Harry Maguire

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Maguire var stabilt god i hele fjor. Så viktig vil jeg si at han var for oss, at jeg tror vi både hadde vunnet EL og rundet 80 poeng hadde det ikke vært for at han ble skadet på slutten av sesongen.

Han er ikke akkurat den beste kapteinen United har hatt. Men jeg er faktisk usikker på hvem ellers som skulle hatt det. Vil i hvert fall mye heller at han skal ha det enn C. Ronaldo (eller Pogba...).
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Bruno.
Spiller hver kamp, alltid påskrudd, vokal og dirigerende.
Kan surne, men det har vi hatt berømte kapteiner med tendens til tidligere også.
post liked by: Pwint, Blodfink, Cola2
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Det har generelt ikke vært for mange bra kapteiner i United de siste årene.

Fra Premier League eraen:
  • Bryan Robson- 1992-1994
  • Steve Bruce- 1994-1996
  • Eric Cantona-1996-1997
  • Roy Keane- 1997-2005
  • Gary Neville-2005-2011
  • Nemanja Vidic-2011-2014
  • Wayne Rooney-2014-2017
  • Michael Carrick-2017-2018
  • Antonio Valencia-2018-2019
  • Ashley Youg-2019-2020
  • Harry Maguire - 2020-
Vet ikke helt hvorfor.
Men jeg foretrekker at kapteinen ikke er en offensiv spiller.
Helst midtstopper eller sentral midtbanespiller.

Henger kanskje igjen i at jeg syntes Rooney ble en klart dårligere spiller etter at han fikk på seg kapteinsbindet. Der jeg opplevde at noe av råskapen og aggressiviteten forsvant samtidig som han fikk det ansvaret.
post liked by: Pwint, Blodfink, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ikke noe åpenbart valg akkurat, men om jeg måtte velge mellom Maguire og Ronaldo er det mulig jeg ville valgt den eldste av de ja. Varane mest aktuell. Men egentlig vil jeg ha et comeback av Keane, eller en som ligner.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote:22 Nov 2021, 22:35 kunne du ha hatt CR7 som kaptein?

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
red wrote:22 Nov 2021, 22:42 Så viktig vil jeg si at han var for oss, at jeg tror vi både hadde vunnet EL og rundet 80 poeng hadde det ikke vært for at han ble skadet på slutten av sesongen.
Det må sies å være en spekulasjon av dimensjoner. Maguire har sviktet i viktige situasjoner siden han kom, han har hatt gode perioder, det nekter jeg ikke for.
LUHG!

Deleted User 480

Ryder wrote: 22 Nov 2021, 22:48 Kan surne, men det har vi hatt berømte kapteiner med tendens til tidligere også.
😅 Opptil flere!

Ellers støtter jeg Bruno. Tror det ville være et godt valg!

Mener Peter Schmeichel hadde kapteinsbindet. Mulig det var en kortere periode.
red wrote: Men jeg foretrekker at kapteinen ikke er en offensiv spiller.
Helst midtstopper eller sentral midtbanespiller.
Enig i det. Bak/midt har mye bedre oversikt over der hele. Lettere å gi beskjeder enten framover, eller både framover og bakover.
post liked by: Belfastboy, Cola2

Deleted User 108

Lurer på hvordan det er mulig å være verdensklasse i nesten hver eneste landskamp og være i Obosklasse i United. I det siste EM var han jo bortimot turneringens beste spiller i mine øyne. I United er han ofte helt grusom. Under press er han en katastrofe.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, det er merkelig at han er som to forskjellige spillere etter hvilket lag det spilles på. Han har hatt noen mindre gode situasjoner mildt sagt på landslaget også. Men både han og i grunn også Shaw ser ut til å trives bedre der enn i United denne sesongen.

Stopperplassen i United er et evig mysterium, og nå har man altså 1 syk, 3 som er rustne i Varane/Bailly/Jones og da Maguire. Lover ikke godt.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Maguire synes å ha en dårlig psyke...kanskje begynte det med den noe spesielle ferieturen sin...på tide å kjøre inn Bailly fast, har det største potensiale sammen med Varane.
post liked by: Cola2, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

En hvilken som helst stopper fra Championship hadde gjort en like god jobb som Maguire denne sesongen for United, det mener jeg helt seriøst. Den positive greia med Maguire har tidligere vært at han har vært mer elegant, pasningssikker og bevegelig enn den digre fysikken tilsier - men i år har han rett og slett vært en massiv klossmajor.
Kapteinsrollen er av en eller annen grunn viktigere i England enn andre steder, tror han hadde røket ut i hvilket som helst annet land.
post liked by: Cola2, Blodfink, pixma, JørgenT
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det var rett og slett tragisk å se på Maguire i kampen i går. Han var ekstremt svak 1-mot-1, og hver gang han ropte og veivet på offside, så var det han selv som opphevet offside. Pinlig å se på. Hver gang han selv gjorde en feil, så var det opp med armer for å peke i ulike retninger, og rope ut meldinger til medspillere eller dommer.

Maguire er rett to slett en flopp. Selg og kjøp en annen som kan spille ved siden av Varane. Akkurat nå ser det ut som om Lindelöf og Varane bør spille sammen i midten. Av alle i midten bak, så er Lindelöf den som er best til å ta med ball framover og bidra til angrep. Her har ikke Maguire en eneste fiber i kroppen som jobber i den retningen. At han skal være en trussel på corner er bare en diger myte.
post liked by: pixma, JørgenT, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Sier som United.no nevnte i sin spillerbørs fra Burnley-kampen: Maguire var bra i lufta i egen boks stort sett. Selv om han også ligger på feil side av spissen i enkelte dueller. Ellers er han veldig begrenset. Og jeg tror som noen andre at han ikke har mentaliteten til å lede United. Jeg er helt sikker på at trenere og team vurderer ham på dette. Skal han få fortsette som kaptein?

Jeg har jo tenkt at han bør selges siden han kom da, har jo aldri hatt sansen. Så jeg er litt inhabil muligens. Men kaptein skulle han aldri ha blitt. Stor feil av Solskjær...Den største han gjorde.
post liked by: pixma, JørgenT, Cola2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Forhåpentligvis er Lindelöf snart tilbake, og fått kontrollert at hjertet er som det skal. Maguire er en byrde for laget. Han er for treig til beins og for treig i hodet. Dårlig ballkontroll og ofte har motstandere et signal om press når Maguire mottar ballen. I tillegg slår han til tider fryktelig sløve pasninger, i stedet for å slå ballen med tilstrekkelig kraft slik at vi får opp tempoet så er pasningene til Maguire gjerne av det sløve slaget som drar ned tempo. Etter min mening en flopp.

Bailly er jo en annen historie, han gjør noe helt sinnsyke ting til tider, men konsentrasjonsevnen er mildt sagt elendig. For mange feil, i tillegg til at han ikke er til å stole på med tanke på skadehistorikken. Kort fortalt så trengs det forsterkninger i det bakre ledd også.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, JørgenT, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Ser at PR-avdelingen til Manchester United bestilte tid på United-TV...gud hjelpe meg for et patetisk forsøk på omdømmebygging.
post liked by: pixma, Otac, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har hørt alt det der før, etter hvert tap skal alt bli bedre. Vis viljen på banen, så kan vi snakke.
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Må jo si meg enig med Roy Keane, det er noe robot-aktig over Maguire. Det blir hakk i plata, og man tør ikke stå opp mot manuset man får i hånda?
post liked by: Cola2
LUHG!
Post Reply