Diogo Dalot

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

Dalot begynte som venstreback om jeg husker rett @JørgenT.
post liked by: JørgenT, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Ten Hag har uttalt ganske tydelig på en av Uniteds pressekonferanser at han ønsker høyrebeinte høyrebacker, og venstrebeinte venstrebacker. Han forklarte det med større og mer foredelaktige forsvarsvinkler, som gir veldig mening.

Basert på det kan det virke som han prinsipielt er i mot å bruke inverted fullbacks.

Han hentet jo også Malacia, og uttalte da at hans venstrebein var en viktig faktor for å lykkes som venstreback i hans system.

Derimot har han flere ganger snakket varmt om fordelene ved inverted wingers, noe vi har sett både i Ajax og i United.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Can2, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

JørgenT wrote: 27 Oct 2022, 19:19 Livramento
Støttes, den beste backen jeg har sett spille i akademi-kamp, husker ikke om det var for Chelseas U-18 eller U-23 nå, men det er nok to år siden. Merkelig at Chelsea solgte ham til Soton spør du meg. De måtte ut med 6,5 mill pund riktignok, men det kan vise seg å være en god deal.

Edit: Dette er Dalot-tråden ja, enig i at han virker å ha tatt til seg systemet på en flott måte. Kun som noen flere her nevner, innleggene jeg ønsker han skal utvikle litt, litt mer ro og en kikk opp. Han har så vidt begynt med det og.
post liked by: Pink Final, Can2, Pancho P
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

Angående Livramento så tror jeg at Chelsea har en tilbakekjøpsklausul på han. Derav den lave kjøpssummen for Soton sin del.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Sovnet siste kvarteret i går, ikke akkurat verdens mest spennende kamp.
Grei seier og bra er det.
Greit også at vi får trent på spill mot lavtliggende lag.
Likte det jeg så av Garnacho, håper han starter neste kamp.

Nå må vi slå RS med to mål for å gå direkte videre, da vet spillerne hva dem går til. Ikke altfor lenge siden vi ga dem bank, så umulig er det ikke.

Ser nå dagen etter at dette var skivebom på tråden :D jaja
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 1794
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 7493
Liker mottatt: 7085

En spiller jeg mener har tatt steg de siste årene, men som stort sett får oppmerksomhet når han gjør feil. Solid fysikk, bra tempo og svært anvendelig. Har levert stabilt bra på et ustabilt lag...

post liked by: Jan Erik, red, Pink Final, Blodfink, Andtho01, Pwint, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Dalot har hatt en ganske god sesong, litt under radaren som du sier.

Allsidigheten er definitivt den største styrken, kan spille på begge sider og blir brukt mer og mer som "invertert" back der han går inn i midtbaneleddet. Så kan vi være enige eller uenige i det grepet, men tydelig at ETH stoler på ham og derfor gir ham mer og mer ansvar og gjør ham mer og mer sentral i strukturen vår.

Personlig synes jeg nok han mangler det lille ekstra i alle faser av spillet, nok til at vi på sikt bør oppgradere i posisjonen. Ønsker meg spesielt flere tellende bidrag fram ham offensivt. Men han er nok et stykke foran AWB i køen, noe jeg skjønner ganske godt.
post liked by: Pwint, Andtho01, 10Hag, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1345
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3296
Liker mottatt: 4352



Fin og lettfordøyd videoanalyse av Dalot mot Wolves.
post liked by: Tringe, Pwint

Tringe
Posts: 205
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 967
Liker mottatt: 456

Vår kjære Mou, the special one, har nok rett i at vi har høyreback i lang tid fremover om kurven fortsetter samme vei som for øyeblikket.

Fantastisk blokk i går! La ikke merke til Dalot i bilde før akkurat i blokkeringsøyeblikket. Skjønte egentlig ingenting før reprisen kom.

Jobber som en galeislave både fremover og bakover, så nu når også Shaw kommer på overlapp nesten hver gang lukter det kanskje ikke svidd enda, men litt varme :p
post liked by: Pwint
Ingen er større enn klubben!

