Harry Maguire

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14781
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23753
Liker mottatt: 19863

hehe, det er outlet hele veien ja @RedTrafford
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Can2
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3044
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14251
Liker mottatt: 9247

Jeg syns Maguire fortjener respekt som menneske såvel som spiller. Han har såvidt meg bekjent aldri klaget offentlig eller vært illojal mot klubben. Når jeg leser kommentarer fra fans der ute (les: type Twitter)så blir jeg bare deppa. Kan ikke skjønne poenget med å snakke ned egne spillere som gjør sitt beste, men kanskje ikke får det helt til.
post liked by: Sunny, Belfastboy, RedTrafford, Cola2, Pink Final, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4767
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2703
Liker mottatt: 10982

Fin post av Maguire på sosiale medier, som flere skriver fortjener han respekt for å akseptere avgjørelsen uten å lage bråk (noe han heller ikke har gjort når han er blitt benket i løpet av sesongen).

I avgjørelsen om å ta fra ham kapteinsbindet ligger det selvsagt også en vurdering fra ETH om at han ikke regnes som et reelt alternativ til førsteelleveren. Regner med det er blitt kommunisert til Maguire. Blir interessant hva som skjer utover sommeren. Den eneste klubben som kanskje både tilby lønn og spillestil som passer ham, er jo Newcastle, Villa har også begynt å flexe litt økonomiske muskler.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pwint, Pancho P, Cola2, Pink Final, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4042
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17764
Liker mottatt: 11428

Det å være kaptein og fast plass til å bli benket og bli fratatt kapteinsbindet skjønner de fleste at må være skuffende. Men allikevel null negativitet, det skal han ha for. Respekt.
Syns generelt spillergruppa er fri for negativitet nå.
Hjalp jo litt når Pogba og Ronaldo dro.

Så får vi se hvilken drakt Maguire bærer til høsten.
post liked by: Jan Erik, Cola2, Pwint, Pink Final, Belfastboy, Can2, Pancho P, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2930
Liker mottatt: 9681

Må si at jeg syntes litt synd på Harry Maguire akkurat nå. Ikke fordi at han underpresterer eller fordi at han har blitt fratatt kapteinsbindet, men fordi at det ikke er en eneste sjel i verden som reellt sett kan tro på at Maguire skal klare å kjempe seg inn i elleveren til ten Hag. Og det tror jeg inkluderer Maguire også. Han passer rett og slett ikke inn i et lag som vil bruke spillende stoppere, både fordi at han ikke er spesielt god med ball, men også fordi at han er svært ukomfortabel med å stå høyt. Jeg tror at de fleste nå forstår at det egentlig kun er én løsning dersom målet til Maguire er å spille kamper og det er en overgang ut av United. Ikke minst fordi at Maguire vil bli en svært god stopper dersom han signerer for et lag som er mer villig til å ligge bak og satse på kontra.

Så er det et spørsmål om lønn osv, men jeg håper litt at Maguire er villig til å gå ned i lønn for å få spille mer. I verste fall så ligger vel den landslagsplassen i en tynn tråd, det må vel være begrenset for hvor lenge Southgate er villig til å gi Maguire spilletid når han sliter benk i klubb?
post liked by: 10Hag, Pancho P, Buchan, RedTrafford, Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2621
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13723
Liker mottatt: 8880

Det hadde vore supert om Maguire hadde gått til West Ham, Everton eller eit liknande lag og fått ein solid opptur. Eg synest også oppriktig synd på han. Han har ifølge rapportane jobba knallhardt i sommar, men han er litt "square peg in a round hole" i United. Aller mest vondt av han får eg når lavpanna idiotar (visstnok United-"fans") på tribunene pip og buar på han. Snakk om å sparke dei som ligg nede. Og då gir eg blaffen i kor mykje han tener.
post liked by: 10Hag, Buchan, messilingard, Pink Final, RedTrafford, Cola2, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14781
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23753
Liker mottatt: 19863

Jeg lurer mest på hva Maguire tenker...Er det at han tror han skal spille seg inn på laget, eller har Southgate sagt til ham at det er ok at han spiller så lite som han gjorde utover sist sesong?

Jeg forstår at United sier nei til 20 mill, men det er ikke sikkert det kommer andre bud.

Men rapportene sier jo samtidig at han ikke vil bytte klubb...Går det på prestisje eller er det lønna?

Han kan vel sitte ut kontrakten, men hvem er det bra for liksom. Det vil jo gå inn i United-historien som en kuriositet for å si det mildt.

Nei, håper på en snarlig løsning jeg altså.
post liked by: 10Hag, Cola2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1554
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3689
Liker mottatt: 5095

Jeg tror han helt ærlig tror han kan spille seg inn på laget. Og hvis han tror det, så står det en viss respekt av det. Klarer bare ikke å tro at han ville ofret lønn eller en videre klubbkarriere for en plass på England.

Som de fleste tror jeg dessverre for hans del at han ikke klarer det, og mener at han ikke har de egenskapene som trengs i et toppet Ten Hag-lag. Er jo tydelig at Ten Hag per nå mener det og, siden han tok fra ham kapteinsbindet. Det tyder på lite spilletid når vi stiller vår sterkeste 11er.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7701
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27811
Liker mottatt: 18346

Jeg tipper også han vil prøve å spille seg inn på laget.
Og hvis vi var i hans sko, hvorfor ikke?
Synes det er bra han prøver.
post liked by: Pwint, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4042
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17764
Liker mottatt: 11428

Pink Final wrote: 31 Jul 2023, 22:07
Og hvis vi var i hans sko, hvorfor ikke?
Det er aldri feil å prøve.

Men.
Hvis jeg var i hans sko, i en alder på 30 år som har hatt en svak sesong under OGS og Rocken, så deretter påfølgende sesong med svært lite spilletid.
Alt tyder på han blir i beste fall 4 valg denne sesongen også.
Blir han ut kontraktstiden så kan det bli 4 sesonger som ikke ser så veldig bra ut på CV’n.
Blir da så 32 år, og da er det ikke sikkert at West Ham kan regnes som øverste hylle lenger heller.
Setter EM på spill også.

Så hvis jeg hadde vært i hans sko hadde jeg prøvd å få til en overgang i sommer.
I hans tilfelle er det lov til å tenke på seg selv.

Dette er ikke forsøk på å kritisere eller jage han ut på noen måte (sluttet med for lengst)😎
Synes såpass synd på han nå😬

Han får gjerne bli for min del, så lenge han kjenner sin rolle.
Skal heie på han når(om) han spiller👍
post liked by: Pink Final, messilingard, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14781
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23753
Liker mottatt: 19863

Han må gjerne bli for min del, men jeg ser ikke poenget lenger. Det må jo være bedre å få til noe bedre annetsteds. Han spiller om 3 andre er skadet, eller om de skulle underprestere i månedsvis, fordi Shaw også er foran i køen. Om Evans får kontrakt er Maguire kanskje nr 6 i køen.
post liked by: RedTrafford, Cola2, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4042
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17764
Liker mottatt: 11428

Sett fra optimist-hjørnet. 8-)

Kanskje han vil prestere bedre når han slipper å være kaptein. En rolle han takket ja til i god tro på seg selv at han var en leder.
Han var jo ikke så halv gæærn første året.
Kanskje en grunn til alt ble bare kluss når han prøvde å være en leder samtidig som han skulle prestere på banen.
Halvveis av begge deler blir godt synlig.
Hvis man legger til antageligvis den eneste kombien i verden av en trio som absolutt ikke bør spille sammen bak ( Gea, Svensken og Harry) så kan det muligens ha litt av skylden. I tillegg til motorstopp på midtbanen da selvfølgelig.

Da får vi se om det er noe i det, eller om det rett og slett er bare han.
Gir han blanke ark nå uten kapteinsrollen, men jeg kommer til å gå opp en styrke på tv brillene. For her skal det følges godt med.👀
post liked by: Belfastboy, 10Hag, Pink Final, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14781
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23753
Liker mottatt: 19863

Ingenting har forandret seg mtp spillet hans i sommer i hvert fall. Hard-treningen til tross. Det kan jo skje at han plutselig blir mye raskere, flink til å stå høyt, ta bedre valg etc. men det er vel forsvinnende lite realistisk i hans alder, hvor mye mer utvikler han seg?

Manageren sier jo i intervju at det er helt opp til Maguire om han blir eller går...Pluss det med at han stoler på ham, men det er andre foran i køen pr. nå, fordi de rett og slett er bedre for laget. Det er ikke mulig å gi et høfligere "jeg har i grunn ikke bruk for deg lenger" enn det...

Akkurat det samme som han sa forrige sesong. I tillegg er det vel ikke veldig hemmelig at EtH ønsket enda en stopper inn...

Nei gitt.
post liked by: messilingard, 10Hag, RedTrafford, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1554
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3689
Liker mottatt: 5095

@Blodfink Synes det du sier her er det mest realistiske om situasjonen.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4042
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17764
Liker mottatt: 11428

@Blodfink
RedTrafford wrote: 01 Aug 2023, 16:11 Sett fra optimist-hjørnet. 8-)
I tilfellet du ikke så den linja :D

Men ja, mye taler for det du sier tror jeg.
post liked by: Blodfink, 10Hag, Pink Final
Post Reply