Harry Maguire

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Det blir jo en naturlig avsporing om artikkelen på Maguire. Men ja, back on topic 😊
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4337

Veldig bra @Blodfink
Takk for på minnelsen 😊
post liked by: Blodfink, Pink Final, Rød Pølse
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Glad i tråddisiplin jeg også. Men tåler at det blir noen innlegg frem og tilbake, vi kan eventuelt flytte innlegg.

Også skal jeg skryte av deg @10Hag for å ikke henge ut navn her. Jeg er ganske på den policien at folk skal få muligheten til å forsvare seg. Samtidig så er det helt fair å kritisere United..no på generell basis.
post liked by: Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

som tidligere journalist kan jeg vel mene at den artikkelen er på kanten når det gjelder hva som bør utløse kildehenvisning og kreditering, ja.

Samtidig: Maguire kom med sitatet på en offentlig pressekonferanse, og det er fullt mulig for flere redaksjoner/journalister å få samme idé. United.no-journalisten har også gjort ekstra arbeid med å regne ut seiersprosenten for de andre midtstopperne.

I slike tilfeller er det regnet som innafor å presentere den som sin egen sak, men også god skikk å skrive f.eks «det var Manchester Evening News som omtalte saken først» og lenke dit ganske tidlig i saken.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, Cola2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

Jeg synes, i likhet med flere andre her inne, at Maguire har vist forbedring de siste kampene. Særlig siste match mot Brentford var solid. Kan det ha noe med at han blir brukt på venstre side i midtforsvaret? Det var vel også der han ble spilt klart mest de første to sesongene...🤔

Det må likevel settes sammen en rekke med solide prestasjoner for at jeg skal driste meg til å friskmelde vår ex-klubbkaptein. Nå er han uansett en del av stallen og da er det bare å håpe at dette er starten på et utrolig comeback for den utskjelte stopperen.

Er forøvrig helt enig med @10Hag når det gjelder journalistisk skikk og bruk. Kildehenvisning er basic og burde kunne forventes, særlig av en såpass stor og profesjonell supporterside som united.no faktisk er. Synes dette i større grad er en redaksonell svikt og mener at det viser at united.no ikke har gode nok retningslinjer.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Sporer av jeg også, sorry @Blodfink.
For en stund siden laget jeg en statistisk oversikt over noe med United, husker ikke hva.
Tror det var etter en match mot Leeds.
Postet det her, og limte det deretter inn i komm feltet på United.no.
Fikk svar fra Håkon Aaberge at han holdt på å lage akkurat det samme, og skulle produsere en artikkel av det.
Men han droppa det.
Poenget er at flere kan få nøyaktig samme ide samtidig.
Det sagt, benekter ikke at United.no kan ha sakset fra MEN.
Hadde sendt dem en mail som @Buchan foreslo.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Akkurat journalistikk og samme saker i alle bauger og ender har jeg gitt opp å bry meg om :hah: Det er jo sånn innen alle temaer i mediene. Man henter jo nyheter fra diverse byråer osv. Har sett noen morsomme klipp, hvor hvert eneste nyhetsanker i MSM verden over bruker eksakt samme inngang, samme ord etc. Skummelt.

Man får beskjed om å lage en sak, og den skal vinkles sånn, ferdig med det :hah:

Integritet, nei det er ikke så nøye.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Cola2, Pwint, Vidar Dale Fjeld
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8416

Uten integritet er journalistikken død ☠ Da er jo alle bloggere...
post liked by: Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Cola2, Vidar Dale Fjeld
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Maguire-tråden :hah:
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Må legge meg flat og si at vi burde ha kvittet oss med han i sommer.
Men nå er jeg i motsatt ende, kontrakten er til 2025, og kan forlenges med 1 år.
For all del VI MÅ BEHOLDE han, se på de 2 siste kampene, han har ikke scoret,
men vært en av våre beste spillere, begge veier på banen.
Og han snakker med dommeren på en rolig måte, skulle tro han fortsatt var kaptein.
Men han har en rettsak som kommer opp i januar/februar fra ferien for 2 sesonger siden.
Håper at den går greit, og at han er på banen som han har vært for laget de 2 siste kampene.
post liked by: Pink Final
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Harry Maguire var en strålende spiller til tider i Leicester, samtidig hadde han strålende midtbanespillere/kantspiller foran seg som jobbet sokkene av seg defensivt og offensivt...ble satt mindre under press i Leicester er min forklaring på det. Nå går spillet akkurat litt for fort for Harry...klarer seg bra/godt mot de svakeste lagene som er i snitt 10-20% dårligere enn øvre halvdel på tabell/ligaen. Min fasit. Men vi må som klubb videre fra Maguire som fast innsalg...vil han være i tropp og få innhopp er det ok for meg, men blir aldri en stopper som kommer til å være "fast" inventar...til det har tiden innhentet han.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Jeg avventer litt før jeg forlenger kontrakten hans, først skal han spille mot City, Liverpool, Tottenham, Arsenal og Newcastle. Noe han fort gjør nå kanskje, med Martinez ute. (som heller ikke har vært god denne sesongen, men han har vel spilt med en skade som ikke var restituert skikkelig...

Men: Lindelöf, Evans og Maguire er for min del dødt løp, ingen er førstevalg, ingen av dem holder høy nok standard over tid. Statistikken med Maguire som hauses opp her og der, bl.a. av ham selv, inneholder ikke tall fra møtene med de sterkeste lagene. Når han har spilt mot disse så kan man se på tallene hans. Man har jo ikke sett på hans personlige tall, så vidt jeg har sett, man har summert opp S, U og T. Det blir tynt grunnlag for å si at det er Maguire som er grunnen til de tallene.
Jeg mener jo seriøst at han ikke har sett bra ut på flere år.

Jeg er helt enig, han ser roligere ut nå om dagen, men jeg tror ikke det blir tilfellet når det går fortere rundt ham. Så der har @Vidar Dale Fjeld et viktig poeng.
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pwint
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23314
Liker mottatt: 19276

Da kan vi kanskje slå fast at Maguires statistikk kan ha noe å gjøre med kvaliteten på motstander å gjøre. Synes nesten en journalist bør spørre ham om han har noen kommentarer til dette nå. Han var jo meget snakkesalig under sist landslagspause om dette.
post liked by: Ryder, Pwint, 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889



Fra parlamentet i Ghana 🤣

En stund tilbake kritiserte et parlamentsmedlem en kollega, og sammenlignet ham med Maguire.

Nå beklager han. Ikke til politikerkollegaen, men til Maguire!
post liked by: JørgenT, red, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Jan Erik, Blodfink, Buchan, Beta 2.0
User avatar

Jan Erik
Posts: 2496
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7740
Liker mottatt: 8122

Her har man en ordentlig politiker, @10Hag. En som kan innse sine feil, og tar det som en mann. Gir meg håp for menneskeheten. Vil jo aldri se det på Stortinget, men det er en annen sak...
post liked by: Blodfink, Buchan, RedTrafford, 10Hag
Post Reply