Hvorfor bruker du det "Nick name" du bruker her?

Alt som ikke passer andre steder.

Topic author
Cola

Jeg bruker Cola som dere ser.
Grunnen er at dattera (5år den gangen) til en kamerat av meg hadde problem med å si etternavnet mitt, det var mange av oss som hadde samme fornavn, derfor var vi fornemme med å bruke etter navn.
Men denne dattera hadde merket seg at jeg alltid hadde med meg en flaske Coca-Cola når jeg kom på besøk, jeg drakk ikke kaffe (30 år siden) og gjør det veldig sjelden idag.
Etter en stund måtte jeg skaffe meg en ny hund, og det ble en Rottweiler som het Zeb.
Og hver gang jeg gikk i kjøleskapet for å hente meg en Cola, så satt Zeb der og tagg, uten å få noe.
Etter 4 uker så tenkte jeg OK, men dette vil du sikkert ikke ha grunnet brusing.
Jo han drakk, dermed i 4 nye uker fikk han litt Cola hver gang jeg var i kjøleskapet.
Dermed prøvde jeg med Fanta,Nei da gikk han vekk, samme med Cola Light/Solo/Pepsi etc.
På denne tiden konkurerte jeg i Lydighet med hund, og sendte inn en video hvor han gjorde en blindtest på 7 forskjellige skåler, kun 1 med "the Real Thing" og han fant riktig. Og så var vi med en lørdag hos Tande-P på NRK med en ny blindtest. Som også gikk greit.
Etter det så ble brukernavnet mitt Cola, mange år senere ble Cola forbundet med ett narkotisk stoff som jeg tar fullstendig avstand fra.
Søk Youtube på Zeb+Coca-cola
post liked by: Pwint, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Artig [mention]Cola[/mention].

Jeg bruker Pink Final fordi jeg abonnerte på den for lenge siden.
I tråden Engelsk media under Engelsk fotball har jeg skrevet litt om Pink Final og andre sportsaviser.

Jeg er glad i å lese og skrive, så da tenkte jeg at en sportsavis måtte være et bra nick.

På det forrige forumet brukte jeg BusbyMurphyFerguson.
Fordi jeg mener de er de tre viktigste personene i Mufc etter ww2.
Det nicket ble litt tungt dog.
post liked by: Pwint, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Etternavnet til Shaun Ryder, vokalist i Happy Mondays, et av mine favorittband fra Manchester.

post liked by: Pwint, Cola2

Topic author
Cola

Ryder wrote: 12 Aug 2019, 13:08 Etternavnet til Shaun Ryder, vokalist i Happy Mondays, et av mine favorittband fra Manchester.
Så ikke denne, som var en av favoritt låtene mine for mange, mange år siden



Her sporet jeg virkelig av fra tråden jeg startet.
Grunnen er pga at det er Mandag i dag ;-)
Sorry ;-(
post liked by: Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

He he, morsomt[mention]Cola[/mention], da har jeg sett deg på Tande P.

Jeg satt en dag for en haug år siden og skulle lage meg profiler på div. nettforum. Fotball, politikk, nyheter, musikk, litteratur, kunst og div. annet jeg interesserer meg for.

Jeg ville hete Bokfink, siden jeg er glad i bøker, (selv om jeg leser mer på nett enn jeg leser bøker i dag).

Bokfink var opptatt, og siden jeg ikke orket tall og tegn i kombinasjon med Bokfink, så fikk jeg den glimrende tanken om å modifisere bare bittelitt, og sånn ble det ;P

Det artigste var at en mot-debattant i første diskusjon jeg hadde den dagen, lurte på om jeg var helt idiot og ikke visste at fuglen heter Bokfink og ikke Blodfink :D Og jeg hadde selvfølgelig bilde av en Bokfink i profilen min.

Morsom tråd, og Happy Mondays er bra [mention]Ryder[/mention] :thumb_up:
post liked by: Pwint, Cola2
LUHG!

Topic author
Cola

Cola wrote: 12 Aug 2019, 12:37 På denne tiden konkurerte jeg i Lydighet med hund, og sendte inn en video hvor han gjorde en blindtest på 7 forskjellige skåler, kun 1 med "the Real Thing" og han fant riktig.
Denne sendte jeg inn til Coca-Cola Norway, og jeg ble sponset av dem i 3-4 år.
Eneste de forlangte at når jeg og Zeb gjorde en blindtest skulle det IKKE være mot noe produkter fra Coca-Cola
To dager eter sendingen, mandag 19. mai, fikk jeg en tlf fra TV2 at de ikke ville ha meg med i "Tore På Sporet", her skulle Zeb hente spydet til Trine Hatlestad. IOg jeg fikk ett spyd fra henne for å trene det de ville, fortsatt har jeg spydet

Neste Rottweiler fikk navnet Budweiser, dermed kort navn Bud, og jeg tenkte kanskje jeg/han kan bli sponset av Budweiser !!
Men han ville bare ha vann
post liked by: Pwint
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Tidenes helt innen all sport for meg, like foran van Basten, som er profilbildet mitt.

post liked by: Pwint, Cola2

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg er kæmpefan af min lokale håndboldklub, der hedder Kyndil.

Ikke noget hokuspokus, kun meget enkelt.
post liked by: Pwint, Cola2
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Salte er etternamnet mitt, og eg er fødd 25. oktober. Då eg var yngre og drøymde om å bli fotballproff, skulle 25 sjølvsagt vere draktnummeret mitt.
post liked by: Pwint, Cola2

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Synest det er vanskelig å komme på nick jeg. Og ente opp med det mest uorginale jeg kunne finne.

I tillegg er nicket basert på navnet til en person jeg ikke når til tåneilene engang når det kommer til fotballkunskap :thumb_up:
post liked by: Pwint, Cola2
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Vanskelig med nick. Husker i gamle dager når man koblet til nettet med modem og ISDN og jeg var mye på IRC, da måtte man liksom finne seg et nick og prøve å beholde det. RaoulDuke kom vel litt senere enn det, men nicket/navnet stammer fra noe så uoriginalt som en karakter i en film (Fear and Loathing in Las Vegas).
post liked by: Pwint, Cola2

Topic author
Deleted User 480

Jeg "fant" også nicket mitt for mange år siden. Cantona var det mange som hadde, enten som eget nick eller som en del av navnet sitt, så da ble det Canto.

Kongen er min absolutte favorittspiller. (Mange runners up.) Han er jo en legende og et ikon.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, Cola2

Topic author
Deleted User 477

PWD står for Parkway Drive som er favorittbandet mitt. og a Devil for life siden mine lag er Manchester United ( red devils) og New Jersey Devils
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Pwint er nicket mitt på United.no. Ville ikke ha fullt navn på der da det visstnok kom opp masse diskusjoner derfra i Google søk. 😂
Last edited by Pwint on 05 Feb 2022, 13:35, edited 2 times in total.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Ikkje avansert i det heile tatt. Pancho er det eg blir kalla i Spania pga mitt ekte namn. At Stuart Pearson også hadde dette kallenamnet er ein fin bonus.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply