Diogo Dalot

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 823

Hvis Mainoo fortsetter utviklingen og har samme flyt som i går ut sesongen er han også en god kandidat.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Forsåvidt, men Mainoo har så langt bare spilt halvparten av kampene. Mener årets spiller bør ha spilt store deler av sesongen - men dersom han er suveren også de siste 10 er han selvsagt en kandidat.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Stabilitet over tid bør veie tungt, og der synes jeg Dalot er foran hele gjengen, inkludert Mainoo. Spilt så og si alt, og sjeldent levert under pari. Som regel godt over, og ofte blant banens beste. De andre har enten variert mer, eller spilt betydelig mindre.

Tenker Mainoo er en solid runner-up.

Garnacho synes jeg har vært for ustabil. Variert fra det geniale til det håpløse. Som er helt innafor for en så ung spiller. Overall en god sesong, med svært mye spilletid.

Onana i 2024 ville vært en het kandidat. Men med 2023 i regnestykket, ryker den greit.

Højlund har og vært god, men ikke god at han er en kandidat.

Og helt ærlig, mener jeg både Evans og Maguire fortjener en fair shout. Hadde de spilt mer, ville de vært reelle kandidater. De har - i likhet med Dalot - knapt hatt dårlige kamper.
post liked by: RedTrafford, Ryder
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

Jeg er nok mest enig med @Ryder når det gjelder kandidater til årets spiller. Hvis det var opp til meg, og kåring i dag, ville jeg gjort slik:

Årets spiller - Diogo Dalot
Årets unge spiller - Alejandro Garnacho
Årets gjennombrudd - Kobbie Mainoo

Dalot har tatt den lange, og tildels kronglete, veien for å komme dit han er i dag. Jeg kan ikke huske én episode med klaging eller utenomsportslig tull. Denne sesongen har han tatt store steg og levert solide prestasjoner på rekke og rad. Imponerende!
post liked by: RedTrafford, Ryder, Andtho01, Pink Final, Belfastboy, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7610
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27265
Liker mottatt: 17789

Dalot så absolutt blant favorittene til sesongens spiller.
Han har levert gjennom hele sesongen.

Andre spillere som er der oppe;
Garnacho, står mellom ham og Dalot for meg nå.

Deretter Mainoo.
Så McTominay, Højlund, Fernandes.
Onana har hevet seg noe helt enormt, men svake prestasjoner i høst trekker ned.
Evans gir jeg en honour mention, faktisk Maguire også.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Evans og Maguire fortjener mye ros. Begge var neppe tippet noen merkverdig sesong før høsten. Men de har begge levert godt når de har spilt. På ingen måte fremtidens stopperpar, men mye rutine og ferdigheter. Veldig kult med Evans sin rennesanse, etter nedrykk med Leicester. Og Maguire er en maskin i lufta og feltforsvar.

Ikke umulig at Evans får enda ett år i United, pga lav lønn og profesjonalitet. Han vil ikke klage om han er backup i United i sine siste år som fotballspiller.

Maguire er vanskelig å se for seg ikke selges. Er for god til å sitte på benken i PL, men samtidig ikke noe naturlig førstevalg for et United-lag som vil presse høyt. Med hans lønn, status og ferdigheter er det rimelig å se han spille fast for en annen god klubb. Personlig synes jeg han er for god for West Ham, så håper noen andre og hakket bedre lag vil ha ham. Uten at jeg vet hvem... Villa?

McTominay har og hatt sin livs sesong, både for klubb- og landslag. Tipper han selges for å hente inn midler, men beholder ham gjerne som rollespiller.
post liked by: Pink Final, Tringe, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

Andy Mitten med et glimrende intervju av Dalot etter søndagens klassiker. Gutten vet hva det vil si å spille for Manchester United. Ansvarsfull, målbevisst og reflektert. Fremtidig kaptein?

post liked by: Pancho P, 10Hag, Belfastboy, Ryder, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3945
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17265
Liker mottatt: 11021

Hiver meg på skrytekoret her.

For min del ligger Dalot an til å bli årets spiller.
Ikke bare han har tatt store steg, men har levert solide kamper nesten gjennom hele sesongen. Han har jo hatt strålende øyeblikk tidligere også, men gjerne oppfulgt av de håpløse øyeblikkene. Det har han huket vekk i år. :champion: :clap:

Etter han ligger Garnacho, Mainoo og Højlund.

Maguire og Evans får nøye seg med årets comeback prisen :D
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8650

Det er noko spesielt med mentaliteten til våre Portu-geezers. Kanskje damelaget treng fleire Portu-gals? Stone Roses-kolleksjonen er ganske raff, forresten.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford, Belfastboy, Ryder, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply