Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg googla og såg eit klipp der kjæresten hans(?) blødde fra munnviken, og at ho hadde nokre blåmerker. Og ei lydfil der ein person trakkaserte/sexuelt trakkaserte ein anna person.

Finnes det andre opptak/videoopptak?
Eg kjenner ikkje stemmen til Mason og har ikkje aning om dette kan være han i lydopptaket.

Dere som er sikre på at dette er Mason, har dere sett andre opptak?
Om ikkje, korleis veit dere at stemmer er Mason sin?

Ein sjuk person har gjort dette. Ingen tvil om det.
Men mange vil kunne være ute etter å sværte ein som Mason. Sjalusi, penger osv.

Igjen, eg seier ikkje at det ikkje er han, men om dere har sett samme video opptak og høyrt samme lyd opptak, so er dette veldig tynt for å dømme nokon, her på sosiale medier.

Om det bevises at det er Mason stemme, so er det greit. men det tviler eg på at nokon her kan gjere?
post liked by: Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4689
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2610
Liker mottatt: 10650

Ingen her VET, men sannsynligheten må vel anses å være ganske stor.

Forbeholder meg retten til å først og fremst synes synd på kvinnen her, inntil videre. Greenwood kommer til å få den juridiske hjelpen han har krav på (og vel så det, tipper jeg), og hans rettssikkerhet vil bli ivaretatt. Politiet har nok også helt andre krav til bevisførsel (f.eks teknologi for stemmegjenkjenning) enn spekulasjoner på sosiale medier. Det er vel heller ikke direkte usannsynlig at det finnes mer der dette kom fra.

Prosessen skal få gå sin gang, men helt enig i at han holdes langt borte fra trening og kamper så lenge dette pågår.
post liked by: Pancho P, Becks7, Cola2, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Hadde dette vært 90 tallet så kunne han mest sannsynlig sluppet mye billigere unna. Det var jo litt texsas på den tiden og ting ble feid under teppet. Men nå i dag, med teknologi, smarttelefoner sosialemdier MeeToo bevegelsen BLM osv. Hvor man faktisk tar krenking svært alvorlig. Så ser ikke dette lyst ut for unge Greenwood. Heller ingen syvende far i Huset på OT som kan dempe fallet.

Som det blir nevnt så bør denne prosessen gå sin gang, personlig blir jeg veldig trist av hele greia.
Mister med en gang sansen for vedkommende(så sant alt dette stemmer.) Det samme gjelder Giggs også for min del har ikke han noe heltestatus lengre.

Det som kan hjepe Greenwood om alt dette stemmer.
Hans unge alder, hadde selvfølgelig vært mye verre om det var en av seniorene.
Han kommer clean, legger seg flat ber om unnskyldning både til offer, familie, klubb og fans.
Går med på et opplegg hvor han kan få hjelp, det er noe som heter once a hitter always a hitter. Mest sannsynlig ville dette også gjentatt seg. Han trenger jo profesjonell hjelp. Han er fortsatt veldig ung og umoden så det er muligheter til å hjelpe han på rett spor.

Men inntil nå avventer vi saken.
Fallet er stygt, ikke bare for gutten men United også.
Prøve å dempe det mest mulig.
Så må vi håpe at det er første og siste gang han gjør dette.
post liked by: Cola2, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

offside wrote: 31 Jan 2022, 12:15 Som det blir nevnt så bør denne prosessen gå sin gang, personlig blir jeg veldig trist av hele greia.
Mister med en gang sansen for vedkommende(så sant alt dette stemmer.) Det samme gjelder Giggs også for min del har ikke han noe heltestatus lengre.
Gråsone dette.
Blei Giggs dømt? Husker ikkje.
Kva med Ronaldo som også er voldteksmistenkt?
User avatar

Ryder
Posts: 4689
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2610
Liker mottatt: 10650

