Truppen/sæsonen 19/20

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg er meget tvivlsom overfor OGS. Men det er et godt tegn for ham og viser, at der er en mulighed for hurtige forbedringer, at de spillere han har hentet indtil videre har vist sig at være blandt de allerbedste i truppen indtil videre. Så skal OGS bare støttes i at hente de seks-ti spillere, som mangler (10 er med reserverne).

Og der er allerede mange rygter om forskellige spillere. Og hvis United ligger i toppen hvilket ser ud til at være en mulighed pt. så burde det være muligt at kunne hente Eriksen i januar og muligvis også Neves eller Rice. Det ville hjælpe holdet enormt. Det ville godt nok koste omkring 150-170 mio £, men det ville være det værdt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Statistikk fra Astana-matchen:

Dalot hadde ni innlegg uten adresse. United slo 31 innlegg, 2 av de traff en medspiller, begge disse fra Gomes, som traff på 2 av sine 10 innlegg totalt.

Det mangler en stor sterk spiss, Mandzukic og Llorente kunne vært noe i en kamp som i går. De er ok rent teknisk og. Kanskje en av de hadde snappa opp et par stk. av de 31.

Må ha vært litt i ryktene om de to i sommer.

Tuanzebe bra i duellspillet, og på hodet. Dalot bra på hodet, Matic vant 6 av sine 8 dueller.
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

1. DDG: Behold for enhver pris.
2. Lindeløf: Sælg senest til sommer.
3. Bailly: Sælg helst i januar, men senest til sommer.
4. Jones: Sælg i januar.
5. Maguire: Behold foreløbigt.
6. Pogba: Sælg ASAP hvis han ikke gider United. Ellers behold ham.
7. Alexis: Sælg ASAP
8. Mata: Sælg ASAP
9. Martial: Behold for enhver pris.
10. Rashford: Behold, men sæt ham på reserveholdet i to-tre kampe for at score nogle mål og få lidt selvtillid igen.
12. Smalling: Annuler lejen med Roma og sæt ham som reserve for HM og AT indtil sommer hvor der købes en ny midterforsvarer.
13. Grant: Sælg til sommer.
14. Lingard: Sælg ASAP.
15. Andreas: Sælg ASAP.
16. Rojo: Sælg ASAP.
17. Fred: Sælg til sommer.
18. Young: Sælg ASAP.
20. Dalot: Behold. Udvikler han sig ikke nok i denne sæson så kan han udlejes i næste sæson.
21. James: Behold.
22. Romero: Behold.
23. Shaw: Behold.
24. Fosu-Mensah: Sælg til sommer hvis han ikke er god nok når han kommer tilbage.
26. Greenwood: Behold.
28. Gomes: Behold for enhver pris.
29. AWB: Behold for enhver pris.
31. Matic: Sælg til sommer.
37. Garner: Behold.
38. Tuanzebe: Behold for enhver pris.
39. McTominay: behold for enhver pris.
40. Joel Pereira: Sælg ASAP.
44. Chong: Behold.

Indkøb i januar:

Midterforsvarer: Diop.
Defensiv midtbane: Rice.
Central midtbane: Ndidi og Maddison.
Højre fløj: Sancho.
10'er: Eriksen.
Angriber: Callum Wilson.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Virker vel som om du ikke helt har insett at det å bygge klubb ikke er gjort i løpet av et år [mention]Kyndilfan1[/mention]. Enig i at det er flere her som burde ut, men løsningen er vel neppe å sprenge troppen i fillebiter. Mange av dagens spillere er unge og trenger tid, og dagens marked gjør at man ikke kan kjøpe hvem som helst når som helst. Er bare å smøre seg med tålmodighet for vi er neppe tilbake før 3-5 år.
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det var for at vise hvor dårlig truppen er.

Det kan godt være, at det er sværere for Manchester United at hente spillere end for andre klubber. Men det er den klub i verden, der har tjent mest penge de seneste fem år og de har ikke været i nærheden i de seneste fem år at være den klub, der bruger mest penge. Samtidig købte Atletico, en klub der ikke er meget mindre end United, 12 spillere til sommer fordi de havde brug for det. Det lagt sammen burde gøre, at United SKAL kunne købe 3-4 spillere i januar og 6-8 spillere til sommer. Samtidig er der nogle spillere, der bare skal sælges fordi de ganske enkelt ikke er gode nok. Heller ikke som gode nok.

Og hvordan kan sætte en spiller, der hverken har mål eller assist i 10 måneder på trods af, at han har spillet 30-40 kampe i Uniteds offensiv, ind i angrebet?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg er helt enig i at troppen ikke er god nok, og i at klubben trenger en helt ny strategi når det kommer til rekruttering. Men hva jeg tenker er realistisk når man ser på United om dagen så kommer det her til å ta lang tid. Klarer ikke helt å se at vi henter 10 spillere i løpet av et år. Ikke bare på grunn av det økonomiske, men også på grunn av at de spillerne som matcher profilen til klubben ikke nødvendigvis er tilgjengelig. Er også helt enig at flere av dagens spillere ikke burde være i XI til United. Om jeg ønsker å selge absolutt alle? Vel vi trenger en bredere stall, og spillere som Fred, Lingard, Lindelöf, Pereira, Mata kan være verdifulle å ha som squadplayers.
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Af de du nævner er det kun Fred og Lindeløf, der er gode nok som backup. De tre andre har absolut intet at gøre i United.

Der skal sælges 12 spillere ud af truppen på min liste. 3. målmanden, der er over 35 år, 4./5. målmanden, en spiller, der har været på miserable udlån i to sæsoner og så er der en spiller, der pt. er udlejet. Af de andre ni er der hvertfald to, der spiller meget lidt. Om United sælger 10 eller 12 spillere er for såvidt ligegyldigt, men det burde selvsagt være muligt.

Og når Aston Villa, som er oprykker kan købe 10 spillere på et vindue og Atletico kan købe 12 og flere andre klubber kan købe 8+ spillere så burde det være muligt for United at købe 3 i januar og 6 til sommer og så 3 igen til januar 21.

Men man skal være ret naiv for at tro, at United ikke kunne hente 8+ spillere i sommer. Godt nok sagde Eriksen nej tak. Men United sagde nej tak til Dybala, Fernandes og Tielemans bare for at nævne tre spillere, som United meget vel kunne have hentet både når det kommer til pris og mulighed. Og som havde forbedret holdet kraftigt.

Strategien med at købe unge engelske/britiske spiller, der vil til United er jeg faktisk vild med og det er præcis hvad United mangler. Men det skal alligevel ikke være sådan, at han har et fransk pas så gider vi ikke.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Dybala hadde en helt sinnssyk pris mtp lønn og agenthonorar, ikke virker det som om han var spesielt lysten på å komme heller. Jeg er ekstremt glad for at det virker som om at vi har sluttet å hente dyre navn som kun kommer pga en feit lønnsslipp. Fernandes skulle jeg gjerne sett inn i klubben og hvorfor vi ikke hentet han har jeg egentlig ingen god forklaring på. Tielemans var vi vel egentlig ikke så sterkt linket til, syntes forøvrig at han ikke prestert overdrevent bra i Leicester heller. Madison som er "the main-guy" der om dagen.

Ja, United har muligheten til å hente 8 spillere i løpet av en sommer. Men betyr det at vi skal kjøpe kun for å kjøpe? Vel transfermarkedet er nok mer komplisert enn som så, at Aston Villa henter 10 spillere har mer med det faktum at nærmere halve stallen var lånt inn i fjor. At Atletico henter 9 spillere i år har vel så mye med hvem som gikk ut. De har fortsatt en net spent som er positiv. Jeg ser helt ærlig ikke hvem som kunne vært tilgjengelig i sommer bortsett fra Fernandes og muligens en spiss, men nå er det engangs som så at stort sett alle klubber i Europa vet å ta betalt når United plukker opp telefonen.

At årets overgangsvindu var en skuffelse var det vel liten tvil om, men om vi skal begynne på en ny quick fix som Dybala så fortsetter vi bare i det samme gamle sporet som har ført oss i denne posisjonen i første omgang.
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Ok, Nu hentede Atletico 12!!! spillere.

Hvis jeg skulle nævne fem andre spillere, som United kunne have hentet og som havde forstærket holdet:

Ben Chilwell
James Maddison
Callum Wilson
Wilfred Ndidi
Declan Rice
Felipe Anderson
Sergej Milenkovic-Savic
Youri Tielemans
Sami Khedira
Artur Masuaku
Ousmane Dembele
Richarlison
Abdoulaye Doucoure
Donny van de Beek
Hakim Ziyech
Hirving Lozano
David Neres
Bruno Fernandes

Det var bare nogle spillere, der ikke ville have sagt nej til United og, som ville komme til United af andre årsager end penge. Og United kunne godt have råde til at hente MINDST fem af disse. Men de blev ikke hentet. Ikke fordi de var for dyre, fravalgt United eller nogen anden årsag. Nej, fordi United ikke ville have dem.

Og der er desværre et af OGS' største problemer. Han tør simpelthen ikke at sætte sig op imod Woodward for at få nogle af disse spillere.

