Harry Maguire

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7615

Youtube kan være slemt, og ofte trekker det frem de verste (eller beste) avgjørelsene til en spiller og samler de sammen i en video som gjør at de ser helt ubrukelig (eller magisk) ut. Denne er ikke helt ny, og ganske urettferdig, men den viser endel av svakhtene til Maguire:

Jeg lurer på om tempoet rett og slett er for høyt for ham for tiden. Eller så har han mistet alt av selvtillit. Han er nølende, treig og ser ut til å ta dårlige avgjørelser i bøtter og spann. Men jeg mener han har vært god for oss tidligere, og jeg mener han har fremstått langt mer selvsikker for landslaget også. Denne er også litt slem, men savner virkelig Vidic:
post liked by: RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Maguire er en skikkelig fan-splitter, jeg gir ham gjerne kritikk for det også, dårlig gjort av ham, holde på sånn a gitt :hah:

Angående kampen i går mot Burnley så er han jo slettes ikke dårlig hele tiden, men han er dårlig på flere tidspunkter i hver eneste kamp, og han spiller nærme vårt eget mål...Jeg vil ha en stopper inn og ham ut til sommeren. Er ikke sikkert jeg forandrer mening om han spiller seg opp ut sesongen heller.

Jeg har faktisk skrevet positivt om han en sjelden gang i blant, og jeg prøver å yte ham rettferd, men det lykkes jeg nok litt dårlig med.

Har jo nevnt det noen ganger, men jeg får ham ikke til å passe inn i United, og slettes ikke som kaptein. Det er noe med personligheten, urettferdig vil noen si, men det er sånn det er for min del. I tillegg har jeg aldri vært imponert over spillet hans i United, tidvis ja, for det meste nei.

Jeg ønsker ham all mulig lykke til, også i United, såpass bør han få. Men aller helst et annet sted.


'
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2, RedTrafford, Ryder
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det ble veldig tydelig for meg under kampen mot Soton at Maguire ikke bare er i dårlig form, men at han rett og slett ikke passer inn i Rangnick-fotball. RR ønsker at forsvarsspillerne skal følge spiss når disse møter, og ta duellen i stedet for å falle av. Lindelöf har behersket dette bra så langt, det samme med Varane. Men Maguire er rett og slett ikke kvikk nok, og havner på etterskudd. Så det gang på gang i andre omgang, er du ikke helt oppi, blir du enten vendt bort eller så kommer det en støttepasning som gjør at spissen kan vende og løpe fra Maguire mot mål. Da ser du bra dum ut.

Tror derfor han aldri vil se bra ut dersom vi skal spille fotball på denne måten. Der han VIL se bra ut, er i et oppsett som Englands, der de har to DM i Rice og Phillips som tar dueller og plukker opp løp, så kan han ligge bak i ro og mak og sope opp. Tror faktisk også han ville spilt godt for City, som har ball hele tiden og der de bak er mye mer ballspillere enn taklende, klassiske forsvarere.
post liked by: Lingard, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Den utskjelte kapteinen klarte omsider å få slutt på Manchester United sitt corner mareritt. Vi for håpe på at det ikke tar like lang tid til neste corner mål, verken for Maguire eller laget. Smakte nok godt for Maguire dette.
Alle er enige i at Maguire ikke har hatt noen god sesong til nå. Det har vært mye rart for å si det mildt.
Jeg synes han var meget god mot West Ham, men så ble det ikke så bra igjen.
Men jeg synes han spilte en god kamp mot Brighton, og også nå mot Leeds.
Med all tyn han har fått i det siste så synes jeg han fortjener skryt for hvordan han har fremstått i de to siste kampene.
Jeg håper at vi nå for se en Maguire som presterer på et høyt nivå fremover. Selv om noen nok mener at et høyt nivå av Maguire ikke er godt nok. Men nå er det det vi foreløpig har av spillere som vi må forholde oss til, og håpe at de presterer bra.
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 430

Dette er, for meg, et tegn på at vi har en kaptein som faktisk forstår seg på klubben og dens historie..

post liked by: Buchan, Pancho P, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

For min del så fremstår Harry Maguire som et bra menneske. Han gjorde mye bra under pandemien, slo seg sammen med Jordan Henderson og Harry Kane for å samle inn penger blant annet. Selvsagt var det uheldig den situasjonen i Hellas, samtidig så vet man at politimenn der nede kan være litt vektere med fullstendig overtenning.