Giggs sin sak kommer for retten i august, tror jeg.
Ronaldo-anklagene er for min del et av elementene som gjør at jeg aldri vil klare å dyrke ham. Spesielt ettersom saken ble avvist mye på grunn av en teknikalitet (motparten ville bruke dokumenter fra Football Leaks som bevis, dokumenter som ikke ble godkjent av retten) og "reasonable doubt". Sier ikke at det har skjedd, men føler meg definitivt ikke trygg på at det ikke har skjedd heller.
Nå er ikke magefølelse noe som holder i en rettssal, men det påvirker i alle fall mitt private inntrykk av ham.
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Otac wrote:31 Jan 2022, 12:35 Blei Giggs dømt? Husker ikkje.
Giggs ble vel nylig arrestert for vold... Kommer en endelig dom snart

Deleted User 480

Otac wrote: 31 Jan 2022, 10:33 Dere som er sikre på at dette er Mason, har dere sett andre opptak?
Om ikkje, korleis veit dere at stemmer er Mason sin?
Det finnes jo en hvis mulighet for at det er manipulert, men... Hvis jeg skal være litt "bad cop" her, så tenker jeg på jenta på lydfilen som sier "Mason" gjentatte ganger. Hvis det ikke var han ville han vel sagt " why the f*** are you calling me Mason?"

Så skal selvsagt saken opp i retten og beviser og vitneavhør med videre vurderes, før man konkluderer. Det må jo dog sies at dette ikke ser bra ut for Greenwood. Min sympati er primært hos jenta som er skadelidende part her. Det er overveiende sannsynlig at noe har skjedd, og at det ikke var første gang. Hvorfor skulle hun ellers gå til et så drastisk steg å ta lydopptak i forkant, og åpenbart uten at Mason visste om der?

Det som gjør denne saken så spesiell, er lydopptaket. Et slikt bevis har ikke vært tilgjengelig i andre saker i klubben vår.
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Canto wrote: 31 Jan 2022, 14:07
Det finnes jo en hvis mulighet for at det er manipulert, men... Hvis jeg skal være litt "bad cop" her, så tenker jeg på jenta på lydfilen som sier "Mason" gjentatte ganger. Hvis det ikke var han ville han vel sagt " why the f*** are you calling me Mason?"

Det som gjør denne saken så spesiell, er lydopptaket. Et slikt bevis har ikke vært tilgjengelig i andre saker i klubben vår.
Det ville jo ha vært null problemer å få en venn til å late som om han var Mason.

Ja, det er spesielt at det er lydopptak her. Og om man skal være litt Sherlock Holmes so er jo det mistenkeleg i seg sjølv.
Og at det blei lagt ut på sosiale medier, heller enn til politiet.

Deleted User 429

Hvis det ikke var Mason ville noen benekte at det var ham. En forelder, venn, kollega, supporter. Ingen gjør det.

Det er ikke mistenkelig i det hele tatt. Det bare forsterker saken og forteller at dette ikke var første gangen dette skjedde.

Politiet er totalt ubrukelige når det gjelder slike saker. 11% av anmeldte voldtekter fører til siktelse, 2% til domfellelse i Storbritannia. Å legge dette ut offentlig er den beste måten å tvinge politiet til å ta saken alvorlig, for nå kan de rett og slett ikke stikke en anmeldelse i en skuff der den aldri ser dagens lys igjen.
post liked by: Ryder

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Beta

Vi veit vel lite om nokon har protestert.

Det er naivt å tru at eit slikt opptak ikkje kan være falskt.

Ja, elendige statistikker. Og ganske sjukt.
Men å ivareta alle parter i ein voltektsanklage som rettsstat er ekstremt vanskeleg.
Om nokon har forslag til betre praksis enn den som blir brukt idag, so er dette sikkert velkomment.

Ofte og oftere skjemmes eg av å være mann. Eg veit jo sjølvsagt at eg er ein betre mann, men allikevel. Menn står sikkert for 95% av alt faenskap i verden. Men at det er kvinner eller jenter som lett kan anklage ein ung gutt for voltekt og slikt, for vinning eller sjalusi eller anna faenskap, det er eg heller ikkje i tvil om.

