Newcastle

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Pink Final wrote: 07 Oct 2021, 20:43
Pancho P wrote:07 Oct 2021, 20:37
Hva?
Er det ikke innafor at en voksen mor må sitte i baksete med døtrene mens lillebror på 10 kjører dem rundt? 😅😜
Eg får ofte høyre at eg er altfor moderne i tankegangen😂😂😂
post liked by: Pink Final, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

@Pancho P , jeg har ganske god oversikt over diverse overgrep begått av stater rundt om i den vide verden opp i gjennom historien. USA`s eskapader i Latin og Sør-Amerika inkludert. Jeg støtter intet av det. Edit: Man har jo også en del eksempler fra de kontinentene hvor dikatorer og korrupsjon er mer vanlig en uvanlig. Men jeg er altså uenig i at Saudi skal henges spesielt ut. Yemen er tragisk, Norge selger jo "militært utstyr" som politikerne her ynder å kalle det, til Saudi...At dette "utstyret" settes sammen til våpen brukt i Yemen vil de ikke snakke om selvfølgelig.

Det er nå en tragisk sannhet at de fleste stater har store svin på skogen, det handler mye om hva folk flest leser i de mest leste medier. Der får man ikke hele bildet eller belyst saken fra flere vinkler for å si det mildt.
post liked by: Cola2
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

@Blodfink Norges våpensalg til Saudi-Arabia og andre diktatur er ein skamplett. Det same er USA og andre land sitt tette samarbeid med landet. Om du meiner at Saudi-Arabia ikkje er verre enn andre, må vi nesten vere einige om å vere ueinige. For meg er dei blant dei absolutt verste i klassen, også med tanke på korleis dei behandlar menneske i sitt eige land.
post liked by: red, Ryder, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Pancho P wrote:07 Oct 2021, 21:14 må vi nesten vere einige om å vere ueinige.
Det er helt fair.
post liked by: Pancho P, Cola2
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

pixma wrote: 07 Oct 2021, 17:07 Blir nok noen topp spillere som får noen vanvittige lønninger når dem signerer for Newcastele når dem begynner å shoppe, ser ikke bort fra at Håland blir å ende opp der.
Det er fort flere store navn som kan ende opp i Newcastle etter hvert, men det spørs bare hvem som orker å være med på selve byggingen som sikkert kommer til å ta noen år.. men det kan fort være at de veldig raskt blir en het kandidat til topp 4, noe som kan få store konsekvenser for oss. Det kommer sikkert til å versere mange rykter om Haaland og Mbappé, men jeg ser ikke for meg at noen av dem tar turen i løpet av de neste par årene.. men hvem vet hva som skjer om noen år.

De første stjernespillerne som går til Newcastle, går KUN pga pengene. Kanskje får vi se Aubameyang og Kane i tospann på topp neste sesong? Ikke at jeg vet at noen av dem er ute etter penger, men ser for meg at de lett kan lokkes bort fra klubbene sine. Det skal uansett bli spennende, og selvfølgeig trist, å følge med på de neste overgangsvinduene nå som Newcastle er kjøpt opp av eiere som tydeligvis er mye, mye rikere enn eierne til City.. og også rikere enn PSG.
Huff, dette blir Chelsea og City all over again.. men ting kommer sikkert til å ta tid for Newcastle med alt av regler som er på plass. Aston Villa har gått fra å slite i Championship til å kjempe om en plass i Europa League.. og i tillegg har man Everton som også har vist at de ikke er redd for å bruke penger, men begge disse klubbene hadde nok brukt enda mer penger om de hadde fått lov til det.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 07 Oct 2021, 21:05 @Pancho P , jeg har ganske god oversikt over diverse overgrep begått av stater rundt om i den vide verden opp i gjennom historien. USA`s eskapader i Latin og Sør-Amerika inkludert. Jeg støtter intet av det. Edit: Man har jo også en del eksempler fra de kontinentene hvor dikatorer og korrupsjon er mer vanlig en uvanlig. Men jeg er altså uenig i at Saudi skal henges spesielt ut. Yemen er tragisk, Norge selger jo "militært utstyr" som politikerne her ynder å kalle det, til Saudi...At dette "utstyret" settes sammen til våpen brukt i Yemen vil de ikke snakke om selvfølgelig.

