Ex-spillere

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 595

Nei, ikke minst :D

Den høyst uortodokse redninga til O'Shea 1v1 er tidløs!

Rooney stod jo og til tider i mål på Uniteds treninger, etter eget ønske, og var visstnok ganske god.
post liked by: Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Takk @GBailey.
Whiteside var første spiller i nærheten av min egen alder på laget.
Var nok med på å gjøre ham til favoritten.
Nei det er en høystakk å lete i komm feltet hos United.no.

Ikke United, men tar sjansen på å nevne Paul Super Cooper.
Tror jeg har nevnt ham før.
Reddet 59 straffespark i engelsk klubbfotball.
I 79/80 reddet han 8 av 10 for Ipswich.
Og i 80/81 reddet han 5 av 7.
Super Sammy Mcilroy var en av de to som klarte å score på Ipswich keeperen.

Mye psykologi der han gjerne lente seg over mot én side.
Samtidig var han veldig god på å se på fot, og lese hvor skuddet ville komme.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Den husker jeg du nevnte, er jo helt hinsides statistikk.
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote:14 Mar 2022, 05:17 Frode Hansen ble hentet på prøvespill fra Fredrikstad
jepp, stemmer, en liten historie til : Phil "Gris" Neal satte straffa opp i krysset som han pleide å gjøre, på gamle Fredrikstad stadion, (oppkjøringskamp), Hansen tok den, vill redning.
post liked by: Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Raimomd van der Gouw var en svært god reserve.
Jeg vil også trekke fram Gary Walsh.
Eget produkt, og en stund så han ut til å kunne kopiere sin navnebror Gary Bailey.
Der Stepney’s skade og Roche’s tabber åpnet veien for Bailey - gjentok historien seg.
Bailey ble skadet (for godt dessverre), Turner gjorde tabber og den nye manageren Alex Ferguson satset på Gary Walsh.
En habil keeper som kom tilbake gang på gang og var i klubben i åtte-ni år.
Som oftest reserve for Schmeichel.
Gjorde det senere bra i Middlesbrough og storspilte for Bradford City.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pangaea, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 429

Patrice Evra har igjen snakket ut om og mot homofobi i herrefotballen, denne gangen på en podcast som heter Midpoint:
“It’s like you can’t be a gay football player, people will go mad.

I give the example, when I was playing for West Ham, someone from the English federation came and he said ‘we need to accept everyone’ and the amount of players that were like no, if some of my team mates are gay they have to leave now, I won’t do any shower [with them].’

I stand up and I say ‘shut up, shut up everyone, can you hear yourselves?’ We still don’t accept everyone. In the football world they are not open minded enough and it’s a shame.

I understand [why players stay in the closet] because even myself when the players they were coming to me I was like, be careful because if you say it loud you see the reaction of all the players but I will support you and because I had such a power in the dressing room I will protect [you], I will support you.”
Evra var langt opp på listen over mine favoritter mens han spilte for oss, og i årene etter at han la opp har han bare fortsatt oppover på den lista. Elsker den fyren :heart: :heart: :heart:
post liked by: red, JørgenT, Pwint

Deleted User 430

Beta wrote:09 May 2022, 00:22 i årene etter at han la opp har han bare fortsatt oppover på den lista
Her er jeg i motsatt ende. Hadde ekstremt sans for han som spiller og syns han en periode tidvis var artig i klipp jeg ser fra SoMe osv, men nå syns jeg bare han er en enorm pratmaker.
Det er veldig mye prat, beskyldninger og ryktespredning, mens han selv alltid havner i godt lys. Sier a, men ikke b. I tilfeller som det refereres til her sørger han for å mistenkeliggjøre hele West Ham-troppen som homofobe, mens han selv var den eneste som ikke var det..
Ikke første gang han kommer med sånne diffuse uttalelser etter hva jeg har sett og det er noe av det verste jeg vet. Skal han først navngi klubben får J han navngi spillerne som er homofobe også. Ikke skape rom for mistenkeliggjøring og ryktespredning om hvem som er hva..
post liked by: Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Legger bare denne her. Noen tar livet med ro 🤣
post liked by: red, messilingard, Pancho P, Belfastboy

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Steinar Stenseth wrote: 09 May 2022, 00:58
Beta wrote:09 May 2022, 00:22 i årene etter at han la opp har han bare fortsatt oppover på den lista
Her er jeg i motsatt ende. Hadde ekstremt sans for han som spiller og syns han en periode tidvis var artig i klipp jeg ser fra SoMe osv, men nå syns jeg bare han er en enorm pratmaker.
Det er veldig mye prat, beskyldninger og ryktespredning, mens han selv alltid havner i godt lys. Sier a, men ikke b. I tilfeller som det refereres til her sørger han for å mistenkeliggjøre hele West Ham-troppen som homofobe, mens han selv var den eneste som ikke var det..
Ikke første gang han kommer med sånne diffuse uttalelser etter hva jeg har sett og det er noe av det verste jeg vet. Skal han først navngi klubben får J han navngi spillerne som er homofobe også. Ikke skape rom for mistenkeliggjøring og ryktespredning om hvem som er hva..
Eit stort "tja" her. Eg likar det meste med Pat, Dette kan jo også tolkast litt som at han "callar ut" West Ham troppen og utfordrar dei til ta eit tydlegare standpunkt kanskje?
Heile debatten er jo viktig for han og bør vere det for oss alle og i sær bør fleire proffesjonelle spelarar komme på bana og både stå fram og å støtte kampen mot homofobi enda sterkare. Dette treng på ingen måte vere målet hans, men berre seier det.

