Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Jokke wrote: 30 Jan 2022, 13:30 Det ser ikke bra ut for Greenwood nå, vi får nok ikke høre noe fra han, regner med at han har fått munnkurv.
Personlig velger jeg å ikke dømme han, jeg vet egentlig ingenting om Greenwood og jeg vet enda mindre om eksen hans.
Han truere henne åpenbart i lydklippet, men det begynner 12 minutter ut og vi aner jo ikke hva han truere med, psykisk mishandling er det i alle fall.

Utrolig triste saker.
Nei, skal ikkje døme før alle bevisa er på bordet, men i klippet kjem det ganske tydleg fram at det er snakk om ufrivillig sexualaktivitet for å sei det sånn.
post liked by: Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8647

RaoulDuke wrote: 30 Jan 2022, 17:37 Har sett bildene og hørt lydopptaket. Bare å terminere kontrakten med en gang. Få han bort. Bør aldri få spille fotball igjen. For en ufyselig og stusselig fyr.
Er heilt einig med at kontrakten bør bli terminert om skuldingane viser seg å stemme. Likevel må alle fakta må på bordet først og Greenwood må sjølvsagt gå moglegheit til å forklare og forsvare seg. Dessutan meiner eg på prinsipielt grunnlag at alle skal ha sjansen til å starte på nytt etter at ei eventuell straff har blitt sona. At han aldri skal få spele fotball igjen blir i overkant dømmande for meg.

Men akkurat no gir eg eigentleg blanke blaffen i Greenwood i denne saka. Det meste tyder på at eksen hans har blitt utsett for rimeleg grusomme ting og det er ho som bør få all sympati og støtte.
post liked by: Pink Final, Pwint, Ryder, Cola2, Belfastboy, pixma
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Jeg tror Mason Greenwood har spilt sin siste kamp for sesongen, muligens sin siste kamp for United også. Klubben ser nok svært alvorlig på disse hendelsene og hvor ødeleggende de kan være sett fra et PR synspunkt.

Under forutsetning av at Greenwood er skyldig så er nok den eneste måten han kan redde seg ved er å legge seg paddeflat, ta straffen, og gjennomføre en form for rehabilitering. Han vil uansett alltid ha rullebladet. Få klubber i toppfotballen som er villig til å ha spillere med en slik historie i troppen.
post liked by: Cola2, Pwint, Blodfink, Ryder
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Det er null problem å manipulere både bilder og film. Eg seier ikkje at mannen er uskyldig. Og er ferdig i United om han er. Men i mine auge er han uskyldig inntil det vidare er bevist at han er skyldig. Det finnes nok av dømer av sosiale mediers karakterdrap.
post liked by: Cola2, Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Trasige greier. Suspensjon m.m. er rett handlemåte av United, så får man vente på evt. dom før endelig konklusjon trekkes.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Veldig godt og reflektert innlegg @Pancho P.

Dette er ifølge Samuel Luckhurst hos Manchester Evening News klubbens korte kommentar så langt.
United said in a short statement: "Mason Greenwood will not return to training or play matches until further notice."
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pwint, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Pancho P wrote:30 Jan 2022, 17:58 At han aldri skal få spele fotball igjen blir i overkant dømmande for meg.

Men akkurat no gir eg eigentleg blanke blaffen i Greenwood i denne saka. Det meste tyder på at eksen hans har blitt utsett for rimeleg grusomme ting og det er ho som bør få all sympati og støtte.
Ja skal ikke forhåndsdømme. Bør få mulighet til å forklare seg hvertfall.
Men når en dame ser seg nødt til å gjøre skult opptak når hun er alene med kjæresten så tyder jo det på at det ikke er første gang. Mye tyder på at det er snakk om voldtekt.
post liked by: Pink Final, Pwint, Pancho P

Deleted User 429

Der var han også i arresten.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Er helt enig i at Mason Greenwood ser fryktelig skyldig ut. Jeg anser det heller ikke for å være særlig sannsynlig at bildene eller opptaket er manipulert. Selv om at man ikke kan utelukke det, det får være opp til politiet og finne ut av. Jeg er ikke veldig bekymret for rettssikkerheten til Greenwood. Han har nok allerede en svært dyktig advokat og får nok sine interesser ivaretatt på en god måte.

United har handlet korrekt enn så lenge, blir det tatt ut siktelse bør kontrakten også bli terminert. Regner med at det foreligger klausuler for dette i spillernes kontrakter.
post liked by: Ryder, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

messilingard wrote:30 Jan 2022, 20:19 United har handlet korrekt enn så lenge, blir det tatt ut siktelse bør kontrakten også bli terminert
Tipper det må en eventuell domfellelse til da siktelse ikke automatisk betyr at han er skyldig.
post liked by: Pink Final, red, JørgenT, Pancho P, Cola2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Steinar Stenseth wrote: 30 Jan 2022, 21:44
messilingard wrote:30 Jan 2022, 20:19 United har handlet korrekt enn så lenge, blir det tatt ut siktelse bør kontrakten også bli terminert
Tipper det må en eventuell domfellelse til da siktelse ikke automatisk betyr at han er skyldig.
Sant! Men i beste fall vil dette bli ei stor svart sky over han, i verstefall er han "ferdig".
post liked by: Pancho P

Deleted User 430

Helt enig i at dette vil følge ham resten av livet uansett utfall, @JørgenT.
Mener bare at det er viktig å huske på at man faktisk er uskyldig inntil det motsatte er bevist og at en siktelse ikke utgjør noen forskjell der.
post liked by: JørgenT
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Steinar Stenseth wrote: 30 Jan 2022, 21:44
messilingard wrote:30 Jan 2022, 20:19 United har handlet korrekt enn så lenge, blir det tatt ut siktelse bør kontrakten også bli terminert
Tipper det må en eventuell domfellelse til da siktelse ikke automatisk betyr at han er skyldig.
Det er jeg usikker på, i og med at en rettssak kan være et stykke ut i tid. Først skal saken etterforskes, så kommer den første rettssaken. Så har siktede muligheten til å anke en dom, det samme har påtalemyndigheter. Da kan en endelig dom bli effektiv først etter en god stund, basert på det norske rettssystemet så snakker vi i beste fall over et år. Jeg har absolutt ingen erfaring med det britiske rettssystemet eller noen som helst innsikt i hvilke klausuler som vanligvis befinner seg i kontraktene til PL spillere. Det bare virker noe rart at klubben ikke har mulighet til å terminere en kontrakt før en eventuell dom foreligger.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Har ingen innsikt i dette jeg heller, @messilingard, men vet jo at både Gylfi Sigurdsson og Benjamin Mendy fortsett er under kontrakt med sine respektive klubber. De er suspendert, men ikke frigitt. Tipper dette har med rettsvern å gjøre, da begge disse faktisk er siktet, og har vært det lenge, men ikke fått noen dom enda.

Tipper disse klubbene har undersøkt sine muligheter grundig, så det faktum at 2 spillere som er siktet for henholdsvis seksuell misbruk av mindreårige og 7 voldtekter pluss overgrep fortsatt er under kontrakt tilsier at terminering ikke er aktuelt med det første.

Edit:

Ser ut til at konseptet "innocent until proven guilty" gjelder i UK også da det går under "artikkel 6" i menneskerettighetene..

Punkt 2 her..
https://www.equalityhumanrights.com/en/ ... ing to law.
post liked by: messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Steinar Stenseth wrote:30 Jan 2022, 22:30 er ut til at konseptet "innocent until proven guilty" gjelder i UK også da det går under "artikkel 6" i menneskerettighetene..
Ja, at man er uskyldig til det motsatte er bevist er ganske universielt innen strafferett, i alle fall i vestlige land. Det jeg tenkte på er om en siktelse kan regnes som en gyldig grunn til oppsigelse av kontrakten. I så fall er det en sivilrettslig problemstilling, som du forøvrig allerede har svart på over her.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply