Akademiet

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

U-21 får deng av City igjen...3 mål bak til pause og rødt kort. Da står det 1-9 i mål på 3 omganger denne sesongen da...Norske Oscar Bobb briljerer for City visstnok.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
6-0 ja...1-12 totalt, det er et stykke opp til de på feil side av byen...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

U-18 tapte 1-3 for City dessverre.
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Dagens prestasjon står U21 gutta for.
Ledet 5-0 over Sunderland til pause. Skulle nok ha puttet noen til, for det holdt bare til 5-5 til slutt :-|
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Can2, Blodfink, Pancho P

Deleted User 744

Red Trafford
Ble kampen spilt i kuling på Jæren tro ? :-|
post liked by: RedTrafford, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Skal ikke se bort fra at den ble det, alle ti målene blåste inn i det samme nettet :-|
post liked by: Pancho P
User avatar

Rød Pølse
Posts: 1794
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 7493
Liker mottatt: 7085

Sloppy start av u-18-gutta, men så fort Shea Lacey fikk ballen ble det farlig. Med litt flyt kunne han hatt to assists allerede. Håper den gutten har det som kreves mellom ørene og at han unngår alvorlige skader. Talentet er enormt, det er det lite tvil om.

En av Fletcher-gutta på benken i dag. Satser på å få sett litt av han også etterhvert.

Derby i ledelsen før halvtimen 💩
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ashton Missin ser også ut som en fotballspiller 👍
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Svak førsteomgang av unggutta. Kanskje en idé å få Phil Jones til å skremme litt liv i gjengen i pausen..?
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

UYL (Uefa Youth League): København slo Bayern 3-2, et lag United tapte 2-0 for i Tyskland. United tok en fin 3-0 seier over Galatasaray. Blir spennende å se om de unge gutta kan hamle opp med den danske gruppelederen hjemme den 24 okt.

Tidligere vinnere (turneringen startet i 2014):

2023: AZ Alkmaar
2022: Benfica (tapt 3 finaler før denne)
2021: Real Madrid
2020: Ikke spilt
2019: Porto
2018: Barcelona
2017: RB Salzburg
2016: Chelsea
2015: Chelsea
2014: Barcelona

Benfica i 4 av 9 finaler, Chelsea hadde jo et vilt akademi.
United med sin historie burde ha vært på lista...Men akademiet er ikke i nærheten for tiden vel.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Pancho P
LUHG!

Deleted User 661

Herlig artikkel om Paddy Lacey, bror av Shay, i Manchester evening news. Liverpool familie med sesongkort på Anfield med en sønn i Manchester United akademiet som nektet å bruke sesongkortet sitt på Anfield.
Paddy, nå bokser, gikk fra akademiet til United og over til Liverpool. Det ble fiasko. Shay fikk ikke velge selv, hans far puttet gutten i bilen og kjørte til United. Han skulle være der det var best og tryggest. Det finnes heldigvis fornuftige mennesker i Liverpool.
post liked by: Rød Pølse, Buchan, Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 1794
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 7493
Liker mottatt: 7085

De store gutta har litt å lære av U-18 denne sesongen. Leder 6-0 borte mot erkerival Leeds etter 75 min. Målene renner inn for unggutta 💪
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 1794
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 7493
Liker mottatt: 7085

For de som liker å følge med på det som gror på akademiet: FA Youth-Cup mellom United og Derby på Old Trafford startet nå kl 20. U18-gutta har på ingen måte vært vaksinert mot å score denne sesongen, så det kan bli morsomt. Kampen er egentlig bare tilgjengelig i Storbritannia og Irland, men kan sees på TV-appen til MUTV.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
United har allerede fått ett mål annullert etter ca 15 min...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tight 1-0 seier for unggutta. Et par gode bytter i andre omgang sørget for at United kunne stikke av med seieren. Jack Fletcher var min MOTM.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Går trått for storegutta for tiden, men et lyspunkt er at vi fortsetter den sinnsyke statistikken med å mønstre akademispillere i kamptroppen, som har vart siden 1937 om jeg husker riktig på "stående fot".

I dag, mot Nottingham Forest, var det fire akademispillere i start-elleveren: Johnny Evans, Kobbie Mainoo, Marcus Rashford og Alejandro Garnacho. En femte kom inn i pausen, Scott McTominay, og tre andre igjen satt på benken (Daniel Gore, Willy Kambwala og Hannibal Mejbri).

Det er 8 akademispillere. Og slike tall er ikke ekstraordinære for United. Vis meg andre topp (erm, okay, joda) klubber som kan vise til lignende tall. Og særlig fra de "store ligaene".

Videre, ifølge børsen på flashscore, ble en annen akademispiller "man of the match", men dessverre for Forest, nemlig Anthony Elanga.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, messilingard, Pink Final, Blodfink

Deleted User 661

Joe Hugill trengte tre minutter på å score i debuten hos Burton Albion i dag.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan, Rød Pølse
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

Ser U18 kampen mot City. City starte best, United avsluttet omgangen best.

Må si at Jack Fletcher ser usedvanlig spennende ut. Betraktelig mer slepen tekniker enn sin far. Minner meg kanskje om Martin Ødegaard, bare at han er noen cm høyere. Soleklart den beste spilleren på banen i dag etter min mening. Fryktelig spennende talent etter min mening.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Bra seier i dag mot City for U18 gutta. Vi burde vunnet 2-0, bommet blant annet på en enorm sjanse mot slutten av omgangen.

Louis Jackson solid som stopper. Jack Fletcher banens beste etter min mening.
post liked by: Pwint, 28FPellistri, Tringe, Pink Final, Ryder
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

U-18 kamp mot Leeds i dag. United fører an og leder 4-0 ved pause. Da går det mot den 13. strake seieren i ligaen.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final

Deleted User 661

15 år gamle Amir Ibragimov fikk spilletid hos både U-18 og U-21 laget i dag. Sam Mather scoret alle fire da U-21 laget vant 4-2 mot Norwich.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final
Post Reply