Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Fikk dessverre ikke tak i denne kampen noe sted. Ganske jevn statistikk, men Benfica knuste Sporting, Fernandes fikk et gult kort, Sporting fikk 6 gule, det ble et rødt ut av det. Benfica 5 gule. Og scora også 5!

LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Mason Mount banker inn 2-1 til Chelsea over Liverpool i supercupen, fantastisk avslutning, dessverre offside...Men Chelsea spiller minst like bra som Liverpool. Artig kamp. (har ikke sett 1.omg, kom inn i kampen etter 68 min). Heier på de blå.

1-1, 4 min. igjen av ordinær tid.

CFC dominerer her på slutten. Spent på xtra-omg. Chelsea med to hårfine offside-(mål). Lurer på om den jeg så, den siste var feil...har ikke sett den i 1.omg.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Liverpool stod høyt og begynte best.
Chelsea tok imidlertid sakte men sikkert over, og var best i 1 omgang.

Den i første omgang var hårfin, men riktig avblåst.
For øvrig første herrekamp på så høyt nivå med utelukkende kvinnelige dommere.
De er litt nølende, men har klart seg bra.

Holder selvsagt med «pensjonistene» fra London her :D
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Bra du minna meg på matchen i Arsenal-tråden [mention]Pink Final[/mention], hele supercupen hadde egentlig gått meg hus forbi.

Liverpool får en nedtur denne sesongen, starter i kveld med et :fire:
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

huffda...

Edit: jadda, iskald straffe av Jorginho

Fikayo Tomori blir litt av en stopper tror jeg.

Mount en dårlig touch unna alene m keeper

Oi da Abraham

Chelsea med en haug muligheter, få den ballen inn i mål nå da!!

Abraham dagens syndebukk...bommer på åpent mål i kampen og skyter en elendig straffe...

Blir irritert, Liverpool med ny tittel...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Molde skal møte FK Partizan i play-off. Det blir trøkk i Beograd. men sterkt å ro det i land mot Aris, ganske heftig der nede også.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ajax spiller til tider fantastisk fotball, bare sett første 45 i CL-kvalik mot Apoel, Ajax varierer i kvalitet, men innimellom funker det med finesser og one-touch. Ingen mål sålangt, Apoel kom mer med etterhvert.

Liker stilen til manager Erik Ten Hag. Han og OGS har ikke helt ulik filosofi kanskje.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lukaku starter kampen mot Lecce i kveld, den skal jeg se, tipper han scorer. Det er tross alt Lecce.

Han er motivert selvfølgelig, bitter type som han er...Kommer til å overprestere for så å slukne i perioder er mitt tips.

Gleder meg også til å lese på twitter. Om han scorer 1, 2 eller 3 kommer hylekoret: "vi skulle aldri ha solgt ham" osv osv.

Jeg er avslappet, tror jeg var lykkeligere når fyren endelig forsvant, enn jeg var når CR7 ble annonsert. (Etter å ha sett ham leke med MUFC i treningskampen for Sporting, 18 år gammel, sommeren 2003).

Ble 1 mål, men nærteknikken var som vanlig.

Ser litt på RBK i CL-kvalik, Hedenstad har rå frisparkteknikk, Rashy og Pogba kan lære litt av ham? Knallhardt med litt innside, rundt mur, dundrer i stolpen dessverre.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Jeg har sett en del fotball i det siste, dette går litt i rykk og napp.

Men jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at alle andre lag scorer mye lettere enn United...Noe expected goals kanskje viser...

Og de andre spiller morsommere. Huff og huff...

Så bl.a PSV-Ajax, storkoste meg rett og slett, ble ikke mange mål, men de ser så gode ut, med one-touch og samtidige bevegelser, de har en tydelig stil liksom. Blind slår pasninger på lissa gjennom ledd også...Burde jo ha passa inn i Ole-prosjektet. Hadde en god kamp mot PSV synes jeg.

Men det er ikke slik at jeg ønsker ham tilbake, selv om han har en ganske bra fot...Kanskje jeg vil ha ham tilbake?? Hehehe
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kroatia maltrakterer James i kampen mot Wales, Lovren hockeytakler ham, går rett i spiller uten å bry seg om ball...klar straffe...ingen reaksjon fra dommer...

Minutter etterpå smeller det igjen, James knocka ut, men kommer seg opp og utpå igjen. Gult til den andre grisen i forsvaret, Vida.

Kjenner jeg er stor Wales-fan i kveld... De ligger under 0-1 dessverre.

Bale: 1-1 før pause, 15 min igjen, go Wales. Ebber ut med 1-1...men de kan fortsatt kvale inn, ser litt vanskelig ut, men Slovakia og Ungarn er innen rekkevidde.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Mings og Maguire ser ut som to fantastiske stoppere sammen. Mings har virkelig tatt steg.

Knallhard type og driver fremover med ball mot Bulgaria her. Han og Tuanzebe dannet jo det beste stopperparet i Championship i fjor. Han er jo da snart samspilt med to av våre stoppere.

Om vi skulle gå for en stopper igjen... 8-)


Bulgaria har ikke nivået de hadde med Hristo Stoichkov akkurat, men Mings får nok flere landskamper.

Har ikke sett ham spille for Villa denne sesongen, noen som har?
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mings var veldig bra i den ene kampen jeg så med dem (mot Tottenham, vel?)

Forøvrig kvalmende scener i Sofia, de truet med å stoppe kampen tre ganger pga apelyder og nazi-hilsener fra tribunen. Få det bort, kast dem ut.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Arsenal-Pepe kommer innpå og gjør dette i EL, han har ikke blitt varm i trøya i PL, men begynner å vise hva han kan i EL...

][/hr]
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Braut H. med iskald straffe, Napoli-Salzburg 0-1 i CL. 15 min. inn. Sjanser begge veier, morsom kamp.

Vilt det han driver med denne sesongen, kan velge hvilken klubb han vil gå til allerede i januar...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Synd han vraka MUFC muligens...


LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Der scora Braut Haaland mål nr 4 på 40 minutters spilletid på to innhopp for Dortmund.

Kommer innpå og scorer etter 10 min. på banen, nesten litt lenge til å være han :hah:

Dortmund-Köln 4-1 .

Og der kom nr. 5 på en fantastisk prestasjon.

Jeg er bitter merker jeg...Men Islam Slimani og Odion Ighalo kan jo slå til... :shit:
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er temmelig vanvittig det Haaland holder på med.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, da ble det 2 mål til på Erling Braut i dag, har bare 7 mål på 150 minutters spilletid. :hah:

Jeg blir bitter her...Han hadde satt fyr på PL og, det er jeg ganske sikker på.

Marerittet er om han spiller for noen helrøde eller lyseblå i fremtiden...
LUHG!
Post Reply