Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

messilingard wrote:31 Jan 2022, 19:00 i følge faren hennes så ble telefonen hennes hacket og det er derfor innleggene ble slettet i etterkant.
Nytt for meg.
Leste uttalelsen hans til Daily Mail gjengitt hos Stretty News.
Faren sier hun ikke ville at dette kom ut i offentligheten.

Det reiser seg mange spørsmål her.
Tragisk for alle involverte.
post liked by: Cola2, Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Bare veldig trist dette her, håper sannheten kommer 100% frem, og så får man se hva den vil innebære av konsekvenser.
LUHG!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Er helt enig i at dette virkelig ikke høres bra ut. Synd om en av Englands største talenter har ødelagt hele karrieren sin. Men jeg vil faktisk påpeke at vi reelt sett vet svært lite enda, til tross for ganske konkrete bilder og lydklipp.
Og ikke bare det, men det er faktisk fort gjort at ting kommer ut av kontekst. Selv om det kanskje ikke virker spesielt sannsynlig akkurat nå.

Så vil jeg også legge til at man kanskje ikke kan dømme et fremmed kjæresteforhold basert på normen eller hvordan man selv har det i eget.
Vi vet ikke hva slags dynamikk de har i forholdet sitt, vi vet ikke hvordan de vanligvis snakker til hverandre, som noen påpekte kan man ikke engang utelukke at det er en del av et rollespill. - Kanskje ikke spesielt sannsynlig det siste akkurat, men det gir likevel et bilde på at man ikke kan ta hver eneste lille detalj for gitt og konkludere for tidlig. Jeg har opp gjennom tiden reagert på veldig mange kjæresteforhold hos andre, men det jeg har merket meg er at folk er veldig forskjellige, og har det veldig forskjellig med hverandre. Og har forholdet sitt på en måte som er utenkelig for meg selv.

Et annet moment er at Harriet selv visstnok påstår at telefonen er hacket, og at hun tok det ned. Og at faren kommer med lignende utspill. Om akkurat det er sant eller ikke er vanskelig å si, men det kan jo handle om andre motivasjoner også uten at man trenger å spekulere for mye i det. Kanskje hun ønsket å ta igjen for noe tidligere, men innså at konsekvensene ble mye verre enn hun kunne forutse. Kanskje kommer de med påstandene om at telefonen er hacket fordi Greenwood er desperat og har tilbudt gigantisk kompensasjon eller noe lignende. Hvorvidt hun selv faktisk står for dette eller ikke vil vel uansett være av ganske stor betydning. Man må huske på at det alltid er to sider av en sak, og det synes jeg mange ofte ser ut til å glemme. Jeg er av den gamle skolen at man ikke skal slå en jente uansett hva, men det vil jo likevel være ganske formildende dersom evt disse fysiske angrepene har vært gjensidig, eller tilogmed noe som Harriet kan ha startet eller tilogmed forvoldt selv. (Man har vel ikke noe bevis på at det faktisk er Greenwood som har gitt henne disse blåmerkene?) Dette er jo ting man faktisk overhodet ikke vet noe om.
En vinkling kan fort bli ekstremt skjev når den kommer ut sånn som dette. Men jeg må uansett innrømme at historien/påstanden om at telefonen skal ha blitt hacket virker litt merkelig. Kjærlighet gjør blind, og det kan kanskje også være et moment her.
post liked by: Cola2, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Schmeichel Heilt enig med deg her!
post liked by: Otac, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Jeg sliter litt med å se hvordan politiet kunne kommet med en uttalelse av en såpass alvorlighetsgrad dersom det ikke var godt nok grunnlag for det. Når han i tillegg har vært i arresten såpass lenge så ser jeg det som svært sannsynlig at det ligger noe bak anklagene.

Jeg kan selvfølgelig ta feil, jeg har ikke faktaene til å vurdere dette på en sikkelig måte.

Når alt dette er sagt så ser dette veldig mørkt ut for Greenwood sin del. Jeg er der er at jeg blir overrasket dersom han spiller for United igjen.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Det ser ikke lyst ut, nei, men samtidig er det mistanke det er snakk om. Hadde de vært sikre på minst én av tingene vil jeg tro han hadde blitt siktet og varetektsfengslet for det, mens etterforskningen av de andre mistenkte sakene ble gjennomført?
Ikke vet jeg, men tenker at siden mistanken, og dermed grunnlaget for fengslingen, virker å ha endret seg så trenger de kanskje en ekstra dag for å få klarhet i ting?

Bissouma ble jo løslatt mot kausjon selv om han er under etterforskning for seksuelt overfall, i fjor høst, og politiet har opplyst om både første arrest og videre etterforskning ang han også.

Vanlig prosedyre, kanskje, å komme med oppdateringer i sånne offentlige saker?
post liked by: Blodfink, messilingard, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Ikke positivt for 20-åringen Greenwood...De mener de har en god sak når de utvider både anmeldelse og fengsling skulle man tro. Samtidig har mange (på forhånd omtalt som), soleklare saker endt opp med motsatt resultat av det forventede.

På topp 80 i markedsverdi i verden, (50 mill. euro) På topp 8 m.t.p. spillere fra 20 år og ned til 18. Fryktelig om det sier stopp her, men er han beviselig skyldig, så er det jo noen forandringer i livet for ham, i noen år fremover...På topp 3 lista over favorittspillere i United. Dette er jo i grunn kun blytungt.
Statistisk er det vel muligens på "normalen", bare feil (eventuell) gjerningsmann...
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2811
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12967
Liker mottatt: 8327

Mener verdien er satt til 115 millioner pund @Blodfink . Ikke at det har betydning i denne saken. Om dette er som det ser ut til så er det eneste jeg tenker på at det er forferdelig for den stakkars jenta. Håper hun tas godt vare på.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Finnes det noko slags binding for spiller og agent her i forhold til verdi og tap?

United har jo ein verdi i spilleren, gjennom kontrakt.
Spilleren gjer noko som ikkje er ihht kontrakt, og mister da ein verdi for United.

Kan United kreve dette dekt av spiller/agent eller forsikring?
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Pwint wrote:01 Feb 2022, 20:03 Mener verdien er satt til 115 millioner pund @Blodfink .
Jeg bruker kun Transfermarkt når jeg sjekker market value, så også den saken om at han var satt til 115 :)
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

Måns
Donor
Posts: 202
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 671

Otac wrote: 02 Feb 2022, 12:28 Finnes det noko slags binding for spiller og agent her i forhold til verdi og tap?

United har jo ein verdi i spilleren, gjennom kontrakt.
Spilleren gjer noko som ikkje er ihht kontrakt, og mister da ein verdi for United.

Kan United kreve dette dekt av spiller/agent eller forsikring?
Det er jeg nok rimelig sikker på at vi ikke kan. Kontrakten er en form for regulert arbeidskontrakt (for strengt regulert i henhold til en del jurister, agenter og spillere). Det er ikke en kontrakt som gjør at spilleren er klubbens eiendom, da ville det vært en slavekontrakt. Når det gjelder forsikring så har vi muligens noe forsikringer på våre spillere, men det vil jeg i så tilfelle anta gjelder skader/ulykker/sykdom, og ikke en slik oppførsel som det ser ut for å være her. Det vil virkelig overraske meg om man kan forsikre mot lovbrudd/straffesaker som det her ser ut for å være.
Vi har derimot mulighet for å terminere kontrakten, og slik det ser ut nå så er vel det eneste fornuftige løsningen.
post liked by: Blodfink, Cola2

Deleted User 430

Kan vel også legge til at regnskapsverdien på en egenutviklet spiller er null (0), etter hva jeg har skjønt, og kun føres som et pluss ved et eventuelt salg.
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

Steinar Stenseth wrote: 01 Feb 2022, 19:01 Det ser ikke lyst ut, nei, men samtidig er det mistanke det er snakk om. Hadde de vært sikre på minst én av tingene vil jeg tro han hadde blitt siktet og varetektsfengslet for det, mens etterforskningen av de andre mistenkte sakene ble gjennomført?
Ikke vet jeg, men tenker at siden mistanken, og dermed grunnlaget for fengslingen, virker å ha endret seg så trenger de kanskje en ekstra dag for å få klarhet i ting?