Problemet mitt med Harry Maguire er at han ikke presterer på det nivået vi bør kunne forvente av en kaptein. Han er ikke en jeg stoler på at vil gjøre jobben sin på banen, og sånn sett bør han heller ikke være kaptein i mine øyne. Uten å ha kikket på noe statistikk her, men jeg har en hypotese på at Maguire er en av de som har begått flest individuelle feil i løpet av denne sesongen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Bryr meg på en måte ikke om han er kaptein eller ikke. Per nå har han ikke spilt på sitt vante nivå, og det nivået vi som klubb trenger. Da synes jeg det er litt rart at han likevel har klippekort. Ikke at Bailly er å foretrekke, men med Lindeløf + Varane så har vi sikkert vårt beste stopperpar. Klart, Varane må være skadefri, så det er jo den biten, heh.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur HM si fallende formkurve er eit resultat av intern uro. Skulle bare mangle at dette påvirker kaptein meir enn andre.

Også merkeleg at HM kan kritiseres til det blodraude, medan CR7 ikkje kan det.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Han har prestert svakt i år, ja, men det er vel ytterst få som har prestert på et godt nivå i år. Skal vi spille uten kaptein da, eller bytte etter dagsform?
Vil tro det er ganske mange flere kriterier, for å bli kaptein for et lag, enn kun prestasjonen på banen til enhver tid, som vi har null innsikt i, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så mye oppstyr rundt dette. Mannen som utnevnte han til kaptein har jo "litt" innsikt i hva som kreves for å være kaptein for United og spilte med noen av de som kapteiner de neste 100 årene vil bli sammenlignet med, så hvor galt kan det egentlig være?

Som jeg har sagt før så skulle jeg også ønske å se mer aggressivitet/temperament ute på banen fra den som har bindet rundt armen, men da kun fordi jeg "vant med det" fra årene med Keane osv. Er det dette spillerne i dag trenger? Syns ikke jeg hører om annet enn at dagens spillere er annerledes enn de var for 20 år siden osv og at de må behandles på en annen måte for å prestere enn man kunne på den tiden.
Ser man på kapteinene i PL generelt i dag så skal man lete lenge etter en kaptein jeg ville tenkt er en "god kaptein" når jeg sammenligner med mine preferanser fra hva man så i "gamle dager", så jeg tenker at den rollen kanskje har endret seg litt fra våre gamle helters dager og at det ikke nødvendigvis være den som vi ser kjefter mest på dommeren eller takler hardest som er den beste lederen med tanke på hva spillergruppen trenger..
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

For min del så handler det om spilleren Maguire. Ikke nødvendigvis lederen. Men når han er en av de troppen som har skuffet mest, så er det etter min mening helt fair å stille noen spørsmål om hvorvidt han er den rette. Både Lindelöf og Varane burde stå foran han i køen på stopperplass dersom vi skal se på prestasjoner i år. For min del så handler dette vel så mye om at kapteinen er en man skal kunne stole på, for min del så sliter jeg virkelig med å ha tillit til Maguire. Når man mener at spilleren Maguire ikke er god nok, så blir det vanskelig å skulle ha han som kaptein også.

Maguire er en stopper som kommer til sitt beste når han spiller for et lag som er godt organisert, hvor det blir mye fysiske dueller og hvor Maguire slipper å ha så mye ball i bakre ledd. For min del passer han rett og slett ikke inn i et lag som ønsker å styre kamper.

Når det er sagt så ser jeg det som lite nyttig å bytte han ut nå. Alternativet ville kanskje vært Bruno, men han har ikke den nødvendige kontrollen på temperamentet slik jeg ser det. Ronaldo er ingen lagspiller så ser jeg heller ikke som et særlig alternativ.

