Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Deleted User 480

Vi får vel "agree to disagree" @Ryder. Synes Traaen har brukbar oversikt over spillere, historikk og meritter.

Det kan være han er hakket bedre på radio. Noen liker stilen hans, og noen ikke. Han er nok noe spesiell, og maler fargerike verbale bilder.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Eg ville heller lytta til at Scheie las frå telefonkatalogen i ei veke enn å høyre Traaen kommentere ein heil fotballkamp😂😂😂 Han og Kalle Løken i tospann var ein lidelse å høyre på. Eg veit ikkje om andre kommentatorar enn Traaen som vert meir ekstatisk over eit innkast midt på bana enn ei avgjerande scoring på overtid. Men no har eg ikkje høyrt på han sidan 90-talet heller. Kanskje han har utvikla stilen😎
post liked by: Ryder, Pink Final, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Bortsett fra Carl Erik Torp så har vel NRK ingen i sin stall som egentlig holder mål? Syntes de kommenterer vel banalt, skal forklare det åpenbare uten å gå i detalj på det som virkelig er interessant. Nesten som at man tror at de kommenterer en kamp for noen som aldri har sett fotball før. Lise Klaveness var veldig der i mine øyne. Forferdelig kommentator, men en flink fotballpresident!
post liked by: Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 480

Pancho P wrote: 21 May 2022, 21:56 Eg ville heller lytta til at Scheie las frå telefonkatalogen i ei veke enn å høyre Traaen kommentere ein heil fotballkamp😂😂😂
🤣 Det var unektelig en veldig artig kommentar selv om jeg ikke nødvendigvis er helt enig.

Jeg må jo krype til korset å innrømme at jeg er fundamentalt og fullstendig nedstemt her! ☺️

Men, denne da: Vi får muligens Fjørtoft på indre bane i PL neste år. Da ville vi vel heller hatt Olav Traaen? 🙃
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Traaen i kommentatorbua og Fjøra på indre bane😬😬😬 Eg trur eg fekk ein idé til ein fotballskrekkfilm😱😱😱
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 429

Og Schau i studioet.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Kan litt på etterskot gratulere Frankfurt med eit etterlengta trofé. Fint for dei, og ditto kjipt for Rangers, men kampen var alt i alt spanande og bølga fram og tilbake. Den store skilanden, utanom ein dårleg straffe var i mi meining Kevin Trapp som på eit par tidspunkt i ordinær tid slo til med nokre feberredningar verdig vår eigen sisteskanse!
Dei fleste straffane var det stor klasse over, men Wales-legenda Ramsey klarte ikkje det einaste han vart bytta inn for å gjere. Men ein kan vel sei det sånn at Frankfurt på mange måtar var favoritten, trass i at Rangers skal ha for å ha prestert over evne i denne sesongs EL.
Ellers fint for "vår eigen" Jens Hauge som til tider viste litt av reportoaret og generelt gjorde ein fin figur. Det skal dog seiast at det var ikkje veldig overbevisande forsvarsjobb av Frankfurt, noko som gjorde denne kampen meir dramatisk enn den trengte og som nemnt, berre ein påskrudd Trapp var på mnge måtar skilnaden mellom laga.
Er også verdt å nemne at marknadsverdien til Frankfurt laget som starta finalen var på 45m euro. Det er vel omlag snittprisen på EIN Unitedspelar.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Norske programledere, kommentatorer, «eksperter» og gjester er veldig flinke….på å ødelegge en fotball opplevelse 😁

Men om jeg setter opp en best of for tiden.
Programleder Børslid
Kommentator Wikestad
Ekspert Myhre (hode og skuldre over alle andre)
Gjest Eide

Tilsvarende worst of
Programleder Fjørtoft (Uhøflig, uhøflig og atter uhøflig, egner seg bedre som skrikhals i ett eller annet grustak)
Kommentator Langli
Ekspert Stamsø-Møller
Gjest Alt av Liverpool relaterte fysakker
post liked by: JørgenT, Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

@Pink Final ikkje ein gong ei "ærefull nemning" av Alsaker?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Hehe @JørgenT.
Nei, hverken på godt eller vondt.
Strekker meg til at han er brukbar om ikke United og/eller Liverpool er involvert på en eller annen måte.
På den annen side finnes det mange verre kommentatorer.

