Phil Jones

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ralf Rangnick sier han gjerne skulle spilt Phil Jones mot Young Boys.
Fint sagt Ralf.
Virker som Rangnick i likhet med Solskjær har gode mellom menneskelige kvaliteter.
Solskjær roste jo også Jones’ stå-på-vilje.
Klart det tærer på psykisk å gå så mye skadet.
Og få så mye dritt på sosiale medier.
Så det er nok balsam for mennesket Phil Jones å se slike uttaleser fra egen manager på trykk i media.
Jones er ikke påmeldt i CL troppen, og kan derfor ikke spille.
Glad de to siste managerne våre omtaler spillerne våre respektfullt i media.
Et stort pluss i boka det.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Denne godgutten kom med i CL troppen denne våren.
Med Maguires sviktende form, og Lindelöf mye skadet/syk blir det fort matcher på Phil Jones.

Jeg er såpass bløthjerta tross alt, at historien om da både Jones og kona gråt gjorde inntrykk.
Han og de følte alt var håpløst en periode sto det.
Mye hets har han fått.

Jeg hadde ikke sendt brev til noen spiller eller manager på 35 år før i vinter.
Da gikk det et brev til Solskjær.
Det blir et til fra meg, til Phil Jones 😍
post liked by: Otac, Blodfink, JørgenT, Buchan, Pancho P, Ryder, Cola2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Merkelig nok, det er jo umulig å ikke like Phil Jones👍😊
post liked by: Pink Final, Cola2, JørgenT
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

I Juan Mata tråden nevnes Phil Jones blant spillerne som har påbegynt trener utdannelse.
Jeg har ingen forutsetning for å bedømme 30 år gamle Jones’ teoretiske fotball faglige kvaliteter.

Men det slo meg.
Han må ha lært en god del om mennesker oppe i alle skadene sine.
Både på godt og vondt.
Drittsekker på SoMe som hetset ham.
Men ikke minst personer som har støttet ham i klubben og i andre nære relasjoner.
Tipper han har lært en hel del om hvordan behandle mennesker, og hvordan ikke behandle mennesker.
Som kan komme godt med som trener/manager.
post liked by: Pangaea, Cola2, Pancho P, JørgenT
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Hvor lang er den kontrakten hans egentlig?

"The Carrington training ground is designed for 24 players which means Jones has been told to move out and use the Under-23s changing room instead".

(Daily Mail)
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jones har kontrakt ut året. Burde vel strengt tatt vært frigitt i sommer, men det er mulig at Jones selv ønsket å bli. Ikke så rart når han tjener 75.000 pund i uka (Spotrac.com). Han vil neppe tjene like mye hos neste arbeidsgiver så det er fair at han blir.

Så er det sikkert kjipt for Jones å bli flyttet ut av garderoben. Men dette er en kynisk business og det er ikke tid eller rom for veldedighet.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Virker jo veldig usannsynlig og rart at det KUN er plass til 24 på treningsanlegget. Sett inn en ekstra stol eller benk, da vel, det er vel ikke et lite kott vi snakker om her?
post liked by: RedTrafford

Deleted User 595

Kan være regler om brannsikkerhet 😅 Spøk til side: Mest sannsynlig bare en unnskyldning for å demotere Jones, og signalisere at han ikke er en del av troppen?

Det er synd, da Jones ikke nødvendigvis er skyld i det selv. Han har mistet store deler av karrieren sin til skader, men har på den andre siden hevet høy lønn og tjent seg styrtrik på å være skadet.

Men viktigheten av å bygge en samlet garderobe ser ut til å veie tungt, og da er det ikke plass for spillere som ikke er tiltenkt noen som helst slags rolle, nå eller senere.

Nå virker det som om at det skal bygges en seriøs vinnerkultur, og man ser det på banen. Spillerne er langt mer aggressive og "hardbarka" - både spillmessig, men og i kommunikasjon og feiringer. Vi ser ut til å være ferdig med instagram-dansing og Fortnite-feiringer fra Pogba og Lingard, og minner mer om en gjeng hardbarka typer fra 90-tallet. Nå skrikes det, og man er mer hardhendt. For min del, er det et fantastisk skue.

Jones virker for øvrig som en flott og sympatisk kar.
post liked by: messilingard, Can2, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 05 Sep 2022, 13:12 Jones har kontrakt ut året. Burde vel strengt tatt vært frigitt i sommer, men det er mulig at Jones selv ønsket å bli. Ikke så rart når han tjener 75.000 pund i uka (Spotrac.com). Han vil neppe tjene like mye hos neste arbeidsgiver så det er fair at han blir.
Vet ærlig talt ikke hva som feiler fyren nå, om det er skader, psykisk eller noe helt annet. Men han har vel spilt 5 kamper på 3 år eller noe slikt, så ikke rart han ikke blir sett på som en viktig spiller i stallen lenger. Hele greia er trist, og vi får sikkert vite hva som har skjedd på et eller annet tidspunkt. Problemet til Jones nå er at han kanskje ikke får tilbud hos noen annen klubb etter United, med mindre han går ned til 5. divisjon eller noe slikt. Joda, jeg tar sikkert hardt i der, men han har i praksis vært totalt på sidelinjen nå i flere år, og om det er skader han sliter med, blir han kanskje aldri frisk nok til å ha fotball som jobb. Og de tjener vel neppe 75000 pund i uka på Trafford Centre eller noe slikt.

Tragisk hva som har skjedd, og jeg håper han får livet eller evt karrieren på stell etter United. Kanskje han har tatt trenerkurs på si, eller evt annen utdanning, for å forberede seg til et liv etter spillerkarrieren.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Siden vi har vært innom Phil Jones, så ser jeg han ikke er med i troppen meldt inn for EL-kamper. Betyr sikkert at han er langt unna kamper, evt langtidsskadet igjen, for om jeg husker riktig så kan troppen endres etter gruppespillet, så han kunne evt blitt skiftet ut der.

Sa det vel over, men synes det er fryktelig tragisk hvordan karrieren har gått for Phil Jones. Han kom til United som en energibunt og en ekstremt lovende spiller. Var vel bare 18-19 år gammel da.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Kan ikke annet enn å synes synd på Phil Jones.
Jo, han tjener godt.
Men å få den ene skaden oppå den andre må være tungt.

Jeg liker ikke å lese når folk omtaler ham som en belastning for klubben.
Å mener han burde forlate klubben.
Hvem av oss hadde sagt opp en god jobb?
post liked by: Ryder, Pangaea, Can2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Phil Jones har en kontrakt med klubben, og den må klubben respektere. Jeg personlig har ingen problemer med at Phil Jones utnytter kontrakten sin til det fulle, det er hans rettighet. Klubben kan sikkert kjøpe han ut av kontrakten, men det blir vel sikkert vurdert til at det bare er bedre å beholde som reserveløsning for reserven til backupen.

Phil Jones er ikke fremtiden i United, men det er absolutt en fyr som fortjener å bli behandlet med respekt.
post liked by: Ryder, Pink Final, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Pink Final skrev: ↑I går, 20:34
«Jones og Lindelöf»


@Cola2 svarte;
Begge 2 er det mulig at vi mister,
Og det vil være synd.
Jones spiller med hjerte uten på drakta, synes merkelig at ikke begge 2 får mere spillet.
Kan det komme av at de ikke er Nederlan :tear: ?
Nå blir jeg både hengt og kjølhalt.......
Jeg tar dette hit fra David de Gea tråden @Cola2.
Neida, du blir ikke kjølhalt 😁.
Phil Jones’ kjennemerke er som du beskriver.
Men han er ikke inkludert i troppen denne sesongen.
Derfor spiller han ikke.
Dessuten har han stort sett vært kontinuerlig skadet siden 2019.
Kontrakten hans går ut 30 juni d.å.
Og den blir ikke fornyet.

Er å håpe at han kan få seg en ny kontrakt et annet sted.
Men er redd spillerkarrieren hans er over.
Trist, mannen har såvidt fylt 31 år - han er ung.

Sir Bobby Charlton sa han minnet om Duncan Edwards.
Og sir Alex Ferguson sa dette omtrent på dagen for 10 år siden;
« The way he is looking, he could be our best ever player. He may be one of the best players we have ever had, no matter where we play him. At 21 years of age, he is going to be a phenomenal player. He can play anywhere on the pitch. He has such a massive influence, with his instinct and reading of the game. »
Charlton, og spesielt Ferguson har blitt latterliggjort av United «fans» 😡 i ettertid.
Etterpåklokskap er ingen klokskap skrev @Buchan her inne nylig.
Godt sagt.
Der og da, i 2011, 2012 og 2013 virket Phil Jones som en av de mest lovende spillerne på hele balløya.

Jones har kun spilt 229 United matcher på 12 år - forfulgt av skader og motgang.
Jeg fikk en liten tåre i øyet da jeg leste:
In September 2021, Jones opened up on his injury problems, stating "I think as a footballer, as a person, as a human being, that's the lowest I probably ever felt in my life"

En favorittspiller er ikke nødvendigvis den beste spiller’n på laget.
Jones kunne kanskje blitt det.
Realiteten er at han nå står sist i køen av samtlige i troppen.
Okke som, Phil Jones har en plass i United hjertet mitt :heart:
————————————————————————————-
@Cola2 Veldig hyggelig undertekst du har laget på brukeren din.
Tusen takk.
Vet at du også setter stor pris på det historiske.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Can2, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Stadig på sidelinja ja, både langvarige og kortere opphold. Over 200 kamper på skadelista. Han hadde jo en alvorlig skade i Blackburn vinteren 10/11 før han kom til United, var vel ikke skadet den første sesongen 11/12, men siden det har det vært ca. 3 skader pr. sesong.

Talentet var jo der, men det stoppet opp av ulike grunner. Mye fordi det aldri ble noen kontinuitet. Pluss tøff konkurranse om plassene i en del av de sesongene.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Can2, Cola2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Støtter det det skrives om Jones👍

Han var dessverre et tilfelle der karrieren ikke ble helt som vi alle ønsket.
Han hadde noen svakheter han også.

Men jeg vil huske han som den som spilte med livet som innsats.😍
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Can2, Cola2
Post Reply