TV2 Sport/TV2 Sumo

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ok, da er vi uenige.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2595
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11867
Liker mottatt: 7623

Det eneste jeg kan snakke om er selvsagt min subjektive mening om disse tingene og det jeg merker er at jeg ble ekstra sur når jeg fulgte kampene Alsaker dekket. Om det er fordi han er lfc supporter eller bare fordi han har et irriterende vesen, det skal jeg ikke si så mye om. Ellers har jeg vært stort sett fornøyd med TV2 sine sendinger og hadde de holdt prisen på 300kr eller så, så hadde jeg fortsatt å abonnere. Nå er jeg spent på hva som kommer. Håper på en pakke på 3000 i året eller så. Føles teit å betale mer enn dobbelt så mye som et partoutkort på stadion for å se fire kamper i mnd.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 480

@Pwint Blir spennende å se hva den neste tilbyderen kommer med, ja. Det blir som du sier er tankekors når det koster et partoutkort -og kanskje et par flyturer å se kampene på TV.

Selv har jeg samtidig litt "vanskeligheter" med å se streaming. Tidligere når jeg har prøvd har skjermen stadig blitt dekket av reklame og det har kommet "bugs" i systemet. Noen av de andre løsningene er vel helt i grenseland ang. lovlighet, og man risikerer bøter e.l ved bruk.

Det går jo likevel en grense for betalingsvillighet/mulighet for de aller fleste av oss.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pwint, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

For min del er det 100% uaktuelt å betale så mye for å se noen kamper i måneden. Selvsagt blir det ikke bedre av at de har en gjeng med Liverpool-supportere i studio, enten som fast ansatte eller andre. Men hovedsakelig er det prisen som er helt hinsides. Jeg driter loddrett i andre lags kamper, og bryr meg ikke om å se Liverpool mot Man City eller noe slikt. Det blir bare "hate watching". Hadde det kostet typen 200 kr / mnd, så kunne jeg kanskje vært med på leken, som et litt dyrt Netflix/etc abonnement.

(Måtte søke opp hva det faktisk koster nå..) og holy shit! 700 kr? Ran på lyse dagen. De kan stappe det "tilbudet" langt opp i tynntarmen.
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 595

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/oWga8W/ ... se-for-oss

Sånn går det når man har gitt grovt overbud på PL-rettighetene, og inntektene ikke har vært deretter.

Hadde det ikke vært for de flerfoldige milliardene de la inn på PL, hadde ikke denne Altibox-konflikten ville vært så nedslående for TV2.

Iøynefallende at TV2 har vært i fire priskonflikter med tilbydere de siste årene, som alle har endt i svarte skjermer.
Det er altså et stort marked der ute som mener TV2 overpriser pakkene sine, og TV2 er avhengig av unødig høy inntekt for å drifte forsvarlig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Skal bli spennende å se hvordan NENT/Viaplay kommer ut av dette.
Mest sannsynlig bedre enn TV2, da de har kundegrunnlag i hele Skandinavia. Da slipper de nok greit unna med å flå nordmenn.
post liked by: Pancho P, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

GBailey wrote: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/oWga8W/ ... se-for-oss

Sånn går det når man har gitt grovt overbud på PL-rettighetene, og inntektene ikke har vært deretter.
Hadde det ikke vært for de flerfoldige milliardene de la inn på PL, hadde ikke denne Altibox-konflikten ville vært så nedslående for TV2.

