Diogo Dalot

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

José Diogo Dalot Teixeira

Høyreback
dalot.png
dalot.png (81.14 KiB) Viewed 3221 times
f. 18. mars 1999 - Braga Protugal

Kom til United fra Porto hvor han har vært siden var 9 år gammel.
Signerte kontrakt på 5 år med United 6. juni 2018 - £19 mill.

Har landskamper for Portugal på aldersbestemte lag U15 - U21
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Han spilte seg kraftig opp. Digga å se han sånn. Herlig klipp [mention]Torquemada[/mention]
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

2,5 år siden det ble skrevet i denne tråden.
Synes Diogo Dalot fortjener å nevnes for denne flotte gesten https://www.united.no/nyhetsarkiv/se-da ... nited-fan/
❤️
post liked by: red, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

@Pink Final Enig. Velfortjent skryt. Dalot er en fin fyr. Flott gest!
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Deleted User 480

Snakker om å blø for (på) drakta! Synes det står respekt av Dalot, som fullfører kampen med dette.

https://www.vg.no/#/video/231135/uni ... n-android
post liked by: JørgenT, Buchan

Deleted User 595



Diogo Dalot hadde en av sine bedre kamper i går 👏
post liked by: Ryder, Can2, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Flere enn meg som synes Dalot har gjort store steg defensivt? Stort sett veldig god 1v1, og jevnt over mye bedre i posisjoneringen.

Tror vel fortsatt vi bør lete etter en høyreback, men om han fortsetter sånn har vi litt bedre tid til å finne den rette.
post liked by: Pink Final, messilingard, red, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Spilte svært godt i går.
post liked by: red, Can2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg er ikke overbevist av Dalot, spesielt innleggskvaliteten hans er noe dårlig etter min mening. Det sagt så har han absolutt tatt steg defensivt. Mulig det har vært litt mentalt også, for øyeblikket så virker det som om forsvarsfireren fyrer hverandre opp og ingen skal ta nederlaget med å bli passert 1v1. Posisjoneringen er også bedre, sikkert en kombo av coaching og at Dalot nå begynner å få litt erfaring.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Selv for det blotte øyet har det vært åpenlyst hvor god Dalot har vært denne sesongen. Det er og trivelig lesning at relevant statistikk underbygger det man ser; Dalot har vært en av våre aller beste spillere:





post liked by: Can2, Ryder
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Syntes også at Dalot har tatt steg denne sesongen. Fortsatt kun 23 så er fortsatt rom for å vokse også. Jeg savner litt produksjon fra han offensivt, kun 2 assist på 15 kamper så langt, så kan det hende at dette forbedrer seg etterhvert.

Så skal det sies at det er spesielt defensivt at jeg syntes han forbedret seg mest. Bør uansett resigneres til en ny kontrakt.
post liked by: Ryder
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Tidvis kjem han seg såpass bra innover i banen at eg nesten synes han burde spele invertert wingback for å kunne utnytte dette betre.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Dalot har tatt store steg ja, antagelig den spilleren vår som har forbedret seg mest i år. Synes det er gøy å følge med på ham under kampene, det er veldig tydelig at han har tatt til seg MYE coaching. Hvordan han har veldig tydelige og helhjertede løp og hvordan det er et mønster i dem - alt etter hvor vi er på banen.
Så er det gledelig overraskende hvor mye bedre han er blitt defensivt. Bortsett fra mot City da han fikk tidlig gult og altfor lite hjelp, har han hatt veldig god defensiv kontroll.

Og ja, han må fortsatt jobbe med sluttproduktet - både innleggskvalitet og valgene i siste fase trenger å bli bedre, selv om tallene over viser at han er involvert i mange av angrepene som ender i sjanse. Lever godt med Dalot som førstevalg på høyre back inntil videre, og om han fortsetter utviklingen er det ikke utenkelig at han er vår langtidsløsning.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Kan vere eg tek feil, men var ikkje Dalot ein som kan spele på begge sidene? I såfall meiner eg at han bør kunne vere ein som kan konkurrere om plass på begge sider også. Ville vore eit ekstremt spanande prosjekt med Malacia, Shaw, nemnte Dalot og talentet Livramento. Meiner at om me hadde hatt noko slikt ville det vore ein utruleg god dekning og sterk konkurranse og ikkje minst longsiktigheit. Berre ein draum?
post liked by: Pink Final, Can2
Post Reply