Bissouma ble jo løslatt mot kausjon selv om han er under etterforskning for seksuelt overfall, i fjor høst, og politiet har opplyst om både første arrest og videre etterforskning ang han også.

Vanlig prosedyre, kanskje, å komme med oppdateringer i sånne offentlige saker?
Nå vet vi allerede svaret her siden han ble løslatt på kausjon en dag senere. Men vil uansett si at dette ganske sikkert er vanlig prosedyre, vertfall i England. I Norge har vi dessverre for vane å kaste folk i fengsel i månedsvis uten dom (varetekt), men i England er de ikke så brutale. Det er som regel avhør, og så slippes man fri inntil evt rettssak (evt gjennom kausjon). Akkurat det som synes å ha skjedd med Greenwood nå, etter at politiet har avhørt ham og eks-kjæresten (noen steder står det "kjæresten"?) i et par dager. Det har vel ikke blitt tatt ut tiltale enda, det tar sikkert litt tid, men det er selvsagt alvorlige greier når han er mistenkt for voldtekt og drapstrusler. På et tidspunkt var også Ravel Morrison mistenkt for drapstrusler om jeg husker riktig, men det ble vel frafalt. Husker ikke hvordan den saken gikk, det er en del år siden.

Jeg synes fortsatt det er greit å være forsiktig med hva vi sier og konkluderer, for selv om det ser meget stygt ut, så har vi hittil bare hørt én side av historien, og Greenwood kommer vel neppe til å si noe offentlig uansett. Uansett hva som skjer, om det blir rettssak, en avtale mellom dem (var vel det som skjedde med Ronaldo i sin tid? og sikkert mange andre), om han blir dømt eller frifunnet -- så vil dette alltid henge ved Greenwood. Jeg tenker det er litt tidlig å konkludere han er ferdig som spiller både i United og fotballen for alltid, for det kommer an på hva som skjer, særlig om han blir dømt eller ikke.

Men klart, det ser meget stygt ut hittil, og har han faktisk gjort det her, så er det umulig å forsvare ham. Uansett så håper jeg begge to får den hjelpen de trenger, og spesielt eks-kjæresten hans. Det er grusomt trist for alle involverte, og helt forferdelig for Harriet (?) om alt det her stemmer. Da hører Greenwood hjemme bak lås og slå. Nesten synd at slike saker gjerne har lav strafferamme, det er vel det samme i England vil jeg tro.

Selv om det er en umulig manøver PR-messig, så er det jo et annet element her også, igjen hvis vi antar at anklagene mot Greenwood stemmer. Tar man sin straff, så skal man i prinsippet være ferdig med det og komme tilbake til samfunnet, og ikke bli straffet for resten av livet. Det har vært nær sagt umulig i andre saker, både for spiller og klubb, men i prinsippet skulle det jo være mulig å komme tilbake til sporten etter sonet straff.

Okay, her ble det mye spekulasjoner likevel, beklager det. Synes som alle dere andre at dette er en veldig vanskelig sak. Det er selvsagt en sportslig bit også, Greenwood er det største talentet siden Giggs og Class of 92 etter min mening (okay, etter Morrison, kanskje, men det gikk til helvete). Men det enda viktigere er den menneskelige biten. Vi snakker om at vi ønsker spillere med riktige holdninger, vinnere, folk som jobber hardt og løper for laget. Da passer det ikke akkurat helt med en voldtektsmann, for å si det meget pent. Men først får vi se hva som blir konsekvensene her fra politiets og rettsvesenets side.
post liked by: Cola2, Pwint, Pink Final
Post Reply