Alf banan
Posts: 252
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 18
Liker mottatt: 487

Ryder wrote: 31 Jan 2024, 09:34 Dalot har hatt en ganske god sesong, litt under radaren som du sier.

Allsidigheten er definitivt den største styrken, kan spille på begge sider og blir brukt mer og mer som "invertert" back der han går inn i midtbaneleddet. Så kan vi være enige eller uenige i det grepet, men tydelig at ETH stoler på ham og derfor gir ham mer og mer ansvar og gjør ham mer og mer sentral i strukturen vår.

Personlig synes jeg nok han mangler det lille ekstra i alle faser av spillet, nok til at vi på sikt bør oppgradere i posisjonen. Ønsker meg spesielt flere tellende bidrag fram ham offensivt. Men han er nok et stykke foran AWB i køen, noe jeg skjønner ganske godt.
Enig med deg. Syns han mangler det lille ekstra. Syns han fortsatt gjør utrolig mange tåpelige feil. Ukonsentrerte pasninger som ofte setter medspiller i vanskligheter. Pluss at han veldig ofte sover i egen boks.
Når det er sagt syns jeg han har hevet seg etter at han fikk veldig stor konkurranse av AWB.
Jeg mener fortsatt at han kanskje kunne prøvd seg flere ganger som ving med en AWB bak seg, spes mot bedre motstand.

Tringe
Posts: 205
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 967
Liker mottatt: 456

@Alf banan kom gjerne med eksempler, for etter mitt skjønn har han nesten ikke satt en fot feil i det siste. Og det blir relativt nitrist om man må leite i eldre historie for å få narrativet til å stemme.

Det lille ekstra? Han e omtrent raskest i ligaen, han e veldig god teknisk, gjør flere og flere gode valg med ball, slår ikke innlegg over til motsatt hjørneflagg eller utover dødlinja og spurter omtrent hele tida for å komme i riktig posisjon.
post liked by: Pwint, 10Hag, Rød Pølse
Ingen er større enn klubben!
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Du trenger ikke lete langt bak i historien om du tenker på uprovoserte pasningsfeil, han hadde opptil flere i kampen mot West Ham, og da kanskje spesielt mest i førsteomgang når han gikk opp for å hjelpe til i midtbaneleddet. Men sett bort i fra det hadde han en grei dag på jobben i forrige match. Men noen komplett back er han absolutt ikke enda.

Tringe
Posts: 205
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 967
Liker mottatt: 456

Alder taler jo til hans fordel. + at han tar steg hele tiden.

Kommer ikke på noen komplette backer som enda spiller på toppnivå, Walker nærmest kanskje, men også han må reddes av farten sin når han e på bærtur (og han har en øang karriere bak sæ, mye erfaring).

Ingen e feilfri, så målet må jo være å gjøre flere plusser enn minuser i løpet av en kamp, og unngå de største blemmene.
Og der gjør Dalot en god jobb foreløpig.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6596
Liker mottatt: 6960

Komplette backer, eller feilfrie backer finnes ikke. Eller spillere i andre posisjoner. Trippier f eks. Fantastisk med assists og andre offensive bidrag. Har til dels vært rundingsbøye denne sesongen. Alexander-Arnold. Egentlig en vidunderlig fotballspiller, men ikke en spesielt god defensiv back. City sendte Cancelo på dør fordi han ikke leverte. Arsenal har Ben White som høyre back. Grei spiller, men en halv månereise fra å være perfekt.
post liked by: 10Hag, Andtho01, Tringe, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1345
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3296
Liker mottatt: 4352

Synes faktisk han er blant ligaens beste høyrebacker, når laget er i form.

Samme med Shaw, på motsatt side.

Har endret litt mening. Før var jeg der at Dalot er svak defensivt. Det synes jeg ikke i det hele tatt lengre. Han virker på meg som en av de mest posisjonelt og taktiske flinke i hele laget, og er aggressiv i dueller og press.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Ryder, Tringe, Rød Pølse
Post Reply