Ex-spillere

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er generelt ingen stor fan av (selv)biografier. Nesten alltid enten for sterke bindinger til fortida og menneskene der, eller at vedkommende fortsatt er så involvert i ting at den ekte historien må vike for en eller annen agenda eller hensyn.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Steinar Stenseth wrote: 11 Feb 2022, 22:13 Apropos Rooney. Så dokumentaren hans nå. Fryktelig skuffende og kjedelige greier.
Ja, han var ganske åpen og litt ærlig om et par ting, men ikke noe banebrytende greier og ikke noe dybde.
Mulig det bare er meg, men biografier/dokumentarer generelt blir litt for tamt når det slippes ut "et kvarter" etter endt karriere. Spesielt i nåtidens verden hvor alt har mye lenger levetid pga internett blir det mer som å melke mer penger av "gårsdagens nyheter" enn spennende oppfriskning av hukommelsen osv.

Trist, igrunn, da historien hans hadde fortjent mer enn å kun være en melkeku for den nye "behind the scenes"-sjangeren som lages om fotballen i dag.
Takk for omtalen. Jeg la jo merke til artiklene med kritikk av SAF, og synes det virket uintelligent av Rooney. For det første blir det bare en fortsettelse av å prøve å unnskylde seg for den kvalme oppførselen med å ønske seg bort fra United, og til våre verste rivaler på toppen. Og for det andre så tar det ikke mye aktivitet i topplokket til for å skjønne at Uniteds mangel på aktivitet på overgangsmarkedet hadde veldig lite med Fergusons prioriteringer eller ønsker å gjøre, men med eierne som trengte penger for å betale de sinnsyke lånene de tok opp når de rævkjørte klubben vår gjennom det ondsinnede oppkjøpet. Og la oss aldri glemme at hjernen bak den jævelskapen var Woodward.

Men ettersom dokumentaren ikke hadde noe særlig reelt innhold, så måtte de vel fokusere på dette for å skape litt splid/kontroverser/mediadekning. Er også oppgitt av slike 'dokumentarer'. Synes det har lite å gjøre med å spre kunnskap osv, men mer om "raske penger". Og Rooney har vel en rimelig grei bankkonto tenker jeg.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Ryder wrote:11 Feb 2022, 23:46 Er generelt ingen stor fan av (selv)biografier
Her er/var jeg generelt det stikk motsatte. Elsker (selv)biografier osv, men jeg må ha fått muligheten til å rekke å glemme noe av den personen først.
I dag gis det ut biografier på løpende bånd før folk har fylt 40 år og det blir for mye ferskvare etter min smak.

Er sikkert mange, også her inne, som vil like dokumentaren om Rooney, men medie-hypen kunne være roet litt ned da det var lite banebrytende og tingene som jeg har sett er blåst opp litt ekstra ikke vies enormt med tid totalt sett i filmen.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Selvbiografier er topp.
Bortsett fra en voksende trend.
Trenden å sette andre mennesker i et dårlig lys.
For min del synes jeg den type fortellinger heller slår tilbake på den som forteller.
(Bl.a derfor jeg ikke lenger har noe særlig sansen for Roy Keane),
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Tommel opp herfra. Scholes er i fare for å havne i samme kategori nå. Synes han kommer med mye surr. Joda, en del er fornuftig også, men det blir mange enkle poenger synes jeg, for å skaffe overskrifter osv. Som en slags intern konkurranse om å "disse" mest mulig i studio. Hadde mye mer sansen for den TIDLIGE karrieren til Gary Neville på TV, når han drev med analyser av spillet og tok fagnivået opp mange, mange hakk. Nå er det mer "phoning it in" som de sier der borte. Jaja, greit at jeg stort sett ikke ser på slikt lenger, da det gir meg veldig lite. Men ser jo en del dekning av det de sier likevel. Med det nivået som er nå, kunne de like gjerne kuttet ut alt av pre-match og post-match dilldall på TV.

Hadde mer sansen for spilleren Paul Scholes, som spilte fotball og dro hjem til familien, og dett var dett. Men etter han la opp fant han vel ut at han ikke kunne noe som helst annet (jobbmessig), og skulle han på TV måtte han spy ut dritt han også. Så da ble det slik.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Se denne fra Ravel Morrison for Derby i dag. Scoret ett til også. Nydelig å se, håper virkelig han kan klare å få karrieren på fote igjen.

post liked by: Pink Final, Belfastboy, Måns
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

@Ryder det å få karrieren på fote igjen er jo et kontekstuelt begrep. For de fleste norske tippeligaspillernene ville antakeligvis dette fantastiske klippet vært toppen av karriereren. For min del (og helt sikkert også for din del), så håper jeg at han mest av alt finner tilbake til seg selv, om ikke som fotballspiller så i alle fall som person. Dette var kanskje Englands største talent (ca 10 år siden), men som flere andre har han hatt problemer i forhold til både psykisk helse og andre utfordringer. Problemene var så pass stor at til og med Sir Alex måtte "gi tapt for". Men talentet han hadde kan ingen ta fra han. Fantastisk på sitt beste, et mareritt på sitt verste. Men ut fra det jeg har både lest om han og erfart når jeg har møtt han (utenfor Old Trafford), en flott person som jeg ønsker alt godt for i fremtiden
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Herlig å se Ravel score to mål, og det var en livsviktig seier for Derby.

Det litt merkelig med Ravel Morrison er at han aldri har vært et problem på banen. Det er mye med livet hans utenfor som ikke har vært bra opp gjennom årene, men PÅ banen har han alltid vært profesjonell og stort sett spilt bra.

Selv om han ikke har fått i nærheten ut av karrieren det hans talent tilsa, så har han likevel levd av fotballen. Er nok mange som skulle ønske de hadde fått til det... Så selv om det har vært mye rot med ham, så har han likevel gjort det tålelig bra synes jeg. "Journeyman" av en annen verden, men heh :D

Samtidig må jeg si at det virker som hans tidligere historie virkelig henger med ham. Det er lenge siden han har hatt trøbbel med loven nå, vertfall fra det jeg kan se etter litt søking. Ikke har han blitt dømt heller, iallfall ikke i den siste saken i 2015. Husker ikke så godt hva som var før det :-/
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 108

Vi har også Will Keane som er i storform hos Wigan. Han skyter dem til championship igjen ser det ut til.
Snakket med han da han var i Hull. Han mente han fortsatt hadde mye å gi på fotball banen hvis han fikk holde seg skadefri. Ser ut som om han fikk rett. Ben Amos er vel også i Wigan.
post liked by: Pangaea, Belfastboy, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Godt å høre, har ikke fulgt med han i det siste. Vi har veldig mange ex-spillere fra akademiet rundt om kring i ulike ligaer. Flest av alle verdens klubber om jeg husker riktig. Ja, til og med flere enn klubber som Ajax og Barcelona, som også har gode akademier.

(med mindre tallene har endret seg de siste 1-2 årene, er kanskje en stund siden jeg sjekket det opp sist nå)
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Å Cavani kan berre ta seg ein tur i pølsebua! Ronaldo er da i det minste klar til å spille!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Litt strengt å skrive om Cavani under "ex-spillere"? Sjølv om du unekteleg har eit poeng.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg har som regel tøffe poeng.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Mange av oss som begynte å holde med Manchester United på 1970 tallet fikk en soft spot for en ung keeper.
En lyshåret keeper som dukket opp ingen steds fra i 1978.
Stepney skadet seg, Roche gjorde for mange tabber og Blyth feilet legesjekken.
Plutselig var Bailey første keeper.
Og han sto i mål i to ikoniske tippekamper høsten 1978.
Derby - United 1-3 og ikke minst United - WBA 3-5.
Der han holdt langskuddet til Regis i fast grep.
Det gjorde inntrykk på en ung fan.

1,5 år senere, ny match med mange baklengs 0-6 i Ipswich.
Men igjen gjør Gary ‘Glitter’ sakene bra, og redder tre straffespark i samme match!
post liked by: Ryder, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Min ubestridte favorittspiller da jeg begynte å holde med United!
post liked by: Pink Final, Buchan
Post Reply