Supporter oppførsel

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

@M.r. Brownstone, dette er jeg helt enig i. Om man er kritisk til Onana, så er det greit. Og kanskje til og med riktig. Men vis litt folkeskikk og skriv på en relativt intelligent måte. Jeg er sikker på at de kan...
post liked by: Rød Pølse, M.r. Brownstone, Pwint, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Nå åpner jo kommentarfeltet på united.no igjen snart. Leste noe om at planen er at det skal være i gang igjen i løpet av februar. Kjenner at jeg ikke gleder meg nevneverdig. Husker at det var en eller annen krabat der inne som ville konkurrere med meg om å avskrive Unitedspillere raskest mulig 😂

Her inne er det takhøyde. Litt temperatur tar ikke livet av noen. Jeg liker best når diskusjoner er interessante, trivelige og/eller morsomme. Vi kan ikke være enige hele tiden, men krangling er kjedelig 💤
post liked by: Jan Erik, M.r. Brownstone, Tringe, RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17825

M.r. Brownstone wrote: 30 Jan 2024, 22:49 ….en ting er at det bekymrer meg at skandinavias offisielle supporterklubb slipper gjennom sånne innlegg som andre lags supportere kan lese. Et annet problem er at supportere som prøver å skrive et eller annet saklig ikke gidder lenger og det bør være et varselsignal for supporterklubben.
Supporterklubben tok et lite gjennomtenkt valg i 2012/13.
Da ødela de i praksis det opprinnelige forumet.
Der var det høy kvalitet.

De satsa på kommentarfelt og senere også Facebook.
Begge deler plattformer der det er vanskelig å føre diskusjoner over lengre tid.
Jeg skrev mye med Dag via mail om den biten.

At det er åpent slik det også er her (men dette er en dugnads side) gjør at vi blir veldig eksponert.
Vet at de på Kopforum (som er bak log in) ler og morer seg når vi slakter våre egne på våre ulike plattformer.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Rød Pølse, M.r. Brownstone
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

Det er fint de har noe å le av, @Pink Final. De må jo holde med Liverpool, så de trenger det de kan få av glede i livet.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Pink Final, Spirograf1
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17825

Jaja @Jan Erik - synes de får både i pose og sekk å le av for tiden
4-1 mot ChelsLEAv
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, M.r. Brownstone
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

@Pink Final, forsåvidt, men de må fortsatt HOLDE med Liverpool...og syte, klage, sutre og rent generelt leve med sterkt nedsatte kognitive evner.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17825

Vise ord @Jan Erik.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

De må også LEve med det damene og mødrene deres driver med når de er her inne og snikleser på Liverpool- og Unitedforum.no 😬

Vi har ikke et kjempebra lag for tiden, men vi har ikke så veldig mye å klage over, tross alt 😆
post liked by: Andtho01, Pink Final, Jan Erik, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Det han skriver 👇

post liked by: Andtho01, Belfastboy, Pwint, Pink Final, Pancho P, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17825

Spiker’n på hue, må være århundrets beste X 👏.
Noe å tenke på for oss supportere/tilskuere.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pancho P, Buchan, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

UnitedMuppetiers, ja...

Anbefaler å lese resten av tråden og kommentarene. Og ikke minst ta en titt på Twitter-historikken hans.

Han har selv skyldt på enkeltspillere i årevis, spesielt McTominay. UnitedMuppetiers har vært en av de mest kritiske (og giftigste om man vil) når det kommer til å henge ut enkeltspillere, i lang, lang tid.

Og nå plutselig reagerer han fordi han er en stor Rashford-fan, og liker ikke at spillerne han selv liker er de som nå får mest kritikk. Det lukter dobbeltmoral og egen-PR lang vei.

Alle ser at United har strukturelle, kollektive problem. Men et kollektiv bygges og består av individer, og vil alltid svikte når individer ikke presterer - både på og utenfor banen.

Hvis man kan kritisere enkeltledere som Woodward, kan man og kritisere enkeltspillere. Både ledere og spillere kan gjøre en dårlig jobb eller levere slett innsats. Det kan ikke være sånn at individer skal fritas for berettiget kritikk.

Grensen går ved hets, slik Maguire lenge mottok. Det er ikke innafor.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Samme fyren hang ut Casemiro i forrige kamp vi nettopp spilte.

Også sitter han nå og proklamerer på sin høye hest at man ikke skal skylde på enkeltpersoner.

Det er jo parodisk. 😂 Og understreker så tydelig at det handler ikke om at han (eller andre......) ikke liker kritikk av enkeltspillere. Det handler om at de ikke liker kritikk av sine favoritter.
Last edited by 10Hag on 25 Feb 2024, 21:34, edited 2 times in total.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Jeg syns det må være lov å kommentere enkeltspillere, og gjør det selv. Men forsøker å være objektiv, og for meg går det stort sett på innsats, ikke evner.

Og når det er sagt så mener jeg ikke man kan legge skylden for hvor langt vi har falt på noen spillere.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Pancho P, Buchan, Rød Pølse, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17825

Kjenner ikke til historien til den kontoen.
Synes bare budskapet var bra.
Å kritisere spillerne må lov.
Slik har det alltid vært.
Har kjøpt flere United bøker her i Manchester og har begynt på en om München ulykken.
Busby forteller om spillerne sine, og at særlig Billy Whelan lot kritikk fra tribunene gå innpå seg.
David Pegg også.
Så det forteller at selv Busby Babes fikk kritikk.

For meg går grensen ved det som oppleves som heksejakt på et lite utvalg spillere.
Fred er nevnt i X’n - var jo bare å lese kommentarfeltet til United.no når laget kom i 18/19 - 21/22 som et norskt eksempel på en spiller som fikk skylda uansett, alltid.
post liked by: Belfastboy, Pwint, Pancho P, Buchan, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

Igjen, @Pink Final, så er det forskjell på å diskutere/kritisere/ville benke og selge spillere på et norsk forum og å skjelle de ut på det groveste på Old Trafford. 'Sosiale' medier er jo noe for seg selv, der er det veldig mye rart som dukker opp fra alle verdens kanter. Hvis spillere leser det og tar det innover seg, så må de revurdere hva de bruker fritiden sin på. Jeg tror ærlig talt ikke de bryr seg. De fleste, ihvertfall.

Uansett hvor dårlig styrt vi er, hvor ille strukturen er og hvilken steinalder vi befinner oss i, i forhold til de klubbene som plukker pokaler som kirsebær, så må det stilles visse krav til spillere. Jeg er f eks relativt lite kritisk til Antony sammenlignet med mange andre, pga han har et ganske høyt nivå når det kommer til innsats. Det teller enormt mye. Akkurat nå er det Rashford som får mest tyn, og det kan han relativt enkelt endre selv. Jobb hardere.
post liked by: Pwint, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Jeg skjønner hvor du kommer fra @Pink Final. Hets syns jeg også er ekstremt ubehagelig, både på sosiale medier og fra tribunene. Måten for eksempel Maguire har blitt behandlet av enkelte fans er fullstendig motbydelig for meg. Som @Jan Erik sier så er det jo noe annet når vi sitter fra "sofaen"og kommenterer relativt objektivt på et lite norsk forum.

Og jeg syns folk her er flinke. Syns i alle fall selv at vi har lite hets og slemme uttalelser her. Noen utbrudd i kampens hete lever jeg helt fint med. 😂
post liked by: Pink Final, Jan Erik, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply