Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

Sier noe om hvor nøye jeg følger med på landslaget, hehe.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7590
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27174
Liker mottatt: 17701

Europas dårligst drevne storklubb Hamburg Sportsverein snur 0-1 til 3-2 i Rostock mot Hansa.
Dermed tar de 3 plass i 2 Bündesliga.
Det betyr kvallik matcher mot tredje siste klubb i Bündesliga.
Mot Hertha Berlin.
Skikkelig storkamper det.
HSV har spilt 4 strake sesonger i 2 Bündesliga.
Klubben som var den eneste som aldri hadde rykket ned fra Bündesliga.
Rykker de opp så gjeninnfører de nok ikke den berømte klokka.
Men kanskje signatursangen Meine perle ?
post liked by: Blodfink, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14597
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23222
Liker mottatt: 19155

AC Milan tok et stort steg mot ligatittelen i dag. Den første siden 2011. Juventus vant alle fra 2012-2020...Inter vant i fjor.
post liked by: Pink Final, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

I Serie A, så håper jeg inderlig at Fiorentina klarer å snike seg forbi Roma, og klaske dem til Conference League.

Men håper samtidig ikke vi opplever det samme av West Ham :nervøs:
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Er det berre meg, eller går alle cupkampar til straffekonk for tida? Rangers har føretatt fem byte, men Amad sit fortsatt på benken...
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Pancho P wrote: 18 May 2022, 23:40 Er det berre meg, eller går alle cupkampar til straffekonk for tida? Rangers har føretatt fem byte, men Amad sit fortsatt på benken...
Ja, dessverre enda et lån som har gått straka vegen til helvete. Er skikkelig trist å se store talenter knapt få spilletid i klubb etter klubb. Diallo har nært sagt "tapt" to år etter at han gikk til United. Får håpe han har fått noe igjen av treningen og erfaringen likevel, men det er så viktig å spille kamper, og det er jo hovedpoenget med å gå på lån. Hmm, med mindre det har vært så destruktivt i United, at det rett og slett er bedre for spillere å ikke være der :-|
Uansett, jeg skulle mye heller ha sett spillere som Diallo og Pellistri med 30-40 kamper i løpet av en sesong, i stedet for nær sagt 30-40 minutter.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4423
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9406

Jeg stiller meg noen spørsmål om hvem som finner klubbene som vi låner ut spillere til. Spesielt Amad og Pellestri har mer eller mindre kastet bort et år i år. Ethan Laird er en annen som har hatt lite spilletid i vår. Tiden Mengi har vært mye skadet i vår, men spilte U23 i høst fordi lånet til Derby falt igjennom.

Finnes selvsagt andre spillere som Garner og Williams som har hatt gode sesonger, men det er for mange mislykkede lån.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Så ikke den komme, men.. Spennende å se hvem som får jobben med å bygge et stabilt, titteljagende og relativt ungt lag med fokus på videresalg nå.. 🙄

post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

@Steinar Stenseth. Eg vil sette ein tiar på Kjetil Knutsen, sjølv om eg aldri vil sjå dei pengane igjen😉 Når Bayern München kan hente ein trenar frå Brann, kan vel også Borussia hente ein frå Glimt😅
It's Squeaky Bum Time!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Steinar Stenseth wrote: 20 May 2022, 13:07 Så ikke den komme, men.. Spennende å se hvem som får jobben med å bygge et stabilt, titteljagende og relativt ungt lag med fokus på videresalg nå.. 🙄

Ber til alle teoretiske gudar om at dei slutter med dette tullet med å stifte manager så ofte. På få år har dei kvitta seg med Stöger, brosz, touchel, favre og rose. Liknar andre lag vi kjenner til, men faktisk verre.
Dessutan håpar eg dei går litt vekk frå å berre utvikle talent, men faktisk ta opp kampen med bm og då kan ein ikkje selje dei største talenta kvar einaste gong, men som vanleg rår pengane og ikkje eit sportsleg interessant prosjekt.
post liked by: Pancho P, Belfastboy

Deleted User 430

Skal de følge BM, @Pancho P, så burde gjøre det ordentlig og gå for Horneland😂

Veldig enig med deg der, @JørgenT. Virker som det har gått seg inn i en halvveis blindgate med fokuset de har hatt de senere årene. Nå har de riktignok hentet inn Süle på bosman, så det kan jo være at de ser nytten i noe mer erfaring. De er en ekstremt godt drevet klubb, økonomisk sett, men det vil tro det er begrenset hvor lenge unge talenter reiser dit uten mulighet til trofeer i tillegg..
post liked by: JørgenT, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Bra trøkk i kvinnenes CL-finale, overraskende 3-1-ledelse for Lyon rett før pause. Hegerberg med ett mål og én assist, Graham Hansen med assist for Barca. Men tipper Barca snur det til slutt, de skal være et bedre lag.

Synd den kommenteres av Olav Traaen, han plager meg virkelig.

Deleted User 429

Fantastisk kamp så langt. 1-0-målet er sesongens mål! For en kanonkule!

Deleted User 480

Multitasket litt mellom Brann og CL. Sterkt av Lyon. Hegerberg er skikkelig vass. 👍

Har personlig ikke noe imot Olav Traaen. Synes han har engasjement, også har han fulgt kvinnefotballen i 30 år, og har mye kunnskap. Han er vel kvinnefotballens Arne Scheie.
User avatar

Ryder
Posts: 4684
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2603
Liker mottatt: 10634

Canto wrote: 21 May 2022, 21:12 Multitasket litt mellom Brann og CL. Sterkt av Lyon. Hegerberg er skikkelig vass. 👍

Har personlig ikke noe imot Olav Traaen. Synes han har engasjement, også har han fulgt kvinnefotballen i 30 år, og har mye kunnskap. Han er vel kvinnefotballens Arne Scheie.
Det synes jeg er en grov urett mot Arne Scheie…

Smaken er som baken, men hva har Traaen av kunnskap? Synes ikke jeg lærer noe av å høre på ham, ikke synes jeg han skjønner spillet heller. Jeg ser ikke altfor mye kvinnefotball, og kunne således lært mye av en kommentator som følger den tett, men for meg framstår det ikke som han har sett mer enn hvermannsen. Hvilke spillere har prestert i år, hva er styrker og svakheter osv? Ingen ting.

Han skal ha for å ha tatt kvinnefotballen på alvor hele veien. Men han får fortsatt ikke kommentere herrekamper (annet enn på radio av og til), og det sier vel litt - i mitt hode sier det også at kvinnefotballen hadde fortjent bedre.

Imponerende av Lyon, nesten perfekt taktisk underdog-gjennomføring. Om Diego Simeone så på, gned han seg nok i hendene…
Post Reply