Det er nå en tragisk sannhet at de fleste stater har store svin på skogen, det handler mye om hva folk flest leser i de mest leste medier. Der får man ikke hele bildet eller belyst saken fra flere vinkler for å si det mildt.
Det er forskjell på å ha svin på skogen og å utføre fysisk avstraffelse av folk for å utøve det de aller fleste ser på som grunnleggende menneskerettigheter. Dette er et land hvor man risikerer dødsstraff for homofili, blasfemi eller frafall fra statsreligionen. Og hvor kvinner som anmelder voldtekt risikoer fengselsstraff og tortur som traff for utroskap.

https://www.theguardian.com/world/2007/ ... ational[hr][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Enda en klubb er eid av en stat med omtrent ubegrensede midler. Som i tillegg kjøper klubben for å trekke fokus bort fra at de rutinemessig pisser på grunnleggende menneskerettigheter for egen befolkning. Må innrømme jeg er litt lettet over at vi nå slipper å bekymre oss for om de kommer til å kjøpe United.

La oss håpe at UEFA har baller til å håndheve FFP denne gangen...
post liked by: Belfastboy, Pancho P

Deleted User 108

Ville du ha byttet ut våre eiere mot denne arabiske prinsen @Blodfink ?
Leste om menneskerettigheter og Amnesty. Hvis det som skjer i Saudi Arabia er greit. Bare et skuldertrekk og andre er like ille. Da er menneskeheten på vei til helvete ihvertfall. Ble kvalm da jeg leste hva som skjer der. Da er det en dårlig unnskyldning at noen andre er håpløse også. Da tar jeg heller amerikanske eiere hvis det værste de har gjort er å ta ut penger fra Manchester United på lovlig vis....
post liked by: Pancho P, aregran
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Deprimerende å lese uttalelsen fra Newcastles supporters trust. Greit at de ikke trenger å brenne alle broer til nye eiere, og de skal selvsagt også representere de av medlemmene som synes dette er tipp topp, men uttalelsen hadde ikke et eneste kritisk moment, ikke engang noen vage bla-bla-formuleringer a la "vi håper dere vil samarbeide med oss for å fremme kampen for menneskerettigheter og mot diskriminering".
Føler meg heldigvis ganske sikker på at motstemmene hadde vært mye mer markante dersom dette hadde vært Manchester United, selv om meningene dessverre hadde vært delte også blant våre fans.

Det er lett å skjønne frustrasjonen til Newcastle-fans, samtidig har de ikke hatt det så jævlig som de selv skal ha det til. De har vært i Premier League i 26 av 28 sesonger. De kunne vært Sunderland, Sheffield Wednesday, Nottigham Forest, Derby - eller Leeds, for den saks skyld.
Last edited by Ryder on 08 Oct 2021, 11:24, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, aregran
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Er det lov å håpe at resten av PL-klubbene går sammen for å presse UEFA til å faktisk følge opp FFP overfor Newcastle så de ikke klarer å kjøpe seg til suksess på samme måte som shitty og chelsea?
Nå kommer vel også de to sistnevnte til å være villige til å bruke en ressurser på å følge dette opp...

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Fotballen er død!

Med veldig høge moralske og etiske krav over for meg sjølv, so har eg dårlig samvittigheit for i det heile tatt følge med på engelsk fotball.

Ta f.eks Facebook.
Når eg leser siste informasjon som kjem fram rundt Facebooks måte å sette opp softwaren sin, der de tilsynelatande lar fake news og hatmeldinger og slikt få fortrinn i visningsalgoritmen, fordi det gir meir og lenger skjermtid hos brukarane. Da skjemmes eg!

So kan man melde seg heilt ut da, av alt. Men da lever man ikkje.

Avsporing, men måtte få sagt det.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men som United supporter so er jo dette bare deilig. Vi har ikkje so værst eigara, berre sjå på Newcastle..

Ironi, evt sarkasme ^
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

aregran wrote:08 Oct 2021, 10:53 Nå kommer vel også de to sistnevnte til å være villige til å bruke en ressurser på å følge dette opp...
Tror City har mer enn nok med å bruke ressursene på sine egne saker enn så lenge. Koster litt å trenere en sak i over 2 år.. :D

https://www.nytimes.com/2021/05/04/spor ... eague.html
post liked by: Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Dersom man skal vurdere hvem som er verst av Glazers og kongefamilien i Saudi Arabia så er jeg i alle fall ikke i tvil om hvem som er verst. Glazers har i alle fall de siste årene ikke begått utallige brudd på menneskerettighetene. Jeg er absolutt ingen fan av Glazers, men hadde United blitt kjøpt av Saudi Arabia, eller noen sammenlignbare for den saks skyld, så hadde mitt forhold til klubben vært over. Da hadde jeg heller brukt tiden på en norsk klubb.

At Glazers er jøder og støtter staten Israel er for min del, i denne sammenheng, ikke sammenlignbart. Den Saudi Arabiske kongefamilien er rett og slett i helt annen liga. De har reell makt. Glazers har i beste fall makt til å påvirke. Som jeg ser det så er den ene siden skyldig for massemord og krig, mens den andre er skyldig for å ha plassert penger i et skatteparadis.
post liked by: Pancho P, aregran
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Steinar Stenseth wrote: 08 Oct 2021, 11:40
aregran wrote:08 Oct 2021, 10:53 Nå kommer vel også de to sistnevnte til å være villige til å bruke en ressurser på å følge dette opp...
Tror City har mer enn nok med å bruke ressursene på sine egne saker enn så lenge. Koster litt å trenere en sak i over 2 år.. :D

https://www.nytimes.com/2021/05/04/spor ... eague.html
Får ikke åpnet artikkelen. Er shitty etterforsket for flere brudd på FFP enn de som de slapp unna med i forrige runde?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

messilingard wrote:08 Oct 2021, 11:52 hadde United blitt kjøpt av Saudi Arabia, eller noen sammenlignbare for den saks skyld, så hadde mitt forhold til klubben vært over.
Høyst sannsynlig enig.
Hadde konset på min norske klubb, og kanskje en av non league klubbene i nord vest.
Altrincham?
Den dagen fotball blir (u)seriøs politikk er jeg også ferdig med å skrive på fotball forum.
Da forsvinner leken og uskylden med dette.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

messilingard wrote: 08 Oct 2021, 11:52 Dersom man skal vurdere hvem som er verst av Glazers og kongefamilien i Saudi Arabia så er jeg i alle fall ikke i tvil om hvem som er verst. Glazers har i alle fall de siste årene ikke begått utallige brudd på menneskerettighetene. Jeg er absolutt ingen fan av Glazers, men hadde United blitt kjøpt av Saudi Arabia, eller noen sammenlignbare for den saks skyld, så hadde mitt forhold til klubben vært over. Da hadde jeg heller brukt tiden på en norsk klubb.

At Glazers er jøder og støtter staten Israel er for min del, i denne sammenheng, ikke sammenlignbart. Den Saudi Arabiske kongefamilien er rett og slett i helt annen liga. De har reell makt. Glazers har i beste fall makt til å påvirke. Som jeg ser det så er den ene siden skyldig for massemord og krig, mens den andre er skyldig for å ha plassert penger i et skatteparadis.
Flaks då!

Følger man pengane til Glazers so finner man nok mykje drit.
F.eks støtta til Trump.
Post Reply