Iøynefallende at TV2 har vært i fire priskonflikter med tilbydere de siste årene, som alle har endt i svarte skjermer.
Det er altså et stort marked der ute som mener TV2 overpriser pakkene sine, og TV2 er avhengig av unødig høy inntekt for å drifte forsvarlig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
GBailey wrote:Skal bli spennende å se hvordan NENT/Viaplay kommer ut av dette.
Mest sannsynlig bedre enn TV2, da de har kundegrunnlag i hele Skandinavia. Da slipper de nok greit unna med å flå nordmenn.
Nå er ikke hukommelsen vært min beste de 2 siste årene.
Men mener jeg brukte p betal 1-års abb på TV2 i desember, grunnet norsk hockey og MU.
Sa opp abb mitt i begunnelsen av mai, og de kuttet ALT 17. mai.
Og så får jeg denne mailen dagen etter:

Se all sport og hele vårt univers av underholdning til en lavere pris. Få Total til 329,-/mnd ut året. Tilbudet forutsetter 6 mnd avtaletid.

I tillegg kommer det masse nytt innhold fremover. Disney+ blir inkludert med Total-abonnementet i løpet av sommeren og i slutten av april kommer det britisk kvalitetsinnhold gjennom Britbox.

Du får selvsagt se resten av Premier League sesongen og mye fotball. Blant annet fortsetter vi å sende alle kampene i Champions League, La Liga, Eliteserien og OBOS-ligaen, samt årets fotball-VM, privatlandskamper og Nations League.

Med andre ord, det er masse å følge med på i TV 2 Play fremover!


Ikke interessert i hva de tilbyr, men de skriver: Du får selvsagt se resten av Premier League sesongen og det var én kamp igjen som jeg ville ha med med med CP- MU 0-1
Takk til MUTV, der fikk jeg sett kampen uten Alsåker som kommentator.

Hva ENTE komer med, og pris er interessant, vil også se fra trenings kamper som skal spilles denne sommeren
post liked by: Pancho P, Pwint

Deleted User 595

@Cola2: NENT sitt tilbud er allerede offentliggort. Identiske pakker som TV2 Play, og hele 20,- billigere 😌

Blir altså like svindyrt som under TV2, med forventede prisøkninger de kommende sesongene.
post liked by: Pancho P, Pwint
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

GBailey wrote: 25 May 2022, 18:40 @Cola2: NENT sitt tilbud er allerede offentliggort. Identiske pakker som TV2 Play, og hele 20,- billigere 😌

Blir altså like svindyrt som under TV2, med forventede prisøkninger de kommende sesongene.
Og i Sverige er det billigere....
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@GBailey
Så hvis min gamle sjef som har bodd 1 Malmø i 10 år registrerer der.
Og er på besøk hos meg i Norge og logger inn med B. navn og PW vil han få sett det jeg vil se, eller....?

Deleted User 595

@Cola2: Dessverre, det vil ikke funke. :/

Da må man i så fall bruke en VPN/Proxy-klient som gir deg svensk IP-addresse.

De har tenkt på dette, for å unngå at dansker og svensker selger/deler sine abonnement med nordmenn.

Hele greia er lagt opp til at vi i Norge skal finansiere eventyret. Derfor jeg håper nordmenn våkner og boikotter snart. Det er eneste håpet for at vi noensinne skal få rimelig engelsk fotball på TV igjen. Og derfor jeg mener NRK snart er det eneste reelle alternativet vi har igjen. De kunne kjøpt rettighetene, og fortsatt hatt over halve budsjettet sitt igjen til å produsere de billige programmene de lager.

De får inn nesten 7mrd i året fra skattebetalerne. Det er et idiotisk høyt beløp, for å produsere det lille de gjør. Kjør på med folkeavstemning for hva de bør bruke pengene på. Hadde vært gøy å se hvilket forslag som hadde fått flest stemmer.
post liked by: Pancho P, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@GBailey

Hva når min venn besøker meg i oslo, med svensk abb + svensk ID...?

ang de vi IKK<e skal ta opp her er VPN, men jeg leser en del stoff ang NHL på Svenske sider, da kobler jeg inn min vpn og kjøterer en re-fresh, fa får jeg sett og lest.
Men faktisk er om NENT sender noe fra oppkjørings kampene og pris de forlanger

Deleted User 595

@Cola2: Man må ha en svensk IP-adresse. (internett-adresse). Det vil si at svensker ikke kan sin bruke Viaplay i Norge, eller omvendt.

Såfremst man ikke går omveien og får svensk ip-adresse via VPN eller proxy. Men det er noe styr, fungerer ikke alltid, er dyrt, og ofte treigt.

Det enkleste/billigste er nok andre løsninger.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

GBailey wrote:25 May 2022, 20:01 De får inn nesten 7mrd i året fra skattebetalerne. Det er et idiotisk høyt beløp, for å produsere det lille de gjør. Kjør på med folkeavstemning for hva de bør bruke pengene på. Hadde vært gøy å se hvilket forslag som hadde fått flest stemmer.
Mitt forslag hadde vært at NRK fikk mindre penger og at vi heller hadde overført statlige midler til viktigere oppgaver som helse, utdanning, forsvar etc. Eventuelt kunne man brukt de midlene man tok fra NRK og heller gitt skatteletter, selv om at det gir lite mening med dagens inflasjon. Greit å nevne at jeg stemmer borgerlig her.

Når det gjelder PL rettigheter så er det ikke noe som NRK bør finansiere. En ting er at store deler av befolkningen gir totalt faen i PL, en annen ting er at folk i utgangspunktet bør finansiere sin egen underholdning. For det tredje så ville det vært en PL produksjon uten inntekter vært ren sløsing med tanke på den kommersielle verdien til PL som bør utnyttes. For det fjerde så tenker jeg på kommentatorstallen til NRK og hvor forferdelig det hadde vært å høre på.

Når det gjelder VPN og heller bruke rimeligere utenlandske alternativer så er det anbefalt fra min side. Bare ikke reklamer for hvilken leverandør dere bruker her inne.
post liked by: Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

@messilingard: Ja, selvsagt enig der. Heller penger til andre ting enn NRK/media generelt👌 Bare tenkte hvis NRK uansett skal få pengene, kan de brukes på den underholdningen (brød og sirkus) som majoriteten av TV-seere vil ha. 😄 Tror faktisk det tallet er høyere enn noen gruppe som ønsker pengene brukt på andre typer programmer. Men det er bare synsing.

Ellers litt uenig ang. det kommersielle. Men bare litt, ser poengene der, og de er overbevisende! Dårlig kommentatorspor kan jeg til nød leve med. Det er kjipt, men langt nede på lista over ting jeg ville brukt mye energi på fremfor andre problemer med hele dette sirkuset. Den optimale løsningen ville nok vært å lisensiere de engelske kommentatorsporene, og lagt de på den norske produksjonen. Selv om en del sikkert ville ergret seg over at de ikke forstår hva som blir sagt.

Vi har så få, gode norske kommentatorer, at det er vanskelig å få de til å dekke alle kampene. Subjektiviteten ville og vært vanskelig. Det er jo tross alt en haug av Liverpool-fans som elsker Alsaker. Og han har snart lengst erfaring av alle.
post liked by: Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

GBailey wrote: 25 May 2022, 22:48 @messilingard: Ja, selvsagt enig der. Heller penger til andre ting enn NRK/media generelt👌 Bare tenkte hvis NRK uansett skal få pengene, kan de brukes på den underholdningen (brød og sirkus) som majoriteten av TV-seere vil ha. 😄 Tror faktisk det tallet er høyere enn noen gruppe som ønsker pengene brukt på andre typer programmer. Men det er bare synsing.
Så NRK skal få lisenspenger for å drive som en hvilken som helst kommersiell kringkaster?
Hele poenget er jo at NRK gjennom lisensen skal kunne lage innhold også for små grupper - det er jo hele allmennkringkastingsideen.

Spør du meg, opptrer NRK for mye som en kommersiell aktør som hele tiden tar hensyn til seertall - enn omvendt.
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 595

@Ryder: Ser poenget ditt.