Deleted User 429

Du får kose deg videre med å spille djevelens advokat, men ikke glem hvem som da er arbeidsgiver. Jeg er ferdig i denne tråden nå.
User avatar

Ryder
Posts: 4689
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2610
Liker mottatt: 10650

Falske anklager eksisterer, men det er et mye større problem at de aller fleste faktiske voldtekter aldri fører til domfellelse.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Som nevnt i går har jeg ikke hørt lydopptaket, og kommer ikke til å gjøre det heller. Men jeg stiller meg bak artikkelen til Langerød i dag, der han bl.a. sier at en sak har to sider, og det er viktig å unngå forhåndsdømming, og heller la rettsaken gå sin gang (om den kommer til retten).

Har han faktisk gjort det her, så må han selvsagt ta sin straff, og det blir sikkert vanskelig for Uniteds advokater.

Kommentarfeltet der borte var overraskende rasjonelt i dag, så det er jo håp (bortsett fra de vanlige trollene). Som jeg skrev der, så håper jeg United som klubb klarer å ta seg av både Greenwood, eks-kjæresten og begge familiene på en god måte framover. Det blir selvsagt svært vanskelig farvann på alle måter. Fryktelig tragisk sak, og uansett hva som har skjedd og hva som blir utfallet, så håper jeg menneskene Greenwood og eks-kjæresten får den støtte og omsorg de helt sikkert trenger nå.
post liked by: Pink Final, Cola2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7599
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27217
Liker mottatt: 17744

Jeg liker/likte fotballspilleren Mason Greenwood veldig godt.
Helt fra jeg så ham spille første gang.
Ser sjeldent ungdomslagene våre.
En av de få jeg har sett var Liverpool - Man United for 3-4 år siden.
I den matchen var Mason Greenwood så mye bedre enn de 21 andre spillerne.
Virket som en senior som spilte junior match.
Har pleid å kalle ham wonder kid i kamptrådene her når han scorer mål.
Tenkte han ville vokse fram til å bli en stor United helt.

Trist, trist og mere trist det som kom fram i går.
Aller mest for Harriet Robson selvsagt.
Det må ha kostet henne mye mot å poste det hun gjorde.

Så vil jeg legge til at i prinsippet er jeg enig med @Otac.
Feilaktige beskyldninger er også virkelig ille.
Media har stor makt, makt til å påvirke holdninger.

Som flere skriver vet vi ikke.
Men det som har kommet fram så langt taler mot Mason Greenwood.
En fullstendig uakseptabel karakterbrist han har om dette stemmer.
Håper både han og eksen Harriet Robson får hjelp.
Og at Mason om han er skyldig er villig til å ta i mot profesjonell behandling.

De har det nok grusomt begge to nå.

Dårligste United relaterte nyhet på mange år dette.
post liked by: Cola2, Becks7, Belfastboy, Pancho P, offside, Pangaea, Estarriol
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4426
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9411

Pink Final wrote:31 Jan 2022, 18:27 Aller mest for Harriet Robson selvsagt.
Det må ha kostet henne mye mot å poste det hun gjorde.
Nå skal jeg ikke si for sikkert hva som er sant og ikke sant her, men i følge faren hennes så ble telefonen hennes hacket og det er derfor innleggene ble slettet i etterkant. Er man interessert i å finne ut mer der så er det bare å google "Harriet Robson father", ser ingen grunn til å legge ut noe linker da bildene som blir brukt åpenbart er av det ufine slaget.

Det som jeg er interessert i nå, med tanke på United sin del, er om laget blir bedre uten Mason Greenwood. Greenwood har de siste kampene fremstått særdeles egoistisk og irriterer stadig på seg lagkamerater. Greenwood har misbrukt mye sjanser de siste kampene også. Jeg blir i alle fall ikke overrasket om vi presterer bedre uten han.

Et annet interessant punkt her er at stort sett samtlige lagkompiser har avfulgt Greenwood i sosiale medier, så det virker som om laget tar tydelig avstand fra han her.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply