Pink Final skrev:30 apr 2022, 16:06
Guiseppe Rossi?
Gerard Pique?
Hvis jeg husker riktig fra kravene til bl.a. Mr MUJAC, så ble disse to ansett som United-akademiprodukter. Men som nevnt over kan man argumentere i ulike retninger her. Man må derimot ha noen klare måter å gruppere folk på, og da ble de sett på som Uniteds hvis jeg husker riktig. Litt på samme måte som f.eks. McAtee vil være Citys, selv om mye av utviklingen skjedde i United. Slike eksempler finner man overalt, så derfor viktig med en solid metode som kan brukes generelt.
Da Silva-brødrene husker jeg ikke helt, men mulig de falt utenfor ettersom de kom til United litt senere (var vel 18 år).
Tror ikke du nevnte han over i ulike poster, men James Wilson var også et veldig stort talent. Personlig tror jeg ikke han kunne blitt en stor spiller for oss, men han ble uansett ødelagt av skader.
Går vi inn på keepere igjen, så har vi Sam Johnstone. Ikke helt i ypperste kvalitet (som igjen, er totalt urealistiske forventninger), men han fikk 3 landskamper for England (blir vel neppe flere nå).
Danny Drinkwater fikk ikke akkurat en legendarisk karriere i United, men han har flere ligatitler enn Gerrard

(men ikke for United)
Men nå er jeg litt mer inne på kvantitet heller enn kvalitet kanskje. Vil likevel bare understreke enda en gang at jeg synes det blir ekstremt strengt å si United-akademiet produserer kvantitet heller enn kvalitet. Særlig ettersom vi er det beste akademiet i England historisk sett, og fortsett ett av de beste (men nå kan det argumenteres hit og dit om hvem som er #1, i motsetning til før pengedopingens alder). Hvis ikke Uniteds akademi kvalifiserer som et av de aller, aller ypperste i verden, hva skal man da si om Liverpool, Spurs, Chelsea og City? De kan bare drømme om den "output" som vi har hatt historisk sett.
Noe riktig tror jeg faktisk vi gjør :)