Om jeg skal ta med honour mention for gode kommentatorer blir det to soleklare kandidater:
Bjørge Lillelien og Arne Scheie.
post liked by: JørgenT, Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote:21 May 2022, 21:58 Lise Klaveness var veldig der i mine øyne. Forferdelig kommentator, men en flink fotballpresident!
Synes faktisk Klaveness gjorde en god jobb da hun var i studio i forbindelse med VM (bortsett fra at hun var en ihuga Spania-fan). Aner ikke hva hun har sagt i andre anledninger.

Ellers må jeg si det var veldig sterkt av Lyon å slå Barcelona i kvinnenes CL-finale her om dagen. Barcelona tapte ikke poeng i hjemlig liga, med 159-11 i målforskjell. Okay, det sier kanskje en del om ligaen, men det sier også mye om kvalitetene til Barcelona. De var store favoritter mot Lyon, selv om Lyon har vunnet nesten rubbel og bit det siste tiåret. Også flott å se at "våre" to, Hegerberg og Hansen, spilte store roller for begge lag.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
AC Milan vant Serie A, etter en jevn innspurt med Inter. Dermed vinner en 40 år gammel Ibrahimovic enda en tittel. Riktignok har han vært ganske ute av laget siste halvåret, delvis pga skader, men likevel imponerende hva han får til så gammel. Scorte 8 mål og la opp til 3 til. Ikke verst det ;-)

Dessverre sneik Roma seg inn til EL foran nesa på Fiorentina. Synd Fiorentina tapte mot Sampdoria... Hadde vært fint å se Mourinho i Conference League.
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Mourinhos Roma går mot en fortjent seier i Conference-finalen, til mange nordmenns forargelse. Kan snu i andre omgang, men det var lite som tydet på at det skal skje. Vi får se om Feyenoord kan dra noe opp av hatten.

Tross tre sensasjonelt svake kamper mot Bodø/Glimt, har de i sluttspillet vist at de er det desidert sterkeste laget i hele konkurransen. Også da mot Bodø/Glimt.

Neste år er de potensiell motstander for Erik ten Hag i Europa League. Roma er et ganske godt lag per nå. Ikke verdensklasse, men absolutt habilt, høyt nivå. På lik linje med Arsenal, og United, når vi er i form. Synes de er kjedelige å se på, som Mourinho gjerne er. Men det er kvaliteter og svært god organisering. Og litt gøy å se hvor sentral Smalling er. Han er viktig i dette laget.

Merker at det er vanskelig å glede seg til Europa League, enn hvor mye jeg prøver. 😅
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Feyenoord åpner sterkt! Wow. Nesten 1-1 på et kaaaanonskudd. De presser høyt.

Da blir det kanskje en mer spennende finale enn 1. omgang tilsa.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser ut som Mourinho skal ta den lange veien i andre, med ultradefensiv fotball.

Det skal godt gjøres å stå mot et så heltent Feyenoord nå.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Roma vinner som forventet.

Feirer nå som om de har vunnet Champions League.

Nok et bevis på at alt - suksess inklusivt - er relativt 😅
post liked by: JørgenT, Pink Final

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ja, men lov å bli glad når ein er "best av dei verste". Fint for vår gamle ven Chris som gjorde ein finfin kamp. Har elles lite til overs for Roma.

Deleted User 595

I anledning at de Jong mer og mer ser ut til å bli United-spiller, tenkte jeg å se Belgia-Nederland kl 20:45 i kveld.

Holde ett ekstra øye med Frenkie, i noe som kan bli en jevn interessant kamp mellom to gode landslag.

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Pellistri var i aksjon for Uruguay i natt og hadde en veldig fin assist. Lurer på hvor god han egentlig er. At han starter kamper for et temmelig bra landslag er jo et positivt tegn. Samtidig fikk han lite spilletid på det suverene nedrykkslaget Alavés. Denne utgaven av Alavés var grå, kjedelig og defensiv så man skulle kanskje tro at de ikke hadde så mye å tape på å kaste inn en spennende unggutt i lagoppstillingen. Utifra min noe begrensede kunnskap om både Alavés og Pellistri ville jeg tro at han er god nok til å få flere minutter enn han fikk. Uansett et mislykket utlån der det rareste var at han gikk tilbake etter å først ha vært utlånt dit i fjor, uten at det var noen braksuksess.

Men hvor god er han? Det er utvilsomt noen spennende takter der. Mtp at høyrevingen er temmelig tynn, kan han kanskje overbevise ETH i pre-season?
Post Reply