Det er mulig at dette vil løse seg etterhvert, slik jeg ser det så er ikke Maguire vårt største problem per dags dato. Vi vet ikke engang hvem som er sjef 1. juli, så det er et mer naturlig sted å begynne.
post liked by: Pink Final, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Otac wrote: 10 Mar 2022, 13:30 Eg trur HM si fallende formkurve er eit resultat av intern uro. Skulle bare mangle at dette påvirker kaptein meir enn andre.

Også merkeleg at HM kan kritiseres til det blodraude, medan CR7 ikkje kan det.
Tror det samme som deg @Otac.
Jeg spekulerer vilt og har skrevet det samme før.
Ser for meg en klinsj mellom Maguire med "sine folk" på den ene siden, og Ronaldo og ”hans gjeng“.
Feks i uka mellom Everton og Leicester i høst.
Der Maguire så ut til å være helt vekke mentalt.

Begge sider kan godt ha hatt rett.
Maguire har kanskje forsvart eksisterende kultur, mens Ronaldo har kritisert den.
Også eskalerte det, og Solskjær mistet kontrollen.
Bare spekulasjoner.

Det er vel ikke forbudt å kritisere Ronaldo?
Ofte delvis enig med deg jeg.
Men når det blir Ronaldo kritikk i hver eneste post, og i tillegg fake news - da ble det for mye.
post liked by: RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, er det ikkje fake news at eg skriver det i kvar einaste post?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Jo det er fake news fra meg.
Men det har tidvis vært mye.
Beklager å måtte skrive det over, men det var et svar på om det er liv å kritisere Ronaldo på linje med Maguire.
Når det gjelder innhold er jeg ofte enig i mange av postene dine.

For å pense tilbake til Maguire.
Får bare håpe han kan komme tilbake til 20/21 nivå.
Det bør være mulig, om han kan få orden på konsentrasjon og få nullstilt tankesettet sitt.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

For meg, både som fan og som spiller selv i gamle dager (tidvis som kaptein), betyr det ingen ting hvem som er kaptein. Når en ser hvor ulike kapteinene til United har vært de siste åra, kan en heller ikke påstå at det finnes noen fasit på hva en kaptein skal være. Vi har jo til og med hatt en som ikke kan snakke engelsk.

Men tydelig at det betyr noe litt mer i England. I alle fall i offentligheten, aner ikke hvordan det er i garderoben blant spillerne.
Det største (egentlig eneste) problemet jeg har med Maguire som kaptein, er om det påvirker laguttak.

Det blir litt det samme som med Ronaldo: Setter du ham ut blir det bråk, mens setter du ut Maguire blir det en «degradering» og en «ydmykelse», ikke bare en fotballfaglig vurdering. Og det er en uting uansett hvem spilleren er.

Tipper han spiller mot Spurs, ettersom Lindelöf var omtrent like svak mot City, og da vet vi hvem som ryker.
post liked by: Otac

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 11 Mar 2022, 06:00 Jo det er fake news fra meg.
Men det har tidvis vært mye.
Beklager å måtte skrive det over, men det var et svar på om det er liv å kritisere Ronaldo på linje med Maguire.
Når det gjelder innhold er jeg ofte enig i mange av postene dine.

For å pense tilbake til Maguire.
Får bare håpe han kan komme tilbake til 20/21 nivå.
Det bør være mulig, om han kan få orden på konsentrasjon og få nullstilt tankesettet sitt.
@Pink Final
Eg hadde jo aldri gidda å skrevet det so ofte hadde det ikkje vært for at eg, i hvertfall til tider, blei idioterkært fordi eg ikkje kunne sjå at Ronaldo var bortimot verdens beste spiller, og ein velsignelse for både laget og garderoben.
Da måtte eg drive med litt voksenopplæring.

Litt for ofte. Enig i det. Og det beklager eg.
post liked by: Pink Final
Post Reply