Deleted User 430

Tror det bare var 3-4 stykker igjen fra troppen han spilte med da han kom med disse uttalelsene, @JørgenT, så da tenker jeg kan skulle ha kommet med det før. Da det var aktuelt, ikke nå flere år etterpå hvor han kun renvasker seg selv og mistenkeliggjør alle andre.

Misforstå meg rett, vi trenger ikke spillere med holdninger som Gueye i fotballen (eller i samfunnet ellers), men denne type uttalelser hjelper ingen andre enn han selv slik jeg ser det.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ja, sjølv om eg likar han godt er det nok ting han, som alle andre bør tenke gjennom også. (når du er profilert og på sosiale medium)👍
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

En av mine helter var Gary Bailey.
Mange likte ham, og hadde han som en av favoritt spillerne.
Sammenlignet med våre ‘tre store’ - Schmeichel, van der Sar og de Gea - når ikke Bailey helt opp.
Men han var absolutt god.
For meg gjorde spesielt redningen fra Cyril Regis i fast grep mot WBA tippekamp 1978 stort inntrykk.
Denne snutten inneholder klipp fra fem matcher 1978-1983.
Og fire av dem gikk som tippekamp.
Jeg husker kun to av redningene, den mot WBA og cupfinalen mot Brighton.
Matchene er:
Spurs borte i FA cupen i 78/79 eller i 79/80 (begge vist som tippekamp)
Derby borte i ligaen 78/79 tippekamp
Villa borte i ligaen i 82/83? Ikke vist
Brighton på Wembley i 83. Sendt på nrk
WBA hjemme 78/79 tippekamp


Hvis dere vil pine dere gjennom 6 minutter fra 0-6 mot Ipswich i 1980

Det som er verdt å se Gary Bailey redder tre straffer!
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

Det er vanskeleg å vurdere spelarar frå ulike epokar opp mot kvarandre, men for meg var Gary Bailey supermann (endå meir enn John Burridge😉). No pleier minnet ofte å spele oss eit puss, men eg synest alltid han var spektakulært god i alle tippekampane på TV. Han var iallefall god på TV-redningar! Om han var like god som de Gea, Ederson, Neuer eller Donnarumma er heller tvilsomt.

Eg har ein lite original teori om at kvaliteten på spelarane generelt og ikkje minst på toppnivå no for tida er langt høgare enn den var for 40-50 år sidan. Berre tenk på utviklinga i treningsmetodar, sportsvitskap og ikkje minst seriøsitet/profesjonalitet i løpet av dei siste tiåra. Spelarane går ikkje på fylla tre gongar i veka eller et bangers and mash til middag.

Så sjølv om Ronaldo, Bruno, Pogba og Sancho heilt sikkert er objektivt betre spelarar enn Whiteside, Coppell, Hughes, McGrath og kanskje til og med min store helt Bryan Robson på dei fleste målbare parameter, rekk dei ikkje opp mot gamlekarane i Pancho si personlege legendebok.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Sant det @Pancho P.
Det er urettferdig fordi forutsetningene er så ulike.
Mye mer proft nå.

Enig med deg, det var magi å se tippekampene den gang.
Og selvsagt United først og fremst.
Som @Mcilroy skrev i de Gea tråden:
spillere fra 80 tallet, mine største helter
Det var noe eget.
Kanskje fordi vi så sjeldent fikk se laget vårt på tv.
Selv på Bbc radio var det sjeldent.
Derfor har tv matchene og flere av Bbc radio matchene brent seg fast i hukommelsen.
Selv landslaget var gøy å følge den gang, og for min del t.o.m EM 2000.
Etter en tid har bare interessen for landslag og sluttspill dalt.
1982 VM var det store mesterskapet for meg.
Gikk bananas for å fylle dette albumet, noe jeg klarte. Image Beklager nostalgien.
Og det var ikke slik at alt var bedre før.
Kvaliteten på fotballen nå er mye høyere.
Men det var noe med magien og at England og spillerne der virket så langt unna.
En annen planet nærmest.
Driver forresten å sysler litt med å lage en liten throwback til 1981/82.
Forventningen med ny manager i Ron Atkinson.
Snakket om at George Best skulle returnere.
Norges seier over England.
Bryan Robson signeringen.
Uniteds kamp om ligagullet helt til påske, og egentlig til tredje siste runde.
Den ene United tippekampen på SVT samtidig som 5 mila gikk i Kollen (Ski VM 82).
Samt skuffelsen over at tippekampen mot Ipswich ble avlyst pga kulde.
Og ikke minst fotball VM med Whiteside, Zico, Socrates, Eder, Lato, Boniek, Platini, - Brasil, England, Skottland, Frankrike, Polen.
For en tid å være fotball punsj, være 15 år og ha all tid i verden til å følge med ❤️
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

VM i 1982 var det første mesterskapet eg hugsar. Eg var sju år og hadde oppdaga fotballen si vidunderlege verd året i forvegen. Grunnen: Topps fotballkort og ikkje minst den heroiske VM-kvaliken i 1981. Både den sagnomsuste landskampen mot England på Ullevål og Øivind Johnsen sine eskapader i Budapest😁.

Eg klarte aldri å fylle Panini-albumet i 1982, men klarte det til gjengjeld heilt fram til 2014, sjølv om interessa mi for Norge døydde med Semb. Har planlagt ein uhyre nerdete og uinteressant tråd om fotballkort og stickers frå 1890-talet fram til i dag, men sidan eg kjem til å fylle 318 spaltekilometer, treng eg litt mental førebuing og ein solid dose sommarferie først.

PS @Pink Final. Du må aldri beklage nostalgi 😄
post liked by: Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply