Samletråd

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

75-åringen Hodgson manager i Palace 1 år til, er nå 4 år eldre enn Ferguson var når han ga seg i 2013. Kan Roy holde koken til 80??

10 år uten Ferguson allerede gitt.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Gary Neville har gjort et oppsiktsvekkende intervju med Dele Alli, der sistnevnte forteller detaljert om psykiske problemer, pilleavhengighet, rehab og en svært tøff oppvekst:



Tøft av Dele å være så ærlig, og det forklarer jo mye av hvorfor karrieren hans har gått feil vei. Vi trenger å få slike påminnelser om at også fotballspillere strever med sitt som alle oss andre, uansett hvor mange penger de tjener.

Hører også med til historien at han valgte å gjøre intervjuet for å komme en tabloidavis i forkjøpet, da de har truet med å grafese i privatlivet og avsløre rehab-oppholdet hans.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pink Final, Buchan, Pancho P, Cola2, Blodfink, RedTrafford, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2938
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13632
Liker mottatt: 8768

Det var sterke greier @Ryder. Lett for mange å glemme at de er mennesker ja. Og at de har sine demoner å kjempe mot.
post liked by: Belfastboy, Ryder, Pink Final, Buchan, Pancho P, Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 430

Fantastisk intervju med Dele her, ja. Heftig story og tøft å snakke om det. Tragisk at det skjer før han kanskje var 100% klar for det pga søppel-media der borte, men det forsterker egentlig bare hele essensen i intervjuet og historien, menneskelig-gjøring av fotballspillere og synliggjøring av presset de lever under når sovepiller før og etter kamp sees på som en naturlig del av yrket..
post liked by: Belfastboy, Ryder, Pwint, Pink Final, Buchan, Pancho P, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27310
Liker mottatt: 17816

Etter hvert som man blir eldre er det slike ting som virkelig er interessant.
Klart spillerne er som alle andre, hva de tjener er irrelevant.
Modig gjort av Dele Alli.
Og fint at Gary Neville gir ham et talerør.

Jeg tipper mange spillere har tankekjør, grubler, og kanskje sliter med depresjoner.
De lever under et helt enormt press.
Hvis jeg skal spekulere vilt tenker jeg at Jadon Sancho slet følelsesmessig da han fikk fri i fjorårssesongen.
Spekulerer i at Harry Maguire’s fall også sitter mest mellom øra.

Og vi tapere av noen sofasupportere er flinke til å hetse spillere som ikke leverer helt topp.
post liked by: Buchan, JørgenT, Pancho P, Ryder, RedTrafford, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Man skal aldri glemme at det er mennesker som oss andre utpå banen. Og ingen skal hetses.

Men man kommer ikke unna kritikk og grov humor når man er så synlig som en fotballspiller. Om man tar en artist, og denne ikke leverer varene, synger falskt eller ikke har dagen, så blir det terningkast 1 i avisene. Og der vil også fansen være splittet, noen forlanger mer, andre er støttende.

Og så er det jo forskjellige typer mennesker vi snakker om, en fyr som Zlatan skal det litt mer til for å knekke, og det er jaggu nok folk som har prøvd, også United-fans...Han vokste jo heller ikke opp i sus og dus akkurat.
post liked by: Pink Final, Cola2, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27310
Liker mottatt: 17816

Må jo være innafor å kritisere prestasjon på saklig vis.
Men hets (forekommer ikke her inne) er noe annet.
Om feks Harry Maguire ser noen av de videoene som ligger på YouTube ….

Darren Fletcher feks, han fortalte om at kritikken påvirket ham negativt.
post liked by: Blodfink, Cola2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Ja, det er veldig trist når mennesker som ikke har styrken til å stå i mot eller la andres karakteristikker av seg prelle av. Disse trenger jo veiledning og et apparat rundt for å kunne takle dette. Dele Alli's historie kan være med på å øke fokuset på de negative sidene.

Veldig eksponerte personer trenger virkelig et filter for å rense vekk negativitet og ha fokus på det som teller mest. Og ha et godt liv og ikke la disse negativitetene styre hverdagen. Lettere sagt enn gjort for mange.

