jeg lest alt som er skrevet (så og si) siden kampstarten mot Crystal P.

Dette forumet har vært meget snilt og fromt helt frem til nå.

Om man går inn på britiske forum så ser man fort at takhøyden er kjempestor, kritikken briter kommer med er mildt sagt krass, jeg ser det humoristiske i det stort sett. Jeg liker at supportere viser følelser, og at det er forskjell på dem.

Det er helt naturlig at det kommer forskjellige spontane reaksjoner under en kamp, vi er forskjellige mennesker.

Her inne skal det være takhøyde, noe også [mention]RaoulDuke[/mention] er enig i vil jeg tro.

At en supporter kommer med krass kritikk av spillere, ledere, managere, dommere bør være uproblematisk.

Jeg tar ikke sånt personlig i alle fall.

Det som ikke er så bra, mener nå jeg, er å gå løs med kritikk av hverandre her inne. Det ødelegger mye mer enn kritikk av mennesker som befinner seg der oppe i den sportslige og økonomiske elite. De blir ikke berørt av dette...

Spillere, ledere, managere og dommere i PL leser nok ikke så ofte her inne...

Men vi som bruker forumet bør være tolerante med hverandre, og tåle forskjellige måter å uttrykke seg på.

Fotball er sterke følelser for noen, andre har et analytisk mer distansert forhold.

Begge deler er helt lovlig. Jeg håper dette høres fornuftig ut, og at vi kan takle spontane reaksjoner, uten å begynne å kritisere hverandre.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ser poenget ditt i førsteposten [mention]Cola[/mention], angående å være en lojal supporter.

Samtidig er det en svakhet å bli uniformert i meningene sine.
Da kan forumet bli et ekkokammer som det så fint kalles.
Enig med [mention]Blodfink[/mention] i at det må være takhøyde.
Og, det har vært lite ufinheter her inne.

For egen del er det to ting jeg reagerer sterkt på.
For det første ‘supportere’ som kun kommer på banen når det er noe negativt som har hendt.
Og spesielt stadig gjentagende klaging på det samme om og om igjen.
Det andre er sjikane og usakeligheter om andre eller tredjeperson.
(Det være seg medforumister eller utøvere i fotball og da spesielt fra Man United).

Som skrevet, det har ikke vært et problem her.
Det er et mye større problem på United,no’s kommentarfelt.
Og, det ble dessverre et problem på forrige forum.

Kreativ og berettiget kritikk derimot, kan være både lærerikt og interessant.
Synes du gir et godt eksempel på kreativ kritikk [mention]Cola[/mention].
Cola wrote: 25 Aug 2019, 01:36 Når jeg konkurrerte med hund i Lydighet, så brukte jeg video hele tiden.
Hadde jeg fått topp score av en dommer i en øvelse, kunne jeg være misfornøyd,
pga at jeg var selvkritisk og mente at dette var ikke en 10´er.
Når jeg kom hjem så var det å se igjennom videoen 4 gg.
2nd gangen så så jeg på hva hunden gjorde feil
3de gangen hva jeg gjorde feil
4de gangen hva jeg og hunden gjorde feil tilsammen
Så var det å trene på dette
Her gir du et egeteksempel på å analysere hva som kan gjøres annerledes.
Det er hva jeg kaller kreativ kritikk,

Når det blir diskusjoner rundt spillestil, spilleres kvaliteter osv, og disse holdes på et faglig nivå synes jeg det er superinteressant å lese hva andre mener.

Ubegrunnet oppgulp derimot trekker ned kvaliteten, selv om resten av innlegget skulle være bra.

Min mening om hvordan et supporterforum bør fungere.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Ugh.. Ble småkvalm av førsteinnlegget her i tråden, må jeg innrømme. Skjønner at det er kopiert fra en eller annen plass, men jeeeez. (Ikke rettet mot deg, Cola).
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Som flere nevner bør det være takhøyde her inne. Det må være lov å ha meninger om spillere, spillestil, taktikk, ledere osv osv selv om det er negative meninger. Om det kun skal være positive innlegg her inne blir det nok veldig kjedelig og forumet vil nok mest sannsynlig dø ut. At folk har forskjellige meninger om ting er helt naturlig, det var også derfor jeg startet forumet siden jeg synes Skandinaviske United fans manglet en ordentlig plattform for diskusjon om klubben vi følger.

Jeg er imot mye av det som står i førsteposten, den må være lov å skrive hva man mener rett etter kamp. Men det bør selvfølgelig være reflektert og gjennomtenkt. Vær snill med hverandre her inne, folk er forskjellige.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

På det opprinnelige forumet hadde vi alltid en alternativ kamptråd som vi åpnet når kampen startet og stengte igjen når kampen ble blåst av. Samtidig ble den opprinnlige kamptråden stengt under kampene slik at folk bare kunne kommentere i den alternative. Der skrev folk typ FAAEN og slike lite gjennomtenkte spontan-innlegg som ikke har noen verdi. Så ble alternativ kamptråd slettet, siden det bare var en slags blås-ut-tråd under selve kampene, og folk kunne skrive litt mer reflekterte innlegg i kamptråden etter kampslutt.

Kan kanskje være en mulig løsning her også på sikt, hvis aktiviteten tar seg opp. Per i dag er det neppe behov for det, var ikke altfor mange innlegg skrevet under kampen i går såvidt jeg så.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ivanisevic wrote: 25 Aug 2019, 09:38 På det opprinnelige forumet hadde vi alltid en alternativ kamptråd som vi åpnet når kampen startet og stengte igjen når kampen ble blåst av.
Det fungerte bra i grunn.
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ivanisevic wrote: 25 Aug 2019, 09:38 På det opprinnelige forumet hadde vi alltid en alternativ kamptråd som vi åpnet når kampen startet og stengte igjen når kampen ble blåst av. Samtidig ble den opprinnlige kamptråden stengt under kampene slik at folk bare kunne kommentere i den alternative. Der skrev folk typ FAAEN og slike lite gjennomtenkte spontan-innlegg som ikke har noen verdi. Så ble alternativ kamptråd slettet, siden det bare var en slags blås-ut-tråd under selve kampene, og folk kunne skrive litt mer reflekterte innlegg i kamptråden etter kampslutt.
God ide! Om det er stemning for det så kan vi godt prøve å sette igang det.
post liked by: Pink Final

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Tab og vind med samme sind er sagt af en taber. Selvfølgelig skal der ikke være det.

Og jeg synes, at man skal kunne komme af med sin vrede på et forum så længe det er rettet mod det, der sker på banen eller i ledelsen. Og ikke direkte mod spillerne får deres hårfarve, tro, dans eller hvad det nu skulle være.

Startindlæg er jeg enig med flere i er direkte tåbeligt. Men det er din mening og det er også i orden. Jeg er bare meget uenig.

Specielt i kamptråden synes jeg, at der skal være plads til vredesudbrud. De fleste af os lægger meget energi i at støtte United. Derfor bliver man vred og skuffet hvis der er ting, der ikke stemmer. Og er det åbenlyse fejl, der bliver laved så bliver man kun endnu vredere. Det skal der være plads til. Igen så længe man ikke bliver diskriminerende og racistisk eller noget i den stil.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Skriver under på den [mention]Kyndilfan1[/mention]
LUHG!
Post Reply