Mener bare at med 7 milliarder årlig, skal de klare begge deler. De fleste programmene NRK lager bærer ikke preg av skyhøye produksjonskostnader. Hvis de skal lage smal TV for spesielt interesserte, som du sier, så bør ikke det koste så mye.
7 milliarder årlig er ett absurd høyt budsjett for det NRK produserer per nå.

Jeg mener at om de først skal ha så mye penger inn via skatteseddelen, kan de like gjerne bruke mer av dette på ting som betalerne (folket) vil ha. Enten det, eller nedjuster finansieringen slik at det står i stil med det nøkterne tilbudet.

NRK bruker fortsatt mye penger på VM/EM-rettigheter. Og de har tidligere lisensiert engelsk fotball, både Premier League, og FA Cup. Det er altså ikke snakk om at det mangler presedens for offentlig lisensiering av internasjonal toppfotball. Summene er langt større, men de er nærmest trivielle satt opp mot et monsterbudsjett som lett burde klare begge deler.

Folket får ellers det de vil ha på NRK. Det er tonnevis av billigprodusert underholdning, nyheter, dokumentarserier, kulturprogram, diverse vintersport, samt ett fåtall dyrere produksjoner (Exit, Kampen om tungtvannet og div. serier som har høyere prod.kostnad enn vanlig). Disse er far and few between. Og mye av disse billigproduksjonene er gode, dog enn noe politisk vinklet. Så det er ikke en kritikk, NRK er tidvis flinke, de.

Selv storsatsninger som Maskorama er et billig konsept. Enkelt å lisensiere og produsere. Mesteparten av pengene der går til å lønne diverse B-kjendiser som stiller opp. Slike program lages over en lav sko på alle kanaler, fordi det er billigprodusert, og populært.

Så jeg skjønner vel bare ikke helt hvorfor det er en så kontroversiell mening at man enten:

a) Ønsker at større del av "lisenspengene" brukes til noe folket vil ha, til eksempel engelsk fotball. Eller andre ting, men tviler på at noe ville slått engelsk fotball i en avstemning. Kanskje Game of Thrones, men alle kan se disse storslåtte seriene for en billig penge på andre tjenester uansett. Det kan vi ikke med engelsk fotball.

b) Ønsker at budsjettet til NRK minskes, da de lett kan produsere tilnærmet det de gjør nå på et langt mindre budsjett.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men, hele allmennkringkastingsidéen er ikke bare det du nevner der.

Hovedpoenget med allmennkringkasting ligger ikke i hvilke type programmer, kategoriene eller sjangrene som blir produsert. Den beror ikke på at man må lage program som absolutt alle målgrupper liker. For det gjør de ikke, og det er umulig.

Hovedpoenget med en allmennkringkasting ligger i at hele folket skal ha enkel tilgang på en statlig nyhets- og kulturformidler. Den skal og ha en funksjon som formidler kritisk info i krisesituasjoner. Den funksjonen trenger ikke 7 mrd i året for å gjennomføres. For å sette det på spissen, kan denne funksjonen fullføres kun gjennom radio. Ikke at jeg argumenterer for det, men det er ikke feil.

Så kan vi ta det enda lenger og snakke om engelsk fotball som en stor del av norsk kultur. For det er det. Ellers ville aldri fotball vært så dyrt her 😅 Da kan man trekke det dit at NRK bør formidle mer av denne kulturbiten.

Så jeg skjønner at dere er uenige med meg. Og jeg synes argumentene deres er gode. Men dere kan gi meg det at det er noen argument på denne siden og. Det er ikke svart-hvitt. Har hørt langt mer absurde idéer enn statslisensiert fotball. Vi lisensierer fortsatt mesterskapsfotball statlig, og det er heller ikke billig. Og Norge er ikke engang med i mesterskapene! Vi har historie med tidligere statslisensiert engelsk fotball.

Alternativet er at fotball blir for dyrt for alle som tjener under millionen i året. Er dit vi er på vei om 5-10 år.
Post Reply