Når det kommer til Maguire så har det nok ikke vært veldig oppløftende for ham de siste åra, men han har også bydd litt opp til dans ved å si at han ikke har noe å bevise, hysje på fansen når han scora for England, for så å gjøre en ny tabbe med baklengs som resultat. Har heller ikke tatt spesielt mye ansvar som kaptein, heller dratt ned hele laget når de direkte spørsmålene om hans personlige innsats har kommet. Han skal jo ikke hetses av den grunn, men han er ikke den jeg synes spesielt synd på for å være helt ærlig.
På meg så virker ikke han veldig svak, heller en med ganske trua på seg selv.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, 10Hag
LUHG!

Deleted User 430

Noe sier meg at denne søpla er grunnen til at Dele stilte opp i det intervjuet.. Sykt å komme med denne vinklingen i dag 😲

post liked by: JørgenT, Pancho P, RedTrafford, Pink Final

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Hakkykylling kalles vel det?
Ladyman og resten av dei sveitte "journalistane" når ikkje Alli til knea mtp kva han har oppnåd kontra dei, og med det utgongspunktet.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 13 Jul 2023, 14:01
Harry Maguire han tror jeg sliter mye grunnet ferien for 2 år siden, tror det ligger i bakhodet hans.
Og mener jeg leste at rettsaken er satt til februar 2024

Enkelte ting er ikke lett å "legge bort" det vil plutselig dukke opp igjen.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27310
Liker mottatt: 17816

@Blodfink, bare for å unngå evt misforståelser.
Jeg er ingen stor fan av Maguire, og er mye enig i kritikken av ham.
Mistenker dog at han presterer enda dårligere pga alt kjøret mot seg.
Også synes jeg han tidvis får kritikk der andre slipper unna.

Vi har/hadde flere spillere som er der da.
David de Gea bl.a.
Men han har tydeligvis knallsterk psyke ifølge de som kjenner ham best.
Og lar slikt prelle av.
post liked by: RedTrafford, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

@Pink Final Ingen misforståelser, alle her inne har full oversikt over hva alle her inne mener om div. spillere :blush:

Jeg bare synes ikke det er så alvorlig det med Maguire som andre synes. Jeg forklarte hvorfor i forrige post. Det kan jo hende at Maguire f.eks har lignende bakgrunn som Dele Alli, da ville selvsagt sympatien også økt.

Jeg lagde jo en post her for lenge siden angående alle de overgreps-skandalene i britisk fotball; alle unge gutter som har blitt utsatt for dette, den har 0 respons tror jeg. Det er helt greit altså. Det er jo normalt, ubehagelige sannheter blir ofte unngått, sånn har det vært til alle tider. Så er det en tendens til at mindre (for meg) alvorlige hendelser får masse oppmerksomhet.

All ære til Dele Alli som er åpen, jeg håper alle som har opplevd slikt kommer frem med det. Da kan man kanskje komme noen vei.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote: 13 Jul 2023, 14:52 Noe sier meg at denne søpla er grunnen til at Dele stilte opp i det intervjuet.. Sykt å komme med denne vinklingen i dag 😲

Tweeten ikke lenger tilgjengelig, den var rimelig idiot da tenker jeg.
Last edited by Blodfink on 13 Jul 2023, 21:29, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10737

Må jo innrømme at jeg tenker på Sancho når dette er oppe i dagen - uten sammenligning forøvrig og uten å vite noe som helst om hva som egentlig foregår/har foregått med ham.
Men noe ganske alvorlig har det nok vært, du sender ikke en viktig spiller på bootcamp i tre måneder midt i sesongen kun på grunn av en liten formsvikt. Man kan jo se på hele ham at ikke ting er som de bør være.

Det er vel også hovedgrunnen til at jeg håper vi beholder Sancho i minst ett år til - ikke først og fremst fordi jeg håper han skal bli skikkelig god igjen (håper selvsagt på det men tviler dessverre), men mest fordi jeg synes det er riktig av klubben å gi ham tid og backing til å jobbe seg gjennom problemene.
post liked by: Blodfink, Cola2, RedTrafford, Pink Final

Deleted User 430

Blodfink wrote: 13 Jul 2023, 21:16 den var rimelig idiot da tenker jeg.
Rimelig idiot hadde vært helt ok, faktisk. Tror faktisk de la ut artikkelen, de hadde truet ham med å slippe, før han stilte opp hos Neville. Fokus på hva som gikk galt, fyll, rus osv, bla med bilder fra april i år..

De har slettet alt nå, ser jeg, så det kom tydeligvis noen voksne på jobb til slutt..
post liked by: JørgenT, Cola2, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
Post Reply