Det er udelukkende Ed Woodward, der ikke kender en fløjtende fis til fodbold, som har besluttet at nogen af disse spillere er gode nok.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kyndilfan1 wrote: 22 Sep 2019, 19:08 Men man skal være ret naiv for at tro, at United ikke kunne hente 8+ spillere i sommer. Godt nok sagde Eriksen nej tak. Men United sagde nej tak til Dybala, Fernandes og Tielemans bare for at nævne tre spillere, som United meget vel kunne have hentet både når det kommer til pris og mulighed. Og som havde forbedret holdet kraftigt
Enig, men heller Maddison enn Tielemans. Maddison vil MUFC ha, men ble vanskelig å hente pga Maguire-kjøpet. Maddison og Sancho inn til sommeren ville hjulpet litt. Men en spiss og to midtbanespillere må inn. Og muligens en stopper ja...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

[mention]Kyndilfan1[/mention], jeg gidder ikke sitere deg her pga plass.

Atletico hentet 9 spillere. Solgte 9, lånte ut 6 spillere i tillegg. Sjekk transfermarkt.

Hvis begynner med Leicester spillerne Madison, Chilwell, Ndidi (inkluderer Maguire), så vil jeg tro på bakgrunn av hvordan handelen gikk i sommer at de var villig til å slippe maksimalt 1. Den tiden hvor klubbene på midten av tabellen må selge spillere for å overleve økonomisk er over, Leicester trenger ikke selge spillere og tar seg betalt deretter. Ergo var det kun 1 av disse som var tilgjengelig.

Declan Rice er en spiller jeg gjerne skulle sett i United. Tror ikke han hadde sagt nei hvis klubbene hadde blitt enige, men tviler på at han ville presset igjennom en overgang. I tillegg til dette ville han blitt ekstremt overpriset som følge av statusen han har som ung engelsk landslagsspiller. Ville nok kostet et sted mellom 75-90 millioner pund.

Felipe Anderson puttet 9 mål og hadde 4 assist i PL i fjor på 36 kamper. Ville fort kostet over 40 millioner pund. En grei rotasjonsspiller, men kunne aldri sett han spilt fast på hverken City eller Liverpool hvis det er standarden man setter med tanke på alderen og at han nok er på sitt toppnivå for øyeblikket. Har i tillegg 3 år igjen med tanke på kontrakt.

Callum Wilson har produsert greit med mål de siste årene og leverer nok på sitt beste for øyeblikket. Ville han vært en verdifull ressurs i år? Ja mest sannsynlig, prisen ville nok ha vært nord for 30. Mill, men kan samtidig forsvare det for han. Om han ville vært bedre enn Rashford/Martial, tja skal nok klare å stå innefor at de to sistnevnte er bedre fotballspillere. Men ville definitivt ikke ha takket nei til han.

Sami Khedira, trodde vi var ferdige med å handle avdankede tidligere verdensstjerner?

Sergej Milinkovic-Savic er defintivt god nok for United. Lazio har vel priset han rundt 90 mill. Noe han er verdt også. Men for min del ville han nok ha passet best inn i United som en erstatter for Pogba. Klarer ikke helt å se hvordan vi skulle ha spilt med begge to samtidig da begge egentlig er ganske like. Personlig ville jeg heller hatt Madison eller Fernandes til å utfylle Pogba på en bedre måte.

Youri Tielemans kunne vært interessant, men tror nok at jeg rangerer han en del dårligere enn hva du gjør. Har ikke akkurat vært dominerende hverken i Ligue 1 eller PL og var nok selv mest interessert i Leicester i sommer pga fjorårets lån. Ble kjøpt for 45 millioner.

Artur Masuaku klarer jeg ikke helt å se hvordan skulle forsterket førsteelleveren, har levert alt for dårlig offensivt enn hva jeg liker hos backer. Kunne vært en grei rotasjonsspiller for Shaw.

Ousmane Dembele er nok for min del alt for skadeutsatt i forhold til prisen som Barcelona mest sannsynlig ville krevd for han. De fleste Barcelona supportere som jeg kjenner har ganske sterke meninger om hva slags flopp han har vært for de. Men for all del, får han orden på kroppen sin så kan han bli en rimelig sinnssyk fotballspiller.

Richarlison er litt i samme båt som Felipe Anderson og Callum Wilson. Har produsert greit, men ville samtidig blitt svindyr. Historisk sett så har ikke Everton vært spesielt glad i å selge spillere til oss heller. Kan fortsatt bli bedre, men sitter på en følelse pga klubbhistorikk så ville han fort kostet opp mot 70-80 millioner noe han definitivt ikke er verdt.

Doucoure er etter min mening en fattigmanns Ndidi, muligens et par hakk over McTominay, men ville neppe vært mer enn en rotasjonsspiller i et United lag som skulle jaktet titler.

Van de Beek, Ziyech og David Neres er alle spillere jeg gjerne skulle sett i United. Men pga sommeren hvor Ajax solgte de Ligt og de Jong så har de ikke vært avhengige av å selge i år. Men tipper nok at de alle tre er borte innen neste sommer så her er det bare for United å melde seg på!

