Scott McTominay

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Deleted User 480

@Pink Final Det er bra! 👏 Kanskje de har "snik-lest" her inne å tatt det til seg. 😇
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Cola2

Deleted User 480

Neida.... der var de i gang igjen! 🙄
Onsdag var skotten imidlertid tilbake i full trening igjen. Det betyr at United er styrket før søndagens storkamp mot City.
Edit: Bra at han er tilbake og styrker oss, altså!
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Til og med lokalavisen MEN skriver det i dag at the scot is pictured at the training yesterday.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Hehe, kjepphesten min det 😁.
Er man skotsk når man er født og oppvokst i England med skotske foreldre?

Er man bergenser om man er født og oppvokst i Ghana om moren og faren din er fra Fana? 😅😜
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

😆😁 Godt poeng @Pink Final ! Litt som meg det; Jeg er født I Bergen, men ikke i Fana. Foreldra mine er fra østlandet, og ikke Ghana. 😄.
post liked by: Pink Final
User avatar

MRodsjo
Donor
Posts: 39
Joined: 22 Feb 2022, 12:45
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 2

By the way, husker jeg rett... scoret McTominay sitt første for A-laget mot Vålerenga?
Er stor fan av Scott, og jublet da jeg vant en auksjon av drakt signert av Scott og Ole Gunnar etter kampen mot Atalanta i CL.
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 480

Kjapp kildesjekk sier Wolves, men det kan jo ha vært det første offisielle i ordinær kamp. Mulig du har rett.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Stemmer det @MRodsjo.
Scott scoret i treningskampen der vel United slo Vålerenga 3-0 under Mourinho.
Kult med drakta 👌
post liked by: Cola2, MRodsjo
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

I debatten som har kommet opp på United.no i "Ten Hag's stamme på åtte", spekuleres det blant annet i om Scott McTominay er på lista. Det er, og har vel alltid vært, diskusjoner om Scott er bra nok, og om han skal satses på.

Nå skal ikke jeg underslå at jeg som fan av enkelte spillere, ikke alltid ser objektivt og faktabasert på f.eks McTominay. Han er tidvis klart under pari. Samtidig viser jo fakta at han og Fred sammen tidvis har vært bedre enn mange vil ha det til.

Defensiv midt er en ganske "låst" posisjon, og det er litt rart å bruke McTominay på den måten.

Jeg er enig i et par av kommentarene i saken på United.no. Det er en som sier Scott bør omskoleres til midtstopper. Jeg tror ikke det er så dumt. Han har jo allerede denne rollen på landslaget. Kanskje enda bedre forslag fra han som mener Scott bør være indreløper. Større bevegelsesfrihet i den rollen, enn som def. midt. Brukt riktig har jeg fremdeles stor tro på Scott McTominay.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

McTominay vil nok fortsatt ha verdi, men det vil rett og slett kreve enormt mye jobb av ten Hag og Scott McTominay dersom han skal bli en intelligent nok spiller til å håndtere en ballbesittende spillestil. Scott McTominay tar ofte feil avgjørelse og fremstår etter min mening som lite taktisk skolert. Enkelt å sitte hjemme og si det. Men jeg syntes ofte at han slår sine pasninger til "feil spiller", altså at det finnes et alternativ som er i en bedre posisjon. Når du sliter med dette så kan det bli vanskelig å spille på midten for ten Hag.

McTominay som stopper kan gå. Han har fysikken til det, men det vil nok også kreve en del tilpasninger. Han for eksempel ikke selge seg billig som stopper noe han har en tendens til å gjøre litt lenger opp i banen.

Personlig så ser jeg heller McTominay som en indreløper. Han har tross alt et bra driv med ballen og kan bidra med trøkk i boks hvis han flyttes lenger frem i banen. Avslutningsegenskapene hans er også greie så det kan faktisk hende at det blir litt produksjon av det.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Canto wrote:04 May 2022, 19:26 "Ten Hag's stamme på åtte"
Har ikke sett kommentarer, men måtte bare le godt av hele greia, og litt synd at United.no i det hele tatt tok slikt seriøst. Ikke måte på hvor ivrig ten Hag plutselig har blitt til å dele sine innerste tanker og planer med diverse engelske mediekanaler i det siste. Eller, kan det være at de finner opp alt sammen? Vet hvor jeg ville plassert pengene mine vertfall.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

messilingard wrote: 04 May 2022, 20:08

McTominay som stopper kan gå. Han har fysikken til det, men det vil nok også kreve en del tilpasninger. Han for eksempel ikke selge seg billig som stopper noe han har en tendens til å gjøre litt lenger opp i banen.

Personlig så ser jeg heller McTominay som en indreløper. Han har tross alt et bra driv med ballen og kan bidra med trøkk i boks hvis han flyttes lenger frem i banen. Avslutningsegenskapene hans er også greie så det kan faktisk hende at det blir litt produksjon av det.
Spelar jo meir eller mindre fast stopper på landslaget, trass i at det ikkje akkurat er verdas beste lag så gjer han det ganske bra der. Tenker nesten (nok ein sprø teori) at han kunne vore ein god "target man" aktig spiss. Er jo relativt høg og har forsåvidt eit godt skot. Tenker han er ein spelar som kan gjere enkle og få oppgåver veldig bra, men når det blir litt mykje "trafikk" kjem han gjerne til kort.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Han spiller stopper for et lag som både spiller med tre bak og ligger bakpå. Det er noe helt annet å skulle spille i et stopperpar som skal stå høyt i PL. Setter du McTominay inn ved siden av Varane de to neste kampene her nå så tror jeg det vil være mye rart som skjer bakover. Men det er klart at han kan omskoleres.

McTominay var spiss som juniorspiller så helt utenkelig er det kanskje ikke at han ville klart det. Enig i at han vil løse noen oppgaver bra, men samtidig så er dagens fotball kompleks og taktisk, da kreves det også evnen til å løse vanskeligere oppgaver.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Som det ble nevnt, så spiller jo McTominay stopper på et relativt svakt landslag, i en trebackslinje som står lavt, og ikke prioriterer å spille seg ut gjennom ledd. Det går mye i klareringer, fysikk og hodestøt. Synes det er vanskelig å se det overført til den type midtstopper vi trenger.

Hvis McTominay (og f.eks Fred) skal forsvare en fast plass på laget, må de heve seg betraktelig på felt som pasninger, rette bevegelser, og ikke minst intelligens. Det kan bli vanskelig, når grunnferdighetene er der de er, men det skal jo ikke stå på innsatsen til noen av de.

Scott som target man... tja, morsom tanke. Men har vi noen gang sett han ha ballkontroll, pasningssikkerhet, overblikk, og intelligente bevegelser som tilsvarer en target man på et topplag? Det må i så fall kun ha vært glimt her og der?
Last edited by Deleted User 595 on 05 May 2022, 08:38, edited 1 time in total.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Utan å ha analytiske evner av betydning tenker eg han kan vere ein god og viktig stallspelar. Andre klubbar har jo hatt t.d. Milner og Delph som alternativ og han er på ein måte litt i same "nabolag " føler eg.
Post Reply