Eric Bailly

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Tja, med mindre United.no grovt feilsiterer artikkelen fra The Times så sier han jo at han vil se seg etter muligheter dersom han ikke får spille.

– Det er fint med ny kontrakt, men hvis jeg ikke får spille vil jeg være åpen for tilbud.

– Konkurranse er sunt, men jeg vil ikke være en spiller som starter en kamp og så er innbytter i de neste fem. Dersom det skjer, må jeg se etter en annen løsning.


Som jeg ser det så er ikke Eric Bailly god nok til å komme med slike meldinger. I alle fall ikke dagen før en finale. Dersom denne kontrakten ble signert for å beskytte verdien hans ved et salg så er det fair enough. I mine øyne er Eric Bailly ikke en spiller vi burde satse på. Alt for skadeplaget, er slurvete med ball, begår stadig vekk enkle feil og har en generelt for vill spillestil. Nemanja Vidic var også vill, men han fremsto med mye mer kontroll enn hva Eric Bailly gjør. Etter min mening er Eric Bailly i beste fall en middels god Premier League stopper. Han hadde ikke spilt for City, Liverpool eller Chelsea heller for å sette det i perspektiv.
post liked by: Otac
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg synes Bailly er den stopperen i klubben med høyest potensiale. Man skal jo få det ut også selvsagt...

Jeg legger meg på linje med OGS, han vet hvor god Bailly kan være, og han krever forbedringer der han er for dårlig.

Apropos feil og dårlig spill så har Lindelöf hatt en dårlig periode han også.

Jeg synes svensken og Maguire har spilt seg bra opp, helt klart, men jeg stoler ikke på noen av samtlige stoppere vi har i klubben pr. dags dato faktisk, derfor er jeg veldig for et kjøp denne sommeren. To klassestoppere er viktig, det har vi ikke. Ingen av dem klarer å rydde unna på dødball, sånn har det vært hele veien.

De er heller ikke noe særlig farlige på offensive dødballer. Det er mange positiver, men det er også skranglete.
post liked by: Belfastboy
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Bailly fikk behandling etter treningen i Gdansk, Matic spilte med Lindelöf, hva skjer?? Er Bailly skadet og Tuanzebe ute av laget? Eller plukkes Maguire opp av hatten i siste time...Ingen vet.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 25 May 2021, 21:15 Bailly fikk behandling etter treningen i Gdansk, Matic spilte med Lindelöf, hva skjer?? Er Bailly skadet og Tuanzebe ute av laget? Eller plukkes Maguire opp av hatten i siste time...Ingen vet.
Huff da, nesten så vi må hive innpå Phil Jones her 😆. Leste intervjuer til Bailly i dag, han skrev kontrakt fordi han forventer å spille hvis ikke vil han se seg etter ny klubb.

Vel om han forsetter å bli skada sånn hver 3 kamp så må vel vi se oss etter en ny midtstopper....
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Har egentlig ikke store problemer med det Bailly sa, bortsett fra den rævva timingen. Men det var en journalist som spurte, og han svarte. Han er egentlig for god til å sitte på en benk, så jeg forstår det, men samtidig er han ikke god nok, eller vertfall stabilt god nok, for United til å være førstevalg. Så da er vi der vi er. Men om han ønsker seg bort etter neste sesong, så tenker jeg det neppe er et stort tap, og vi ønsker jo å oppgradere uansett. Kan være det beste for begge parter.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Ja, Lindelöf gjør også en del individuelle feil. Han er i tillegg heller ikke god nok i duellspillet. Jeg tenker fortsatt at Lindelöf kan bli oppgradert, uten tvil. Men i motsetning til Bailly så er ikke Lindelöf en tikkende bombe. Lindelöf, på tross av sine ryggproblemer, er sjeldent skadet i forhold til Bailly. Han har en mye mer kontrollert spillestil og er bedre med ball.

Som jeg ser det så har nok alle skadeproblemene kostet Bailly en karriere i en toppklubb. Han er 27 år gammel og burde gå inn i sin beste periode som midtstopper. Tvert i mot så føler jeg at Bailly har tatt et par steg tilbake siden han kom.

Angående dødballer så er det ikke nødvendigvis kun stopperne som har ansvaret, eller de har kanskje det største ansvaret, men det er likevel laget kollektivt som har sviktet. Det blir vanskelig for Maguire å rydde unna på første dersom Pogba slipper mannen på bakre for eksempel.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 26 May 2021, 19:26 Det blir vanskelig for Maguire å rydde unna på første dersom Pogba slipper mannen på bakre for eksempel.
Enig i det, McTominay er også svak i markeringsspillet. Det er i det hele tatt mange som klør seg bak litt for ofte. Men noen stoppere er "overalt" og rydder unna det som kommer, det mangler alle våre synes jeg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 26 May 2021, 19:26 Men i motsetning til Bailly så er ikke Lindelöf en tikkende bombe. Lindelöf
Ikke på samme måte som Bailly, men han er hjelpeløs i duellspillet for ofte som du nevner, det er også en slags bombe.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Dødballer i mot setter jeg mer på regningen til trenerteamet enn til stopperne. Men det kan kanskje hende at trenerteamet trenger en dødballekspert. De fleste andre toppklubbene har faktisk det om dagen. Men ja det er ikke akseptabelt å slippe inn så mye på dødball.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

Sitter ofte med hjertet i halsen på defensiv dødball.
Ser mange ganger ut som kollektiv svikt i markeringer av motstanderen.
Veldig mye ballwatching hvor spillerne mister sin mann og ikke følger bevegelser.
Apropos å miste mannen sin, så synder Rashford veldig ofte i akkurat det.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Bailly spiller håndball i x-tra omg. i OL...3-2 til Spania på straffe, involvert i det andre baklengsmålet også, før alt dette sendte han Elfenbenskysten i ledelsen 1-0.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Jeg tror nok at Eric Bailly alltid kommer til å være en løs kanon på dekk. Mangler på både intelligensen og roen til å være en stopper på toppnivå. Rent fysisk er han milevis foran Lindelöf, men på det mentale og det taktiske er han milevis bak. Han er jo også i en alder hvor man bør kunne forvente mer stabilitet, men han er fortsatt like ustabil og uforutsigbar som tidligere. Ingen utvikling med andre ord.

Skal jeg tippe blir det mye i benk i år før han selges neste sommer.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ja, tiden begynner å renne ut for Bailly nå. Greit å være uslepen diamant når du er 18-20, ikke når du er 27. Det som ikke er luket vekk nå, blir det nok aldri.

Fryktelig synd, det er få spillere jeg har mer sansen for på dagens lag enn ham. Mener fortsatt han har et toppnivå og fysiske forutsetninger som er helt vanvittig. Men det blir for mye rot og risiko til å kapre fast plass på et topplag, dessverre.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Bailly med høyt spark og derav straffe i mot i går..Han er fortsatt ikke slipt..
post liked by: Pink Final
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:07 Sep 2021, 16:57 Bailly med høyt spark og derav straffe i mot i går
Bailly gjør Bailly-ting, med andre ord.. 😏
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Kan det være sånn at OGS kunne ha gitt Bailly en sjanse, men tør ikke fordi spilleren er sur og gir f.... på banen ?Og derav skaper kaos og div? Nå spiller han jo til tider slik på landslaget i tillegg, kanskje han gir f... der au? Synd, han er på topp 3 over mine favoritter :hah:
LUHG!
Post Reply