Hirving Lozano kunne selvfølgelig vært aktuell, prisen ville vært grei og han ville dekt et behov på høyrekanten. Kostet Napoli 40 millioner.

Bruno Fernandes er vel den spilleren som flest skulle ønske var i United nå så der trenger vi ikke gå så mye mer innpå.


Mye av verdiene her er basert på rykter og til tider noe gjetning basert på historikk og trender.

Det egentlige poenget mitt her er at selv om United kunne ha handlet flere av disse rent økonomisk så fungerer sportsverdenen langt fra både FIFA og Football Manager. Det å handle spillere er en egen ferdighet som ledelsen i United pr dags dato mangler på grunn av Woodward. Løsningen er selvfølgelig en DoF med reell makt, men dette er en helt annen diskusjon. Noen ganger er bare ikke spilleren tilgjengelig eller rett og slett verdt det.

I tillegg til dette ville en kjøpsbonanza som du foreslår gjort at United måtte solgt flere spillere på grunn av str på troppen. Det er heller ikke så lett med lønnsnivået United opererer med. Se bare på hvor lang tid det tok før vi klarte å bli kvitt Darmian.

Det med at Solskjær ikke står opp mot Woodward blir for min del tynn suppe, Mourinho fikk heller ikke viljen sin. Problemet i United er ikke manageren, men den sportslige ledelsen og mangelen på en klar og tydelig strategi. Eller strategien til Solskjær med unge britiske spillere er jo en god start.
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det jeg forsøgte med den liste af spillere var ikke at snakke om hvorfor, men det var alt spillere som United kunne have fået hvis de ville. Men de ville ikke.

Når United kan betale 75 mio £ for Maguire til en position, der det ikke var ligeså nødvendigt at forstærke som andre positioner (def. midt, off. midt og hw) så kan man godt smide 90 mio £ på Rice. Men det var ikke ligefrem det jeg ville. Men United kunne let have betalt penge for fem spillere på den liste (og derudover er der sikkert en masse andre spillere, som ville have forstærket holdet og, som United havde råd til, men ikke valgte at købe).

Jeg er fuldstændig enig at ledelsen er problemet. Nu er Mourinho en meget negativ træner. Han er negativ i alt han foretager sig som træner. Så det hjælper ham ikke. Men Solskjær er fuldstændig i den anden grav. Hvis Solskjær er tilfreds med denne trup så er han enten en løgner eller en pivhamrende elendig manager, der bare skal sparkes her og nu. Og jeg tror mere på det første. Problemet er, at Mourinho havde noget, som Solskjær tydeligvis ikke har. Og det er nosser. Mourinho turde gå i krig med Woodward, der i seks år har lavet et miserabelt arbejde når det kommer til det fodboldmæssige. Det enten vil eller tør Solskjær ikke, desværre. Han skal lægge pres på Woodward ved at komme med udtalelser om, at han vil have flere spillere eller noget lignende.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg tviler på at Solskjær er fornøyd med troppen. Og jeg er glad for at han ikke går i krig med Woodward allerede nå. Dersom vi ikke kjøper noen i januar, eller får et dårlig vindu til sommeren, for all del - men ikke nå.

Hva skal det liksom løse her og nå? Kanskje hadde det spart OGS selv for en del kritikk, men det hadde ikke tjent laget. Du så jo hva som skjedde i fjor da Mourinho mer eller mindre direkte sa offentlig at spillerne hans var ræva. Ønsker meg IKKE er manager som bare er opptatt av å redde sitt eget skinn og sin egen ære, uten tanke for laget.

En ting er hva han sier offenlig, noe helt annet er hva han sier til Woodward privat.

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Han behøver ikke at kritisere spillerne i truppen. Men det vil ikke være at kræve for meget at sige noget a al "Jeg ville gerne have spiller X, men det kunne ikke lade sig gøre!"

Han behøves ikke forklare hvorfor det ikke kan lade sig gøre, men så viser han, at han ville have flere spillere end den nuværende trup. Så viser det samtidig, at han forsøgte at gøre noget.

Men som det er nu er signalet, at han ikke ville have flere spillere fordi truppen er god nok.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror det er så enkelt som at Ole er av Ferguson-skolen. SAF sa aldri at troppen ikke var god nok, han klaget heller aldri offentlig over at han ikke fikk spillerne han ville ha. Noen ganger var det åpenbart løgn, som den berømte "no value in the market"-linja, men han holdt alt internt.

Jeg nekter å tro at det Ole sier offentlig er det samme som han sier internt i klubben. Så kan man selvsagt diskutere hvor smart det er.

Når det er sagt, har det vel kommet ut at han ønsket seg Eriksen, og at han også ringte for å forsøke å overtale Mandzukic.
Post Reply