Ex-spillere

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Ja det blir mye snakk om Ronaldo, spesielt fra tidligere United-spillere. For Ten Hag sin del tror det er så enkelt som at han ser på han som 3.-valg på spissplass og at han disponerer laget deretter. Jeg skjønner at Ronaldo er såpass stor at han vil bli snakket om uansett, men jeg hadde satt pris på om de fleste analyser gikk ut på hva han faktisk er i dag, ikke hva han har vært og alt han har oppnådd. Denne debatten om respekt virker for meg unødvendig. Tror nok ten Hag bare velger den 11eren som i hans øyne er best for laget. Kanskje for mye å spør om, men skal vi kanskje bare la han være en rollespiller, som ikke er førstevalget vårt, i ro og fred? Det er tross alt ingen skam i å være godt over toppen i en alder av 37 år.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, pixma, Ryder, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Helt enig, @Mr H, blir sliten av alt "utenomsnakket" om hva som er respektfullt og respektløst, om hvor stor eller liten skam det er for ham å spille på en torsdag i Kypros eller komme inn på 0-4 og alt det tullet.

Tror (heldigvis) ETH ser "iskaldt" på situasjonen - dersom han tror Ronaldo kan gjøre den beste jobben i den kampen, så spiller han. I motsatt fall spiller han ikke. Og det er sånn det skal være.

Som du sier, det er absolutt ingen skam og nederlag i å være over toppen som 37-åring, han har holdt toppnivå i 4-5 år lenger enn de aller fleste. Vi kan bare ikke forvente at han skal være den samme gamle, som spiller på akkurat samme måte som før og må behandles og vurderes på samme måte som før. Nå er han en spiller som har mistet mye av magien, men som fortsatt er god nok til å gjøre en jobb for oss i enkeltkamper når det trengs. Jo før alle innser det, fra fans til Scholes og Keane til Ronaldo selv, jo bedre.
Vi må ha realistiske forventninger, og de inkluderer både benk og Europa League.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Det virker jo (for meg i hvert fall), som Ronaldo har landa litt og innser mer enn før at han ikke er på høyden lenger. Ser blid og komfortabel ut på trening, og får lov av EtH å bli forbanna når han benkes.

Det er jo på en måte to spor her, det ene der noen mener han bør spille mer, det andre sporet er vel der jeg er, om han ønsker å spille annetsteds så la ham få lov, jeg beholder gjerne en Ronaldo som er tilfreds, han kan bidra med mye erfaring og holdninger for å holde seg i god form lengst mulig.

Og helt enig i at EtH gjør det rette, Ronaldo får spille når manageren mener det er hensiktsmessig.

Dette er kanskje ingen big deal, i hvert fall ikke når Ronaldo ser ut til å respektere managers valg.
post liked by: Ryder, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Nå har jeg lett litt, men ikke funnet noen egen tråd for Paul Scholes. Lager ikke en umiddelbart, for jeg har muligens oversett den...

VSport PL har hadde nettopp en presentasjon av Paul Scholes. Fantastiske tilbakeblikk, om en fantastisk spiller og midtbanemotor! Glimt fra driblinger, scoringer og masse velfortjent honnør fra andre fotball-aktører. Det ble nevnt at han har 11 liga-titler. Enormt imponerende. (Ryan Giggs har 13. Helt fantastisk rekord! I hvert fall i England, etter det jeg har brakt på det rene.) En artig anekdote fra programmet: Zinedine Zidane ble spurt hvordan det var å være verdens beste fotballspiller, hvorpå han svarte: "Det vet jeg ikke. Det må du spørre Paul Scholes om. " :D
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Kan ikke huske en egen tråd om Paul Scholes @Can2.
Så om du lager en tråd om den fantastiske spilleren Paul Scholes er den velkommen.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Will Keane fyller 30 år i januar, åra løper :yikes: Gjør det greit i Wigan, 8 mål , 2 assists på 21 kamper, det er 10 spillere som deler 1.plass med 9 mål hver.
post liked by: Can2, Pink Final
LUHG!

Deleted User 661

Da har Paul Ince fått sparken som manager i Reading.
post liked by: red, Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

I dag fyller legenden Norman Whiteside 58 år. Helten fra FA cup finalen i 1985
Image
post liked by: Can2, Blodfink, Belfastboy, Pancho P, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Wes Brown ble skilt i fjor, og slått konkurs i år...Bad times

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... s-26744715
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Vi har vel hatt nokre spelarar som har gjort det betre på bana enn på privaten😔
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Beta 2.0
Posts: 313
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Ruud van Nistelrooy har sluttet på dagen i PSV. Spillerne har visstnok som gruppe gått til styret for å klage på ham, konflikter mellom hele trenerapparatet og generell dårlig stemning. Ruud slutter etter at møtet har blitt lekket til pressen.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Hm...RuudvN er nok en ganske bestemt type. Synd det ble så gæli.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Går for seg i Nederland, VdSar bua ut i Ajax au, fansen i harnisk etter en svak sesong til dem å være. De vil ha en teknisk direktør, noe Mr. VdSar ikke ansatte. Minner litt om United for et par år siden, hehe. Selv om VdS jo har hatt en del suksess, fansen i Ajax finner seg ikke i å ikke vinne noe.

https://thepeoplesperson.com/2023/05/22 ... on-264332/
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

post liked by: Buchan, 10Hag, Pink Final, Jan Erik, Pwint, RedTrafford, pixma, Pancho P, Blodfink, Can2, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Triste nyheter, husker jeg syntes det var stort når han og Joe Jordan kom til klubben.
99% ønsker å spille for Manchester United, 1% lyver sa han i sin tid.
Hvil i fred Gordon McQueen.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Jan Erik, Pwint, RedTrafford, pixma, Pancho P, Blodfink, Can2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

En STOR helt bokstavelig talt fra min barndom og tidlige ungdom.
Leit å lese at han har gått bort.

Se her;
Tippekamp 22 desember 1979.
3-0 over Nottingham Forest, McQueen nikker inn 3-0

En uke senere, lørdag 29 desember:
3-0 igjen, denne gang over Arsenal, McQueen nikker inn 1-0
post liked by: Pwint, Buchan, RedTrafford, 10Hag, pixma, Pancho P, Cola2, Blodfink, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply